Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:57

Zijn er mensen die ik eens een filmpje mag sturen van ohz? Afgelopen vrijdag naar een paardje wezen kijken en vanavond gaan we nog een keer :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:14

Ik laat ze niet staan op veel zaken met de voeten. Wel vraag ik mijn smid altijd of hij er iets mee kan. Als het anwoord ja is, is het voor mij geen reden om niet te kopen.
Jam had rare voeten, na een tijdje mooie voeten (wel hele grote :') )
Igor was ook wat ongelijk, niet in grootte, maar wel in stand. 1 voet licht toontredend. Maar smid gaf aan dat het vooral was hoe hij erop gezet was (zag je ook aan de slijting van de ijzers) hing zeg maar naar binne
door en dat hij het langzaam goed kon krijgen.

Nu ruim een half jaar later zie je bijna niks meer. We hebben het wel heel langzaam veranderd omdat hij natuurlijk al 9 was en ws al een tijd zo stond. Maar ik en mijn smid zijn nu heel tevreden over de stand. Rechts voor zal altijd iets minder mooi staan dan linksvoor, maar als je het niet weet zou je het nu ws niet eens zien als je er niet specifiek op let.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:19

Wie zocht nou een leuke allrounder?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:04

robbie88 schreef:
Wie zocht nou een leuke allrounder?

Kies mij, kom maar door **\O/**

Heb inmiddels ook wel heel leuk contact, paard voldoet een heel eind aan de eisen en er zit een heel eerlijk verhaal bij met zijn verleden. Liever dat er wat kleine bemerkingen zijn dan het leven in een leugen.. ik ga volgende week woensdag kijken :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 18:33

StalNollie schreef:
Een cranio behandeling kan er ook voor zorgen dat ze spanningen beter af kunnen vloeien. Dat zou ik dan ook zeker adviseren dit eens te laten doen.

Deze tip _/-\o_ echt heel erg bedankt StalNollie, je tip bleek dé sleutel te zijn naar succes.
Na de behandeling is Rambo zoveel relaxer en ontspannender geworden, de hele spanning in z'n lijf lijkt verdwenen, zowel in de hand als onder het zadel. Ik kan weer normaal met hem rijden, we kunnen met lange teugel rijden en we kunnen weer genieten samen! <3

Ookal was ik zeer sceptisch over hoe zo'n behandeling zou kunnen helpen.
Echt duizend maal dank voor deze tip! _/-\o_

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 20:18

Wat fijn Tarzan, mijne is er ook zo van opgeknapt destijds en ze vinden het heerlijk

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 20:46

Bij die van ons deed t niks. Ik dacht dat t maar wat meer rust in t hoofd zou geven bij die adhd-er. Maar helaas. Simpel magnesium doet nog t meest.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:31

_Tarzan schreef:
StalNollie schreef:
Een cranio behandeling kan er ook voor zorgen dat ze spanningen beter af kunnen vloeien. Dat zou ik dan ook zeker adviseren dit eens te laten doen.

Deze tip _/-\o_ echt heel erg bedankt StalNollie, je tip bleek dé sleutel te zijn naar succes.
Na de behandeling is Rambo zoveel relaxer en ontspannender geworden, de hele spanning in z'n lijf lijkt verdwenen, zowel in de hand als onder het zadel. Ik kan weer normaal met hem rijden, we kunnen met lange teugel rijden en we kunnen weer genieten samen! <3

Ookal was ik zeer sceptisch over hoe zo'n behandeling zou kunnen helpen.
Echt duizend maal dank voor deze tip! _/-\o_

Wat fijn om te horen. Ik laat veel handelsponys behandelen dus zie wat er kan gebeuren bij een pony's zowel lichamelijk als in het koppie.
Fijn dat het geeft geholpen nu samen verder werken aan de verdere basis.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:12

Ik heb eerder nooit een paard zelf laten keuren. Ik heb alvast geïnformeerd bij de betreffende kliniek over het paard in kwestie. Ik wil graag volledig gekeurd hebben en indien nodig extra foto’s van ook nog de C6 halswervel om ECVM uit te sluiten. Wat zijn normale prijzen tegenwoordig voor klinisch + röntgenfoto’s been/hals/rug?

