De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:07

Nou, ik niet.. En ik handel ook ;) Een simpel onderzoek kan je juist geld opleveren. Slacht prijs is niks.

Daarbij vind ik; soms win je wat, soms verlies je wat. Maar ten alle tijde zorg je goed voor je dieren... Anders moet je in fietsen gaan handelen.

nine1987

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:10

Zoals ik al zei.. Beestje heeft al 2x koliek gehad.. Ik ga ervanuit dat een da al naar t dier heeft gekeken en dat ernaar gevraagd os hoe en wat.. Maar dat in natuurlijk een aanname van mijn kant.. Je kunt alsnog gelijk hebben..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:14

KK wat een aparte redenering. Ten eerste heb je geen 101 paarden te gelijk te koop staan. Daarnaast is vroeger nu niet meer en als verkoper zal je als je graag wil verkopen een beetje met de de tijd mee moeten gaan. Klant is koning en er staat genoeg te koop. Daarbij zijn de gangen van een paard niet eens totaal veranderd zelfs al zou het filmpje paar maanden oud zijn. Met deze instelling vind ik ik het niet heel vreemd dat de verkoop moeizaam gaat. Wil je nou verkopen of niet? K

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:26

DatBenIkNou schreef:
KK wat een aparte redenering. Ten eerste heb je geen 101 paarden te gelijk te koop staan. Daarnaast is vroeger nu niet meer en als verkoper zal je als je graag wil verkopen een beetje met de de tijd mee moeten gaan. Klant is koning en er staat genoeg te koop. Daarbij zijn de gangen van een paard niet eens totaal veranderd zelfs al zou het filmpje paar maanden oud zijn. Met deze instelling vind ik ik het niet heel vreemd dat de verkoop moeizaam gaat. Wil je nou verkopen of niet? K

Mijn verkoop gaat niet stroef hoor. Ben ze vaak genoeg snel kwijt aan mensen die geen filmpjes hoeven.

Maar in ga geen hele filmpjes maken als men daarnaast nog weet ik veel hoeveel filmpjes wilt hebben.
Onze advertenties zijn vrij duidelijke tekst, foto's van hoofd, zijkant, gangen (draf/galop) en evt twee rijfotos als het om doorgereden pony's gaat. Daarnaast zitten wij in een lagere prijsklasse tot 1600,- met pony's.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:50

Ik begrijp KletsKousz wel.
Sommige lijken er wel een sport van te maken om zoveel mogelijk filmpjes te zien krijgen. Voornamelijk jongere kinderen. En dan achteraf zeggen, moet het eerst met papa en mama gaan overleggen of ik een paard mag 8)7
Toch al diverse keren voorbij zien komen, voornamelijk op fb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:52

Waarom dan niet tegelijk met de verkoopfoto's een filmpje maken met stap, draf en galop en that's it? Als ze dan nog meer willen zien komen ze maar langs...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:57

Precies dat. Gewoon in de advertentie. Kost je als verkoper toch amper tijd zoiets? Als dat al te veel moeite is...allerlei kijkers over de vloer kost meer tijd en energie.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 13:50

het gaat vooral om het feit dat wat je ook aanlevert het nooit genoeg is.
Dan moet er ook een filmpje komen waarop ie van boven gefilmd is, en van voren, daarna ook een van achteren.
nu een zonder ruiter.
nu graag een vanuit een boom, terwijl de fanfare langsloopt en de hond van de buren loopt te blaffen
en dan willen ze nog een waarin hij ondersteboven linksom achteruit de bocht om gaat.

een filmpje kunnen ze krijgen. willen ze meer zien moeten ze maar langskomen.

idem zo met foto's overigens.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:01

Juist Ania!
Laatst ook vroeg iemand een filmpje waarop te zien was dat het paard aan een halster gelongeerd werd, alle gangen links en rechts om.
Toen degene die gemaakt had ,kwam de vraag of ze die ook met hoofdstel had ipv halster.
Voor degene was het genoeg (had ook duidelijke filmpjes erbij staan) en gaf aan dat ze welkom waren om te komen kijken en dat ze alles zou laten zien.
Overigens was dit een volwassen persoon die het vroeg.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:06

