De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

Perrokai

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 18:40

Dit mens met paard, zorgt voor de pony van een ander met ZE hele erge ZE omdat ze dat zelf amper doen. Als dit mijn paard was dan zette ik hem op de juiste tijden binnen iedere dag vanaf eind maart. Burka helpt niet schuurt hij kapot. De stal staat in de wei dus hij staat dan wel alleen en als een paardenmens mij zou vertellen dat dat geen optie is dan zou ik in dit geval serieus overwegen het beestje af te laten maken of te slachten want dit is echt geen leven voor zo'n dier. In een manege binnenbox heeft hij er geen last van maar wil je hem dan binnen zetten zn hele leven is de vraag waar hij de longen dan weer uit zn lijf hoest ? Tja, het is mijn pony dus niet en ik doe mn best hem te helpen maar hoe ver moet je gaan en hoe dragelijk is het voor hem ? Ik denk daar geregeld over na maar de beslissing is niet aan mij. Wat doet een paardenmens dan ?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:43

Dit paardenmens zegt: vraag eigenaar in de buurt van Midden Nl te komen met paard, dan wil paardenmens wel poging doen paard te behandelen tegen ZE.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:50

Perrokai schreef:
Dit mens met paard, zorgt voor de pony van een ander met ZE hele erge ZE omdat ze dat zelf amper doen. Als dit mijn paard was dan zette ik hem op de juiste tijden binnen iedere dag vanaf eind maart. Burka helpt niet schuurt hij kapot. De stal staat in de wei dus hij staat dan wel alleen en als een paardenmens mij zou vertellen dat dat geen optie is dan zou ik in dit geval serieus overwegen het beestje af te laten maken of te slachten want dit is echt geen leven voor zo'n dier. In een manege binnenbox heeft hij er geen last van maar wil je hem dan binnen zetten zn hele leven is de vraag waar hij de longen dan weer uit zn lijf hoest ? Tja, het is mijn pony dus niet en ik doe mn best hem te helpen maar hoe ver moet je gaan en hoe dragelijk is het voor hem ? Ik denk daar geregeld over na maar de beslissing is niet aan mij. Wat doet een paardenmens dan ?

kookt aardappelen.......... neemt het afgietsel mee, en smeert staart en manen daarmee in.......... :) :)

en overdag binnen, nacht buiten........ en zorgen voor een frisse stal....

en als dat niet helpt dan inderdaad binnen in het zomerseizoen, wellicht dat hij in de wintermaanden wel buiten kan........

alles voor het welzijn van het paard, en als dat betekend niet naar buiten, dan is dat zo!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:00

Ik vind mezelf een mens met paarden.
Een paardenmens vind ik iemand die echt voor de paarden leeft en niet zonder zou kunnen. Ik kan best zonder, zonder hond kan ik dan bijv weer niet. :D

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:38

Detour, ik ben er bijna zeker van deze mensen met paard (niet ik dus) dat soort dingen echt niet allemaal gaan ondernemen aangezien ik ze hier amper zie uberhaupt. Ze doen er wel wat aan hoor en smeren hem in wat ook direct helpt, hij kreeg vorig jaar twee keer een injectie ook nog maar die hielpen dus niet. Kochten vorig jaar, het eerste jaar dat hij uit de manege was, een burka die niet lang stand hield omdat het al te laat was dus daar schuurde hij doorheen. Met dat insmeren wat iemand mij van bokt vertelde was het echt goed tot het moment dat ze dachten, vandaag zijn er geen mugjes want...het regent, of heeft geregend of waait te hard of iets of ze zijn er niet meer. Maar waar wij staan heb je ze gelijk aan het begin van het weideseizoen tot het eind. Echt 1 dag overslaan en hij heeft weer open bloedende plekken.

