Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:52

amarial schreef:
@ Vonneke
Ik denk zo'n 2 jaar geduurd die blessure, misschien 3? Weet niet wat het was!
http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... D4rU8EaPzI

Goed paard, Z-dressuur, mooi om te zien en goed opgeleid door een prima amazone.
Denk dat dit paard zijn geld dubbel en dwars waard is en dat de prijs al is aangepast vanwege de oude blessure.
Als je budget hebt, gewoon gaan kijken. Verwacht niet dat hij lang te koop zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:53

Beginnersmak nooit uitgeprobeerd. Buitenrijden gaat prima.

Amarial, ook voor een paard zou ik 3000 veel te veel vinden met deze bemerking!

Belsje

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:54

Die zwarte is wel cool! Een fissuur is toch gewoon een breuk? of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:55

amarial schreef:
@ [naam]

Wanneer het paard opgeleid is naar het Z na de blessure zou ik geen problemen hebben met de oude blessure en vind de vraagprijs dan niks gek.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:57

Wat mag een 7 jarige D pony Z spr en Z sgw dan kosten? Is merrie met goed papier. Braaf, misschien niet voor de allerkleinsten.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:01

vonneke schreef:
amarial schreef:
@ Vonneke

Wanneer het paard opgeleid is naar het Z na de blessure zou ik geen problemen hebben met de oude blessure en vind de vraagprijs dan niks gek.

Alleen het is wel hogere prijsklasse, en op marktplaats stond normale prijsklasse.. :j

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:09

Volgens mij staat dat paard al een tijdje te koop want hij was me al eerder opgevallen alleen stond destijds de aard van de blessure er niet bij vermeld.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:14

pony met oude blessure zou ik eerlijk gezegt niet eens kopen in deze tijd, staan genoeg goeden op in de normale prijsklasse. Zou dan toch wel in de prijklasse rond de €1000,- denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:21

Johnnydepony schreef:
Wat mag een 7 jarige D pony Z spr en Z sgw dan kosten? Is merrie met goed papier. Braaf, misschien niet voor de allerkleinsten.

10000?

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:39

vonneke schreef:
Johnnydepony schreef:

10000?

:j

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:46

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:30

ladydarkness schreef:
http://www.fokkerijbrouwer.nl

Heeft momenteel meerdere jonge en ervaren sportpaarden te koop.
oa 7 jarige zwartbruine ruin van Padinus, L springen. 3 jarige zwartbruine ruin van Albaran, onbeleerd. 3 jarige vosruin van Carambole, onbeleerd. Drie 6 jarige bruine ruinen van Verdi, goede mooie springpaarden. Alles normale prijsklasse.

jammer dat er bij sommige geen foto/film is en verdere informatie...

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:54

pfoeh €10000 voor een pony is erg veel hoor, dat zou ik er never niet voor geven.

Zou de pony zelf voor zo'n €7.000\€7500 te koop zetten.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:06

Goos_Horses schreef:
pfoeh €10000 voor een pony is erg veel hoor, dat zou ik er never niet voor geven.

Zou de pony zelf voor zo'n €7.000\€7500 te koop zetten.

Ik heb ze voor nog veel meer verkocht. Een goede pony is gewoon echt wat waard. Maar goed, dat vind ik persoonlijk.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:12

Mensen verkijken zich nogal op paarden en pony prijzen, pony's zijn aanzienlijk minder waard als paarden.

Tevens is het uberhaupt lastig om paarden en pony's goed te verkopen in NL, ze willen allemaal voor een dubbeltje eerste rang zitten.
Verkoop naar het buitenland loopt gaat super overigens, ze gaan als warme broodjes over de toonbank.

Wij verkopen de pony's imo absoluut niet voor dat bedrag, maar het licht er natuurlijk wel aan of je particulier bent of zakelijk.
Particulieren blijven vaak vast prikken op een bedrag en dan staat de pony (of het paard) er over een half jaar nog maar, voor minder gaan ze niet weg.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:19

Goos_Horses schreef:
Mensen verkijken zich nogal op paarden en pony prijzen, pony's zijn aanzienlijk minder waard als paarden.

Tevens is het uberhaupt lastig om paarden en pony's goed te verkopen in NL, ze willen allemaal voor een dubbeltje eerste rang zitten.
Verkoop naar het buitenland loopt gaat super overigens, ze gaan als warme broodjes over de toonbank.

