Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skye93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:35

IwanLuver schreef:
Sababber schreef:
Ik heb eerder nooit een paard zelf laten keuren. Ik heb alvast geïnformeerd bij de betreffende kliniek over het paard in kwestie. Ik wil graag volledig gekeurd hebben en indien nodig extra foto’s van ook nog de C6 halswervel om ECVM uit te sluiten. Wat zijn normale prijzen tegenwoordig voor klinisch + röntgenfoto’s been/hals/rug?

Hoe goed word er klinisch ook naar ogen gekeken?

Ik zou met deze eisen naar Heesch gaan, die zijn hier echt super goed in. Ik zou daar informeren wat het kost

Heesch is om en nabij de 1500 euro voor een volledige klinische en röntgenologische keuring van hals/benen/rug.

Pony niet daar laten keuren, maar ik ben wel veel in Heesch geweest voor mijn vorige pony. Ben wel heel erg te spreken over ze, maar kost genoeg.

Redford

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:52

Wolvega zit met volledige klinische en röntgenologische keuring rond de 900

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:54

manic schreef:
Ik was €600 kwijt voor klinisch en rontgen incl hals/rug bij een mobiele aanbieder kop van Overijssel.

Was dat bij equi medic? Zag die laatst voorbij komen op stal, zelf nog geen ervaring mee

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:28

Skye93 schreef:
IwanLuver schreef:
Ik zou met deze eisen naar Heesch gaan, die zijn hier echt super goed in. Ik zou daar informeren wat het kost

Heesch is om en nabij de 1500 euro voor een volledige klinische en röntgenologische keuring van hals/benen/rug.

Pony niet daar laten keuren, maar ik ben wel veel in Heesch geweest voor mijn vorige pony. Ben wel heel erg te spreken over ze, maar kost genoeg.

Ik vond Heesch juist niet duurder als andere klinieken waar wij geweest zijn. Met keuring niet en behandelingen ook niet. Misschien dat wij gewoon altijd de dure hebben gehad, maar ik ga nergens anders meer heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:22

Ik heb laatst bij een leuk paard gekeken, echter ging ik een week later met vakantie dus tijd om nog een keer te kijken was er niet. Bezichtiging was ook wel wat gehaast, paard stond ook al klaar.
Jammer wel want ik wist dat er meer kijkers kwamen maar wilde geen overhaaste beslissing nemen en na mijn vakantie nog eens kijken als het paard nog beschikbaar was.
Inmiddels zijn we ruim 6 weken verder en staat het paard nog te koop en heeft de verkoper mij al 3x benaderd of ik nog interesse heb en is het paard ook in prijs verlaagd.
Mijn radars gaan nu wel af...

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:23

Zoals mensen, niet elke paard past bij de mensen die komt kijken :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:38

Hoezo? Als paard leuk was en jij laat keuren? Waarom radars nu? Niet iedereen vind hetzelfde paard leuk

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:54

Mijn handen beginnen echt te jeuken van je berichtje Rodevlinder. :z

Ik kan heel veel redenen bedenken waarom het paard nog niet verkocht is. Dat kun je zelf vast ook wel. Nooit zomaar clueless je eigen conclusies trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:56

Rodevlinder schreef:
Ik heb laatst bij een leuk paard gekeken, echter ging ik een week later met vakantie dus tijd om nog een keer te kijken was er niet. Bezichtiging was ook wel wat gehaast, paard stond ook al klaar.
Jammer wel want ik wist dat er meer kijkers kwamen maar wilde geen overhaaste beslissing nemen en na mijn vakantie nog eens kijken als het paard nog beschikbaar was.
Inmiddels zijn we ruim 6 weken verder en staat het paard nog te koop en heeft de verkoper mij al 3x benaderd of ik nog interesse heb en is het paard ook in prijs verlaagd.
Mijn radars gaan nu wel af...

Wat had het paard Jou te vertellen?

