Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:43

Goh, k ben blij voor die pony dat je ze niet genomen hebt Elien ;) waar ik geïrriteerd van was is dat jullie daar rond liepen met : IEUW die kijkt vies, die testen we al niet, En ieuw die is niet zo mooi, en ieuw , die zou stout zijn heb ik ergens gelezen. En dan verwachten dat die beesten allemaal dood braaf hun rondje lopen. terwijl ze 100 x per dag uit hun stal gehaald worden en vervolgnes iedere x een andere op zit.
Mijn favoriet was die eerst , ZEKER WETEN. Maar dat jij die niet zou aan kunnen heb ik ook ZEKER gezegd.
Als jij nog niet eens de moeite neemt om zelf op te stappen, is dat vrij duidelijk voor mij.

Voor de rest snap ik iig ZEKER dat jij niet deheledag super blij kunt rondlopen. Maar toen wij daar aankwamen stond je erbij en keek je ernaar. Ik vond dat gewoon jammer ;). Ik wou mee gaan om je te helpen en te adviseren.
Ik help mensen die er ook moeite voor doen.

Maar nogmaals ik denk dat je geen poot hebt voor op te staan.

Jrjsrt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:44

http://link.marktplaats.nl/557940618
Helaas moeten we deze schat ook verkopen!!
Mijn dochter is een vrij angstige ruiter en durft er niet meer op (en hij is zooo braaf)
Eventueel te ruilen!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:46

Tinker99 schreef:
http://link.marktplaats.nl/557940618
Helaas moeten we deze schat ook verkopen!!
Mijn dochter is een vrij angstige ruiter en durft er niet meer op (en hij is zooo braaf)
Eventueel te ruilen!!

wat jammer!
het leek eerst allemaal zo mooi toch?

Jrjsrt

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:50

Klopt, ik dacht dat gaat goed zo samen...
Mijn andere dochter is echt een team met haar paardje!!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:56

Hallo,

Ik wil even melden dat ik zojuist getemt heb om de ruzie omtrent arabiertje, armanike en het ander prutsmuts.. Ik hoop dat dit weer een gezellig topic word waar één ieder terecht kan voor zijn verhalen rondom het kopen van een paard.
Ik hoop dat we het weer gezellig kunnen maken.

Xx

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:57

Bedankt :)

Zat me er inmiddels ook een beetje aan te ergeren..

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:58

Geen probleem voor mij, ik vond dit verhaal hier ook niet bepaald thuis horen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:01

pff. ik dacht ook al, waar ben ik weer in terecht gekomen. Haha

Overigens net terug van een erg leuke ruin, morgen gaat ze nog een keer met haar hoefsmid kijken en dan wordt ie opgeladen om gekeurd te worden!! Eindelijk een paard waar geen onderbuikgevoel bij is en zo op het oog niks mis mee is!

Joehoe!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:01

dressuur518 schreef:
Ik heb vorige week m`n pony verkocht dus ik ben opzoek naar een nieuwe e-pony (kleine Totilas <3 )
Dus als iemand nog een leuk beestje weet mag je altijd Pb`en!!
Mijn eisen:
- grote e-pony (1,52t/m 1.57 geen paard)
-5t/m10 jaar
-licht/makkelijk in de mond goed aan de hulpen,verkeersmak
-wel echt sportpony type geen haflingers,dravers,fjorden etc.
-liefst een pony die al geklasseerd is vooral in dressuur, maar moet ook een goede sprong kunnen maken, want ik wil er ook af en toe een spring of swg wedstrijd mee rijden.
- richtprijs 2000/2500

Helaas, weet nog wel een leuke en fijne pony. Maar ook boven budget

Jrjsrt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:06

Noon schreef:
dressuur518 schreef:
Ik heb vorige week m`n pony verkocht dus ik ben opzoek naar een nieuwe e-pony (kleine Totilas <3 )
Dus als iemand nog een leuk beestje weet mag je altijd Pb`en!!
Mijn eisen:
- grote e-pony (1,52t/m 1.57 geen paard)
-5t/m10 jaar
-licht/makkelijk in de mond goed aan de hulpen,verkeersmak
-wel echt sportpony type geen haflingers,dravers,fjorden etc.
-liefst een pony die al geklasseerd is vooral in dressuur, maar moet ook een goede sprong kunnen maken, want ik wil er ook af en toe een spring of swg wedstrijd mee rijden.
- richtprijs 2000/2500

Leeftijd is een probleem :D
De pony van mijn dochter voldoet buiten de leeftijd aan al je eisen....

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:07

Ania schreef:
pff. ik dacht ook al, waar ben ik weer in terecht gekomen. Haha

Overigens net terug van een erg leuke ruin, morgen gaat ze nog een keer met haar hoefsmid kijken en dan wordt ie opgeladen om gekeurd te worden!! Eindelijk een paard waar geen onderbuikgevoel bij is en zo op het oog niks mis mee is!

Joehoe!

Wat leuk! Heb je ook foto's?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:09

Ik denk dat dit een erg lastige zaak gaat worden, Arabiertje. Je kocht een afgekeurd paard, dit was bekend. Ook was de prijs bekend en wist je dat het op het moment van proefrijden en koop al geen soepel sportpaard was. Vervolgens verspreid je op internet dat dit paard sowieso blijft en nooit meer weg gaat, zelfs als haar problemen een vroegtijdig pensioen zullen betekenen. Vervolgens bedenk je je toch weer.

