vind ik zo zielig en inderdaad ik zou liever daarna niet willen dat het in de jumbo of plus komt te liggen want dat zou maar eens toevallig jouw paard geweest kunnen zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nien1984 schreef:@Japielover: een paard kan zich ook gaan hechten aan de geur van het dode veulen. Ik heb dat met eigen ogen gezien en meegemaakt dus of ze echt de geur van ontbinding met dood associeren geloof ik niet, Wel dat het vies ruikt... maar dat vind mijn merrie ook van mij als ik bijv. koffie heb gedronken.
Leinearthur schreef:Laura232 schreef:ik weet niet hoe het bij de slacher gaat, ik had ook gehoort dat een paard ook een stroomschok kan krijgen ofzo
Zoiets hoorde ik ook. weet er iemand hier meer over?
davymelis schreef:Ik kies dan toch een spuitje..
als je op youtube kijkt naar zo iets
weet je gelijk genoug![]()
super zielig
ik laat hem liever eerlijk heen gaan dan met een kogel door zijn hoofd|(
dat is eerlijker tegen het dier en ook voor jou fijner om te weten dat hij goed is heen gegaan in plaats van dat je weet van mischien als ik een friekandel pak dat ie daar in zitik vindt dat idee zoiezo niet zo fijn.
dus ik kies toch voor een spuitje!!;)
LadyGrace schreef:Als mijn paard ooit moet worden afgemaakt (wat ik hoop van niet)
Dan zal ik toch wel kiezen voor een spuitje.
Ik moet er namelijk niet aan denken dat hij dan straks op iemand zijn bord ligt.
bah vind ik een nare gedachten.... daarom zou ik kiezen voor een spuitje
Nien1984 schreef:Oh bijzonder. Onze merrie wilde met geen mogelijkheid bij haar dode veulen vandaan. Toen heb ik een ervaren fokker gebeld voor raad en hij zei dat ik het veulen zo snel mogelijk erbij weg moest halen omdat het anders alleen maar erger werd. We hebben echt creatieve dingen moeten bedenken om haar zover te krijgen. In de natuur moet de merrie met de kudde mee en wachten ze vaak niet eens tot het veulen echt dood is. Als hij niet meer mee kan komen gaan ze misschien nog 1x terug om te kijken en anders laten ze hun veulen gewoon achter.
Ik denk dat jouw merrie wel door had dat het veulen niets meer deed maar hoe weet je dat ze dat aan de geur merkte? Als een veulen ligt te slapen gaat een merrie ook af en toe even met haar neus bij de neus van het veulen. Misschien kunnen ze zo wel merken of het nog leeft of niet.
Lielle schreef:lees jij ook even deze pagina door voordat je wat gaat bleren? En heb je al bedacht wat er met je pony gebeurt na dat spuitje?