Ania schreef:
het gaat vooral om het feit dat wat je ook aanlevert het nooit genoeg is.
Dan moet er ook een filmpje komen waarop ie van boven gefilmd is, en van voren, daarna ook een van achteren.
nu een zonder ruiter.
nu graag een vanuit een boom, terwijl de fanfare langsloopt en de hond van de buren loopt te blaffen
en dan willen ze nog een waarin hij ondersteboven linksom achteruit de bocht om gaat.

een filmpje kunnen ze krijgen. willen ze meer zien moeten ze maar langskomen.

idem zo met foto's overigens.

Dat begrijp ik helemaal. Het houd wel ergens op natuurlijk, dan komen ze idd maar langs.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:14

bij pony is al de twee keren een DA bij geweest en is er mest onderzoek gedaan op wormen en zand. Daar houd het voor ons gewoon op.

En dan is er niks mis met slacht toch beestje lijdt er niks mee en komt zo niet onnodig verder in de handel.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:48

Ohja die filmpjes. Ik vind dat ook lastig hoor.
Ik ben niet altijd in de gelegenheid om filmpjes te maken. En Inderdaad, het maakt niet uit wat je aanbied aan foto's en filmpjes. Ze willen altijd meer.
Net als het eeuwige gemail, sms en app. Gewoon bellen. Kan ik al je vragen beantwoorden en kun je snel een afspraak maken

Laatst ook een hele sms wisseling:
Zij: Is de ponyzadelmak?
Ik: Hai, zoals je op de foto's misschien wel kunt zien zit ik er op, en zoals je in de advertente kan lezen is hij zeker zadelak. Goed doorgereden zelfs
Zij:Gaat hij ook achter je aan?
ik: Hoe bedoel je dat?
Zij: Dat hij achter je aanloopt
Ik:Als ik in de wei loopt om een andere pony op te halen loopt hij wel gezellig mee, als je dat bedoeld?
zij: Oke
Zij: worden die manen lang?
Ik: Ja, verder heeft hij enorm behang, echter zijn zijn manen afgeschoren maar als je even geduld hebt heb je straks weer een mooie volle bos.

1 dag radio stilte
Volgende dag:
Zij: Heb je ook een filmpje?
Ik: ja die heb ik wel , klein filmpje van het buiten rijden

Toen ging het via whatsapp verder. Meer vragen om filmpjes, niet gedaan
Uiteindelijk kwam de vraag of ik hem een half jaar kon vast houden

Ik: jahoor dat kan wel. Mag je hem aanbetalen en 6 maanden stalgeld overmaken.
Zij: Ja maar ik ben 12

Wauw,., die zag ik niet aankomen
haha

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:11

StalNollie schreef:
bij pony is al de twee keren een DA bij geweest en is er mest onderzoek gedaan op wormen en zand. Daar houd het voor ons gewoon op.

En dan is er niks mis met slacht toch beestje lijdt er niks mee en komt zo niet onnodig verder in de handel.

Bah, je praat erover of het een pakje boter is.

Kan aan jouw verzorging liggen dat ie 2 x de koliek heeft gehad, dat het misschien iets kleins is wat zo op te lossen is, is er naar het gebit gekeken of naar de maag, pas als je weet wat de oorzaak is kun je nog altijd bepalen of je het de moeite waard vind of niet qua kosten. Want je weet niets van het dier omdat je het ook gekocht had van iemand anders.

Maar jullie weten helemaal geen oorzaak en dat vind ik kwalijknemend en doen het slechts af met mestonderzoek en zand. Lekker makkelijk.

Handelsstal of niet, je dient wel goed voor de levende have te zorgen.

En anders moet je niet in de dierensector gaan werken maar iets in ijzer ofzo.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:43

Ons dier onze keuze, slacht is niks mis mee dus zie hem probleem niet zo.
En ja mijn maakt het niet zoveel uit slacht of verkoop maar dat zou ik met andere paarden ook hebben.