Kiwiko, dat kan ik ook eens proberen trouwens met aardappelwater. Dan eet ik wel eens vaker aardappelen haha....
Maar de stal staat in de wei, ik heb er nu mijn Belg bij gezet want deze pony wordt gek als hij alleen staat. Hij is de schaduw van mijn belg, lopen buik aan buik en pony schuurt zich desnoods aan de belg. Staan dus snachts of bij erge regen of kou of bij dazen samen in 1 stal van 5 x 4, inloopstal daar kunnen ze ook zo uit dus. Als ik de pony opsluit overdags dan kan hij wel alle paarden zien en hij stond vorig jaar trouwens heel vaak overdags alleen in de stal dus ik denk niet dat hij er moeite mee heeft. Maar wat ik dus niet doe is mijn paard dan bij hem als gezelschap op gaan sluiten, dat gaat me dan te ver. Daabij vind ik het geen prettig idee deze twee echt op te sluiten samen en ze niet weg kunnen als eentje een slecht humeur heeft toevallig. Zo'n dikke zware belg en een pony van 1.30 vind ik eng in zo'n kleine ruimte. Maar dan zou ik dus iedere ochtend hun paard binnen moeten gaan zetten voor zonsopgang en savonds na zonsondergang buiten moeten gaan zetten want anders heeft het ook geen zin. Dat gaat mij dus ook te ver.... Ik vind dan dat als je paardenmens of mens met paard bent en je hebt een paard met ZE je daar zelf wel de verantwoording voor moet nemen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:12

Ik zelf ben een paardenmens omdat ik vrij hoop probeer te leren over paarden zelf en het rijden.

Help ook 1x p/w op de pension stalling en ben 4-5 keer in de avond bij mijn paard.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:21

kazary schreef:
Er lopen geen tamme dieren op dat niveau. Dat kan niet. Geen 1 paard in de topsport is een brave sukkel. Dan komt hij daar niet.
Maar je bent dan ook weer niet meteen een paardenmens als je zulk dier kan rijden.

http://www.clipmyhorse.org/index.php?op ... &Itemid=19

Even doorspoelen naar een minuut of 3.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 08:55

Prachtig voorbeeld van hoe het ook kan!!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:18

Toch apart hè, dat er in Duitsland wel een normale prijsuitreiking gedaan kan worden en hier al die knollen op de loop gaan. Geeft toch te denken... Wat gaat hier anders in de opleiding van ruiters en paarden?

Ik heb daar wel zo mijn ideeën over. Ik denk dat het al op een laag niveau begint bij de instructie.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:40

Dan begrijp ik je filmpje verkeerd. Waarom is die ene man dan te voet? Omdat zijn paard zo gewoon doet?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:52

Dat ligt met een dekhengst toch even wat gecompliceerder. D'r staat er nog wel 1 tussen maar zoals je kan zien is die ook niet heel rustig.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:34

Anne_GTI schreef:
Toch apart hè, dat er in Duitsland wel een normale prijsuitreiking gedaan kan worden en hier al die knollen op de loop gaan. Geeft toch te denken... Wat gaat hier anders in de opleiding van ruiters en paarden?

Ik heb daar wel zo mijn ideeën over. Ik denk dat het al op een laag niveau begint bij de instructie.

Ik ben het hier mee eens. Al vanaf jongs af aan wordt ons geleerd om geen lawaai te maken bij de paarden, niet rennen door de stalgangen en op de passen met paraplu's, felle kleding en allerhande "enge" dingen. Wat ik vooral frapant is is dat er tijdens springconcoursen geen enkel probleem wordt gemaakt van lawaai - lekker muziekje op de achtergrond, wapperende vlagen etc - door zowel ruiters als organisatie en bij de dressuur ineens stewards op de buhne verschijnen die iedereen tegenhouden en manen stil te zijn..
Imo is het een stukje angst van de ruiter/instructie/ouders, maar ook een te beschermd "opgevoed" paard. Laat 'm maar eens een enge dingen parcours doen, neem 'm eens mee naar andere plaatsen buiten wedstrijden om, etc. Een heet paard kan óók rustig langs een wapperende vlag, zolang het maar gecontroleerd gebeurd en er aan gewend is.