Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Mag ik me ook melden? Ik ben ook rustig op zoek. Ben al een paar maanden aan het kijken op MP en sporthorses, maar de zoektocht neemt nu wat serieuze vormen aan. Afgelopen zondag bij een fokker geweest en gelijk 3 paardjes kunnen bekijken. (Wat eigenlijk heel onhandig is want je gaat automatisch vergelijken). Daar ga ik zaterdag nog een keer naar terug.
Ik zoek naar een echt gezinspaard. Komt aan huis te staan dus stal hoeft niet geregeld te worden. Omdat mijn man en in de toekomst mijn dochter er ook voor zullen zorgen is een rustig en betrouwbaar karakter echt belangrijk. Ik ben zelf een veelzijdige recreatieve ruiter met voorliefde voor dressuur. Paard moet geschikt zijn om voor de wagen te zetten, mee te komen in de basisdressuur, mee te gaan op vakantie en dapper genoeg zijn om alleen op buitenrit en naar de vereniging te gaan.
Geen quarter/fries ivm gezondheidsproblemen. Verder maakt het ras me in principe niet echt uit, maar ik match niet echt goed met hele hete, neurotische paarden. Ik match juist wel goed met de wat dominantere macho's. Leeftijd tot max. 8jr, maar voorkeur voor onbeleerd of net zadelmak.
_Nelleke_ schreef:Mag ik me ook (weer) melden? 2,5jr geleden postte ik dit:Citaat:Mag ik me ook melden? Ik ben ook rustig op zoek. Ben al een paar maanden aan het kijken op MP en sporthorses, maar de zoektocht neemt nu wat serieuze vormen aan. Afgelopen zondag bij een fokker geweest en gelijk 3 paardjes kunnen bekijken. (Wat eigenlijk heel onhandig is want je gaat automatisch vergelijken). Daar ga ik zaterdag nog een keer naar terug.
Ik zoek naar een echt gezinspaard. Komt aan huis te staan dus stal hoeft niet geregeld te worden. Omdat mijn man en in de toekomst mijn dochter er ook voor zullen zorgen is een rustig en betrouwbaar karakter echt belangrijk. Ik ben zelf een veelzijdige recreatieve ruiter met voorliefde voor dressuur. Paard moet geschikt zijn om voor de wagen te zetten, mee te komen in de basisdressuur, mee te gaan op vakantie en dapper genoeg zijn om alleen op buitenrit en naar de vereniging te gaan.
Geen quarter/fries ivm gezondheidsproblemen. Verder maakt het ras me in principe niet echt uit, maar ik match niet echt goed met hele hete, neurotische paarden. Ik match juist wel goed met de wat dominantere macho's. Leeftijd tot max. 8jr, maar voorkeur voor onbeleerd of net zadelmak.
Het is toen een hele lieve, grote fjordenruin geworden. Jammergenoeg bleek hij (ondanks een klinische en rx keuring) een aangeboren afwijking in zijn SI gewricht te hebben waardoor hij nooit onder het zadel zou kunnen. Hij is in goed overleg terug gegaan naar de fokker. Ik was er echt kapot van en wilde nooit meer een paard…![]()
Maargoed, bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus nu ruim anderhalf jaar na het hele gebeuren wil ik gewoon echt weer heel graag een rijpaard. Ik heb nagenoeg dezelfde eisen. Toendertijd werd de Freiberger veel genoemd en deze voldoet echt helemaal aan het perfecte plaatje maar m’n budget is net niet toereikend ben ik bang. (10k) Maar als iemand een adresje voor me weet, graag!
Lichte voorkeur voor een ruin, minimaal 1,50 ivm eigen lengte van 1m74 met lange benen. Liefst een koudbloedtype omdat ik thuis daar het management voor heb (paddock paradise met Duits kruidenhooi en strookbegrazing). Het liefst zadelmak zodat ik kan proefrijden.
Kortom: ik zoek een nuchter, gezond recreatiepaard, liefst net zadelmak. Zeer betrouwbaar en lief in de omgang, mag onder het zadel wel wat uitdagender maar hoeft niet. Heb het gevoel dat in deze markt mijn budget alsnog niet toereikend gaat zijn maar meer wil ik voor een paard gewoon echt niet uitgeven.
Wendy_Komen schreef:horsii schreef:Dankjewel, ben druk aan het inlezen.
Ze heeft een nl paspoort en is geregistreerd bij het ics Nederland.
Even ter onderzoek/ bescherming:
https://www.facebook.com/share/1A8eau4scb/
Getup schreef:Voor iedereen: freiberger is ook goed aan te komen voor 10k
Lieser schreef:Getup schreef:Voor iedereen: freiberger is ook goed aan te komen voor 10k
En voor de liefhebbers; morgen is in Olst de veulenkeuring en de Feldtest (keuring 3-jarigen) van Freibergers.
https://freiberger.international/nieuws/