mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:42

Ik weet het niet precies, ik heb haar nog niet gesproken, maar goed Javi staat prima, dus we zullen wel zien.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 12:01

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:10

Pfff, inderdaad zeg Boos! . En dan van hier een paard menemen, zodat ze de kans lopen om daar als afgedankt vuil te eindigen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:39

Jeetje omgekeerde wereld ineens, alleen hopelijk eindigen die paardjes daar idd niet net zoals de paarden die wij hebben gehaald.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 12:49

nee en dat is precies waar ik bang voor werd toen ik dit las .
was zelf op de paardenmarkt gister en heb wel roemenen een hoop dekens zien kopen voor daar .
de winters waren koud zei ze .
maar dat ze ook echt paarden meenamen had ik geen besef van .
heb er toch een gemengd gevoel bij .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:47

Tja, al is dit dan weer een beetje hetzelfde als wat de mensen zeggen die tegen het halen naar NL zijn. Die zeggen ook dat eerst hier de paarden goed verzorgd moeten worden en dan pas naar het buitenland kijken. Maar ja wij weten wel dat ze het in Roemenie 100x slechter hebben als hier, dus idd waarom NL paarden daarheen brengen. Tja, heel dubbel

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:12

Het is echt een omgekeerde wereld. Waarom niet eerst de paarden in Roemenie helpen voordat ze naar Nederland gaan aangezien de paarden daar het idd 100x slechter hebben dan hier in Nederland..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:48

Tja wij hebben ook 2 paarden verkocht naar Roemenie... neem aan dat ze goed verzorgd worden...

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:05

pff, dat is nu wel erg dubbel !!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:29

Ik hoop ook dat ze op goeie plekken dan terecht komen. Laten we daar maar vanuit gaan.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:45

Nou ja zeg, heeft die Monika geen ogen in haar hoofd ofzo. Volgens mij zijn er in haar eigen land een hoop paarden die haar tijd en geld goed kunnen gebruiken !!! Wat een t...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:44

Ja Essie, maar dat kunnen ze ook over ons zeggen natuurlijk. Dus ik hoop gewoon dat die paarden goed terecht komen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:02

rockwitch schreef:
Ik hoop ook dat ze op goeie plekken dan terecht komen. Laten we daar maar vanuit gaan.

Moet wel zeggen dat deze paarden die wij verkocht hebben niet op de markt verkocht zijn maar de mensen zijn gewoon bij ons op stal wezen kijken enzo

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:37

Mag aannemen dat Roemenen die hier paarden komen kopen dat niet zomaar doen, voor hun
zijn dat toch dure paarden incl transport.........En er dus goed voor zorgen, kan me niet indenken
dat ze dit doen met idee ze te verwaarlozen.

Maar het blijft een beetje dubbel........

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:11

rockwitch schreef:
Ja Essie, maar dat kunnen ze ook over ons zeggen natuurlijk. Dus ik hoop gewoon dat die paarden goed terecht komen.

dat klopt idd maar al te erg, ook hier zijn helaas verwaarloosde paarden (dieren) Maar gelukkig kennen wij zoiets als de dierenbescherming.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:56

Ja is ook zo. Maar laten we er maar uit gaan dat het klopt wat kally zegt. Daar ga ik eigenlijk wel vanuit. De paarden hier zijn voor hun superduur. Dus ik neem aan dat alleen mensen die genoeg geld hebben en de dus ook geld hebben om ervoor te zorgen een paard hier kopen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:16

Ik denk dat ze waarschijnlijk een sportpaard wilde kopen of wie weet wel een fries of zo.
Tja haar goed recht hoor vind ik persoonlijk, ook in Nederland worden paarden mishandeld en verwaarloosd en ook nederlanders halen paarden uit allerlei landen vandaan, waarom zouden de Roemenen dat niet mogen dan?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:20

Alleen is een paardenmarkt een beetje een vreemde plek om een sportpaard te vinden. Ik weet niet wat voor soort paard ze zoeken, maar als ze helemaal uit Roemenië komen om dat paard op een paardenmarkt te zoeken, ga ik met toch bepaalde dingen afvragen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:26

berpie ben het met je eens, dat heb ik ook al gezegd. Overal is wat over te zeggen, maar goed ik hoop gewoon dat de paarden het goed krijgen, that's all.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:11

Wat ik even wil toevoegen, is dat als er op 1 plek niet goed verzorgd word voor de paarden dat het niet overal zo is.
Der zijn heus wel mensen die goed voor de paarden zorgen in Roemenië

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:54

ja dat zei ik ook, er zijn ook gewoon maneges en mensen met een eigen paard, dus er zullen ook echt wel mensen zijn die gewoon goed ervoor zorgen. Alleen weten wij nu alleen van de slechte gevallen.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:50

hebben jullie al gehoord van Bleu Horses. Die vangen paarden op die in Spanje mishandeld/verwaarloosd zijn. Helaas komt het daar dus ook voor. Triest.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:40

Het komt overal voor. Helaas kan je de hele wereld niet helpen

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:56

nee idd, denk ook niet dat je daar teveel over na moet denken, want dan wordt je gek als dierenliefhebber haha. Ik heb een keertje tijdens een vakantie in griekenland een poesje verzorgt, zij zat miauwend vlakbij het hotel, dus hebben we haar mee genomen. We hebben haar wat water gegeven en toen ik aan het douchen was kwam mijn toemalige vriend me waarschuwen dat ik niet moest schrikken. het arme beestje was al overleden. De hoteleigenaar zei ons dat we haar maar in de container moesten gooien. Stomme emotionele ik heb haar begraven (mocht eigenlijk helemaal niet)
Mijn ouders hebben een katje uit Venezuela mee gesmokkeld. Anders had de hoteleigenaar daar haar doodgeschoten omdat ze steeds het restaurant in kwam. Het was nog een hele ondernemning en hartstikke illegaal. Mijn vader heeft het katje (toen een week of 4) onder zijn trui gedragen. Omdat de kleine steeds wakker werdt hebben ze de kleine een beetje van een slaappil gegeven. Daar zat mijn vader dan in het vliegtuig met een warme trui en een deken over zich heen zodat niemand zou zien dat er een katje bij hem lag. Eenmaal in Nederland was het katje alweer wakker en stonk mijn vader een uur in de wind naar Kattenpies. Het katje is inmiddels alweer 12 en Catootje (el Cato) maakt het fantastisch !!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:02

Aah wat schattig, gelukkig is het katje toen niet ontdekt.
We gaan trouwens toch weer hard ons best doen voor de overgebleven paarden in de zoo, die zowiezo en hopelijk nog wat andere paarden, die komen bij dezelfde plek als Iris vandaan. Dus uiteindelijk zoek ik weer adoptiegezinnen. Er zullen wel wat dingen anders gaan denk ik, nu we iets meer weten hoe of wat. Maar kijk op mijn forum als je interesse hebt.