Ik zou juist wel gaan kijken. Goed kijken, de verkoper flink laten l*llen. Als het paard wat mankeert, met wat mazzel praat ie z'n mond voorbij.
Als het een goed paard is, kun je wellicht de prijs flink omlaag halen want veel interesse is er blijkbaar niet }>

Doe eens een link (mag ook PB) wie weet wat daar uit komt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 23:04

De meeste brave allrounders, M geklasseerd en verkeersmak binnen nog een beetje een normale prijsklasse staan geen 2 maanden te koop maar zijn zo weg want dat zoeken er heel veel.
Daarnaast heb ik geen idee hoe het paard is in stal en met poetsen en zadelen omdat het al helemaal klaar stond dus het was opstappen en klaar.
Ik schrijf het paard niet af, maar het lijkt nu wel of verkoper er echt vanaf moet en dat wekt argwaan.
Ik heb inmiddels al heel veel paarden gekeken en ook wel gekocht, maar nog nooit meegemaakt dat iemand mij 3x ging appen of ik nog interesse heb.
Of de markt is ineens volledig ingestort.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 23:14

Die van mij heeft ook een maand of 2 te koop gestaan. Waren ook hele vervelende mensen die heel enthousiast waren maar ineens maar 65% van de vraagprijs wilden betalen. Dat soort dingen kosten de verkopers ook veel geld.

Als particuliere verkoper kan ik me wel voorstellen dat je opvolgt bij diegene waarvan je zelf denkt dat het het beste gaat passen.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 23:25

Rodevlinder schreef:
De meeste brave allrounders, M geklasseerd en verkeersmak binnen nog een beetje een normale prijsklasse staan geen 2 maanden te koop maar zijn zo weg want dat zoeken er heel veel.
Daarnaast heb ik geen idee hoe het paard is in stal en met poetsen en zadelen omdat het al helemaal klaar stond dus het was opstappen en klaar.
Ik schrijf het paard niet af, maar het lijkt nu wel of verkoper er echt vanaf moet en dat wekt argwaan.
Ik heb inmiddels al heel veel paarden gekeken en ook wel gekocht, maar nog nooit meegemaakt dat iemand mij 3x ging appen of ik nog interesse heb.

Ik zou gewoon nog een keer gaan kijken en zeggen dat je m zelf uit de stal wil halen, zadelen etc. zodat je dr in alle stappen ziet en ze dus niet weer klaar staat voor je. Zou haar niet op voorhand al afschieten omdat ze - in de zomerperiode wanneer ook veel mensen met vakantie zijn - 2 maanden te koop staat. Heb jij na je vakantie nog een poging gedaan om een afspraak te maken? Als jij niks meer van je hebt laten horen, terwijl je wel geïnteresseerd leek voor je vakantie, snap ik ook dat ze nog een keer een berichtje nastuurt of je nog interesse hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 23:29

Kim_W schreef:
Ik zou gewoon nog een keer gaan kijken en zeggen dat je m zelf uit de stal wil halen, zadelen etc. zodat je dr in alle stappen ziet en ze dus niet weer klaar staat voor je.

Ja ga ik ook doen!
Wellicht zijn er inderdaad gewoon mensen die teveel beren op de weg zagen of toch te duur, of mensen die een dagje uit zochten voor tijdens de vakantie maar dit wekt wel argwaan omdat het paard ook niet particulier staat.
Maar goed we gaan het wel meemaken.

Ik heb aangegeven dat ik interesse had en na mijn vakantie zou appen of het paard nog beschikbaar was.
Maar aangezien ik pas gisteravond ben teruggekomen heb ik niet meteen een afspraak gemaakt en aangegeven dat ik dit weekend zou appen of bellen voor een afspraak.
Verkoper was hier al van op de hoogte.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 08:01

Rodevlinder schreef:

M’n vriend heeft destijds ons springpaard te koop gehad. Paard kwam uit training en zou gecastreerd worden, hengsten worden hier nergens toegestaan dus bij ons op de wei gezet.

De geïnteresseerden kwamen met een belachelijk bod (die dachten zo’n paard op zo’n weitje die mensen hebben geld nodig). Bod afgeslagen, paard gecastreerd en maand later heeft hij hun nog eens benaderd, paard op de trailer mee naar een mooie locatie met binnenbak en paard verkocht voor een normale prijs.

Dus soms is als verkoper ook nodig om nog eens contact op te nemen met geïnteresseerden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 08:09

Ik heb voor mijn tweejarige nog geen 1 kijker gehad terwijl die echt leuk, braaf en goed is.. vakantie hoop ik dan maar

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 08:20

Ik vind jouw tweejarige erg leuk MarjanB en heb ook interesse, maar moet eerst zelf een paard verkopen (heeft nog veulen aan de voet, kan er eind vd maand af)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 08:25

Tweejarigen verkopen ook echt niet makkelijk..

