Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:33

@Esterw en @[***]-S, niet doen hoor! Gewoon jezelf zijn! Ennehhh als ik van m'n automaatje in een schakelbak stap slaat 'ie mij ook nog wel eens uit hoor! :D :D
Een beetje verkoper kijkt door dit soort dingetjes heen of niet? 't Is net Idols: thuis voor de spiegel gaat het altijd beter hihihihihihi!!

Silly1972

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:37

haha ik heb het juist anders om, bij de eigenaar reed ik er zo mee weg, ging geweldig en nu thuis voel ik me net een beginneling haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:09

EsterW schreef:
Gerjanne_s schreef:
De basis is juist waar ik ervaring mee heb, en kom je verder dan is dit er niet zo veel meer. Ga volgende week kijken bij een m2 merrie en ben nu al zenuwachtig, ben zo bang om af te gaan. Mensen willen een goed adres maar ben altijd bang dat als ze mij zien rijden ze denken, laat maar zitten aan haar verkopen we niks.... zo stom

Heel herkenbaar! Ik voelde me ook zo'n sukkeltje met proefrijden, omdat alles niet meteen werkt en omdat het niet meteen zo soepel gaat als bij de eigenaar. Allemaal logisch en verklaarbaar, ook vanwege de spanning die je (ik) vaak wel hebt met 1e x proefrijden.

De paarden die ik serieus bekeken (en gereden) heb, waren onder toeziend oog van mijn instructeur.
Wat de verkoper daarvan denkt is niet mijn probleem. Ik kan heel goed ping-pongen met mijn instructeur over wat ik voel en hij ziet. Dat zegt mij meer dan het mooie verhaal van een verkoper.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:15

@mg911 inderdaad is dat echt in mijn straatje! Z'n hoofd spreekt me alleen niet zo aan... En dat vind ik wel belangrijk...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:02

Ik hou ook niet vn zsm zo hoog mogelijk,maak ze ook liever mak met 4 en soms zelfs met 5.
Kan heel lang aan de basis sleutelen en dan gaat het daarna ineens heel snel en lig je niets achter op de rest.
Van al die jong afgerichte dieren op hoog niveau hoor je later niets meer of soms een hele tijd niets.
Heb er zelf nog nooit 1 met een peesblessure of iets anders gehad.

Met voorrijden moet je gewoon je ding doen en ik test ze altijd wel uit hoor.
Keer een schopje geven,keertje wiebelen.Ff kijken wat ze kunnen hebben,als je er maar stil op braaf achter blijft zitten weet je nog niets.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:09

Hallo,

Ook hier is de knoop door. Mijn paard gaat weg. Ik stop met de paardensport. Hij staat alleen hier op de markt, van het voorjaar als hij weer mooi in het haar zit gaat hij op MP. Ik heb er dus geen haast mee en vind het belangrijk dat hij naar een passende en eerlijke ruiter gaat.

http://www.bokt.nl/markt/ad/8265/sympat ... n-allround

Meer info mag via pb.

( ik kletste ook een stukje mee in deel 1 en deel 2 )

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:10

Te horen gekregen vanavond dat ik een lange tijd aan het werk kan daar! Hartstikke blij.
Ben al allemaal zadels en weet ik veel wat aan het bekijken, maar dan zeg ik tegen mezelf "Neehee Welmoed, eerst je paard." :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:15

WinBinChes schreef:
Hallo,

Ook hier is de knoop door. Mijn paard gaat weg. Ik stop met de paardensport. Hij staat alleen hier op de markt, van het voorjaar als hij weer mooi in het haar zit gaat hij op MP. Ik heb er dus geen haast mee en vind het belangrijk dat hij naar een passende en eerlijke ruiter gaat.

http://www.bokt.nl/markt/ad/8265/sympat ... n-allround

Meer info mag via pb.

( ik kletste ook een stukje mee in deel 1 en deel 2 )

Nouhou, ga je Wino toch wegdoen? Jammer hoor!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:21

@ ikke ja helaas wel. Heel veel factoren spelen mee. Ik heb nog steeds erg last van mijn heup en hij heeft af en toe teveel vakantie. De twijfel slaat altijd wel weer toe, maar dat komt ook omdat het zo'n fijn paard is. Ik stop er eerst helemaal mee. Ik verwacht niet zo snel een paard als Wino weer te vinden. En daarbij zullen mijn klachten met een ander paard niet anders zijn. Ik vind het echt erg jammer, het enige wat ik kan doen is een goed passende ruiter vinden, want dat heeft hij zeker verdiend.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:22

EsterW schreef:
Gerjanne_s schreef:
De basis is juist waar ik ervaring mee heb, en kom je verder dan is dit er niet zo veel meer. Ga volgende week kijken bij een m2 merrie en ben nu al zenuwachtig, ben zo bang om af te gaan. Mensen willen een goed adres maar ben altijd bang dat als ze mij zien rijden ze denken, laat maar zitten aan haar verkopen we niks.... zo stom

Heel herkenbaar! Ik voelde me ook zo'n sukkeltje met proefrijden, omdat alles niet meteen werkt en omdat het niet meteen zo soepel gaat als bij de eigenaar. Allemaal logisch en verklaarbaar, ook vanwege de spanning die je (ik) vaak wel hebt met 1e x proefrijden.