Wat Warona nu precies mankeert, is me nog steeds niet geheel duidelijk? Er zijn nooit foto's gemaakt, toch?

Ik raad je met klem aan je eventuele nieuwe aanwinst rondom op de foto te zetten, bij voorkeur ook de rug. Laat het dier uitgebreid keuren en bespaar jezelf en het paard de ellende van overhaaste beslissingen.

Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom je in eerste instantie 6000 Euro hebt betaald voor een paard dat nog niet fijn te rijden was en werd afgekeurd :o Er staan zoveel leuke paarden voor dat geld! Mijn nieuwe aanwinst heeft véél minder gekost en is glansrijk door de keuring gekomen (klinisch en röntgenologisch, zowel de benen als de rug), heeft een leuk papier en een fijn karakter.

Kortom, probeer je geld terug te krijgen en schaf de volgende keer op verstandige wijze een paard aan ;)

Mijn nieuwe aanwinst maakt het trouwens prima *\o/*

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:14

Zal geen volgende meer komen. Mijn keuze staat vast, maar maakt niet uit. Gaat off topic dus doet hier niet ter zaken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:31

@ arabiertje is het enige probleem blokkades en verzuringen???
Dat zijn toch geen gebreken , mijn vos zat ook volledig vast was er ook heel zuur door logisch toch.
Als dat het enige is snap ik niet waarom er zo'n dram word gemaakt knap dat dier op ga er mee aan de slag en ja als je een paard koopt moet je er geld voor betalen als die niet lekker in dr vel zit. Zou wat zijn dat ik nu bij de vorige eigenaar zou aankloppen dat het dier allemaal verborgen gebreken heeft omdat ze eigenlijk overal vast zat. Nee ik doe wat een eigenaar hoord te doen laat het dier behandelen want ik heb voor dr gekozen.

Uit jou eerdere verhaal bleek het dier volledig kapot te zijn maar dat blijkt dus niet waar te zijn. verder ga ik met Yelly mee en is dit het laatste wat ik dr over ga zeggen :D

Succes met je zoektocht :j

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:47

Jammer dat wij eerst topics moeten aan'horen' waar 100 foto's bij staan waar in slecht Engels allerlei spreuken en beloftes als 'never let you go whatever the results may be' etc instaan, bepaalde mensen in het topic waarin je de foto's/filmpjes van Warona plaatste afgekat worden omdat zij jou duidelijk advies geven en vervolgens kom jij hier 'zielig' -sorry dat ik het zo noem- doen over je huidige situatie.. Sorry meis maar ik denk dat inmiddels al wel gebleken is dat jij niks met adviezen doet en overal tegen in gaat.
Begrijp met niet verkeerd, hoop van harte dat het goed komt met jou EN met Warona, want dat is waar het om gaat. Jij hebt haar gekocht, niet meteen terug gedaan toen je zelf ook zag dat het toch echt niet goed ging, want jij wist prima hoe je het allemaal op ging lossen etc. Nou ik hoop dat Warona nu niet weer terug moet naar JVDH en gewoon lekker bij jou kan blijven, want jij bent nu gewoon verantwoordelijk voor haar.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:58

offtopic.
Laatst bijgewerkt door Ania op 07-05-12 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 19:05

ppfff wat een gezeik over arabiertje zegt. Het begint nu wel behoorlijk offtopic te worden hoor!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:06

Ik zou het inderdaad wel sneu voor het paard vinden, als deze bij de handelsstal weer als sportpaard wordt verkocht. Ik denk dat het beestje al best een geschiedenis heeft Hopelijk zal een volgende potentiële koper haar dan uitgebreid keuren.

Problemen kunnen zich altijd voordoen, maar of je je bij aankoop laat belazeren of niet, ligt ook voor een groot deel in je eigen handen. Ik heb mijn merrie nu uitgebreid laten keuren, dus ik hoop dat ik er vanuit kan gaan dat ik nu een gezond paard op stal heb staan ;) Als zij in de toekomst toch wat gaat mankeren, zal ik dus gewoon met haar naar de kliniek gaan en mijn verantwoording nemen, dat hoort er nou eenmaal ook bij.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:08

Hoe staat het met jouw zoektocht, Welmoed? Nog leuke dieren op het oog :)?

Emma_s_girl

Kunnen we hier niet mee ophouden of de discussie elders voortzetten?
Ben eerlijk gezegd veel meer benieuwd naar de ervaringen en zoektochten van jullie allemaal. Wilde zelf afgelopen weekend voor het eerst naar een paard gaan kijken, maar helaas, bleek ineens heel snel verkocht te zijn.
Zag vorige week trouwens een superleuke quarter, maar uiteraard western bereden, zoals de meeste. Jammer, want ik vind ze heel erg leuk.
Laatst bijgewerkt door Emma_s_girl op 07-05-12 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

armanike

Yelly , ik ben het volledig met jou eens ;) Eens ze bij jou staat, ben JIJ verantwoordelijk.
Mijn paard heeft ook een verborgen gebrek. Maar ik heb hem gekocht, en ik ben verantwoordelijk. Dus ik dank hem niet meteen af.

Zo hoort het

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:11

Mag ik mijn nieuwe aanwinst nog even hier showen ;)?

Deze foto's zijn gemaakt van het longeren zaterdag:

Afbeelding

Afbeelding

En haar mooie hoofdje:

Afbeelding

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:12

Zooo leuk, dat koppie!

CathJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:17

Knap paard! :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:17

wat een vriendelijke uitstraling heeft ze!