Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:08

Vooral de foto's. Foto's van het rijden en liefst ook 1 van het hoofd. :) Wel goede, duidelijke foto's.
Omschrijving vind ik geen vereiste, dat hoor ik toch ook wel als er contact op genomen wordt. Maar precieze stokmaat, vraagprijs, niveau qua africhting, braaf/niet braaf, flegmatiek/sensibel is wel handig. :)

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:15

Ik meld me ook maar is.
Ben al een dik half jaar met Eefje aan het werk, en koop haar waarschijnlijk deze zomer over. (examencadeau :o)
Eefje is een shetlander van 3,5 jaar. Ze kan alles al, maar moet nog wel goed doorgereden worden. Ik zelf ga er niet op rijden, maar mee mennen, wat ik nu al best vaak met haar gedaan heb.
Ze is wel echt een eigenwijs ding, maar zo lief! Ik kan op moment niet met haar mennen, want ze heeft een schaafwond net boven haar hoef. Ze was vastgezet in de wei, zodat ze niet meer onder de draad door kan gaan. Maar ze snapte het niet helemaal dat ze alleen nu rondjes kon lopen en niet verder, dus is ze beetje verstrikt geraakt in het touw. Gelukkig is het niet ernstig en is ze alleen wat stijfjes, goed vet houden dus. :)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:19

Lioony schreef:
Vooral de foto's. Foto's van het rijden en liefst ook 1 van het hoofd. :) Wel goede, duidelijke foto's.
Omschrijving vind ik geen vereiste, dat hoor ik toch ook wel als er contact op genomen wordt. Maar precieze stokmaat, vraagprijs, niveau qua africhting, braaf/niet braaf, flegmatiek/sensibel is wel handig. :)

Aha, dank je! Dan moet ik er misschien wat minder in zetten, en binnenkort hebben we als het goed is een fotoshoot dus de foto's moeten goedkomen! Bedankt!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:21

Zou ik niet doen hoor, je omschrijving is toch prima zo (heb even gekeken)!
De eerste foto zou ik vervangen door 1 in draf waarbij het paard niet op de voorhand valt (foto is verkeerd moment). En de laaste galop foto vervangen door 1 van het hoofd. :)
En bij de omschrijving dan nog even de precieze stokmaat melden.

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:23

Euuh even denken: een uitgebreide omschrijving vind ik prettig, een omschrijving van het karakter, goede foto's, de reden waarom het paard weg moet/gaat en natuurlijk standaard informatie (hoogte, leeftijd, ras enz.)

Maar ik kijk eigenlijk altijd naar de foto .. als de rest van advertentie prima is en ik denk dat het wat voor mij is .. dan ben ik vaak geintresseerd :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:24

Lioony schreef:

Precies wat ik ook denk. :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:25

Wil iemand even meekijken naar iets? Ik ben weer aan het doemdenken :Y)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:34

Oke wat leuk Suzan! :D

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:38

waarnaar moet ik meekijken Lioony?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:40

Iets is mij opgevallen, waar ik normaal altijd meteen naar kijk bij het bezichtigen, maar wat er nu bij in geschoten is :') Zal wel even foto doorsturen. :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:43

Wat bedoel je Lioony?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:44

Heb even pb'tjes gestuurd. :)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:03

ik wil ook wel kijken?
misschien kan ik helpen (ik beloof niets)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:04

O nee, het is gewoon een stand foto, maar zal hem wel ff doorsturen.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:27

Vertel Lioony! Lijkt me trouwens een leuk paard, waar je vandaag naar bent wezen kijken!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:28

Ben er al uit! :) Was inderdaad een leuk paard :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 20:28

Ik wil ook wel een keer meekijken, ben al helemaal mee into je zoektocht ;)

Mijn merrie heb ik ook niet laten opvoelen bij aankoop. Toen werd ze deze winter wat dikker en dacht ik echt nog "o ow, straks zit er een veulen in" :D

In een advertentie, ik hou wel van wat meer info. De basisdingen, maar ook wat weetjes over karakter, ervaring, voor welk soort ruiter het paard geschikt is,.. en daarnaast foto's, maar die vind ik minder belangrijk omdat niet iedereen professionele foto's kan plaatsen, dus dat vertekent soms. Heb liever minder goede foto's en uiteindelijk een beter paard, dan WAUWplaatjes van een heel simpel of stom paard :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:34

Foto's hoeven natuurlijk niet professioneel (alhoewel ik dat wel zeer op prijs stel :D Vind het leuk om ook beetje fototechnisch te kijken, of bepaalde houding die ik gaaf vind en dan zelf ook weer kan toepassen in mijn fotografie, maar dat staat natuurlijk allemaal los van het paard verder :') )

Meekijken hoeft niet meer! Is waarschijnlijk loos alarm!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 20:38

Okee, des te beter!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:22

Dat is fijn Lioony!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:27

Ik ben er alleen nog niet uit of "de" klik er wel is. Maargoed, dat zien we dan sowieso de volgende keer wel. :)

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:30

Dat ken ik...
Heb jij dit klik al weleens direct gehad?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:35

Ja, dat wel. Maar ik ben er gewoon nog niet helemaal uit zeg maar, het voelde allemaal gewoon goed. Maar de laatste was weer wat verder qua africhting en deze was gewoon zadelmak, dat is toch anders. Ik heb 't ook ff gehad met paarden zoeken denk ik, ondertussen :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 21:46

Ja op een keer word je dat toch beu, had ik ook!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:52

Oh ja, dat heb ik ook. :j
Nou eigenlijk heb ik niks te klagen: vorig jaar 4 paarden bekeken, een stop van 8 maanden, nu één paard bekeken en het was gelijk raak! :)
Ik moet nu van mijn vader nog wel verder kijken op internet, maar ik heb daar eerlijk gezegt helemaal geen zin in.
Voelde de klik met het paard en ze is echt precies wat ik zoek, dus echt heel actief verder zoeken op internet doe ik eigenlijk niet echt meer.
We hebben haar gereserveerd tot woensdag, morgenavond ga ik samen met mijn vader en mijn instructeur de uiteindelijke beslissing maken.
Maar ik wil haar heeeeeel graag kopen, mijn vader en instructeur waren ook wel positief, dus ik hoop echt dat het doorgaat!