Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Duhelo schreef:Het is wel ng vroeg om te dekken, heb je geen schrik voor een heel vroeg veulen dan? Komt dan ergens eind feb, begin maart?
Ik doe mss ook een tweede poging met mijn trekpaardmzrrie, maar ik ga eerder nr mei/juni denk ik, dan is er een veulen eind april/ mei, lekker in het goed weer en weideseizoen…
DA zei nog ‘dat zou heel snel zijn als ze donderdag pas de eerste signalen gaf..’

)
ik bepaal wanneer de weide ‘open’ gaat.

zolang ze vannacht geen veulen weet in te pikken… 
er staan blijkbaar 260 merries en toch werd Rêve als individu behandeld.
de ‘stop maar met trappen meisje ge zijt droog!’ Nadat ze haar af gedroogd hadden hielp niks aan haar humeur. 
vanaf dat punt mepte ze bij elke beweging.
ben uiteindelijk langs de DA gaan staan en gewoon heel droog ‘eh-eh! Lief zijn!’ En ‘nee Terror… trappen doen we niet’ en toen liet ze zich insemineren.
daarna mocht ze in de paddock de stress er uit lopen. 

ik had gezegd dat ze snel kan om slaan…
maar ze zei dat ze vaker snelle beentjes zag…
die gebruikt alle wapens die ze heeft als ze klaar met je is. 
maar hoeveel ik ook van Terror houd, ik word te oud voor dat soort paarden op te voeden.
haar baarmoeder moet schoon zijn voor ze naar huis mag. Dus ze mag nog een dag de stal terroriseren. 

beetje oefenen op deze manier tot hij gewoon aan het werk gezet kan worden maar voor de eerste keer was dit echt niet slecht, Rêve deed iig lelijker de 1e keer met andere paarden,
maar vandaag was dus een mooi voorbeeld van waarom ik hem nu bij spanning niet perse uit die krul rijd. Als zijn reflex neus beneden is, is het voor mij veel makkelijker dan wanneer hij zijn hals er op zet. Nu moet ik veel minder groot ingrijpen omdat hij op krult en me ‘zijn hals geeft’ ipv die tegen me te gebruiken.

Maar fijn dat hij gewoon goed te rijden blijft. En succes vandaag in het ZH Ayasha schreef:Yavanna schreef:Ze wilde Joy gewoon en Joy haar ook zo te zienMaar fijn dat hij gewoon goed te rijden blijft. En succes vandaag in het ZH
Joy had wel interesse maar hij leek ook te snappen dat hij (letterlijk) met míj opgezadeld zat.
Zowel van merrie als van ruiters. De hengst vond het wel best, die wilde wel. Gelijk een berg mensen erop af om de hengst van de merrie en ruiter af te krijgen. Long, long time ago…
Dat is gelukkig ook zonder verdere schade gelukt. Maar was wel gek om te zien. Hengst is daarna toch maar geruint Yavanna schreef:Ayasha schreef:
Joy had wel interesse maar hij leek ook te snappen dat hij (letterlijk) met míj opgezadeld zat.
Dan nog, ik heb, toen ik nog een paard had, op de plek waar hij stond, wel eens een hengst op een merrie zien springen met de ruiter nog op de hengst en 1 op de merrie. Meeeen dat was een gegil.Zowel van merrie als van ruiters. De hengst vond het wel best, die wilde wel. Gelijk een berg mensen erop af om de hengst van de merrie en ruiter af te krijgen. Long, long time ago…
Dat is gelukkig ook zonder verdere schade gelukt. Maar was wel gek om te zien. Hengst is daarna toch maar geruint

hiervoor galoppeerden ze samen happy rond maar daar heb ik gewoon lekker van staan genieten. 
hij voelt zich iig nog groot en sterk.

ding hangt wel vaker te slingeren op verplaatsing en ik denk dan steeds ‘dat kan echt niet comfortabel zijn.’