Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:27

Wintu schreef:
Volgens de facebookpagina van het drents friese wold had de hengst een gebroken schouder.
Ik had een gesprek met de beheerder en heb hem gezegd dat dat geen ernstig verstuikt been is, maar waarschijnlijk een gebroken schouder. Hij vond de suggestie niet erg prettig, maar ik had wel gelijk dus. ...

Van de facebookpagina van het Drents Friese Wold

Update:
Er is nog een andere dierenarts bij geweest vanmiddag.
Het vermoeden is nu dat mogelijk de schouder gebroken is.
Daarom is samen met de betrokken instanties besloten het dier uit zijn lijden te verlossen.
‐---------------------------------------------------------------
Dank jullie wel voor alle meldingen die zijn binnengekomen over de Exmoor in het Drents-Friese Wold.
Hij wordt sinds de eerste melding al in de gaten gehouden. Gisteren is hij ook behandeld door de eigenaar van de dieren met onder andere natuurlijke pijnstilling.
De betreffende pony zweet niet en er zijn geen verwondingen of letsel aan de buitenkant zichtbaar. Hij eet en drinkt normaal en beweegt ook door het terrein.
Het ziet er niet prettig uit en we begrijpen dan ook de reacties, maar gelukkig wordt er voor hem gezorgd.
Verschillende instanties en dierenartsen kijken mee en komen allemaal tot de conclusie dat in dit geval er weinig meer te doen valt dan wat we al doen.
De eigenaar, maar ook wij van Staatsbosbeheer, houden het in de gaten en helpen waar nodig.

Persoonlijk geloof ik er helemaal niks van. Wel dierenartsen laten kijken, die niets kunnen vinden, terwijl de gemiddelde paardeneigenaar gelijk ziet dat er iets flink stuk is, een natuurlijke pijnstilling gegeven, er wordt voor hem gezorgd? Als dat allemaal zo simpel gaat, waarom dan afschieten, hadden ze net zo goed kunnen inslapen. Ze dachten zelf een ernstige verstuiking, nou daar was geen veearts in mee gegaan.

Ik zei op fb al gelijk dat de schouder gebroken was, was meeste mensen vonden het een hoefzweer. Beest had gelijk afgeschoten moeten worden, nu heeft hij dagen geleden

rien10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:10

Ik durf dit topic bijna niet meer te openen. Bah.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:16

Rivendell schreef:
Wintu schreef:
Volgens de facebookpagina van het drents friese wold had de hengst een gebroken schouder.
Ik had een gesprek met de beheerder en heb hem gezegd dat dat geen ernstig verstuikt been is, maar waarschijnlijk een gebroken schouder. Hij vond de suggestie niet erg prettig, maar ik had wel gelijk dus. ...

Van de facebookpagina van het Drents Friese Wold

Update:
Er is nog een andere dierenarts bij geweest vanmiddag.
Het vermoeden is nu dat mogelijk de schouder gebroken is.
Daarom is samen met de betrokken instanties besloten het dier uit zijn lijden te verlossen.
‐---------------------------------------------------------------
Dank jullie wel voor alle meldingen die zijn binnengekomen over de Exmoor in het Drents-Friese Wold.
Hij wordt sinds de eerste melding al in de gaten gehouden. Gisteren is hij ook behandeld door de eigenaar van de dieren met onder andere natuurlijke pijnstilling.
De betreffende pony zweet niet en er zijn geen verwondingen of letsel aan de buitenkant zichtbaar. Hij eet en drinkt normaal en beweegt ook door het terrein.
Het ziet er niet prettig uit en we begrijpen dan ook de reacties, maar gelukkig wordt er voor hem gezorgd.
Verschillende instanties en dierenartsen kijken mee en komen allemaal tot de conclusie dat in dit geval er weinig meer te doen valt dan wat we al doen.
De eigenaar, maar ook wij van Staatsbosbeheer, houden het in de gaten en helpen waar nodig.

Persoonlijk geloof ik er helemaal niks van. Wel dierenartsen laten kijken, die niets kunnen vinden, terwijl de gemiddelde paardeneigenaar gelijk ziet dat er iets flink stuk is, een natuurlijke pijnstilling gegeven, er wordt voor hem gezorgd? Als dat allemaal zo simpel gaat, waarom dan afschieten, hadden ze net zo goed kunnen inslapen. Ze dachten zelf een ernstige verstuiking, nou daar was geen veearts in mee gegaan.

Ik zei op fb al gelijk dat de schouder gebroken was, was meeste mensen vonden het een hoefzweer. Beest had gelijk afgeschoten moeten worden, nu heeft hij dagen geleden

Heb je helemaal gelijk in.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:37

Is er iemand die in appgroep zit van regio Harderwijk/Ermelo? Ik wilde melding doen maar moet per se eerst in de appgroep omdat te kunnen doen. En dat wil ik niet want ben hier weekendje weg.

Zichtmelding
19 mei, 19:45
Bos naast Leuvenumseweg, Harderwijk. Naast vakantieboerderij Den Haspel. Wolf langs de draad direct naast het weiland met paarden.
Afbeelding

MDuinschaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 07:20

Je hoeft niet in de app, maar voor de betrouwbaarheid van de melding willen we je gegevens. Anoniem leidt vaker tot fake meldingen.

MDuinschaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 07:26

Om toegevoegd te worden aan de appgroep kunt u onderstaande aanvullen en sturen naar +31617018889.
Mochten er nog vragen zijn, dan horen wij dat graag.

Vermeld in welke groep je wilt:
*Drenthe/ overijssel/ Groningen/ Friesland/ grensstreek Duitsland
*Noord Holland/ Zuid-Holland/ Utrecht/ Flevoland /Gelderland/ Grensstreek Duitsland
*Oost Brabant/ Limburg/ grensstreek Belgie Duitsland
*Zeeland/ Zuid Hollandse eilanden/ West Brabant/ grensstreek België

Beantwoord de volgende vragen:
*Voor en achternaam?
*Waar woon je?
*Welke dieren heb je?

Eigen standpunt tov de wolf in ons land?
Graag je eigen visie. Geen knip en plakwerk!

Stuur dit bericht ook naar anderen die willen meehelpen. Het gaat ons om zoveel mogelijk in beeld te brengen.

Niet voor wolvenwappies!!

Bij een meldingen vragen wij u zoveel mogelijk relevante informatie door te sturen:
Locatie (liefst middels een speld), tijdstip, soort en aantal dode en gewonde dieren, eventuele looprichting.
Foto's voorzien wij van logo en plaatsen wij bij een melding om zo te kunnen laten zien welke schade de wolf aanricht bij onze dieren. Omgeving huis-/ oornummers worden indien gevraagd onherkenbaar gemaakt.

Hoe stuur je een speld:
Inzoomen op google maps tot de locatie zover je kunt, dan je vinger er op zetten. Je ziet dan een rode stip die met de link gedeeld kan worden.

Bedankt namens team "Geen Wolf ".

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:49

MDuinschaap schreef:

Door wolfpaniek-wappies dus?

De wolf ís een probleem voor mensenbelangen doch paniekgedoe heeft niemand wat aan. Degenen met angst als helemaal niet. Doe elkaar dat niet aan.
Iederen die niet blind tegen alles is, ´wappie´ noemen of van Bokt bannen draagt niet bij aan mensenwelzijn op Bokt.

De wolf in dichter bevolkt gebied levert problemen op net als autos voor fietsers, alle verkeer versus paardrijden, bio-industrie en dierenwelzijn, noem het op, vuurwerk bv. of mannen in het bos.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:58

Huertecilla schreef:
MDuinschaap schreef:

Door wolfpaniek-wappies dus?

De wolf ís een probleem voor mensenbelangen doch paniekgedoe heeft niemand wat aan. Degenen met angst als helemaal niet. Doe elkaar dat niet aan.
Iederen die niet blind tegen alles is, ´wappie´ noemen of van Bokt bannen draagt niet bij aan mensenwelzijn op Bokt.

De wolf in dichter bevolkt gebied levert problemen op net als autos voor fietsers, alle verkeer versus paardrijden, bio-industrie en dierenwelzijn, noem het op, vuurwerk bv. of mannen in het bos.

Enige verschil is, dat de wolf vrij spel heeft en dat de ecologen nog een 50 roedels niet als problematisch zien, want zij vinden Nederland met uitzondering van de randstad helemaal niet dichtbevolkt.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 20-05-24 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:58

Achjoh..lees eerst het topic eens ipv met het vingertje te komen wijzen en te gaan strooien met termen als paniek en angst.

Wolvenwappies daar worden mensen mee bedoeld die helemaal doorgeslagen zijn en gaan opzoeken waar houders van de dieren wonen die slachtoffer zijn geworden van de wolf om vervolgens aangifte te doen tegen degene die slachtoffer zijn geworden van de wolf..totaal gek geworden dus en de omgekeerde wereld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:03

Elisa2 schreef:
Achjoh..lees eerst het topic eens ipv met het vingertje te komen wijzen en te gaan strooien met termen als paniek en angst.

Wolvenwappies daar worden mensen mee bedoeld die helemaal doorgeslagen zijn en gaan opzoeken waar houders van de dieren wonen die slachtoffer zijn geworden van de wolf om vervolgens aangifte te doen tegen degene die slachtoffer zijn geworden van de wolf..totaal gek geworden dus en de omgekeerde wereld.

´Wappie´ voor iederen die niet 100% tegen is?

Beheer ís nodig. Wappie roepen en paniekzaaien beiden contra-productief.

Ik ben VOOR beheer. Ook voor ruimte voor de wolf. Tem maar, word ik vast verbannen in het huidige democratische klimaat hier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:06

Lees je wel wat ik schrijf?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:20

Elisa2 schreef:
Lees je wel wat ik schrijf?

Dat kan ik ook vragen :Y)

Ik heb al járen geleden hier op Bokt compleet met de EU tekst aangegeven dat beheer kán en imo ook nodig is.
Dat heeft alleen wel onderbouwing nodig, niet alleen ´tegen´.
Zet ´je´ in voor goede onderbouwing zonder ´wappie´-wijzen.

