Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IndyPascalle

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:56

Die vent van mij kreeg een keertje paardrijles van een vriendin. Zegt die vriendin, we gaan van hand veranderen, kruist ie zijn armen en pakt de teugels weer vast. Hij vond het wel een beetje lastig rijden, maar ja, als dat zo hoorde, dan doe je dat maar. Mijn vriendin en ik kwamen echt niet meer bij en hij zat heel beteuterd op het paard.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:58

IndyPascalle schreef:
Die vent van mij kreeg een keertje paardrijles van een vriendin. Zegt die vriendin, we gaan van hand veranderen, kruist ie zijn armen en pakt de teugels weer vast. Hij vond het wel een beetje lastig rijden, maar ja, als dat zo hoorde, dan doe je dat maar. Mijn vriendin en ik kwamen echt niet meer bij en hij zat heel beteuterd op het paard.

_O-

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:10

XD... Die is echt heel leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:34

ik heb eens gehad tijdens een les op school de leerkracht moest een LONGE hebben

leerkracht vraagt aan beginnende leerling: gaat die is effe halen
oke, leerling vertrekt en komt terug met longeerZWEEP
leerkracht het echt met hand en tand (nie echt he) uitgelegd van hoe da er uit ziet
leerling vertrekt terug en komt terug met vliegenfrontriem

de leerkracht: ja mannekes, stapt maar, ik gaan het wel zelf halen

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:42

Ik heb zo'n minihoofdstel aan mijn binnenspiegel hangen in mijn auto.
Vraagt de vriend van mijn zusje; Huh wat heb jij daar dan hangen?
ik: minihoofdstel, haha dat zie je toch.
Vriend van zusje; Nou dat zou ik niet zeggen dacht toch werkelijk dat het iets met SM te maken had.
_O-

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:31

Shirley__ schreef:
Ik heb zo'n minihoofdstel aan mijn binnenspiegel hangen in mijn auto.
Vraagt de vriend van mijn zusje; Huh wat heb jij daar dan hangen?
ik: minihoofdstel, haha dat zie je toch.
Vriend van zusje; Nou dat zou ik niet zeggen dacht toch werkelijk dat het iets met SM te maken had.
_O-

Oeps.... Hahahah _O-

IndyPascalle schreef:

Prachtig :D ! Ik zie het zó voor me :D ! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:37

ik loop een oprit voorbij en mijn paard is super rustig: "pas op, niet uw deur dichtslaan want dat paard kan op ons auto springen :o, dat dan wel naast een super drukke baan he

of als je zonder zadel over straat loopt: "ben jij niets vergeten?"

mijn nicht haar paard dat vroger bij ons stond werd ook wel eens 'koepaard' genoemt

mijn meoder (die al jaren in d paardensport zit) wist deze week zelfs nog niet eens wat een graasmasker was

op een wijding in 2010 "zijn dat arabieren?", "nee meneer, dit is een engelse volbloed en dat ander si een kruising tussen een draver en een volbleod" dieje mens heel de tijd beweren dat het toch arabieren zijn en blablabla

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:58

ik heb ook soms het probleem dat de mensen mijn 2 paarden niet uit elkaar kunnen houden

mijn nicht (die heel af en toe mee ging): amai flintje gij zijt groot geworden... ik: euhm.... das wel Rahere tegen wie ge het hebt

of ik stond is met flint voor mijn tante haar deur (met mijn ouders & blesco) en mijn tante vroeg mij af waarom ik er niet opzat :o ze dacht dus dat het raher was

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:19

Zoals hierboven herkenbaar;
Een tinker uitleggen hoe die eruit ziet, ja aan niet paardenkenners zeg ik idd dat het koepaarden zijn dan weten ze het idd wel :+

