[FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:59

aniquegraaf schreef:
Dat dekje is echt gaaf hoor! :)

daaankje!

Regendans

Re: [FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:08

Ik vind de set echt om te kotsen :') echt no way dat die op mijn paarden komen :')
Zonde want het is wel een leuk paard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:10

hahaha en wat is er dan zonde aan? ze is net zo leuk hoor, met wat voor dekje dan ook :D

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:15

Als ik z'n paard ergens zou zien zou ik alleen maar kijken naar het verschrikkelijke dekje en hoe gebandageerd is :=

Ik hou echt van panter maar ik vind dit zo lelijk :')
Laatst bijgewerkt door Regendans op 08-05-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:16

noorhermans1 schreef:
Als ik z'n paard ergens zou zien zou ik alleen maar kijken naar het verschrikkelijke dekje.

Ik hou echt van panter maar ik vind dit zo lelijk :')

hahaha :')
Maar of je het nou lelijk vind of niet, je zou wel naar ons kijken... mission complete :Y) hahaha :')

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:33

Ik vind de panterset heel gewaagd, zou het er zelf ook zo opgooien hoor ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:49

Hallo,

Ik lees al heel lang mee in dit topic maar ik heb nooit wat geplaatst.

Maar vooruit dan maar :P

Ik vond schimmels vroeger ook niet mooi, maar nu ik er eenmaal eentje heb val ik alleen nog maar op schimmels haha.

Ik heb een 20 jarige D-pony. Ook mooi zwart geboren met een blesje en door de jaren heen steeds lichter geworden. Van donkergrijs met zwarte manen naar blauwschimmel naar een witte pony met blauwe appeltjes op haar billen. Inmiddels zitten we in de witte fase en het valt me op dat ze ieder jaar meer stipjes erbij krijgt. Een vliegenschimmeltje is ze nu. Leuk he, zo'n paard dat door de jaren heen veranderd van kleur, daar raak je nooit op uitgekeken :D

Ze heeft het vroeger niet al te best gehad. Een aantal jaren geleden was ze uitgemagerd en triest. Ook rijtechnisch was ze flink afgestompt en scheef. Tegenwoordig zit ze echt super in haar vel, zowel fysiek als tussen de oren. We zijn een beetje voor spek en bonen wedstrijdjes gaan rijden in 2012, eigenlijk meer om te ervaren hoe wedstrijden gaan, maar we gingen zo snel door de B en de L1 dat we nu inmiddels L2 rijden met winst. Niet heel intensief, want ik heb nog een ander paard, maar ik probeer mijn pony ook 1x per maand mee op wedstrijd te nemen. Springen en buiten rijden vind ze ook erg leuk.

Dit is mijn knappe 20 jarige.
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:59

Mooi Jamey, ze ziet er ook patent uit!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:11

Die ziet er goed uit voor haar 20! :j

Hier ook een vliegenschimmel, nu in de zomervacht weer een hele berg nieuwe stipjes verschenen. Hopelijk krijgt zij er tzt ook zo veel, leuk die vele stipjes! <3

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:13

Die van mij is ook vliegenschimmel. Makkelijk met vlekken verdoezelen, die zie je gelukkig niet zo extreem :P

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:36

Haha inderdaad, waaaat vies? Nee hoor, dat zijn stippies *uche*

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 01:41

hihi ja ze zijn leuk die spikkels. Alhoewel ik vroeger haar blauwe appels ook echt prachtig vond!