Waarom zo dramatisch andere beesten gezond of niet worden ook geslacht,

En wij hebben heus nagedacht of we iets over het hoofd hebben gezien qua voeren etc maar wat we doen, doen we goed. Oveigens is het geen discussie topic
En al zou ik zeggen kom maar halen voor een x bedrag dan staat er ook niemand te springen met deze achtergrond.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:51

Ragdollcat schreef:
StalNollie schreef:

Bah, je praat erover of het een pakje boter is.

Handelsstal of niet, je dient wel goed voor de levende have te zorgen.

En anders moet je niet in de dierensector gaan werken maar iets in ijzer ofzo.

En waar staat dat StalNollie niet goed voor de dieren zorgt?? Ik haal dat er niet uit.
Ik snap de reactie van StalNollie wel en eerlijk gezegd zou ik ook zo reageren.. Als ze willens en wetend het paard de handel in zou duwen is het niet goed. Nu kiest ze er bewust voor om het dier verder leed te besparen is het ook niet goed.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:56

Zullen we lekker on topic blijven....
Discussie heeft geen zin en ieder mag zijn eigen mening hebben.

Dus wie heeft er nog een sappig verkoop/aankoopverhaal?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:18

Stalnollie, mocht je interesse hebben om Dora te verkopen dan kun je een pbtje sturen :)
1 van de pensionklanten zoekt nog een lieve merrie, liefst onbeleerd en een kleiner steviger type.
Dan kan ik het iig doorzetten, koliekgevoelige paarden hebben we hier vaker gehad en 99% procent van de tijd doen ze het hier super *klopt af*

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:24

Minikatje ik heb ook een iets steviger kleiner type te koop staan zonder koliek, misschien ook een optie.

Tot nog toe geen ellendig verkoop verhaal alleen weinig geinteresseerde tot nog toe en dat is wel balen aangezien ik door mijn zwangerschap het lichamelijk niet meer redt om ervoor te zorgen zoals ik vind dat het hoort. Wel iemand hier gehad voor een zadelmak paard die vroeg of ze er dan ook een zadel op mocht leggen, oke prima en even opstappen ook prima, vervolgens heeft ze een aantal rondes met het paardje gestapt door het paddock met mij ernaast. Ook buiten gewandeld met het paardje en haar zelf gelongeert, helaas vonden ze haar toch te klein. Braaf is ze in ieder geval dus wel anders kon dat niet.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:45

Kletskousz schreef:
myk_en_shant schreef:
Ben nu weer zoekende naar een pony, maar jeetje wat sommige mensen vragen voor een simpele shet. Toppunt was 800 euro voor een net ingereden shet.
Of 500 voor een, moet ik eerlijk zeggen een superbrave pony, alleen was hij ruim 20 jaar . Dus dat werd het ook niet.
Sommigen denken echt dat ze goud in handen hebben.
Onlangs wezen kijken bij een a welshje van 1.15m, echt een lieverd, ze had verteld dat ze AF EN TOE luchtzuigt, in de tijd dat we er waren heeft die arme pony niets anders gedaan dan zuigen. En daar wilde ze 600 voor hebben, we hebben een bod van 350 gedaan en deze is afgeketst. Meer wilde wij echt niet voor geven. Ben benieuwd of ze haar überhaupt al kwijt zijn, staat niet meer op facebook, maar dit betekent niet dat ze haar al verkocht hebben.

Wat voor iets zoek je? Wij hebben vaak doorlopend hele leuke lieve kinderponys staan. Vaak wel onbeleerd maar daar zijn de prijzen naar.
Op dit moment een new forest pony'tje, geen stamboek papier maar super lief dier. Voor een kleine vraagprijs.

