Schaam jij je met paardrijkleding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:31

Och, ik voel me soms wat ongemakkelijk. maar ik kom er soms gewoonweg niet onderuit om in paardrijbroek even naar de supermarkt of de pinautomaat te gaan.

Ik heb helaas geen tijd om eerst in mijn 'mensenklofje' naar de pinautomaat te gaan voor stal- of lesgeld, dan terug naar huis te gaan, me om te kleden ('paardenkleding aantrekken :D )en daarna pas naar stal te vertrekken. Idem met die laatste boodschapjes die ik ben vergeten op zaterdag half 8.

Ik vertik het ook om na stal zonder te douchen in 'mensenkleding' te schieten om bijvoorbeeld Chinees te halen als ik flinke trek heb. In paardenkleding word ik nu eenmaal vies, maar ik ga mijn schone 'mensenkleding' niet verpesten door ze aan te trekken als ik vies bezweet ben o.i.d.. Dat geeft wel een hoop gedoe en gepuzzel soms. Ik meot bijvoorbeeld echt minimaal een uur uittrekken tussen thuiskomen van stal en naar een verjaardag gaan bijvoorbeeld.

Verder probeer ik zoveel mogelijk 'mensenkleding' te dragen als ik de winkels in ga.

PascalB

Re: Schaam jij je met paardrijkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:05

Op mijn gemak voel ik me niet maar als ik het bekijk qua kosten.
Dan is mijn rijkleding duurder dan wat ik in dagelijkse leven draag.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:10

Ik heb er echt geen problemen mee. Er zijn dagen dat ik van 's ochtends tot 's avonds bij de paarden zit en als ik dan even een winkel binnen moet, dan is dat maar zo.
Ik vind het ook niet "vuil" of onverzorgd ofzo... Nee ik schaam me helemaal niet, iemand die is wezen voetballen komt ook met zn training de winkel binnen ;-)

Er zijn zelfs nog avonden geweest dat we na een jumping met de hele bende in rijkleren op restaurant gingen :+ Ok wel een restaurant waar wel meer paardenvolk komt maar zelfs daar werden we niet raar bekeken en op dn duur werd het eerder een gewoonte :P Kwam je binnen en krijg je direct de vraag "goed gereden?" :P Haha, ik vind het zeker niet erg.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:42

haha neehoor! ;)

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:50

ik schaam me dan echt niet,
maakt me helemaal niet uit! ik loop er zo mee de stad in, supermarkt ect ! haha

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:52

Interesseert me geen stér! :D

Mijn paardrijkleding zit hééérlijk, dus waarom niet? Ik ga er natuurlijk niet uitgebreid in shoppen, maar snel even de supermarkt in voor iets kleins oid vind ik geen probleem.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:53

Het is mijn werkkleding, ik denk er niet eens over na dat ik het aan heb. Ik ga er ook gewoon mee naar de winkels of waar dan ook...

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:56

moet altijd met de bus naar mn verzorgpaardje in de winter,
ik ruik de 'vieze' paarden geur niet meer maar andere mensen kijken me soms wel vies aan en van die jongeren zeggen er soms ook wel eens iets van zoals; ' iel! die stinkt naar paard!'
dan schaam ik me wel behoorlijk...

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:58

Ik schaam me er ook niet voor, ga er gerust mee naar de winkel etc.
Sommige mensen kijken wel raar, ik denk altijd laat ze maar lekker kijken het interesseert me echt niets haha.

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:58

Ik schaam me er meestal niet voor ofzo, en gewoon boodschappen doen, pinnen of iets anders kleins doen onderweg naar stal maakt me echt niets uit, het is handig als je het zo kunt combineren :)

Maar ik moest een keer iets inleveren voor school, en ik reed er langs opweg van de paarden terug naar huis, toen vond ik het zonde om eerst helemaal naar huis te gaan en dan weer naar school *is zo'n 25 km retour* dus toen ging ik in m'n paardenkleren het inleveren. Maar toen schaamde ik me wel behoorlijk xD Iedereen keek me zo dom aan ^^

SpringMeisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:18

Ja,heb ik ook wel eens.
Thuis of op de manege kan het me niks schelen,maar in een winkel ofzo.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:25

Ik ga wel eens in wedstrijdkleren naar de winkel, dan heb ik concours gehad en is de winkel nog een halfuurtje open dus net te weinig tijd om nog te douchen en om te kleden. Dus dan stap ik bij mam in de auto en gaan we snel even heen. Mijn wedstrijdjasje doe ik wel uit, want dat vind ik heeeeel raar staan in de winkel.

Als ik niet op school op echt kleren winkelen of op verjaardag ben loop ik altijd in rijkleren, woon op een pensionstal en om daar de hele tijd in nette kleren rond te gaan lopen.

