Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:42

Citaat:
Het zou inderdaad een schrikreactie kunnen zijn geweest. Maar scheldt dan met andere woorden ipv ziektes. En dan ook echt DE ziekte, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat vindt ik nmlk respectlozer dan het blokkeren van de weg, maar ieder zijn mening!

Zo zie je maar hoe sterk meningen kunnen verschillen! In privesfeer scheld ik regelmatig met het Kwoord (ik neem aan dat je die bedoeld?) omdat het lekker veel lading heeft en daardoor meer oplucht dan schelden met een woord zoals madeliefje.
Ik heb er dus zeer weinig tot geen moeite mee als iemand met dat woord scheld.
Daarbij vind ik het principe ' een betere wereld begint bij jezelf' belangrijker dan een scheldwoord. Maar idd, ieder zijn mening!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:44

Zwerte schreef:
Tiffany schreef:
@ Zwerte, jij weet dat je paard zo is, je stelt je er op af, je weet wat je kan verwachten en probeerd dat te voorkomen. Top toch!

Maar de mensen die roepen dat ze hun paard altijd 100 procent onder controle hebben en dat zullen doen hebben heel veel zelfvertrouwen.

Dit is wel een jong dier, met zeer veel angst en weinig zelfvertrouwen. 100% zou ik nooit durven zeggen, maar van mn andere tankje durf ik zeker wel 99% te zeggen! Die heeft nog nooit een stap verkeerd gedaan in de 10 jaar dat ik hem ken.... Althans, bij mij niet :-)

Volgens mij is het punt van 'die' mensen helemaal niet dat ze hun dier 100% onder controle hebben maar meer dat je het zo veilig mogelijk moet maken, het altijd je eigen verantwoordelijkheid is en dat je je niet moet verschuilen achter het 'paard is een vluchtdier' geneuzel....

Precies wat ik ook bedoelde alleen ik heb het waarschijnlijk verkeerd gelezen/opgevat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:44

Je krijgt er niks van als je gewoon zegt dat ze met kanker begon te schelden hoor :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:45

stef schreef:
Je krijgt er niks van als je gewoon zegt dat ze met kanker begon te schelden hoor :?

Nee dat weet ik ook wel. Toch vind ik het niet zo netjes om het op bokt neer te planten, weet niet waarom.
Tja ieder zn mening, gelukkig maar anders was de wereld ook zo saai!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:50

jesito schreef:
Rocamor, het meisje voor me keek om en zei, let op hij wil haar op de kont tikken volgens mij, waarop ik reageerde.
Als je hierdoor een slechte naam van de paardensport door creeert, helaas maar als hij haar daadwerkelijk geraakt zou hebben had ik hem zeker van zijn fiets gerost.

Begrijp me niet verkeerd, want mensen komen ook niet zomaar aan mijn paard hoor! Maar je had er ook voor kunnen kiezen om verder aan de kant te gaan, of snel te roepen, pas op, dit paard kan slaan. En dan uitleggen dat wat ze willen doen gevaarlijk voor jullie allen was.

Ik heb ooit in mijn piepkuikentijd (blijf hem leuk vinden) een aantal opgeschoten pubers achter mijn paard gehad. Die kwamen met een hoop bravoure ook te dichtbij. Heb ze uitgelegd dat het een leuk spelletje was, maar dat ik niet kon garanderen dat hun fietsen en zijzelf op deze manier heel zouden blijven (om nog over het paard in kwestie te zwijgen).

Doordat er nu fietsers (al dan niet irri of gevaarlijk dichtbij) tegen jouw zweep(-je) zijn aangefietst, zorg je er wel voor dat paardrijdend Nederland een negatieve klank krijgt.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 03-08-12 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Re: Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:52

Nog verder aan de kant we reden al door de berm, dan moest ik bij die boer zowat over de asperges.
Nee meneer de wielrenner kan zich ook gewoon gedragen.
We liepen niet eens op het fietspad, ze hadden er zo langs gekunt.

Ik geef misschien de ruiterij een slechte naam, die meneer zorgt ervoor dat ik wielrenners nog harder uitkots.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:59

Jesito, je hoeft je geen zorgen te maken op jouw effect op de ruiterij hoor. Ik heb even opgezocht wat ruiterij precies inhoudt en volgens VanDale e.a. slaat de term op de cavalerie. Ofwel het bereden deel van het leger. D'r zijn vast een hoop hokjes waar je in valt, maar k durf wel te gokken jouw salaris niet wordt overgemaakt door het ministerie van Defensie. Ergo: elke opmerking over of referentie aan de ruiterij kun je (en mogelijk heel Bokt) geheel naast je neerleggen want het gaat niet over jou :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:01

maura schreef:
Jesito, je hoeft je geen zorgen te maken op jouw effect op de ruiterij hoor. Ik heb even opgezocht wat ruiterij precies inhoudt en volgens VanDale e.a. slaat de term op de cavalerie. Ofwel het bereden deel van het leger. D'r zijn vast een hoop hokjes waar je in valt, maar k durf wel te gokken jouw salaris niet wordt overgemaakt door het ministerie van Defensie. Ergo: elke opmerking over of referentie aan de ruiterij kun je (en mogelijk heel Bokt) geheel naast je neerleggen want het gaat niet over jou :D

