Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:42

Jotoma schreef:
@romanoff: dat weet ik niet. DA zei dat ik het moet behandelen met Imaverol en even paar dagen moet aankijken. Hij heeft kleine bultjes bij zijn kruis en bij zijn benen/onderkant buik (waar singel zit) zijn twee rondjes.. DA heeft verder ook geen proef afgenomen, zei dus ook niet zeker te weten of het schimmel is, maar dus wel eerst zo behandelen. Gekke is dat ze van schimmel geen jeuk krijgen, maar Jairo had duidelijk wel jeuk..

Hmm dat is raar...
Vaak begint schimmel bij paarden wel met bultjes en die plekken worden dus wat groter.
Zijn ero ok al haartjes uitgevallen rond de plekken of?
Hij kan mss een reacties hebben op de schimmel dat hij daar wat jeuk van heeft?
Vind het wel raar dat hij geen kweek heeft genomen..
Imaverol is best wel raar spul..

Heb je zn box, poetspullen, dekens, dekejs, zadel e.d ook ontsmet voor het geval :)?

Twilight1Jarig

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:45

@ella daar heb je heel hard overheen gelezen maar geeft niet :p
hij is al helemaal zademak kan al stilstaan/stappen/draven/'galoperen' (lees zo hard mogelijk wegcrossen :') )
maar het gaat al best goed we hebben nu vrijdag en zaterdag gereden en nu weer 2 dagen rust en dan gaan we een beetje 1 keer in de 2 dagen rijden aanhouden voor de rest stappen en alles ontdekken en losgooien

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:46

Nou zo ging het hier niet.. Zijn vacht laat op sommige plekken los (bv singel) maar op zijn been was er al af, toen kwamen op andere plekken kleine bultjes. De enige opvallende dingen zijn dus rond de singel en zijn kruis..

Ik heb niets ontsmet want de DA zei dus niets behalve wassen met Imaverol.. Waarmee ontsmet ik zijn stal en dekjes?

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:48

dekjes kan je ook met imaverol doen tenminste dat hadden wij toen die tijd gedaan met mijn verzorgpony's
alle spullen in een bak met water+imaverol
stal lijkt me lastig

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:52

Oh haha excuus :P! Ik haal iedereen met elk paard door de war hier :P Je gaat hem wel zelf verder helemaal beleren? Ik ben nu ook inderdaad bezig met om de dag longeren. De andere dagen ben ik dr ook altijd maar dan even hoofdstelletje indoen ofzo verder doe ik dan eigenlijk niks met hem want hij moet ook nog jong kunnen zijn en lekker spelen vind ik :)

Je hebt toch ook van die sprays waar je de stal mee kan inspuiten even intrekken en daarna goed schoonmaken? Dat doe ik in ieder geval vaak met konijnenhokken maar dan is het van dettol

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:53

Oja, ik was dekjes in de wasmachine, maar dat kan natuurlijk ook gewoon in een grote bak op stal.. Het hoeft nu niet schoongewassen, want dat zijn ze al, maar zo gaat schimmel wel weg.

Stal las ik dat chloor dus wel kan, maar dat is echt super chemisch en geur blijft lang hangen (hoofdpijN!) dus lijkt me niet fijn als hij daar 's avonds weer in staat..

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:00

ik zou je dekjes niet in de wasmachine gooien met de kans dat de schimmel blijft hangen in je wasmachinee..

@ella ja ik vind ook dat die nog lekker een beetje jong moet kunnen zijn daarom gaat die ook weer even 3/4 weken naar de wei met vriendinnetjes (hopen dat dat gaat allemaal merries dus ik doe hem niet samen met andere maar er wel naast) en dan de winter even niet op de wei maar na de winter wel weer een paar weekjes

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:04

Ja hier mogen ze in de winter niet op de wei maar nu staat hij dr 24/7 op. Sommige worden 's nachts wel binnengezet maar vind het voor hem geen enkel probleem hem buiten te laten, de stal eigenaar loopt 's ochtends en 's avonds zijn ronde om te kijk of het allemaal goed gaat. Morgen word hij bekapt, hij heeft een flinke losse flap aan een van z'n achterhoeven hangen. Als hij daar op gaat staan en het scheurt in....

