Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:25

xalm schreef:
Ik vertrek zo richting de kliniek om 3 uur wordt ze gekeurd... Spannend!! Heb nog nooit een paard laten keuren of meegemaakt (eerste paard), dus ben heel benieuwd..

veel succes!
hoe is het met het contract afgelopen?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:36

tita schreef:
W dan zou ie rond de 8 jaar moeten zijn. 8 jaar en ik zie niks anders dan rondje links en rechts dus dan zijn er geen zijgangen bevestigd.
Sterker nog je weet niet eens of er goede lengtebuiging in zit en of ie opzij gaat voor je been.

In dat geval vind ik 8500 erg veel, dit bedrag zou ik wel weer sneller uitgeven aan een 3-4 jarige die nog niks kan.

Ik weet ook niet of de amazone haar benen stil kan houden misschien is het paard wel voorwaarts.

Voor 8500 euro moet er nog een ander filmpje komen :D

@ prakkie jouw paard is te duur

Dat is jouw mening ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:51

Er stond niet eens een prijs bij??
Bovendien lijkt me dat ook moeilijk te zeggen adhv alleen een stukje tekst. Dat kan je eigenlijk pas zeggen als je een paard IRL gezien hebt.

Dees

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:08

Vond de reactie van Tita mbt prijs ook erg kort door de bocht.
Duur is altijd subjectief. Wat de een te duur vindt, vindt een ander wellicht een koopje.
Iets IS niet te duur, iemand VINDT iets te duur.
Je kunt dus nooit stellen dat een paard te duur is.

Spannend, Xalm!

Martinix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:10

wij zijn in het weekend gaan kijken naar een 5 jarige krusing fries x andalusier merrie. ze is zeer lief en rustig staat helaas wel 8 maanden stil, we krijgen de kans om haar op proef te nemen voor een lange tijd.

hier alvast een foto:
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6296_n.jpg

een betere foto hebben we voorlopig niet. indien er nog iemand interesse heeft in een 5 jarige KRACK C enorme speelvogel maar wel betrouwbaar paard! staat ook zo een 8 maanden stil is verkeersmak. beweegt enorm mooi echt op elastieken! lage prijsklasse.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:56

Dees schreef:
Vond de reactie van Tita mbt prijs ook erg kort door de bocht.
Duur is altijd subjectief. Wat de een te duur vindt, vindt een ander wellicht een koopje.
Iets IS niet te duur, iemand VINDT iets te duur.
Je kunt dus nooit stellen dat een paard te duur is.

Spannend, Xalm!

tja ...... maar ik "ken" Wendy een beetje uit met haar vorig paard en het paard daarvoor en dat zijn niet de minste paarden. En men doet niet snel een stapje achteruit vandaar :D

Laat ik het zo zeggen, ik kan ze niet betalen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:05

Dan is het paard 'an sich' niet te duur, het is te duur voor jou.
Dat klinkt toch weer anders ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:25

Dees schreef:
Dan is het paard 'an sich' niet te duur, het is te duur voor jou.
Dat klinkt toch weer anders ;)

Duhh net alsof arm ben :')

ik verwacht gewoon dat de merrie in hogere prijsklasse valt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:26

Ik heb info over die merrie gevraagd, eneuhm laat jullie vooral niet afschrikken! :D

Ik weet trouwens wel nog een leuk juniorenpaard staan, wisseltjes en de hele zut doet ie netjes. Je kan er een kind op naar buiten sturen, ... Echt een leuk dier! Voor mij te oud, is al 14.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:27

Nope, zit ze niet in. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:27

Ja, maar dat wil nog niet zeggen dat het te duur is Tita...
Prakkie kennende zal het inderdaad een goed paard zijn.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:30

Volgens mij bedoelde Tita gewoon dat ie te duur is voor haar, niet in het algemeen. Althans, zo las ik het :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:31

Liever zo'n 3 jarige van <6000 dan die 9 jarige van 8500 :D :D :D
dutch dormello x polansky

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:36

Belsje schreef:
Ik heb info over die merrie gevraagd, eneuhm laat jullie vooral niet afschrikken! :D

Ik weet trouwens wel nog een leuk juniorenpaard staan, wisseltjes en de hele zut doet ie netjes. Je kan er een kind op naar buiten sturen, ... Echt een leuk dier! Voor mij te oud, is al 14.

}> En waarom is DD dan niks voor jou...