Hoe goed word er klinisch ook naar ogen gekeken?

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:30

Babootje schreef:
Bij die van ons deed t niks. Ik dacht dat t maar wat meer rust in t hoofd zou geven bij die adhd-er. Maar helaas. Simpel magnesium doet nog t meest.

Als mens met adhd kan ik bevestigen dat magnesium enorm veel doet haha. Daarnaast is iedere soort stimulatie helpend! Voor mij is het bv iets klein zoals muziek, maar misschien dat er voor je paard ook zo iets kleins is dat hem beter kan reguleren dat niet persé een supplement is? We hebben zelf zo'n aantal adhd'ers op de manege staan (nee wij hebben niet de typische rustige manegepaarden gelukkig) en ik merk bij de meeste dat het vooral mentale stimulatie is dat ze missen, eerder dan fysiek

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:32

Sababber schreef:
Ik heb eerder nooit een paard zelf laten keuren. Ik heb alvast geïnformeerd bij de betreffende kliniek over het paard in kwestie. Ik wil graag volledig gekeurd hebben en indien nodig extra foto’s van ook nog de C6 halswervel om ECVM uit te sluiten. Wat zijn normale prijzen tegenwoordig voor klinisch + röntgenfoto’s been/hals/rug?

In België zit klinisch rond de €100 ongeveer, zal in NL dus iets meer zijn. Toen ik informeerde voor foto's van de hals en rug, kreeg ik te horen dat de prijs vanaf €500 zou zijn. Hangt natuurlijk allemaal af van hoeveel foto's je wilt laten nemen en wat je net op de foto wil laten zetten, maar enkele honderden euro's mag je zeker van zijn. Heb ook al gehoord dat alles samen (klinisch + alles RX) tegen de €1000 aanzat in NL.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:33

Sababber schreef:

Dat verschilt echt per kliniek die prijzen..ik zou even rondvragen.

De meeste DA testen de ogen wel op zicht en qua slijmvliezen, maar je kan dat natuurlijk ook aangeven dat je wilt dat ze er even extra op letten.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:35

Hoewel de situatie met onze (vorige) aankoop nog niet afgehandeld is (eigenares wilt nog altijd dat hij naar ons gaat ondanks hij ondertussen al 2-3x opnieuw is doorverkocht door iemand anders en we de eigenaar niet weten), merk ik dat mijn vader en ik stiekem toch al terug aan het rondzien zijn. Om situaties zoals de vorige wat te proberen vermijden, zou ik nu eerder bij een professionele verkoper gaan kijken dan bij een particulier. Maar in België zijn dit soort stallen nogal lastig te vinden heb ik het idee, tenzij het om sportpaarden gaat. Moest iemand weet hebben van bepaalde stallen die paarden verkopen, laat het mij gerust weten!
Ik weet dat VH Horses hier nu zit, maar al veel vreemde verhalen over gehoord dus die hoeft niet meer aangeraden te worden :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:41

Misschien stal Cloverhof? Jullie zoeken niet perse een sportpaard toch?

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:43

Elisa2 schreef:
Misschien stal Cloverhof? Jullie zoeken niet perse een sportpaard toch?

