Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:53

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:55

Nanno_123 schreef:
De merrie waar ik mee bezig ben word ook donderdag gekeurd om 14:00 uur! spannenddd..
dan de foto's opsturen naar mijn eigen dierenarts, dus ik ben nerveus!!

Zijn dit foto's van een eerdere keuring? Hoorde dat je ook foto;s kan laten maken door een rontgenloog die ze niet mag beoordelen en deze kan opsturen naar je DA heeft iemand hier ervaring mee?

Nanno_123

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:06

nee worden donderdag foto's gemaakt en dan stuur ik ze op naar Someren!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:07

Uria, ik heb tegen mijn stalgenootje gezegd dat ze maar een afspraak moest maken, dus met een beetje mazzel ga ik zondag ofzo even kijken.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:08

welmoed__ schreef:
Haha ja, heb jij ook een foto neer gezet? Ook even kwijt :o

nee geen foto's wel een link!
ik stuur em nog een keer:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/55 ... t-165.html

heb ook filmpjes van het rijden op mijn pc maar zou niet weten hoe ik die moet versturen, zijn ook te groot voor een email enzo!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:09

Oeeee, ze is leuk!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:12

Succes allemaal met keuren! Spannend!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:15

welmoed__ schreef:
Oeeee, ze is leuk!

ahuh, ik ben verliefd <3
was gister met dr de weg op geweest en stond een grote herdershond te blaffen, tegen het hek op te springen en rennen door het grint, super eng voor ieder paard maar ze keek alleen.. echt super!!!
die van jou is trouwens ook een plaatje hoop zo erg dat het allemaal doorgaat!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:18

Wat geweldig! Die van mij wijkt erg van mijn wensen af, maar ben als een blok voor hem gevallen. Nu heb ik dus straks een grote uitdaging voor de boeg.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:30

ook onwijs leuk toch! ik wou ook helemaal geen 4 jarige en al helemaal geen merrie hahahaha!!
wij zijn HET bewijs dat je niet altijd je lijstje af moet gaan maar ook je gevoel moet achtervolgen en daarbij natuurlijk wel heel erg je verstand moet gebruiken!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:32

En ik wil wel een merrie en mag ook 4 jaar zijn. Jullie kapen gewoon de markt leeg :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:37

jury schreef:
En ik wil wel een merrie en mag ook 4 jaar zijn. Jullie kapen gewoon de markt leeg :)

hahahaha! :o

oke sorry het spijt me.. ik ga voor je opzoek!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:38

Haha. Ik wou een goed beleerde wat al een parcoursje kon springen, koel en nuchter en kom straks thuis met een onbeerde 7 jarige wat absoluut geen dooie is, haha zo zie je maar weer.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:44

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:44

Hahaha! Het is toch een gevoel waar je naar op zoek bent, vermoed ik. Dat daar nog een aantal eisen aan hangen, is dan een 2e.
Ik ben benieuwd hoe het donderdag afloopt met keuren bij iedereen, ik ga duimen!

Ik ben vandaag officieel geslaagd voor mijn opleiding (Fysiotherapie), dus ik ga nu fanatiek aan de slag in de zoektocht naar een paard. Komende donderdag ga ik bij een 4 jarige Tango kijken. En ik ga volgende week (op aanraden van Seven) kijken bij de mensen waar Seven laatst geweest is, die hebben er heel wat staan en dan ook meteen even bij een andere 6 jarige in die richting. :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:48

Somebody_ schreef:
Hahaha! Het is toch een gevoel waar je naar op zoek bent, vermoed ik. Dat daar nog een aantal eisen aan hangen, is dan een 2e.
Ik ben benieuwd hoe het donderdag afloopt met keuren bij iedereen, ik ga duimen!

Ik ben vandaag officieel geslaagd voor mijn opleiding (Fysiotherapie), dus ik ga nu fanatiek aan de slag in de zoektocht naar een paard. Komende donderdag ga ik bij een 4 jarige Tango kijken. En ik ga volgende week (op aanraden van Seven) kijken bij de mensen waar Seven laatst geweest is, die hebben er heel wat staan en dan ook meteen even bij een andere 6 jarige in die richting. :D

leuk! ik ga ook voor jou duimen en gefeliciteerd lijkt me een pittige opleiding! ik kan nog wel een goede fysio gebruiken hahaha!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:50

Nanno_123 schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/54 ... d=103&fs=1

deze is ook leuk voor de geinteresseerde?!