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:07

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:15

Ja zij doet het ook wel zonder dat de eigenaar dr is maar vind het wel zo prettig als ik dr gewoon bij ben zeker omdat hij nog wel eens kan lopen stressen enzo. En ook om te kijken hoe zij met me paard omgaat. Wel lastig inderdaad om een dag te regelen dat je er beide kan zijn!

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:18

nouja ik ken deze hoefsmid had ik ook voor mijn pony,
en paard is ook heel makkelijk dus ben er neit zo bang voor
en dan is het wel lastig als de hoefsmid niet komt haha zo is mijn hoefsmid dan wel weer

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:20

Oh ja ik heb geen idee hoe hij is hahaha :P Maar ik had dr gebelt wanneer ze dan zou komen maar dat wist ze nog niet precies en zou het me laten weten maar heb nog niks van dr gehoord..

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:25

dan zou ik er wel bij willen zijn ja

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:31

Ja inderdaad, áls ze al komt. En dan woensdag ook nog tandarts. Spannende week voor het ventje denk ik

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 22:32

En ook een leerzame week dus :D
Ga je hem helemaal zelf beleren?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:43

Ja is wel me bedoeling in ieder geval! Hij kende nog vrij weinig toen ik hem kreeg, ja los longeren meer niet. Nu kan ik hem met touw longeren, zadel vind hij wel best maar nog niet mee gelongeert (wat ik morgen wil gaan doen), hoofdstel is dus nog wel spannend maar wel al 2x mee gelongeert met halstertje dr overheen. Peeskappen en strijklappen heeft hij inmiddels ook kennis mee gemaakt haha :P Wil nu dus gaan beginnen met helemaal opgetuigt longeren en dr daarna toch echt wel eens op springen al is het alleen maar met iemand er naast rondjes stappen om hem aan het gewicht te laten wennen :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 22:49

Oké leuk dat je dat allemaal zelf gaat doen, mooi vanaf het begin beginnen. :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:24

Misschien voor de kenners hier. Maar wat is nou een reële prijs voor een 3,5 jarige merrie, die totaal helemaal niets kan, behalve vast staan en afspuiten en voetjes geven dan.

Ongekeurd en het gaat om een kwpn merrie van Sandreo van nu denk ik 1.69 :) Verder ook geen predikaten op naam staan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:13

parouscha schreef:
Misschien voor de kenners hier. Maar wat is nou een reële prijs voor een 3,5 jarige merrie, die totaal helemaal niets kan, behalve vast staan en afspuiten en voetjes geven dan.

Ongekeurd en het gaat om een kwpn merrie van Sandreo van nu denk ik 1.69 :) Verder ook geen predikaten op naam staan

Mits gezond en goed karakter, 2000 - 3000 euri's en dan ben ik niet flauw.....

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:16

Ik zou denken ongeveer 4.000 het is toch een sandreo, zij is al lid van het KWPN stamboek?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 11:17

Ik denk ook wel iets van 4.000 want ze heeft wel een mooie afstamming. :j
Ze kan dan misschien nog niets, maar ze is ook 3 jaar.
Zie ook genoeg paarden van 5/6/7 op internet die niets kunnen, die kosten meestal 2.000.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:21

Twilight1 schreef:
Ik zou denken ongeveer 4.000 het is toch een sandreo, zij is al lid van het KWPN stamboek?

Maar ook een Sandreo-afstamming moet het gewoon allemaal vanaf het begin leren. Ben je toch twee jaar verder voordat zo'n paard echt fatsoenlijk in de basis loopt, op een manier die ook nog verantwoordt is voor het lijf.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:31

en toch betaal je voor de afstamming, en als je daar geen waarde aan hecht dan moet je daar niet voor gaan kijken.
dat is gewoon de prijs die je betaald voor een paard met een goed stamboek

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:33

Twilight1 schreef:
en toch betaal je voor de afstamming, en als je daar geen waarde aan hecht dan moet je daar niet voor gaan kijken.
dat is gewoon de prijs die je betaald voor een paard met een goed stamboek

Er zit ook nog een moeder achter dat dier. Daar zal maar net een of andere K-hengst achter zitten; en bedankt........
Op een papier kun je niet rijden. Waarom anders staan de Gribaldi-kinders en -kleinkinders met bosjes op de diverse sites te koop? Omdat ze menen dat je op een papier kunt rijden, daarom.......
Laatst bijgewerkt door ikke op 31-07-11 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 11:33

Ja precies, en dan is het ook nog eens een merrie en daarbij is afstamming belangrijker dan bij een ruin.