Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corrina1994

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:22

Ik meld mij :) ik heb net een paard gekocht, hij komt over 2 weken, hij is net goedgekeurt door een vee arts van de huidige eigenaren.
Ik heb hiervoor nog 2 paarden bekeken en ik vertrouw marktplaats niet zo wat het paarden betreft dus ik heb vooral op sporthorses gezocht en op bokt.
Voor foto's van mijn nieuwe aanwinst, zie mijn profiel :)
Wat ik nu nog zoek is een goede verzekering...

Over mij:
Ik ben Corrina 16 jaar, zit in havo 4
Mijn ouders betalen de aanschaf van mijn paard maar veder deel ik hem met mijn zusje, samen betalen we alle andere kosten.
Dit betekent een goed balans vinden tussen school werk en het paard.
Maar we hebben vaker samenn leenpaarden gehad dus ik vertrouw er op dat het goed komt.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:23

Ik weet het.. Heb me er al beter over heen kunnen zetten inmiddels. En ben weer wat positiever wat betreft andere paarden! :)

Wat ik wel irritant vind, is dat er bij zowat alle advertenties alleen een telefoon nummer staat, maar dat vind ik meteen zo heel erg serieus haha...

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:24

Lioony schreef:
Ik weet het.. Heb me er al beter over heen kunnen zetten inmiddels. En ben weer wat positiever wat betreft andere paarden! :)

Wat ik wel irritant vind, is dat er bij zowat alle advertenties alleen een telefoon nummer staat, maar dat vind ik meteen zo heel erg serieus haha...

Ik vind hetbook altijd lastig om vreemde mensen op te bellen xD

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:27

ik ook ben zowieso slecht in bellen..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:29

@ corine, ziet er uit als een heel lief paard,
leuk trouwens dat je mosje op ws heb gehad,
hij kon echt leuk lopen vind ik nu wat minder misschien als die weer terug komt van ws dat die weer lekkerder loopt. (ik begeleid ritten en ponykampen op ponyhof)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:30

Lioony schreef:
Heb net even wat opgezocht over de behandelingen voor kissing spines en krijg nu echt de neiging om een aantal bokkers waarbij de KS bij hun paarden weggegaan is te pb'en.. Dit moet ik dus eigenlijk niet doen..

onze grote grasmaaier heeft ook KS, die is ingereden met slof :Y) 8)7
helaas heeft die het karakter niet mee om nog gereden te worden zonder pijn :)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:35

Ik denk niet dat ik een paard dat ks heeft gehad zou kopen... Dat is toch wel een serieus iets.
Mijn paard heeft wel een OCD gehad (botsplinter) maar toen was hij nog jong en het is op tijd verwijdert, volgens de veearts heefft hij er geen last van en is alles weer zoals het hoort. Er is alleen een minimaal beetje vocht te zien bij het spronggewricht.
Hij is ook goedgekeurt voor de sport en kan ook gewoon verzekert worden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:37

minikatje schreef:
onze grote grasmaaier heeft ook KS, die is ingereden met slof :Y) 8)7
helaas heeft die het karakter niet mee om nog gereden te worden zonder pijn :)

Stalgenootje heeft haar paardje ook ingereden met slof, niets mis mee, mits je het goed gebruikt. Ze heeft hem gewoon los hangen, maar als ze bijv. steigeren dan zit er een begrenzer op.

Maar bij het paard begrijp ik er echt geen bal van.. Hij is toch echt wel netjes ingereden ik heb er toen ook opgezeten dat ie voor de 3e keer ohz was en dat ging gewoon in de longeerbak met een touwtje om zn nek, die vast houden en gewoon je teugels vasthouden en dan liep die gewoon al nageeflijk..
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam en quote verwijderd

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:40

sorry, maar inrijden met slof is voor mij echt not done. :)
voor steigeren heb je andere middelen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:42

Ik had het zelf ook gewoon zonder gedaan. Ze rijd er nu nog steeds mee, terwijl hij nu wel al ruim een half jaar onder het zadel is en naar mijn mening toch wel kipmak.. Maarja, ze gebruikt hem wel gewoon goed.

