Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:50

Ja vriend zegt dat hier ook wel eens, toevallig dat ik nu atti hier om de hoek heb gekocht en de uphill hier ook op steen worp afstand staat :D
Zeg maar tegen je mannie dat je meerdere keren dichtbij kan gaan kijken of in een keer een flinke reis en dan vinden wat je zoekt (wel wat vinden dan he hahaha)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:50

Najaarsgras in combinatie met werken aan de wintervacht kan ook wel wat problemen opleveren. Soms is een vitaminekuurtje de oplossing, soms een keer goed reinigingskuurtje (b.v. d-tox of groene leem-kuur via paardendrogist), het hangt een beetje af van de rest van de factoren. Bij jouw paard speelt de verhuisstress wellicht ook nog een rol, dus ik zou neigen naar een reinigingskuur. Eventueel een natuurgeneeskundige eens naar laten kijken.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:51

Pinda dipjes bedankt voor je reactie.
Het kan alle kanten op :(
Ga proberen straks even snel te kijken ( beetje onhandig want zoontje moet dan mee) en dan maar knoop doorhakken, of nog even aankijken, of toch maar ritje kliniek

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:53

Seven schreef:
Ja vriend zegt dat hier ook wel eens, toevallig dat ik nu atti hier om de hoek heb gekocht en de uphill hier ook op steen worp afstand staat :D
Zeg maar tegen je mannie dat je meerdere keren dichtbij kan gaan kijken of in een keer een flinke reis en dan vinden wat je zoekt (wel wat vinden dan he hahaha)

Heb even gemaild of het misschien de mogelijkheid is om toch een paar kiekjes te kunnen krijgen zodat ik een indruk heb wat er staat en de moeite is om heen te gaan, al zijn het foto's met de telefoon genomen maakt me niet uit maar dan weet ik waar ik aan toe ben.. kan ik hem wat makkelijker overhalen :') Is toch wel weer bijna 5 uur rijden :o

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:54

@nicole.heeft.die.ook.een.website?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:58

Priscilla_90 schreef:
@nicole.heeft.die.ook.een.website?

Ja hebben ze wel maar hou toch liever nog stil voor ik zeker ben van mijn zaak :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:58

Ja dat je inderdaad een idee hebt wat hij heeft staan :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:59

Nicole, het zat toch tegen de Belgische grens aan? In Limburg ofzo? Want de grens bij Brabant is geen 5 uur rijden vanaf Urk ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:01

Laatst bijgewerkt door lisch op 01-10-12 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:01

Pletje123 schreef:
Nicole, het zat toch tegen de Belgische grens aan? In Limburg ofzo? Want de grens bij Brabant is geen 5 uur rijden vanaf Urk ;)

Route beschrijving geeft aan dat het 2.5 uur heen is..

Nops (?) zocht toch een groot eventing paard?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... Gmh9UZUySo

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:02

2,5 uur valt toch wel mee? maar je weet niet wat hij heeft?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:03

2.5 uur oooo das ja niets :D Heb wel eens 4 uur heen gereden hahaha

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:03

lisch schreef:
nicole hoelang ben je nu al op zoek?

ik heb nieuwe fotos van hal <3
[ Afbeelding ]

adv ff fotos verandert deze zijn mooier :j

opzoek opzoek.. het is meer ik hou mijn ogen open :P Het is nu vooral dat het de beste periode is om 2.5 jarige te kopen en ben daarom wat actiever kwa zoeken/rond kijken.. Maar ik heb geen haast bij gelukkig..

Maar bij die grote stallen wat ik nu mail die zetten niet echt advertenties op SH of MP die gaan meestal door de achterdeur weer weg naar klanten of kennissen die zoiets zoeken.. Niet geschoten is altijd mis..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:05

lisch schreef:
2,5 uur valt toch wel mee? maar je weet niet wat hij heeft?

Ik heb gezegd wat ik zocht, grote en prijsklasse ongeveer en kreeg daar op het antwoord: Wij hebben een tiental 2,5 jarige hengsten binnen, die in aanmerking zouden kunnen komen.
Als je tijd hebt, kun je langskomen. Het moet al raar lopen als er niet iets voor jou bij zit.