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:31

Mijn ex vriend dacht dat alle paarden als shetlander werden geboren :o

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:35

Mijn verzorgpaard heeft een ramsneus, dacht m'n vader dat dat kwam omdat ie altijd voor de kar stond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:39

wij waren ook is gaan buitenrijden, ik toen nog met mijn vorige pony (bruin), mijn moeder met haar paard (zwart) en mijn nicht met haar paardje (wit met bruin bont): "kijk en hier heb je een zwart paard, en dan een bruin paard die nogal mooi loopt (hackney met serieuze hackneystap toen) en oei een beige paard"

of dan loop je door de wei en vroeger was het altijd het probleem als ik mijn paard ging halen 2 andere paarden als halve gekken over de wei crossten en begonnen te steigeren naar imjn paard waardoor ik hem niet te baas kon, moet mijn paard dus loslaten, even later iedereen rustig en ik ga er terug achter, komen er mensen voorbij (paard liep dus met halster en touw in de wei) "Kun je dat niet beter uitdoen als je paard op de wei loopt, straks bezeerd ie zich nog" ja mensen, mijn paard was dus wel terug gaan lopen he

ik heb zelfs eens gehad dat er een politieagent dacht dat ze met een hondenvangstok rond de neus van mijn 2 jarig paard hem wel terug in de wei ging krijgen, tja beestje is gewoon met stok en al in de wei gecrosst, jaja goed plan, uiteindelijk zijn wij hem maar in stal gaan zetten (om half 4 snachts)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:20

Zo heb ik sinds kort nieuwe buren met kinderen. Die waren laatst in hun weide aan het spelen en ik hoorde hen roepen "de paardjes, de paardjes". Omdat ik een nogal eenkennige schimmel ertoe heb probeerde ik hen uit te leggen dat ze toch een beetje moesten oppassen. Ik vertelde de kinderen dat het bruine paard al oud was en heel braaf, maar de witte die was nog jong en daar moesten ze mee uitkijken. Waarop nieuw buurjongentje zegt : "ja, mevrouw, ik zie dat die ene al oud is want die is al helemaal grijs".

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:22

Kimbeerly schreef:
Mijn ex vriend dacht dat alle paarden als shetlander werden geboren :o

Haha, die is leuk. :D

Slimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:37

JoAnn schreef:
Zo heb ik sinds kort nieuwe buren met kinderen. Die waren laatst in hun weide aan het spelen en ik hoorde hen roepen "de paardjes, de paardjes". Omdat ik een nogal eenkennige schimmel ertoe heb probeerde ik hen uit te leggen dat ze toch een beetje moesten oppassen. Ik vertelde de kinderen dat het bruine paard al oud was en heel braaf, maar de witte die was nog jong en daar moesten ze mee uitkijken. Waarop nieuw buurjongentje zegt : "ja, mevrouw, ik zie dat die ene al oud is want die is al helemaal grijs".

Haha leuk :=
Wat hebben ze nog gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:41

Ik rijd zo ergens voorbij maar toen was rahere nog in zijn 'ik hinnik heel de buurt bijeen' tijd, dus ineens begint die kei hard te hinniken en voor onss liepen mensen, die schrokken "is dat een beetje het zelfde als een fietsbel om te vragen om op zij te mogen?"

of mensen die denken dat mijn paard een arabeir is, niet normaal, nu zeg ik asl ze een arabier willen zien, ze maar naar de buren moeten gaan :P

ik wil niet weten wat er gaat gebeuren als mijn grootvader (die vroeger wel met paarden bezig is geweest, jaren geleden) mijn paardjes een week moet eten geven, binnen en buitenzetten en dan nog niet vergeten hooi en water te geven

of was zo is mijn paard op een warme dag gaan natmaken bij mijn grootouders, halster aan, had een topje en shortje aan en gewoon in stap er naartoe gegaan (zat er zonder zadel op) ik ken raher en toen ik even men tas weg deed en zo sont dhij los (ik stond er nog geen 2 meter vanaf "zou je hem niet vastpakken, seves gaat die lopen" "nee, ik ken hem" en daarna (paard was drijfnat vna het natmaken "moet kik u er ophelpen, dan moete niet meer stappen" "nee danku, ben al nat genoeg

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:11

We gingen een keer met de kar rijden en de mensen die meegingen hadden geen verstand van paarden. Dus mijn pa: Als je gras ziet moet je van de kar springen. Nu snijdt hij altijd een bepaalde bocht af (door het gras) en je voelt hem al aankomen..... Iedereen van de kar gesprongen :D Ik kwam niet meer bij!

