Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Seven schreef:Dat ligt aan de bloedlijnen ik ken er genoeg die heel leuk zijn ook voor beginnende ruiters
Een kennis van me heeft net een tinker gekocht een 3 jarige net beleerd, ze is zelf nog niet echt gevorderd maar dat gaat heel goed.
Batlow schreef:Hmm. Ik heb zojuist even filmpjes op gezocht. Ze kunnen springen en cross lopen. Eigenlijk precies wat ik wil. Kan ik principe elk paard, maar heb nooit zo ver gezocht achter een tinker. Misschien toch maar is even naar uitkijken. Volgensmij zijn het super beestjes
Batlow schreef:Hmm. Ik heb zojuist even filmpjes op gezocht. Ze kunnen springen en cross lopen. Eigenlijk precies wat ik wil. Kan ik principe elk paard, maar heb nooit zo ver gezocht achter een tinker. Misschien toch maar is even naar uitkijken. Volgensmij zijn het super beestjes
Batlow schreef:Bedankt voor de informatie. Ik ga eens even hier op bokt ook even kijken bij het tinkersubforum, kijken wat er daar allemaal over wordt verteld!
Pletje123 schreef:Tinkers zijn niet gemakkelijk
Wendy_Komen schreef:Als je een brave tinker wil, moet je vooral niet zo'n bonte met drie haartjes sok nemen. (Oftewel een wat zwaarder bont warmbloed dier.) Want ja, die kunnen net zo vlot zijn als een "gewone warmbloed".
Dan moet je echt opzoek naar het zwaardere barokke type, met voldoende massa en beharing. Bedenk ook dat een tinker idd veelzijdig inzetbaar is, maar dat alles hun (en dus jou) meer moeite kost dan een paard wat er wel voor "gebouwd" is.
Hoipiepeloii schreef:Ik heb contact gehad over die Vivaldi toen ie 2 was. En ik snap wel wat Alja bedoelt, jullie noemen dat 'body', maar in werkelijkheid mist hij lengte. En als 2 jarige was hij ook al zo breed (beetje propje vind ik..). Ik hou wel van jeugdige 3-jarigen. De bespiering komt toch wel. Die lengte heb ik nodig voor de lossigheid.
ikke schreef:Hoipiepeloii schreef:Ik heb contact gehad over die Vivaldi toen ie 2 was. En ik snap wel wat Alja bedoelt, jullie noemen dat 'body', maar in werkelijkheid mist hij lengte. En als 2 jarige was hij ook al zo breed (beetje propje vind ik..). Ik hou wel van jeugdige 3-jarigen. De bespiering komt toch wel. Die lengte heb ik nodig voor de lossigheid.
Het is maar wat je belangrijker vindt: een mooi plaatje of een goed paard..........
ikke schreef:Hoipiepeloii schreef:Ik heb contact gehad over die Vivaldi toen ie 2 was. En ik snap wel wat Alja bedoelt, jullie noemen dat 'body', maar in werkelijkheid mist hij lengte. En als 2 jarige was hij ook al zo breed (beetje propje vind ik..). Ik hou wel van jeugdige 3-jarigen. De bespiering komt toch wel. Die lengte heb ik nodig voor de lossigheid.
Het is maar wat je belangrijker vindt: een mooi plaatje of een goed paard..........
Hoipiepeloii schreef:Ik snap je weer eens niet.. Ik zoek een goed paard ja, dus meer lengte, lossigheid en hoeft nog niet mooi te zijn als 3 jarige. Maar ik heb geen idee wat je bedoelde verder, of het op mij was of niet. Je trekt nogal snel je conclusies over het algemeen.