Duhelo schreef:Het is wel ng vroeg om te dekken, heb je geen schrik voor een heel vroeg veulen dan? Komt dan ergens eind feb, begin maart?
Ik doe mss ook een tweede poging met mijn trekpaardmzrrie, maar ik ga eerder nr mei/juni denk ik, dan is er een veulen eind april/ mei, lekker in het goed weer en weideseizoen…
Eerlijk? Ik had een gevoel dat ze ‘klaar’ zou zijn maar mijn cognitieve stem zei ‘kan niet.’ Want ze is echt door de cyclus heen geraced. Tot zaterdag zei ik nog (rond 16 april ten vroegste en zaterdag hoorde ik mezelf ineens zeggen ‘ik denk maandag…’
DA zei nog ‘dat zou heel snel zijn als ze donderdag pas de eerste signalen gaf..’
Vandaag was dus eigenlijk om te kijken waar ze in de cyclus was… ze bood zelfs aan deze scan gratis te doen omdat we er van uit gingen dat ze niet ver genoeg zou zijn. Mijn man kapt daar elke twee weken het jong volk en soms zijn ze nog behoorlijk eh… rebels dus dat was een soort ‘dankjewel’
en toen bleek dat ze een perfect follikel had zitten…. Met Joy hebben we drie pogingen nodig gehad dus ondanks dat alles ideaal lijkt en dubbel gechecked is geloof ik pas dat ze drachtig is over 16 dagen.
Het is vroeg maar nu voorbij laten gaan en haar dan misschien gust hebben zou ik ook van balen… is ie vroeg dan weet ik ineens hoe een een veulendeken kost.
Ik heb jaren mee gemaakt dat het in maart vroor en jaren dat het in maart 24 graden was. Zowel Rêve (16 april) als Joy (28 mei) zijn precies in de vorst geboren. 
Dus het was niet echt de bedoeling om zo vroeg te dekken… was meer een cyclus check maar als het zo moet zijn… Dan neem ik het zoals het komt. Desnoods gaat er nog een muur uit de stal en hebben ze 6*6 als het echt te slecht zou zijn voor de kleine.
Rêve was eigenlijk ook voor half maart uitgerekend. Die heeft gewoon een ezelsdracht gedaan. (En nog lag ze in de vorst
)
Dusja het is vroeger dan gepland maar ben ergens ook bang dat ‘het zo moet zijn’ als ze nu meteen drachtig is … ja ik ben bijgelovig…. Het sperma zit er nog niet in en ik denk al consequent in ‘hij’ 
Met Joy ben ik in mei begonnen en hebben we haar nipt op tijd drachtig gekregen want als de 3e keer niet gepakt had moest ze een swab en dan ging de cyclus net buiten het dekseizoen vallen.
Nu ben ik ook niet afhankelijk van een pension kwa weide.
ik bepaal wanneer de weide ‘open’ gaat.

Man: ‘zij gaat haar vast houden haar heeft ze daadwerkelijk graag.’
DA: ‘de merrie uw vrouw of uw vrouw de merrie?’
Man: ‘beide….’
Ik: ‘wilt ge toch mijn uitweg ff vrijmaken als ze kuren krijgt dat mijn schedel heel blijft?’
Opvoelboks of niet ze zou me probleemloos tegen de muur gegooid kunnen hebben dus wilde opzij kunnen duiken in geval van. 
*man pakt zonder commentaar bakken voer weg*
‘Ge moogt haar voeren he.’
‘Nu eet die niet.’
Rêve is meer van de ‘knuffel mij’ of ‘ik vermoord iedereen binnen mijn bereik.’
Voer heeft geen invloed op die beslissing alleen achteraf kan je haar om kopen. 
Toen ze bij op het bord geschreven werd keek ze naar dat bord alsof ze haar naam kon lezen. 
Maar heb een berichtje dat ze zich voorbeeldig gedraagd en goed eet.
zolang ze vannacht geen veulen weet in te pikken… 
Wel lief hoe ze haar ook kroelden als ze op spande.
er staan blijkbaar 260 merries en toch werd Rêve als individu behandeld.