Wij verkopen de pony's imo absoluut niet voor dat bedrag, maar het licht er natuurlijk wel aan of je particulier bent of zakelijk.
Particulieren blijven vaak vast prikken op een bedrag en dan staat de pony (of het paard) er over een half jaar nog maar, voor minder gaan ze niet weg.

Pony's zijn veel meer waard dan paarden.
Ga maar eens op zoek naar een braaf gereden pony.
En een welsh A braaf gereden, 1750 euro en hoger
C-pony braaf gereden, idem
En dan heb ik het over echt brave pony's zonder grote wedstrijdprestaties. Op markten al niet anders.
Nog maar te zwijgen over D-pony's

Ponymarkt zit minder op z'n gat dan de paarden.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:22

absoluut niet. braaf gereden pony's zijn er in overvloed voor een habbekrats.

Wij ervaren het juist heel anders, pony's blijven staan en paarden gaan als warme broodjes. maar dan wel met name naar het buitenland

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:27

Mi ligt de markt helemaal niet op zijn gat, er is altijd vraag naar fijne, gezonde, mooie en braaf gereden paarden en pony's :j

Alleen de markt voor de mindere kwaliteit ligt op zijn gat, want de crisis is nog gaande dus de lagere prijsklasse zoekers
houden de hand op de knip want het stalgeld, hoefsmid etc. is voortaan te duur voor ze ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:28

Goos_Horses schreef:
absoluut niet. braaf gereden pony's zijn er in overvloed voor een habbekrats.

Wij ervaren het juist heel anders, pony's blijven staan en paarden gaan als warme broodjes. maar dan wel met name naar het buitenland

D-pony merrie 7 jaar M1 dressuur, B-springen 3500 euro stond 10 minuten op marktplaats en verkocht.
B-pony A welsh, 10jaar L1 dressuur B-springen 2500 euro 2 dagen op marktplaats en verkocht
Markt : c-pony ruin groen, 3jaarvosje niets bijzonders vp 1500 euro, 30 minuten later verkocht voor 1400 euro
C-pony merrie vosje, groen vp 2000 euro. 10 minuten verkocht voor 1800 euro
Stond erbij en keek erna.

Dit zijn verkopen van de laatste 2 weken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:30

Nou.. ik ben mijn super leuke c nog niet kwijt hoor :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:31

listiglistje schreef:
Mi ligt de markt helemaal niet op zijn gat, er is altijd vraag naar fijne, gezonde, mooie en braaf gereden paarden en pony's :j

Alleen de markt voor de mindere kwaliteit ligt op zijn gat, want de crisis is nog gaande dus de lagere prijsklasse zoekers
houden de hand op de knip want het stalgeld, hoefsmid etc. is voortaan te duur voor ze ;)

Ik heb een merrie te koop staan en zit er over te denken om de advertentie te verwijderen, en over een week of 4 weer een nieuwe erop te zetten maar dan duurder.

Want lage prijsklasse = per defenitie verrot. Eerlijkheid = iets niet vermelden, moet een adertje onder het gras zitten.
Mensen willen graag bedonderd worden, in de zin van veel geld betalen want dan moet het goed zijn.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:43

Alane dat zal jou ervaring zijn, onze ervaring is dat wij ze aan de straatstenen niet kwijt raken.
Maar heb nog een B pony in de aanbieding mocht je iets weten.

Bij ons op stal bijven de pony's staan en de paarden vliegen de deur uit, ongeacht welke prijsklasse.
lagere en normale prijsklasse verkoopt in NL nog wel, hogere prijsklasse voornamelijk naar het buitenland.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:55

Kan ook komen omdat mijn dochter nog niet zo lang uit de pony's is.

Maar als ik wat weet voor een B pony zal ik zeker aan je denken :j

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:26

Hoi
Ben idd ook lang op zoek geweest naar leuke pony. Veeeeeeel moeilijk dan paard en relatief veel duurder. 12 jarig z-ruintje (kleine D) vraagprijs lag hoger dan ik voor mijn 4 jarige geprokte, 168 grote keurmerrie (netjes aangereden maar nog wat groen), volledig gekeurde merrie heb gekregen. En een stuk hoger he?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:34

Ebo1, die verhouding zou anders liggen als je merrie ook Z liep ;)

Maar wat men af en toe voor pony's betaald, het is zot. Al is het wel beduidend moeilijker om een eerlijk opgevoede, goed gereden pony te vinden dan hetzelfde in paardvorm.