Toevallig heb ik een recent filmpje geupload van onze dressuur van afgelopen woensdag. Het geeft een idee. Ik deel niet meer zo graag rijfoto's of filmpjes op bokt, dus ik twijfel om binnenkort een topic te maken van mijn pony. We zijn van heel ver gekomen, maar ik besef me dat we nog lang niet uitgeleerd zijn. Een paard iets aanleren is een kunst, maar een paard iets afleren is helemaal moeilijk. Met mijn pony moest ik echt verder terug dan enkel de basis. Toen ik haar begon met rijden wilde ze alleen maar sterren kijken, ze had een hele zwakke rug, was zo scheef als een hoepel en had nooit geleerd de hand te volgen en ook aanleuning te nemen. Ze was echt dood aan de hulpen, ze kwamen niet goed door en ook haar huisvesting en voederschema was toen erg slecht. Zie hier voor een oude foto. Sinds een aantal jaren ben ik haar gelukkige eigenaar en ik heb de intentie dat ze bij mij mag sterven.

Janinee10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:33

Wat een leuke schimmels zijn er zeg! Heb het hele topic doorgelezen / bekeken. Om het panterdekje moest ik lachen *D Gewaagd, maar eerlijk: het staat wel tof!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:50

Die panterprintjes zijn anders nog best populair. Ik verkoop zelfs hele dekens en rijbroeken in dat motief.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:00

Mijn schimmel een week geleden, foto is gemaakt op de dag dat hij 3 jaar werd :)

Afbeelding

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:49

Komen weer knappe paarden en pony's voorbij!

Mijn schimpie tijdens de oefenavond voor de sbk :)
Afbeelding

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:15

jameyskatje schreef:
hihi ja ze zijn leuk die spikkels. Alhoewel ik vroeger haar blauwe appels ook echt prachtig vond!

Toevallig heb ik een recent filmpje geupload van onze dressuur van afgelopen woensdag. Het geeft een idee. Ik deel niet meer zo graag rijfoto's of filmpjes op bokt, dus ik twijfel om binnenkort een topic te maken van mijn pony. We zijn van heel ver gekomen, maar ik besef me dat we nog lang niet uitgeleerd zijn. Een paard iets aanleren is een kunst, maar een paard iets afleren is helemaal moeilijk. Met mijn pony moest ik echt verder terug dan enkel de basis. Toen ik haar begon met rijden wilde ze alleen maar sterren kijken, ze had een hele zwakke rug, was zo scheef als een hoepel en had nooit geleerd de hand te volgen en ook aanleuning te nemen. Ze was echt dood aan de hulpen, ze kwamen niet goed door en ook haar huisvesting en voederschema was toen erg slecht. Zie hier voor een oude foto. Sinds een aantal jaren ben ik haar gelukkige eigenaar en ik heb de intentie dat ze bij mij mag sterven.

[ Video ]

Wauw wat is jou pony verandert zeg! Daar mag je echt trots op zijn!
Tuurlijk zie ik ook wat puntjes wat nog beter kan maar weet je alles op zijn tijd!! Dingen afleren is een van de moeilijkste dingen om te doen dus geniet van wat je hebt bereikt en hoe goed je pony er nu uit ziet en de rest komt vanzelf wel. Geef jezelf de tijd het komt allemaal goed.

edit : Original wat een gaaf paard zeg! wauw hoe die vanuit de schoft springt

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:24

Mijn knappe schimmel!!

Afbeelding

Afbeelding

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:49

Woaah da's een mooie! Is ie groot?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:18

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:48

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:50

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:18

Ik kan vanaf gisteren zeggen dat ik twee "lelijke" schimmels heb; er is er een bij gekomen :')
En bij de eerste zei ik altijd dat ik echt geen schimmel wou. Maar moet eerlijk bekennen dat ik me nu juist aangetrokken voel tot de schimpies :)

Afbeelding
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:31

Cabelz schreef:
Maar moet eerlijk bekennen dat ik me nu juist aangetrokken voel tot de schimpies :)

Dat heb ik ook hoor :j Kijk er toch wat aandachtiger naar dan bij een 'normaal bruin of zwart' paard. Leuk dier is het!

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:29

Mijn schimpie is ongeveer rond de 1.68! :D

Ik had eerst ook niks met schimmels.
Maar ik moet zeggen, als je dan bijvoorbeeld op wedstrijd komt, val je wel op!