Ik snap de argwaan wel RodeVlinder, maar zou ook nog een keer kijken en dan alles zelf doen en vooral even doorvragen op de rontgenologische keuring etc. Want er is natuurlijk een kans dat deze daar niet goed doorheen is gekomen en mensen daarom afgehaakt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 08:41

MarjanB schreef:
Ik heb voor mijn tweejarige nog geen 1 kijker gehad terwijl die echt leuk, braaf en goed is.. vakantie hoop ik dan maar

Zo jammer dat ze voor mij waarschijnlijk te klein blijft...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 08:43

MarjanB schreef:

Vakantie helpt niet maar kijk niet verder dan hoe men hier op jouw nieuwe Taart reageerde.

Enige gezonde achterdocht kan nooit kwaad, maar als je alles afserveert waar geen 10.000 positieve recensies van te vinden zijn, kun je beter ophouden met paarden en postzegels gaan verzamelen, of zo....

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 08:56

Springpaard of dressuurpaard MarjanB?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 09:06

Allround, is een halve tinker met waarschijnlijk Welsh cob. Super grappig dier

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 09:34

Rodevlinder schreef:

Ik snap je achterdocht in de huidige markt, maar het kan ook zijn dat hij er vanaf moet omdat het einde van de zomer nadert, er weer paarden straks naar binnen moeten en hij dus de stal nodig heeft voor andere paarden. Is altijd zo dat verkopers in het najaar wat haast krijgen en daardoor de prijzen wat kunnen dalen. Deze zomer was mega nat dus misschien wil hij er echt vanaf voor de weides echt nat gaan worden en niet langer wil wachten.

Maar goed, het kan ook wat anders zijn, gewoon een tweede keer gaan kijken als het paard je de eerste keer voldoende aansprak en toen gezond leek.
En eens kijken op paardenzoeker, of hij nog recent is uitgebracht in de sport of bv al een tijd uit de sport is. Beetje onderzoek doen.

Hoe een paard op stal is kun je ook zien na het rijden als ie weer naar stal wordt gebracht (of vraag of je dat zelf mag doen). Hoe is hij met afzadelen, ook dan kun je daarna overal aanzitten. Hoe gedraagt hij zich op de poetsplaats. Voetjes vragen etc kun je ook allemaal doen nadat hij al is opgezadeld en/of gereden. Benen voelen na het rijden is misschien nog wel informatiever, wordt één been heter als de rest in het werk, dat is informatief. Sowieso altijd de hoeven goed bestuderen en aan alle benen zitten en voelen bij kijken, ongeacht of ze als volledig klaar staan. En als ze in de bandages staan, altijd vragen of ze die af doen. Liefst nog voor het rijden. Doen ze maar met gewone peeskappen. Ik wil geen paard beoordelen in de bandages. Maak tijdens na jouw inspectie ook een praatje met de verkoper bij het paard, hoe gedraagt ie zich dan. En hoe als hij naar stal wordt gebracht. Hoe is hij naar zijn buren, is hij relaxed of staat hij nog steeds "aan" op stal. Na het rijden is echt net zo informatief als ervoor. Niet fixeren op dat een bezichtiging allemaal volgens een vast boekje moet lopen, maar haal het maximale uit de situatie zoals je hem aantreft.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:28

Ik snap de argwaan ook wel hoor, meestal zijn dat soort paarden snel weg.
Maar ik zou gewoon nog eens gaan kijken en aangeven dat je niet had verwacht dat dit paard 6 weken te koop zou staan. Misschien krijg je gewoon een logische verklaring. Misschien krijg je een paniekerig antwoord met een rammelend verhaal, dan ga je weer naar huis.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:37

Ik snap je argwaan zo zit ik namelijk ook.
Maar zelf het idee dat de handel even stilstaat. Vakantieperiode?? Ik krijg geregeld berichten van verkopers dat de prijs is verlaagd of wat ik er voorover heb.

Ze zetten de paarden nog hoog in qua prijs maar daar zit een keerzijde aan….Bij verlagen van prijs gaan de radartjes draaien. Terwijl
Het best kan zijn dat ze geen kijkers krijgen omdat de markt wat inkakt. Maar de koper denkt al snel waarom zakken ze in prijs?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:58

Mijn vorige paard heeft bij de ‘nieuwe’ eigenaren bijna een jaar te koop gestaan… ze was perfect gezond, gemakkelijk te rijden, in de omgang iets moeilijker… ze is nu bij iemand terecht gekomen die er heel blij mee is… het wilt niet altijd iets zeggen als een paard langer te koop staat, als je laat keuren en uitgebreid kunt ‘testen’ en de klik is er… waarom niet dan