Wintu schreef:Volgens de facebookpagina van het drents friese wold had de hengst een gebroken schouder.
Ik had een gesprek met de beheerder en heb hem gezegd dat dat geen ernstig verstuikt been is, maar waarschijnlijk een gebroken schouder. Hij vond de suggestie niet erg prettig, maar ik had wel gelijk dus. ...
Van de facebookpagina van het Drents Friese Wold
Update:
Er is nog een andere dierenarts bij geweest vanmiddag.
Het vermoeden is nu dat mogelijk de schouder gebroken is.
Daarom is samen met de betrokken instanties besloten het dier uit zijn lijden te verlossen.
‐---------------------------------------------------------------
Dank jullie wel voor alle meldingen die zijn binnengekomen over de Exmoor in het Drents-Friese Wold.
Hij wordt sinds de eerste melding al in de gaten gehouden. Gisteren is hij ook behandeld door de eigenaar van de dieren met onder andere natuurlijke pijnstilling.
De betreffende pony zweet niet en er zijn geen verwondingen of letsel aan de buitenkant zichtbaar. Hij eet en drinkt normaal en beweegt ook door het terrein.
Het ziet er niet prettig uit en we begrijpen dan ook de reacties, maar gelukkig wordt er voor hem gezorgd.
Verschillende instanties en dierenartsen kijken mee en komen allemaal tot de conclusie dat in dit geval er weinig meer te doen valt dan wat we al doen.
De eigenaar, maar ook wij van Staatsbosbeheer, houden het in de gaten en helpen waar nodig.
Persoonlijk geloof ik er helemaal niks van. Wel dierenartsen laten kijken, die niets kunnen vinden, terwijl de gemiddelde paardeneigenaar gelijk ziet dat er iets flink stuk is, een natuurlijke pijnstilling gegeven, er wordt voor hem gezorgd? Als dat allemaal zo simpel gaat, waarom dan afschieten, hadden ze net zo goed kunnen inslapen. Ze dachten zelf een ernstige verstuiking, nou daar was geen veearts in mee gegaan.
Ik zei op fb al gelijk dat de schouder gebroken was, was meeste mensen vonden het een hoefzweer. Beest had gelijk afgeschoten moeten worden, nu heeft hij dagen geleden