Ik heb helaas geen tijd om eerst in mijn 'mensenklofje' naar de pinautomaat te gaan voor stal- of lesgeld, dan terug naar huis te gaan, me om te kleden ('paardenkleding aantrekken
)en daarna pas naar stal te vertrekken. Idem met die laatste boodschapjes die ik ben vergeten op zaterdag half 8. Ik vertik het ook om na stal zonder te douchen in 'mensenkleding' te schieten om bijvoorbeeld Chinees te halen als ik flinke trek heb. In paardenkleding word ik nu eenmaal vies, maar ik ga mijn schone 'mensenkleding' niet verpesten door ze aan te trekken als ik vies bezweet ben o.i.d.. Dat geeft wel een hoop gedoe en gepuzzel soms. Ik meot bijvoorbeeld echt minimaal een uur uittrekken tussen thuiskomen van stal en naar een verjaardag gaan bijvoorbeeld.
Verder probeer ik zoveel mogelijk 'mensenkleding' te dragen als ik de winkels in ga.

Ok wel een restaurant waar wel meer paardenvolk komt maar zelfs daar werden we niet raar bekeken en op dn duur werd het eerder een gewoonte
Kwam je binnen en krijg je direct de vraag "goed gereden?" 
Als je al wat flinker bent krijg je algauw een wortelbroekidee omdat het zo strak zit; prima, niks aan te doen. Maar waarom, vertel mij WAAROM moet het nou in zo'n klein maatje dat er een paar kilo vet overheen hangt? Ik vind dat bij spijkerbroeken minstens zo storend (en ronduit vies), maar bij paardrijbroeken valt het me erg vaak op.