Nee klopt! Eerder recreatief. Heb ook al gedacht om bij hun te kijken, momenteel hebben zij eentje staan die mij wel erg aanspreekt, maar waarvan ik weet dat het geen paard is voor mijn vader. Dus nog even zien of er meer stallen zijn

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:29

Ik heb röntgen en klinisch laten keuren voor 550 euro. Rug en hals foto’s zijn herbeoordeeld

Cloverhof is ook wel wat snelle handel en vind hun verhalen altijd zo overdreven positief. Maar goed kijken je gevoel volgen en keuren is altijd het beste. Bij een handelaar heb je vaak iets meer mogelijkheden als er iets niet goed is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:25

Ik was €600 kwijt voor klinisch en rontgen incl hals/rug bij een mobiele aanbieder kop van Overijssel. Bij kliniek liep het al snel tegen de €1000. Of de extra foto’s voor ECVM ook kunnen weet ik niet. Ik dacht dat die uit een hele aparte hoek genomen moesten worden. ECVM kan ook in de voorste ribben zitten toch? En als je dat erop willen hebben, wil je dan SI niet ook gelijk meenemen? Dan zal het bedrag wel snel omhoog schieten alleen denk ik.

Ogen zijn inderdaad bij mij bij de klinische ook meegenomen. Hangt van de arts en of het paard een beetje meewerkt af hoe uitgebreid ze een en ander doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:31

Ik durf niet eens te zeggen wat klinisch + rontgen bij mijn VA is als ik deze bedragen zo zie :')

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:31

Dan krijgt ie het druk? :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:32

Of juist niet _O-

Bij de lingehoeve was het geloof ik 760 en ik heb hier bij de kliniek 550 betaald (28 foto’s )

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:54

manic schreef:
Ik was €600 kwijt voor klinisch en rontgen incl hals/rug bij een mobiele aanbieder kop van Overijssel. Bij kliniek liep het al snel tegen de €1000. Of de extra foto’s voor ECVM ook kunnen weet ik niet. Ik dacht dat die uit een hele aparte hoek genomen moesten worden. ECVM kan ook in de voorste ribben zitten toch? En als je dat erop willen hebben, wil je dan SI niet ook gelijk meenemen? Dan zal het bedrag wel snel omhoog schieten alleen denk ik.

Ogen zijn inderdaad bij mij bij de klinische ook meegenomen. Hangt van de arts en of het paard een beetje meewerkt af hoe uitgebreid ze een en ander doen.

Gericht ECVM komt omdat mijn vorige paard dit had en het bij zoveel paarden er toch in zit. Als het er zit dan begint het altijd bij de C6, dan kan het nog C7 T1 en T2 treffen. Foto’s moeten inderdaad uit net een andere hoek genomen worden. Ik zou nu begreep ik rond de 930 uitkomen en dan als het nodig was om meer foto’s van C6 te maken nog 50 tot 100 meer betalen.

Wil ik ogen nog apart onderzoeken zou daar nog 150 tot 300 bij komen. Ik vraag me af of ik dat extra ga doen, in principe moeten ze er klinisch ook wel iets van kunnen zeggen lijkt me. Paard blijkt ooit een beschadiging te hebben opgelopen, dus daarvan wil ik even weten of er een grote kans is op problemen in de toekomst.

Mag ik vragen waarom je aan SI denkt? Dan ga je wel gelijk ook voor echo er nog bij.. mocht daar aanleiding voor zijn vanuit de klinische keuring zou ik het misschien meenemen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:56

Vindt het allemaal erg goedkoop. Bij de klinieken in Zuid Holland betaal je aanzienlijk meer.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:11

Randstad is overal duurder mee.:D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:22

Sababber schreef:

Ik zou met deze eisen naar Heesch gaan, die zijn hier echt super goed in. Ik zou daar informeren wat het kost

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:30

SI omdat er ook nogal eens problemen uit SI komen en het klinkt alsof je echt wat meer zekerheid wil hebben dan het standaard riedeltje.

Qua ogen kunnen ze volgens mij een hoop qua beschadiging zien met dat groene spul maar dat is volgens mij niet zo heel prijzig.

Moeilijk allemaal hè? Zeker als je al een nare ervaring met ECVM hebt kan ik me voorstellen dat je het goed uitgezocht wil hebben. Zou voor mij een beetje van aanschafprijs en gebruiksdoel afhangen hoe ver ik door zou kijken.

En dan kunnen ze nog steeds domme dingen doen :=