Die vond ik ook errug leuk! Vond alleen de standfoto een beetje raar, of ligt dat aan mij?

Gefeliciteerd Sombody en je hebt gelijk, het is echt een gevoel die je beslissing maakt.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:52

Haha die heeft n bod vn 800 euro :')

@ welmoed; dus die ruin moet nog beleerd worden! Dat is n hele uitdaging!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:57

Romanoff schreef:
Haha die heeft n bod vn 800 euro :')

@ welmoed; dus die ruin moet nog beleerd worden! Dat is n hele uitdaging!

Yup, dat is inderdaad een HELE uitdaging. Hij is al wel beleerd voor de kar, dus is al een voordeel.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:07

Spannend dat soort paarden Welmoed_, brrr. Niks voor mij.

Overigens vind ik die zoektocht naar een paard af en toe toch echt wel bijzonder hoor. Bel ik net naar een eigenaar, wat een botte boer joh. Hilarisch gewoon. Ik vraag of ie verkeersmak is, krijg je als antwoord; luister meissie, ik heb hier een spulletje voor die paarden, dan ga ik natuurlijk niet langs de weg lopen met ze. :') :+ Vervolgens vraag je hoe het karakter is, is het antwoord; tja.. weet ik veel, ik rijd geen paard. Ik denk dat het geen typisch manegepaard is _/-\o_ (jammer hoor, laat ik die nou net niet zoeken)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:11

Somebody_ schreef:
Spannend dat soort paarden Welmoed_, brrr. Niks voor mij.

Overigens vind ik die zoektocht naar een paard af en toe toch echt wel bijzonder hoor. Bel ik net naar een eigenaar, wat een botte boer joh. Hilarisch gewoon. Ik vraag of ie verkeersmak is, krijg je als antwoord; luister meissie, ik heb hier een spulletje voor die paarden, dan ga ik natuurlijk niet langs de weg lopen met ze. :') :+ Vervolgens vraag je hoe het karakter is, is het antwoord; tja.. weet ik veel, ik rijd geen paard. Ik denk dat het geen typisch manegepaard is _/-\o_ (jammer hoor, laat ik die nou net niet zoeken)

hahahahahahaha

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 17:12

Haha ja je hebt er van die leuke bij zitten. :P

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:36

Duimen voor diegene die gaan keuren! :)

Pinda_Dipje, geen idee om eentje te laten leasen? Zodat je er niet heel de tijd naar moet kijken, maar haar/hem toch behoudt?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:40

geweldig somebody!

jij zocht toch een paard voor het hogere werk of ben ik nu mis?
wel handig dat je klaar bent met de fysio opleiding, ben net geopereerd aan een hernia en als ik vragen heb kan ik jou gewoon een pb sturen :P

Zjakira_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:41

Hallo, ik lees ook al een tijdje mee ( een stille lezeres haha)
Ik ben net klaar met school en heb gelukkig meteen een baan kunnen vinden als Paraveterinair en nu gaan we natuurlijk heel hard sparen! :$
Alleen heb ik totaal GEEN idee hoe ik de zoektocht naar een paard aan moet pakken. Kan iemand mij hier misschien een beetje wegwijs in brengen?

Het heeft totaal nog geen haast aangezien ik dus eerst geld moet gaan sparen, maar ik ben op zoek naar een paard waar de beginknopjes van de dressuur opzitten, die niet om ieder opwaaiend blaadje wegschiet (hij mag wel een beetje pit hebben) en waar ik alleen mee naar buiten kan! merrie of ruin maakt niet veel uit. Liever geen hengst.
En mijn droom is altijd om een gitszwart paard te hebben haha maar ik denk dat ik niet naar de kleur moet gaan kijken!
Nogal wat eisen, maar zoals ik al gelezen heb kan het zomaar zijn dat je met een heel ander paard thuiskomt dan je eigenlijk wilde haha!
Alvast bedankt!! :D