Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Er zijn vast wel leuke Fjorden en Haflingers of Freibergers te vinden in de grote maat. Ik snap wel wat je zegt, al zal zo'n dressuurproef met een Tinker nog wel lukken..alleen ook een sprongetje maken? Dat wordt al wat lastiger denk ik.

Iceprinces, ik ben benieuwd of je daar ooit echt achter gaat komen wat ermee gebeurd is. Dat gesjoemel met paspoorten bij export/ import is inderdaad niks nieuws.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:28

Getup schreef:
Voor iedereen: freiberger is ook goed aan te komen voor 10k

Ook in Nederland? Ik zie ze alleen onbeleerd staan voor dat bedrag.
Laatst bijgewerkt door Sica op Gisteren, 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: advertentie Link verwijderd

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

Advertenties mogen niet gedeeld worden....ik kreeg hier boven een groene opmerking omdat ik een stalnaam had genoemd.

Ik woon niet in Nederland, dus weet ik niet of het daar ook mogelijk is.

Bij mij in de buurt in Wallonië zeker wel. Bij de fokkers.
Maar het scheelt ook nogal , of ze een veldtest hebben afgelegd en hoe...
Die van mij heeft er geen . Vanwege het gedoe er omheen en afstand is dat toen niet gedaan. Dus "goedkoper" . Maar voor mij maakt het voor het rijden niets uit. En degene waar ze vandaan komt krijgt jaarlijks klanten die " een Savana" zoeken :D .

Snap dat als stallen ze moeten importeren voor 6-8 plus kosten invoer , dat het kostenplaatje hoger wordt.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

_Nelleke_ schreef:
Zijn toch wel vaak wat te klein Connemara’s. Ik ben zelf niet per se zwaar maar wel lang. Connemara’s zijn over het algemeen wel wat ranker.

Qua karakter en looks verder heel leuke pony’s.

Ze zijn er wel hoor rond de 1.50. Ik vind ze helemaal niet zo rank. Maar als je meer richting type fjord/haf kijkt, zijn ze inderdaad wel wat ranker tov die rassen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:09

Ik vind het wel meer sport types. Maar dan wel enorm allround en gezinspony, helemaal als je in Engeland en Ierland kijkt. Als ik pony's zou zoeken zou ik er zo voor gaan idd En voor iets groter wag je bij paarden wil starten en echt sportief een EV maal connie.
Dat zijn ook echt leuke dieren! Maar beide zou ik wel sneller daar gaan zoeken, zijn ze wat minder schaars en qua opleiding ook wel veel allrounder. En precies, wat steviger Als de gemiddelde sport pony maar ranker Als fjorden en de meeste hafjes. Hoewel je bij de connies ook wel verschillende types hebt.

Plat gezegd net zulke goede gezinsponys maar dan wel wat sportiever allround qua kunnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Ik heb al teveel gezondheidsproblemen gezien bij de Connemara's, zou ze daarom zelf laten staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:32

Ik las net toevallig gisteren een facebookbericht over Connemara's waarin kritiek gegeven werd op het grote aantal dat in Ierland gefokt wordt, zonder altijd rekening te houden met gezondheid en goede ouderparen. Ik vond dat gek om te lezen omdat het in mijn hoofd echt nog een sterk ras was dat nog steeds goed doordacht gefokt werd in land van herkomst. Doorprikt wel even mijn bubbel.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Laura_ schreef:
Ze zijn er wel hoor rond de 1.50. Ik vind ze helemaal niet zo rank.

Ik denk dat 1.50 voor de meeste volwassenen veel te klein is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

Ligt er maar net aan hoe breed ze zijn

Lando 147 en ik 168 op de foto zonder zadel
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:42

Lieser schreef:
Laura_ schreef:
Ze zijn er wel hoor rond de 1.50. Ik vind ze helemaal niet zo rank.

Ik denk dat 1.50 voor de meeste volwassenen veel te klein is.

Meer qua gewicht en eventuele ruimte voor zadel. Maar wel eens, je moet niet een te grote volwassenen hebben want ze zijn wel ranker Als de koudbloeden.

Ik ken best wat connie eigenaren en mensen die wat kleinschalig erin handelen en volg ook wat fokkers van daar en er is 1 rasziekte om het plat te zeggen en daar wordt op getest. Verder niet meer of minder problemen als andere ponyrassen? Maar dat is meer Engeland dus wellicht zit daar nog verschil in

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Kennisje van me heeft zojuist haar paard online gezet. M2 merrie van 13, kleine maat, allround leuk dier. Weet de prijs niet, maar ze staat op SH.

Mijn dochter heeft deze week 3 paarden online gezet. Van net zadelmak tot Z2. De vraag of een 6 jarige op z2 niveau voor een appel en een ei weg mag, komt weer met bosjes tegelijk binnen. Echt onvoorstelbaar… Hebben mensen echt zo weinig kennis, of is het gewoon brutaal?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

Waarschijnlijk beide :+ . Maar bij verkopers zie je het ook veel, de hoofdprijs voor paarden die de helft ervan nog niet eens waar zijn. Ken hier ook iemand die momenteel bijna 8 duizend voor een kapotte 16 jarige kruising die niets gepresteerd heeft vraagt :')

Elisa2 schreef:
Iceprinces, ik ben benieuwd of je daar ooit echt achter gaat komen wat ermee gebeurd is. Dat gesjoemel met paspoorten bij export/ import is inderdaad niks nieuws.

Had heel snel antwoordt terug, had gehoopt dat er misschien een fokker of oude eigenaar bekend was waarvan ze ooit medicatie heeft gehad waardoor ze niet voor consumptie in haar engelse paspoort had staan maar helaas. Ze heeft in 2014 pas haar UK paspoort gekregen en omdat haar achtergrond toen ook al onbekend was dus die status gekregen (wat het ICS ook had horen doen ipv weglaten). Toen is de schatting van haar geboortejaar op 2006 gezet, kans is best aanwezig dat daar ook al wat van haar leeftijd is afgeschaafd. Enige bekende eigenaar was de handelaar uit Wales die het paspoort had aangevraagd, verder niets bekend, jammer maar te verwachten en meer info dan ik al had.

Zijn nog wel een een paar vage dingen die niet kloppen in het verhaal rondom haar nederlandse paspoort waar ik wellicht nog achteraan kan bij de handelaar/manege die deze heeft aangevraagd maar eigenlijk heeft dat verder ook geen meerwaarde. Ze gaat hier toch niet weg en weet nu gewoon zeker dat ze in engeland heeft gestaan en genoeg bewijs dat ze een rotleven heeft gehad. Dat daar zo'n ontzettend lieve pony van is gekomen snap ik ook niet, ben blij dat ik haar iig nog een aantal hele fijne jaren kan geven.