Geschaamd? Soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:44

Nah ik zal er niet in op visite gaan of naar school, maar even de supermarkt in schaam ik me echt niet voor. Ik lig echt niet in de mest te rollen voor ik van stal wegga :P

Maargoed ook dat ik me er niet voor schaam, anders zou ik bezig blijven met omkleden haha.

ieniemienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:49

Ik schaam me er niet voor, iedereen heeft zijn eigen hobby toch :) ?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:18

Even naar de supermarkt vind ik geen probleem. Maar ik schaam me wel al moet ik er mee door het dorp lopen helemaal ofzo.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:30

IloveMickey schreef:
Toen ik klein was ging ik zelfs weleens in mn paardrijkleren naar school toe :+

Toen ik op de basisschool zat had ik nog niks met paarden maar toen was er ook een meisje die inderdaad wel eens in haar rijkleding op school kwam omdat ze gelijk na school naar de paardrijles moest. Dan keken we haar weleens raar aan met haar rijbroek.

VIPJE89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:37

Hahah dat is een goede!

Ik heb dat ook wel vaak na het rijden ff de AH in het ligt gewoon op de route van stal naar huis en ik ga me echt niet ff omkleden en dan naar de AH.
Ik denk wel dat mensen in de rij bij de kasse me vinden stinken naar paard maar t maakt mij echt helemaal niks uit! Haha Ik heb het wel als je in de stad loopt en andere winkels in zou gaan, ik ga bijv echt niet ff en kleding winkel in...

KSAC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:31

Ik laat meestal de honden uit voor we naar de paardjes gaan, dus langs een drukke weg, op de fiets het dorp door naar de peerden, maakt me niks uit :P

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:46

ik ga zo de supermarkt in met mijn rijkleren hoor, ben dan al blij dat ik een rijbroek aan heb en mensen dus weten waar de lucht vandaan komt. ik ga wel eens in mijn gewone kloffie naar stal en dan ga ik echt alleen de winkel in als het echt moet! dan zie je mensen weleens kijken van hmm snif snif...die stinkt.

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:00

Ik vind dat juist stoer
En natuurlijk lekker zitten hahaha
Ik vind het niet stom , raar
Ik vind het heel stoer! ;)
Laatst bijgewerkt door iefke op 09-11-09 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Codes verwijderd

Fusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:41

Nee moet er zelf mee op de bus
maakt mij helemaal niks uit
al kunne die mensen van de bus soms klagen dat mijn botten vuil zijn enz

bidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:44

als ik mijn rijkleding aan heb en ik moet ergens anders door naatoe, dan heb ik er maling aan dat ik in die kleding loop!
sommige vinden het stinken, anderen niet, tsja heb gewerkt en lekker met mijn paard bezig geweest, dus maakt me dan niets uit haha sorrie!!

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:18

ik heb dit echt absoluut niet :P
mij maakt het niks uit :)
de meeste mensen lachen alleen naar mij ( glimlach) omdat ze het leuk vinden dat een meisje paardrijd en met dieren omgaat :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:58

schamen is het verkeerde woord, eerder soms ongemakkelijk en bekeken voelen :o
maar heb het niet zo vaak, ga eigenlijk nooit de winkel in met mn paardenkleiding, hoogstens voor ik naar stal ga even de hond uitlaten. naja dat weten de mensen in de buurt nu ook wel :+

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 02:05

Nou ik ben gek op mode en loop er het liefst altijd (voor mijn begrippen) modieus bij. Mij zul je dus ook nevernooit in (vieze, stinkende) paardrijkleding over straat zien lopen/fietsen/scooteren.
Ik rijd sowieso al jaren niet meer dus het is ook verder niet aan de orde, maar ook toen ik nog reed vertikte ik het. Ik verruilde altijd op stal pas mijn pumpjes (om maar even aan te geven hoe ik er liever bij loop) voor rijlaarzen, en als ik naar huis ging verruilde ik die smerige kleren voor een joggingpak (want als ik helemaal smerig ben ga ik niet mijn nette kleren weer aan trekken).

Anyways, mijn punt is duidelijk denk ik. :)

Ik zal er uiteraard nooit iemand om uitlachen/belachelijk maken omdat diegen wel in rijkleding naar de winkel gaat, even gauw gaat pinnen of watdanook. Kan me prima voorstellen dat een ander geen zin heeft in dat omkleden de hele tijd. Het enige waar ik me wel aan stoor is dat er erg veel paardrijdames zijn die hun rijbroeken gewoon te klein kopen ofzo. := Als je al wat flinker bent krijg je algauw een wortelbroekidee omdat het zo strak zit; prima, niks aan te doen. Maar waarom, vertel mij WAAROM moet het nou in zo'n klein maatje dat er een paar kilo vet overheen hangt? Ik vind dat bij spijkerbroeken minstens zo storend (en ronduit vies), maar bij paardrijbroeken valt het me erg vaak op.