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:10

Mijn vriend was vandaag mee naar stal en daar zag hij een foto hangen van een rennende voorbrenger naast een paard op een keuring. Zegt ie: Tjonge welke idioot doet er nu witte kleren aan als je met een paard in de blubber gaat rennen..

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:11

IndyPascalle schreef:

geweldig _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:53

ik heb een verzorgster en die dacht in het begin dat ik geen halsters had :o had er wel een stuk of 6 touwhalster hangen maar bon.... geen halsters dus

had les op school vorig jaar en stond met de fjord te wachten tot iedereen er was "AH heb je paard en ga je rijden?" nee hoor, ik sta voor men plezier met dat paard in men handen

men verzogster nam eens een vriendinnetje mee en ze mochten samen blesco poetsen, dus eerst met roskam en dan zegt mijn verzorgster "ik ga nu 2 harde borstels halen, dan kunnen we daar mee borstelen" vriendinnetje begreep het niet, want die borstel was (volgens haar) toch al hard genoeg?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:16

Nuja het leukste blijft toch wel dat mensen niet kunnen begrijpen hoe je spierpijn kan hebben van paardrijden.. Want dat paard doet toch alles :+ Of dat ik als ik dan spierpijn heb het wel in mijn handen moet hebben want daar trek je mee aan de teugels :j[/quote]

Ik krijg juist de vraag hoe het mogelijk is dat ik GEEN spierpijn krijg van paardrijden
Mijn vriend zegt ook altijd: ik kan heus wel paardrijden (heeft als puber 1 x op een paard gezeten) maar ik doe het niet want dan krijg ik spierpijn :D

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:10

Femke_K schreef:
We gingen een keer met de kar rijden en de mensen die meegingen hadden geen verstand van paarden. Dus mijn pa: Als je gras ziet moet je van de kar springen. Nu snijdt hij altijd een bepaalde bocht af (door het gras) en je voelt hem al aankomen..... Iedereen van de kar gesprongen :D Ik kwam niet meer bij!

Ik zie het al helemaal voor me :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:46

ik was zo eens met 2 vriendinnen op wandeling, mijn 1 vriendin op rahere, mijn ander op blesco, ik had rahere naar het bos gebracht en mijn vriendin (die niet super kon rijden) ging dan op rahere stappen, maar ik liep dus tussen 2 paarden en had mijn laarzen aan, mijn cap in mijn handen en ik had ook een zweep vast (ik gebruik die om buiten te rijden, mijn vriendin niet)
een kindje: kijk mama, die is zekers haar paard verloren

mijn vader vraagt vaak: "waarom heb jij toch zoveel dekjes'
mijn antwoord van vroeger was: "om uit te lenen papa, ik gebruik er maar 5 of zo :P"
nu kan ik da nie meer zeggen omda het enige paard dat hier staat dat gereden word van mijzelf is :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:50

''Ja jij kunt vast goed aan de ringen zwaaien want je rijdt al lang paard dus je hebt vast spieren in je armen'' Uh juist :))

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:03

Ik heb een shetlander en veel mensen denken idd dat het een veulentje is en worden ook echt boos als ik men hem men :+ Dan leg ik uit dat hij zo klein blijft, net als een liliputter :D Soms loop ik samen met een vriendin en haar shet (half zusje van mijn pony) en die is ruim 20 cm kleiner, veel mensen denken dan dat een veulen een baby paard heeft gekrege muhahah :')