Haha die moet ik onthouden :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:02

maura schreef:

:)* :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:05

maura schreef:

pondje zout nodig? Vind je beetje flauw :D

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:06

purny schreef:
Hmm ik lees dat je paard dwars op het fietspad stond? En wielrenners hebben vaak zo'n harde snelheid dat ze niet even kunnen stoppen. Zeker wanneer zij echt hard rijden en ze ineens moeten stoppen hebben ze kans dat ze onderuit gaan. Maar nog vind ik de toon niet kunnen waarmee je de wielrenners aanspreekt totaal niet kunnen.

Misschien ook maar een maximumsnelheid voor fietsers instellen dan :D . Niet alle fietspaden zijn geschikt voor wielrenners. Het is in NL gewoon te dicht bevolkt. Ik heb idd ook al heel vaak aso wielrenners gezien die doen alsof de weg van hun is. Of je staat in een bos op een brug vooruit te kijken met je hond aan de riem, hond zet pasje opzij en vervolgens word je uitgescholden door zo'n aso wielrenner die bijna je hondje aanrijdt omdat ie met een rotgang en veels te dichtbij langsfietst :( . Laat die wielrenners maar ergens anders gaan fietsen waar ze niet voor overlast zorgen bij wandelaars, auto's, andere fietsers, ruiters en honden.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:20

Rocamor schreef:
pondje zout nodig? Vind je beetje flauw :D

Zout? In dit topic? Al eens aan de bloeddruk van je medemens (en een groot deel van de posters in dit topic in het bijzonder) gedacht? :P Los daarvan geef ik de voorkeur aan scherp ipv zout, maar dat moet je leren eten. Afgaande op hoe heet zelfs het meest slappe soepje op Bokt door diverse posters ervaren wordt (want laten we wel wezen waar gáát het hier helemaal over???? en da's dus een retorische vraag, geen uitnodiging om van voren af aan te beginnen) gaat een snufje chili al te ver. Laat staan een mme. Jeanette of habanero. Je zou d'r honger van krijgen, gelukkig is het bijna etenstijd.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:01

Sorry voor late reactie , had rijles.

Mijn jonge pony heb ik vanaf jongs af aan aan de han meegenomen om hem verkeersmak te krijgen. Paar jaar later onder het zadel nooit geen gedonder mee gehad.

Verography, als je kennis alles zo goed door kan l*llen, kan ze ook diegene zijn die je vertelt dat ik het niet openbaar wilde hebben want dat stond in het pbtje die ik haar stuurde.
Beetje zielig dat iedereen onderling gaat pb'en en dan alles openbaar maken, enorm kinderachtig.

Overigens, de rest, mijn mening is niet dat ren paard nooit kan schrikken en volledig onder controle gehouden kan worden ( lees maar terug ) die opmerking plaats ik, omdat de beste stuurlui in dit geval weer eens aan wal staan, zeuren dat je paard niet mag schrikken, maar vervolgens zelf in een bak een paard niet meer terug kunnen nemen en er vanaf kletteren..

Ja in mijn ogen ben je dan niet eerlijk bezig.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:06

Ik ben diegene die de pb heeft laten lezen.
Ik vind het haar goed recht om te weten als er over haar gepraat word. Zeker omdat ik haar alweer wat jaartjes ken.

En ik heb niks openbaar neergezet :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:09

nikilover schreef:

Mijn jonge pony heb ik vanaf jongs af aan aan de han meegenomen om hem verkeersmak te krijgen. Paar jaar later onder het zadel nooit geen gedonder mee gehad.

Verography, als je kennis alles zo goed door kan l*llen, kan ze ook diegene zijn die je vertelt dat ik het niet openbaar wilde hebben want dat stond in het pbtje die ik haar stuurde.
Beetje zielig dat iedereen onderling gaat pb'en en dan alles openbaar maken, enorm kinderachtig.

Overigens, de rest, mijn mening is niet dat ren paard nooit kan schrikken en volledig onder controle gehouden kan worden ( lees maar terug ) die opmerking plaats ik, omdat de beste stuurlui in dit geval weer eens aan wal staan, zeuren dat je paard niet mag schrikken, maar vervolgens zelf in een bak een paard niet meer terug kunnen nemen en er vanaf kletteren..

Kan je mij zeggen waar er geschreven staat dat een paard nooit mag schrikken? Ik heb dat nergens voorbij zien komen namelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:11

Zwerte schreef:
nikilover schreef:

Kan je mij zeggen waar er geschreven staat dat een paard nooit mag schrikken? Ik heb dat nergens voorbij zien komen namelijk....

