Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Perrokai schreef:Dit mens met paard, zorgt voor de pony van een ander met ZE hele erge ZE omdat ze dat zelf amper doen. Als dit mijn paard was dan zette ik hem op de juiste tijden binnen iedere dag vanaf eind maart. Burka helpt niet schuurt hij kapot. De stal staat in de wei dus hij staat dan wel alleen en als een paardenmens mij zou vertellen dat dat geen optie is dan zou ik in dit geval serieus overwegen het beestje af te laten maken of te slachten want dit is echt geen leven voor zo'n dier. In een manege binnenbox heeft hij er geen last van maar wil je hem dan binnen zetten zn hele leven is de vraag waar hij de longen dan weer uit zn lijf hoest ? Tja, het is mijn pony dus niet en ik doe mn best hem te helpen maar hoe ver moet je gaan en hoe dragelijk is het voor hem ? Ik denk daar geregeld over na maar de beslissing is niet aan mij. Wat doet een paardenmens dan ?
kazary schreef:Er lopen geen tamme dieren op dat niveau. Dat kan niet. Geen 1 paard in de topsport is een brave sukkel. Dan komt hij daar niet.
Maar je bent dan ook weer niet meteen een paardenmens als je zulk dier kan rijden.
Anne_GTI schreef:Toch apart hè, dat er in Duitsland wel een normale prijsuitreiking gedaan kan worden en hier al die knollen op de loop gaan. Geeft toch te denken... Wat gaat hier anders in de opleiding van ruiters en paarden?
Ik heb daar wel zo mijn ideeën over. Ik denk dat het al op een laag niveau begint bij de instructie.