Volgens mij valt het aantal paarden die echt flipt met inrijden nog wel mee ook, zolang je er maar de tijd voor neemt en niet te grote stappen in 1 keer.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:50

Ja bellen vind ik vooral de eerste keer ook niet wat.. Dan denk ik al heel snel, laat maar, terwijl het misschien wel een heel leuk paard is. Ben ook niet echt goed in bellen (met vreemden) trouwens

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:56

waauw , en jullie zijn al 10 paggina's verder! :oo

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:57

weetje over de prijs van een paard eigenlijk is hetmaar zo;
het paard kost de slachtprijs+wat een gek er voor geeft, en natuurlijk wel weer waar de eigenaar akkoord mijn gaat

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 20:58

xJasmijn schreef:
waauw , en jullie zijn al 10 paggina's verder! :oo

Ja, in dit tempo zal ik maar vast aan een leuke naam en opening voor deel twee gaan beginnen. We zitten zo aan de hondert pagina's. En om nou naar de hk te gaan vind ik zonde, er worden hier immers veel goede tips gegeven en we zitten behoorlijk ontopic!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:59

Nouja, het paard kost 't dekgeld, hoeveel training erin gestopt is.. Hoe goed hij is qua gangen en qua karakter..

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:31

Aah oliebol, wat jammer! :( Wees inderdaad maar blij dat je nu klaar bent voor 200 en er niet nog meer geld in hebt gestoken, zie je dat zo'n keuring toch nog zin heeft! :(:)

Bedankt voor de reacties nog, Ik hoop maar dat ik er inderdaad onder blijf, hihi
Lioony ( nog over de lengte ): Tsjaah, ik pas nu inderdaad voor het plaatje ook niet lekker meer op een vrij slanke arabier van 1.60, maar omdat hafjes meestal vrij breed zijn ( is tenminste wel het type waar ik op doel ) denk ik dat het nog wel gaat *duimduim :o *

Mocht ik tegen de tijd dat ik écht een paard ga aanschaffen toch echt te lang zijn voor een hafje, kan ik altijd nog verder kijken natuurlijk :D ( ws komt het paardje hier echt pas over een paar jaar ofso, tot die tijd kan ik hier mijn tijd spenderen! :P ), Het belangrijkste vind ik inderdaad dat ik het paard niet in de weg zit, maar toch; het oog wil ook wat natuurlijk! :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:40

Ina_H schreef:
*Quote*

Aah oliebol, wat jammer! :( Wees inderdaad maar blij dat je nu klaar bent voor 200 en er niet nog meer geld in hebt gestoken, zie je dat zo'n keuring toch nog zin heeft! :(:)

Bedankt voor de reacties nog, Ik hoop maar dat ik er inderdaad onder blijf, hihi
Lioony ( nog over de lengte ): Tsjaah, ik pas nu inderdaad voor het plaatje ook niet lekker meer op een vrij slanke arabier van 1.60, maar omdat hafjes meestal vrij breed zijn ( is tenminste wel het type waar ik op doel ) denk ik dat het nog wel gaat *duimduim :o *

Mocht ik tegen de tijd dat ik écht een paard ga aanschaffen toch echt te lang zijn voor een hafje, kan ik altijd nog verder kijken natuurlijk :D ( ws komt het paardje hier echt pas over een paar jaar ofso, tot die tijd kan ik hier mijn tijd spenderen! :P ), Het belangrijkste vind ik inderdaad dat ik het paard niet in de weg zit, maar toch; het oog wil ook wat natuurlijk! :D

Ik wist niet dat het over een haf ging, dan moet het wel lukken! :D
Laatst bijgewerkt door Leo op 15-04-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:58

Lioony, fijn dat je je er al iets meer overheen hebt gezet. Ik snap wel dat de verleiding groot is, maar voor de keuring was je wel heel stellig dat kissing spines echt een nee voor je was. Ik zou in ieder geval proberen te wachten tot de eerste teleurstelling is gezakt, zodat je er weer wat objectiever naar kunt kijken. Je kunt daar later ook nog beslissingen over maken!

Ik haat ook bellen, heb er een regelrechte fobie voor! Stuur veel liever een mailtje en als het dan echt moet.. Maar ik krijg al zweethandjes als ik eraan denk :')

Corrina: wat een leuk paard zeg! Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij wat beter bespierd is, heeft hij een tijdje stil gestaan? Het is wel een pennypaard zo met zijn blonde manen ;)

Gypsy, goeie naam :D! Waar komt die vandaan? Ik vind de HK niet zo erg hoor, maar ik geloof dat we best ontopic bezig zijn. En je hebt wel gelijk qua tips, dit is echt een superhandig topic! Wel een mooie opening verzinnen hoor, als we bij de 100 zijn ;)

Trouwens, de mensen die interesse hadden in Bassie (http://www.stalstreppel.nl/) kunnen een pbtje sturen naar EsmeeBlom of lisette_D! Zij kunnen je meer vertellen over vraagprijs e.d. :)