Wat we op dit moment zoeken is een pony tussen 1.10 en 1.35. Gebreken vrij, leeftijd tussen de 6 en 11 jaar. Bereden, braaf en geschikt voor kinderen. Gewend aan 24/7/365 weidegang.
Echter hebben we maar een klein budget, dus max tussen de 4 en de 500 euro, ik weet een lastig budget. Maar we steken liever geld in de pony, dan besteden aan de pony.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:13

Is het een idee om de onderhandelingen / besprekingen over de pony in een PB te doen, zodat dit topic gewoon over verkoopverhalen blijft gaan?

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:54

Vanmiddag een koper gehad, leuke mensen. Denken er nog overna.

Morgen wellicht ook iemand. En zondag staat er nog een bezichtiging op de planning.

Ik had de pony ook op Fb gezet, reageert er een man met de vraagprijs.( staat altijd vermeld in advertenties) maargoed vraagprijs gemeld.
Meneer wilde 500 euro minder geven dan de vraagprijs, je snapt het al ik ga niet akkoord.
Dus ik ga er tussen in zitten met mijn prijs en vermeld dat daar de pony wel weg mag.

Meneer vind het teveel en hij is met meerdere pony's in onderhandeling. Helemaal goed.

Krijg ik gister weer een mail waar de pony staat. Netjes informatie gegeven waar de pony zich bevind. Krijg ik letterlijk " pffff wij wonen in Brabant * plaatsje* "
Mail netjes terug dat het 1,5 u rijden is en trailer evt direct mee mag als ze de reis noet twee x willen maken.

Meneer zegt dat hij toch nog verder kijkt

En je raad het al, vandaag weer mail, of ik de advertentie foto's nog eens kan doorgeven want de advertentie kan jij niet meer vinden. Netjes verstuurd en geen reactie :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:11

Wat ik ellendig vind. De verkoop van oude paarden en pony"s Hier op boktmarkt staan op de eerste pagina 1 van 25 . 1 van 24 een paar van 23. Ik vind dat zo sneu om zulke oude dieren nog te willen verkopen. Zijn ze bang voor de dood of bang voor de komende kosten?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:19

Ik heb ooit een 10 maanden oude hengst te koop staan gehad. Kwam de potentiële koper met een peuter, maakt de box open en zegt ga het paardje maar aaien. Die heb ik direct de deur gewezen het is geen speelgoed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:30

pillow schreef:
Wat ik ellendig vind. De verkoop van oude paarden en pony"s Hier op boktmarkt staan op de eerste pagina 1 van 25 . 1 van 24 een paar van 23. Ik vind dat zo sneu om zulke oude dieren nog te willen verkopen. Zijn ze bang voor de dood of bang voor de komende kosten?

Daar is ook een markt voor. Ik kan niets met een jong paard beginnen omdat ik zelf op leeftijd ben en geen werk heb voor een energiek dier. Ik wil gewoon een gezellige bejaarde om samen nog van het leven te genieten.Jammer als iemand zijn oudje geen kans meer geeft en niet meer aanbiedt. Ja, natuurlijk is het allermooiste als een bejaarde op zijn eigen plek kan blijven. /3 :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:57

anjali schreef:
pillow schreef:

Daar is ook een markt voor. Ik kan niets met een jong paard beginnen omdat ik zelf op leeftijd ben en geen werk heb voor een energiek dier. Ik wil gewoon een gezellige bejaarde om samen nog van het leven te genieten.Jammer als iemand zijn oudje geen kans meer geeft en niet meer aanbiedt. Ja, natuurlijk is het allermooiste als een bejaarde op zijn eigen plek kan blijven. /3 :j

Ben ik het mee eens mits die bejaarde nog iets meer kan dan alleen grasmaaien. Ik heb mijn jonkie helaas te koop moeten zetten wegens tijdgebrek en het ontbreken van geschikte volpension stallen in onze omgeving. Het virus zit bij mij te diep om de rest van mn leven paardloos te blijven. Als de kinderen wat ouder zijn en het huis verbouwd komt er zeker weer een paard. Maar tijd voor een goede opleiding of fanatiek trainen blijk ik echt niet te hebben. Dus ik zou dan ook graag een oudje een goed plekje geven. Gewoon lekker genieten van een geroutineerd en ervaren dier zonder vanalles te moeten.