Ik vind het niet erg om 2.5 uur heen en ook weer terug te rijden alleen vriend lief vind het minder..
Niet dat we net zoals 2 weken terug 400km rijden en 1tje leuk vind en dan zo vraagprijs gevraagd word.. Vandaar dat ik even gevraagd heb als een paar kiekjes mogelijk is :)

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:12

En de prijsklasse niet te vergeten :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:15

romygic schreef:
En de prijsklasse niet te vergeten :)

ja precies anders stroop ik weer op net zoals die andere :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:15

Ja inderdaad duidelijk aangeven tot welk bedrag je wil gaan :j

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:44

Adin kan van alles zijn, meest voor de hand liggende is gewoon wat onschuldigs uitgegleden in de wei ofzo.

Nicole leuk vriendlief mee in de auto (ondertussen koptelefoon/ oortjes in hoor je hem niet zeuren dat het zover weg is) en gaan kijken als je duidelijk het budget aangegeven hebt en ze nog behoorlijk wat hebben staan zou ik de gok wagen.

Lang rijden heeft mij nog nooit weerhouden om te gaan kijken. Als ik voor een paard puur voor mezelf kijk gaat mijn lieftallige wederhelft ook niet mee 9 van de 10 keer, verstand heeft hij er niet van als hij mee gaat is het puur om mij gezelschap te houden maar en hoor je hem ook niet klagen.
Als ik een van mijn eigen paarden verkoop gaat hij wel altijd mee met weg brengen, eigen paarden bouw ik een band mee op en gaan niet zomaar de deur uit dus dan is het niet veilig dat ik zelf terug rij al mag mijn wederhelft niet met trailer rijden wat hij best frustrerend vind want ik mag dat wel hihi

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:52

Nou de volgende keer zoek ik wel wat in de regio want ooit ging ik voor een stal kijken voor mijn oudje dat was 2 uur heen en weer terug....4 in de auto zitten vind ik geen pretje... voor mij niks anders dan een straal van hooguit 150 km.

@ Prakkie ik vind de foto's echt 10x niks sorry. Te ver, en op eentje lijkt ze wel doorgezakte rug hebben terwijl dat niet zo is.
Voor zo'n prijs mag je wel betere foto's laten komen.
Nogmaals als ik mijn paard zou verkopen zou ik foto's laten maken door Hypofocus, als is het alleen maar om een afscheid-shoot te hebben en ze maken geweldige foto's

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:54

Goos_Horses schreef:
Adin kan van alles zijn, meest voor de hand liggende is gewoon wat onschuldigs uitgegleden in de wei ofzo.

Nicole leuk vriendlief mee in de auto (ondertussen koptelefoon/ oortjes in hoor je hem niet zeuren dat het zover weg is) en gaan kijken als je duidelijk het budget aangegeven hebt en ze nog behoorlijk wat hebben staan zou ik de gok wagen.

Lang rijden heeft mij nog nooit weerhouden om te gaan kijken. Als ik voor een paard puur voor mezelf kijk gaat mijn lieftallige wederhelft ook niet mee 9 van de 10 keer, verstand heeft hij er niet van als hij mee gaat is het puur om mij gezelschap te houden maar en hoor je hem ook niet klagen.
Als ik een van mijn eigen paarden verkoop gaat hij wel altijd mee met weg brengen, eigen paarden bouw ik een band mee op en gaan niet zomaar de deur uit dus dan is het niet veilig dat ik zelf terug rij al mag mijn wederhelft niet met trailer rijden wat hij best frustrerend vind want ik mag dat wel hihi

Als ik dat doet draait hij rechts om keert terug _O- als ik even met mijn telefoon zit zegt ie: Hallo ik zit hier voor jou in de auto hoor :') Hij houd niet van stilte in de auto dan haha.. Ik vind het ook niet erg, maar wil gewoon wel weten waar ik aan toe ben :)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:04

haha ja oke heeft hij een punt natuurlijk. Dan alleen maar heel vrolijk blijven praten hahaha.
Snap dat je eerst wat foto's wilt zien maar een foto kan zo ontzettend vertekenen dat het paard absoluut niet tot zijn recht komt en je zo het voor jou geschikte paard kan laten staan.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:11

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:13

Priscilla_90 schreef:
ik.heb.ook.een.paardje.te.koop.staan
mochten.er.geintresseerden.tussen.zitten

http://link.marktplaats.nl/600786458

Waarom typ je alles trouwens met een . in plaats van een spatie :')

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:17

priscilla_90 vind de advertentie erg vervelend met de . overal tussen.
Verder had ik er graag andere foto's in gezien en een prijsindicatie.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:26

0mdat.me.spatie.het.namelijk.niet.doet.vandaar