Iemand beweerde dat zijn paard nooooit zou schrikken.

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:20

wat een stomme reacties allemaal. Het klopt inderdaad dat wielrenners ook gewoon lekker door willen fietsen en niet stil willen staan voor een paard. Maar paarden liefhebber of niet, je ziet als een paard niet meer wilt en de ruiter '"in problemen zit". Dan kun je best even stoppen of rustig langsfietsen
. Mijn pony is ook sinds kort verkeersmak. Bah wat hebben die wielrenners mij geirriteerd! een keer reed er ene tegen mijn pony op omdat hij niet meer verder ging. ik liep ernaast. mij pony haalde uit naar hem en in dat moment sloeg hij mij. Ik haat ze!!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:21

Idd, ff teruglezen..

En ja, dan kan je er ook bij zeggen dat ik ook niks openbaar wilde maken, want ik reageerde op de vraag van vero waar ik dat gezegd moest hebben.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:26

@ TS Als iemand dat al beweert wat ik me ook niet kan herinneren bedoelt die persoon zeker zijn eigen paard en niet een vreemd paard.

En nikilover ik viel er na 1 rondje af na een flinke bokpartij. Nogmaals ik banketstaaf niet en alles wat ik hier heb neergezet slaat op mijn eigen paard en op het onderwerp en dat is buiterijden. Jij haalt er een gebeurtenis bij die niets met dit onderwerp te maken heeft. Ik beweer nergens dat ik z'n geweldige ruiter ben en altijd blijf zitten.
Ik beweer dat ik mijn eigen paard buiten onder controle heb en dat als zij schrikt ze mijn reactie afwacht. Dat is een kwestie van training en vertrouwen.

Nogmaals ik was hier de grote verliezer die zeer blij is dat ze een cap op had. Ik ken dit paard zijn achtergrond maar was verzekerd dat hij zijn streken kwijt was anders was ik er niet eens opgegaan. Mijn leven is mij lief.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 03-08-12 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:26

Het is aan haarzelf de keus of ze dit openbaar maakt .

En ze heeft het eerst per pb geprobeerd bij je. Dus dan vind ik best dat ze dit kan doen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:29

Het enige wat per pb gebeurd is, is een verontschuldiging eisen.. En die komt er niet, waar je het ook op internet zet. Maar het openbaar maken van PB's is niet toegestaan.. Alleen ben ik niet zo zielig om gelijk te gaan temmen.

Maargoed, heb eigl wel alles gezegd nu

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:29

Ze heeft de pb niet openbaar gemaakt. Ze heeft verteld wat er in staat. En dat is even het verschil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:31

verography schreef:
@ TS Als iemand dat al beweert wat ik me ook niet kan herinneren bedoelt die persoon zeker zijn eigen paard en niet een vreemd paard.

En nikilover ik viel er na 1 rondje af na een flinke bokpartij. Nogmaals ik banketstaaf niet en alles wat ik hier heb neergezet slaat op mijn eigen paard en op het onderwerp en dat is buiterijden. Jij haalt er een gebeurtenis bij die niets met dit onderwerp te maken heeft. Ik beweer nergens dat ik z'n geweldige ruiter ben en altijd blijf zitten.
Ik beweer dat ik mijn eigen paard buiten onder controle heb en dat als zij schrikt ze mijn reactie afwacht. Dat is een kwestie van training en vertrouwen.

Nogmaals ik was hier de grote verliezer die zeer blij is dat ze een cap op had. Ik ken dit paard zijn achtergrond maar was verzekerd dat hij zijn streken kwijt was anders was ik er niet eens opgegaan. Mijn leven is mij lief.

Welke gebeurtenis dan? Topic ging over wielrenners, dus vind ik het niet vreemd dat er dan ook meerdere verhalen over wielrenners komen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:31

jesito schreef:
Wielrenner kun je volgens mij alleen worden als je asociaal bent, want dat zijn me allemaal een stel botte boeren.
Een jaar of 15 geleden waren we aan het rijden op mijn toen erg drukke arabiertje en hoorde in de verte al die hard pratende wielrenners komen.
In het duits hoorde ik iets van zal ik 'm laten schrikken.
Voor hij er erg in had stak ik mijn springzweep uit, pats dat rubbere handvat raakte hem net.

En waar ik me nog erger aan stoor, zij menen overal gewoon op de weg te mogen fietsen ook al is er een fietspad.

Volgens mij maakte je een schrijffout en bedoelde je dat je alleen ruiter kan worden als je asociaal bent. Ik snap echt niet waarom je zo trots op deze actie van jezelf bent, dat je hem zelfs op internet plaatst :?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:32

Komt voor mij op hetzelfde neer.
Als iedereen de inhoud mag weten doe je et wel openbaar.