Heb ik nog een vraagje aan jullie, puur hypothetisch! Op een stal waar ik nog wel eens kom staat een heel leuke merrie, 7 jaar, ik gok zo'n 1.65 max (verder eigenlijk helemaal mijn type niet, maar toch een klik). Ze heeft de meeste ervaring opgedaan op de manege, maar is lekker allround. Is vooral een erg fijn springpaard, trekt goed op de sprong aan en heeft een goede techniek. Ook erg voorzichtig en meedenkend. Ze heeft papieren, maar ik weet de afstamming zo niet. MAAR (die hadden jullie vast al verwacht :P) ze heeft nogal wat problemen ontwikkeld met betrekking tot haar rug. Ik denk door een slecht passend zadel (als ik kan zien dat het zadel niet past, moet hij wel heel slecht passen). Ze is er erg gevoelig, heeft enorme singelnijd ontwikkeld en opstijgen is met periodes een hel. Ze komt dan voor omhoog, soms tot in het gevaarlijke.
Ik zou natuurlijk absoluut foto's laten maken, maar de rest is absoluut op te lossen (de singelnijd, geconditioneerd gedrag bij opstijgen) dmv veel trainen.
Wat zouden jullie hiervoor geven, als ze gezond blijkt te zijn? Puur hypothetisch natuurlijk. Mijn instructeur schatte haar op 3000 euro, maar ik vind dat behoorlijk veel geld voor zo'n enorme bemerking. Wat denken jullie?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 22:01

Thx haha, uh gypsy waar komt die vandaan... Het feit dat ik altijd al de zigeuners benijd heb, die zoveel reizen... (De zigeuners uit sprookjes en verhalen iig.)

Poeh ik durf het niet te zeggen. Wel weet ik dat paarden die boos op het zadel reageren, niet altijd zo hoeven blijven. Toen ik met flame van martelding naar boomloos ging, werd ze opeens veel blijer.
(Kwamen we weer met het oude zadel in de buurt, ging de knop direct om. Ze wist prima wat de boosdoener was!)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:05

Precies, het meeste gedrag is geconditioneerd hoor. Ze is een heel fijn paardje, een beetje in zichzelf gericht, maar ik kan gewoon zien dat ze pijn verwacht. Ik vind dat wel zo naar om te zien, zou haar het liefst direct inladen en meenemen :(.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:12

Daar heb ik trouwens heel erg een handje van, 'zielige' paardjes mee willen nemen. Eerst maar eens mijn best doen om de loterij te winnen..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:13

In ieder geval foto's maken dus! Ligt er aan wat voor afstamming ze heeft, hoe de gangen zijn en de springtechniek.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:14

Om nog even terug te komen over dat over 1 kam scheren: ik zag ook dat het er op papier wat harder overkwam dan bedoeld. Ik weet ook dat er genoeg pony's zijn die wel normaal zijn (in)gereden :) Ik heb zelf veel ervaring met het rijden van jonge pony's vandaar dat ik het (onder begeleiding) wel aandurf om zo'n jonkie te kopen.
Een paar pagina's terug had iemand het over de verzekering, waar verzekeren jullie je paard allemaal voor? Vind het zelf namelijk onoverzichtelijk omdat het bij iedere maatschappij anders lijkt te zijn.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:20

Mocht ik ooit voor haar gaan, laat ik haar van onder tot boven onderzoeken. Er rijden vaak genoeg ruiters op die er niks van bakken, dat in combinatie met een slecht passend zadel kan niet anders dan problemen geven.
Haar springtechniek is erg goed, voor het mooie zou ze wat meer mogen basculeren, maar dit heeft geen nadelig effect op de sprong. Haar gangen zijn prima; niet ontzettend goed, niet ontzettend slecht. Ik denk dat ze met wat training de Z nog wel zou kunnen halen, maar hoger niet. Daar mist ze het talent voor. Ik denk dat haar galop haar sterkste gang is, veel sprong en mooi bergopwaarts. Springen is een ander verhaal, ze heeft veel durf en springt altijd, voelt heel veilig. Daar zou ze het ver in kunnen schoppen. Daarom denk ik dat ze ook uitermate geschikt is voor de cross, buitenrijden vindt ze heerlijk, dan leeft ze helemaal op.
Afstamming blijft gissen dus..

Edit: typfoutje

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:26

Hmm ja.. moeilijk.. 3-4 duizend, vooral vanwege die problemen? Ik heb voor de rest geeeen idee van hoe het gaat bij de springpaarden qua prijzen := Weet wel dat een paard waar ik ben wezen kijken eerst voor 15000 al verkocht was, maar toen bleek ie een chip te hebben en toen werd ie de helft.. Ik ben teon wezen kijken, maar mwa.. Was trouwens wel een goed paard! Een Ginus.