Ik heb daar ook altijd last van hoor, dan staan er altijd zoveel mensen te kijken en word dan helemaal onzeker... Morgen weer even er door heen bijten haha

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:51

Blij om te horen dat ik niet de enige ben, geeft weer wat moed!

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:59

Heb ik ook hoor! Maar goed, ik kan dan ook niet eens echt goed aanspringen/galopperen, daar hebben jullie geen last van denk ik :-).

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:11

Ik vind het zoiezo altijd lastig om zomaar 'even' op een vreemd paard te stappen. Ieder paard zit anders en reageert anders. Daarom probeer ik het altijd eerst even rustig af te tasten. Daarna als ik een beetje het gevoel heb van hoe die 'werkt' probeer ik hem wat op te pakken. Nou rij ik ook niet op veel verschillende paarden dus ben ik zelf ook maar op 1 paard ingesteld ;-)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:18

Als ze voorgereden worden heb ik er niet zo'n moeite mee.
Beetje jammer dat de ruiter vh 2de paard morgen ziek is.
Laat dat nu net het paard zijn wat net zadelmak is....
Maar goed,ff dapper zijn.Goed longeren doet ook een hoop en ik ben daar nu eenmaal in de buurt.
Maar als ik eraf knal is het beetje jammer,moet alleen dus heb geen reserve chauffeur.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:25

Hoelang is de ruiter al ziek :+ lekker met die vorst en sneeuw de afgelopen tijd, die bok is misschien mega fris en gaat morgen helemaal uit zijn plaat :=

Pas maar op, je bent ook geen 18 meer :))

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:28

Weekje nix gedaan en eerst ff slingeren.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:30

@ambre ga je altijd alleen of is dit toeval? Ikzelf vind het altijd wel fijn als er iemand bij is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:30

half uur slingeren in galop :D

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:38

MarvinSgatJ schreef:
schotjes schreef:
Nog maar een keer.. (had in het vorige topic ook al geplaatst)
Pony
1.30-1.55
leeftijd: 5-13
bereden (hoeft geen heel hoog niveau maar moet wel een leuk F-proefje kunnen lopen:D in de binnenbak + een leuke sprong kunnen maken)
Bomproof verkeersmak
-in de les kunnen
Prijs: liefst tot de 1000 euro
moet het hele jaar op de wei kunnen.

Wow weer een hele waslijst... als je er een hebt, ben nog niet zeker van de koop ofzo, wil pas wat gaan kopen als ik een goed plekje heb gevonden (is al dichtbij!)

En iets van een haflinger dan? Daar niet over na gedacht? Kunnen makkelijk het hele jaar door op het land.

bedankt voor jullie reacties! ja, daar zocht ik eerlijk gezegd al voor!! :) ik ga geen slank arabiertje ofzo er op zetten in de kou..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:39

listiglistje schreef:
Hoelang is de ruiter al ziek :+ lekker met die vorst en sneeuw de afgelopen tijd, die bok is misschien mega fris en gaat morgen helemaal uit zijn plaat :=

Daar stel ik dan toch vragen bij.
Ik kan mijn paard rustig een maand stil laten staan en er dan zonder twijfel of terughoudendheid op stappen.
Waarom zou een paard dat goed gehouden wordt (en dus in deze omstandigheden teruggezet wordt in het voer!!) uit z'n plaat moeten gaan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:42

ikke schreef:
listiglistje schreef:

Ik kan mijn paard rustig een maand stil laten staan en er dan zonder twijfel of terughoudendheid op stappen.
Waarom zou een paard dat goed gehouden wordt (en dus in deze omstandigheden teruggezet wordt in het voer!!) uit z'n plaat moeten gaan?

lees ff de post terug.....jong groen beest, net zadelmak :+ daarbij weet jij niet het voerbeleid van die mensen :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:45

listiglistje schreef:
ikke schreef:

lees ff de post terug.....jong groen beest, net zadelmak :+ daarbij weet jij niet het voerbeleid van die mensen :Y)

Als dat beest rondgeslingert moet worden voordat ie soort van veilig is, liet ik 'm mooi staan. Als je paarden wil verkopen, regel je je zaakjes fatsoenlijk en anders zoek je maar een andere gek.... ze is geen 18 meer, blijkbaar......

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:50

Hij vertelde mij gelijk dat zijn ruiter ziek was,maar ik wilde toch komen.
Ik heb graag dat ze na een week niets gedaan te hebben ff geslingerd moeten worden,ik zoek geen dooie diender.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:53

Spannend ambre!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:57

ambre schreef:
Hij vertelde mij gelijk dat zijn ruiter ziek was,maar ik wilde toch komen.
Ik heb graag dat ze na een week niets gedaan te hebben ff geslingerd moeten worden,ik zoek geen dooie diender.

Oh? Waarom zou dat bij elkaar horen? Waarom MOET er rondgeslingerd worden?
Zou het niet ook zo kunnen zijn dat die verkoper z'n zaakje WEL voor elkaar heeft en het paard helemaal niet overdreven fris is?