Echwel schreef:Om te huilen
Zeker gezien exmoor pony's van nature uit gebied komt waar geen wolven ooit zijn geweest
Gewoon die instantie helemaal plat mailen met verontwaardiging. Natuurmonumenten is er ook toen mee gestopt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:De veulens zijn inderdaad verdwenen.
Het valt de eigenaar van de ponies tegen dat ze zich niet beter weten, ze zijn zelf geboren in kuddes die al jaren ervaring hebben met wolven rondom DFW.
Ze moeten het nog even leren.
Woorden van de eigenaar zelf.
tienus63 schreef:De veulens zijn inderdaad verdwenen.
Het valt de eigenaar van de ponies tegen dat ze zich niet beter weten, ze zijn zelf geboren in kuddes die al jaren ervaring hebben met wolven rondom DFW.
Ze moeten het nog even leren.
Woorden van de eigenaar zelf.
Citaat:Austerlitz Utrecht
20-05-2024
07.30 uur
Melding van een wandelaar met 2 honden:
Corgi vlak voor me en Boomer vlak achter me afstand tussen mij en loslopende honden niet meer dan 2 à 3 meter. Boomer dichterbij dan Corgi 1,5 tot max 2 meter achter mij. Plots harde jank/kreet Boomer. Draai me om zie wolf. Corgi sprint richting wolf en die schrikt van haar en Corgi zet achtervolging in. Ik maak de fout haar terug te roepen waarop de wolf achter haar aan ging, gelukkig had de Corgi dit direct door. Met een spint richting wolf en corgi gegaan en Corgi met commando wacht tot stilstand gebracht. Haar aangelijnd en ik ben voor haar gaan staan. Na veel geschreeuw ging de wolf enkele stappen achteruit ik heb toen een foto gemaakt. Nadat de wolf weg was gegaan ben ik op zoek gegaan naar de Boomer, die stond verderop (70 meter) rillend in de bosjes te wachten. Geen wonden, wel enorme stank. Honden aangelijnd verder gewandeld. Wolf stond na 100 meter weer op het pad, maar liep door. Heb 1 wolf gezien.
Ging voor de Corgi staan omdat de theorie is dat ik meer ontzag in kan boezemen omdat ik groter ben. Maar ik vond de wolf niet schuw deze bleef lang erg dichtbij. Met de benadering van de Boomer kwam hij in een straal van 2 meter bij mij, weliswaar van achteren, zeer dichtbij.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Tancreda4 schreef:Mar die pony's moeten toch net als de schapen achter wolf wereld raster? Waar zijn die mensen die al die boeren belagen en aanklagen omdat ze hun v3e niet beschermen?
Tancreda4 schreef:Mar die pony's moeten toch net als de schapen achter wolf wereld raster? Waar zijn die mensen die al die boeren belagen en aanklagen omdat ze hun v3e niet beschermen?
Nyaleti schreef:Tancreda4 schreef:Mar die pony's moeten toch net als de schapen achter wolf wereld raster? Waar zijn die mensen die al die boeren belagen en aanklagen omdat ze hun v3e niet beschermen?
Die denken dat dit natuur is.
Iemand die het mooi kan verwoorden met feiten: dit is een leuke voor de facebookpagina van Bescherm je vee.
Dan blijft het ineens verdacht stil.