Maar die 9-jarige gaat vanzelf zakken in prijs of hij moet beter doorgereden worden.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:39

Ik wacht sowieso tot ik "uitslag" van de chirurg heb ... Als die man me binnen dit en twee maanden wil openhalen, wil ik niet "nu" een paard. Dan wacht ik wel tot ik hersteld ben. Daarom dat ik ook niet heel actief meer aan het kijken ben, want mss moet ik alles wel uitstellen :+

Naar die van dees was ik ook heel graag gaan kijken, maar in de winter een paard dan moeten gaan stilzetten lijkt me echt niets ... Vandaar :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:42

Nee dat klopt

Maar even aan de verkopers.... hebben jullie geen moeite met de verkoop dat jet het zielig vind voor het paard.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:47

Zielig? Tjah.. ik probeer een goed thuis te vinden. Maar verkocht is verkocht. Dan heb je er geen grip meer op. Ik kan alleen niet alles aanhouden.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:47

ik als verkoper zijnde:
had DD heel graag gehouden, maar soms moet je wel eens keuzes maken. Deze heb ik ook gemaakt in het welzijn van mijn paard. Het is niet eerlijk een 4-jarige stil te zetten en weinig aandacht te kunnen geven, omdat ik zo nodig mijn paard wil houden (en op mijn vingers na kan tellen dat ik niet de tijd er in kan stoppen die ik zou willen en zou moeten).
Ik hoop juist dat DD door de verkoop lekker kan blijven werken en de aandacht krijgen die ze nodig heeft. Dus ik vind het niet zielig voor het paard.
Ik heb (natuurlijk) wel moeite met de verkoop, het is geen pakje boter wat ik weg ga doen. Maar ik ben nuchter genoeg om te zien dat het wel de beste oplossing is.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:50

vind die rhodium een beter paard dan de DD, prijzen buiten beschouwing gelaten :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:51

tita schreef:
Maar even aan de verkopers.... hebben jullie geen moeite met de verkoop dat jet het zielig vind voor het paard.

Ik begon al die verschillende testruiters op mijn paard wel zielig te vinden.
Het is verdikkie geen manegepaard, daar had ik haar niet voor opgeleid. Maar misschien had ik haar beter moeten voorbereiden op een periode van verschillende, niet allemaal even prettige, ruiters.

Was het maar zo dat er alleen nette ruiters op advertenties afkomen :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:38

Johnnydepony schreef:
vind die rhodium een beter paard dan de DD, prijzen buiten beschouwing gelaten :+

Hoezo dat dan, waar basseer je dat op (ben nieuwsgierig)

@ Dees testruiters vind ik niet zielig want je bent erbij als de manier van rijden je niet aanstaat of je denkt dat die persoon niks is..kun je gewoon niet verder gaan met de verkoop.

Maar ik heb het meer de manier van, paard weg uit vertrouwde omgeving. Je kunt niet meer zorgen voor je paard je moet hopen dat een ander er net zo goed voor zorgt als dat jij (verkoper) dat deed of hopen dat ie het beter krijgt.
Ben gewoon bang dat mijn paard het slechter gaat krijgen of dat er onkunde aan te pas gaat komen. Of dat ze regelmatig "gestraft" wordt terwijl de fout bij de ruiter ligt.

Misschien ben ik te zacht en ga ik te soft met mijn paarden om maar ik hou nou eenmaal niet van slaan en grof geschut. Bovendien zorg ik dat ze niks te kort komen.

Mijn pony gaat nooit verkocht worden maar over mijn paard ben ik nog niet zeker. Tis een leuke merrie met supergang ze heeft alleen haar bouw niet mee. Al hoop ik dat dat nog beetje recht trekt maar op sommige gebieden is ze gewoon niet leuk en gevaar voor mijn eigen leven. Ik moet me nu afvragen of ik dat kan gaan corrigeren en of ik daar zin in heb.
Ik heb er namelijk eentje die sensibel is zoals ik dat omschreven heb :') ze kan zo gaan flippen uit niks...levensgevaarlijk.

Maar mijn paard is ook het type paard waar je heel makkelijk kunt overvragen en kapot rijden... ze zal alles doen....

Inmiddels draai ik alweer een jaartje of 26 mee in de paardensport en ik moet heel heel eerlijk zeggen heb boel slechte eigenaren gezien meer dan me lief is. Kan er verdrietig om worden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:43

Tita, de gevolgen van een matige ruiter ervaar je dikwijls pas de volgende dag.
Echt slechte ruiters herken je meteen, maar matige ruiters kunnen je behoorlijk voor het lapje houden.

Ik ga er van uit dat een ieder die bereid is om 4-5 duizend euro voor een paard te betalen + keuringskosten, daar op zijn manier goed voor zal zorgen. Na koop is het dan ook de verantwoordelijkheid van de nieuwe eigenaar. Maar soms wil je inderdaad niet meer kijken hoe het gaat...
Als je wilt voorkomen dat het paard in slechtere handen komt dan jij verwacht, dan moet je gewoon nooit verkopen. Verkopen = loslaten. Maar de verkoper zelf is vast niet de enige die goed voor het betreffende paard kan zorgen hoor, dat valt reuze mee. Anderen kunnen ook voor een paard zorgen ook al doen ze dat misschien iets anders dan de verkoper dat deed. De meeste paarden overleven een verkoop heus.
Laatst bijgewerkt door Dees op 30-07-12 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:45

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:46

Plaatje van een ding.
Maar ik geloof niet dat het een fijn rijdier is... gezien de vorm van de hals ;)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:47