Kijk, het perspectief van het wolvenbeleid is het hele milieubeleid tot en met lage emissie zones aan toe. Er is bijna direct politek verband tussen electrische autos en wolvenbeleid.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:24

Zal mezelf maar herhalen dan aangezien het antwoord duidelijk Nee is.

"Wolvenwappies daar worden mensen mee bedoeld die helemaal doorgeslagen zijn en gaan opzoeken waar houders van de dieren wonen die slachtoffer zijn geworden van de wolf om vervolgens aangifte te doen tegen degene die slachtoffer zijn geworden van de wolf..totaal gek geworden dus en de omgekeerde wereld. "

Voor de duidelijkheid, wolvenwappies zijn niet voor beheer. ;-)

In het hele topic wordt er heel erg veel onderbouwd door een heleboel mensen en zelfs op Facebook en toch dringt dit niet door bij een bepaalde harde kern. Die dus zo ver gaan dat ze mensen opzoeken die slachtoffer zijn geworden van de wolf. Wappie is dan nog een vriendelijke term..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:27

Huertecilla schreef:
Elisa2 schreef:

´Wappie´ voor iederen die niet 100% tegen is?

Beheer ís nodig. Wappie roepen en paniekzaaien beiden contra-productief.

Ik ben VOOR beheer. Ook voor ruimte voor de wolf. Tem maar, word ik vast verbannen in het huidige democratische klimaat hier.

Zowat iedereen is hier voor beheer, misschien het topic eens doornemen ipv met het vingertje te wijzen en in de slachtofferrol te kruipen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:29

Chantalla schreef:
Is er iemand die in appgroep zit van regio Harderwijk/Ermelo? Ik wilde melding doen maar moet per se eerst in de appgroep omdat te kunnen doen. En dat wil ik niet want ben hier weekendje weg.

Zichtmelding
19 mei, 19:45
Bos naast Leuvenumseweg, Harderwijk. Naast vakantieboerderij Den Haspel. Wolf langs de draad direct naast het weiland met paarden.
[ [url=m/whzp0v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij komt net (voordat ik dit las) langs in de Gelderland app van geen wolf. Dank voor de melding!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:30

Waar lees jij angst en paniek?

Ze lopen hier letterlijk door je achtertuin en er gebeurt aan beheer NIKS. DAT is het probleem.

Is geen angst en paniek maar pure realiteit.

En wat bijzonder dat jij dus mag bepalen dat het woord wappie niet nodig is maar de lading "angst en paniek zaaien" dus wel even als een generaliserende uitspraak gedaan mag worden.

Het woord wappie hoeft voor mij niet...

Maar die angst en paniek is in sommige gevallen best reëel te noemen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 10:12

Voor wie onverhoopt zich genoodzaakt voelt om DNA-onderzoek te doen na een aanval op zijn dieren, de kosten voor onderzoek bij For Gen zijn € 90,-

Citaat:
ja, Sie können bei uns die Sets bestellen. Siehe Anhang.
Die Abstriche können Sie uns dann zuschicken und sich entscheiden, ob wir eine einfache Analyse (genetischer Fingerabdruck, ev. Wolf oder Hund oder Fuchs Entscheidung, Anzahl, Geschlecht) für 90 Euro oder eine komplette Analyse mit mitochondrialer DNA (mütterliche Linie, sehr sicher Hund oder Wolfbestimmung) durchführen.

Herzliche Grüße

PD Dr.rer.nat.
Nicole von Wurmb-Schwark
Fachabstammungsgutachterin, DGAB
Vorsitzende Bundesverband der Sachverständigen für Abstammungsgutachten, BVAG

http://www.forensik-hh.de

http://www.forgen-paternitytest.de

Besuchen Sie uns auch auf Facebook:

https://www.facebook.com/forgenhamburg/

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:32

SBB en dhr Mekel fokken wolvenvoer.

Citaat:
2 veulentjes van de exmoorpony's op de Kale Duinen zijn reeds wolvenvoer geworden!

Rond 12 mei is het eerste veulentje geboren in de kudde van de exmoor pony's op de Kale Duinen.
Gisteren is er een tweede veulentje geboren.

Vanmorgen werd de kudde van 12 oudere dieren aangetroffen. Van de veulentjes is geen spoor meer te bekennen. Er is vannacht veel lawaai gehoord door mensen in de buurt van dit gebied.

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://fb.watch/scjtjQJtBn/?mibextid=WC7FNe

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:17

Daar kunnen we enkel om huilen...arme moeders, arme veulens en de wolven hebben weer een geslaagde actie en gaan de volgende keer gerust nog stap verder om het doel te bereiken. De smaak is er namelijk

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:17

-:(-

Meer kan ik er niet van zeggen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:19

Maar: ze eten geen paarden!
Pffff

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:21

En idd verdere gewenning dat paarden prima voer zijn zo.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:30

Ik vind dit zo in en in triest...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:32

Zo in triest dit :(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:02

Om te huilen
Zeker gezien exmoor pony's van nature uit gebied komt waar geen wolven ooit zijn geweest