[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 17:08

Hi TamarY en Lukka en Kaat, jullie doen/deden hetzelfde als elkaar lees ik. Emmer met touwtje. Ga ik over puzzelen. Emmers zat, touw ook, kopstukken oude halsters ook. Mijn boktnaam klopt inderdaad qua bouwjaar, Alvaron. En ze eten allemaal erg netjes, dus emmers zou wel moeten kunnen. Leuke foto trouwens Kaat!

Ik heb het zojuist opgelost met een extra schrikdraadje. Ik haalde ze allemaal naar binnen, want Quarbonne houdt Prisa zo veel mogelijk gescheiden van Callas, wat een dagtaak is, want wat zijn de meiden klef. Callas heeft zelfs vieze achterbenen van het geknipper en dat heeft ze nog nooit ever gehad.
Maar omdat Q, Pr belet ver te gaan, kan C (met Pp) niet weg van de plek waar ze zijn, want C wil niet weg bij Pr met gevolg dat ze gewoon staan te verschroeien in de hitte.

Poupette heeft echt een enorme jas uitgetrokken in die 2 wkn. Nu kan ze dat wel hebben, maar toch, het is opvallend.

Het betekent gewoon dat ze de hele dag niet komen drinken. Dat is link met 42 graden die we nu hebben, gelukkig wel een stevige wind, maar toch.

Ik ben nu Q gaan halen, dames volgden en nu staat alles incl PP hier in de schaduw op het plateautje voor de boxen te drinken en te hooi eten. Ook gelijk dus even wat supplementen weer gegeven, meiden in hun box, Q achter schrikdr en PP even op het plateau met de meiden in hun boxen. Kun je deze wiskundige formule nog volgen?

Ik ga eerst het zo oplossen als ik net gedaan heb, met schr dr en in boxen. Dan gaan we een extra balk bij Q maken. En dan ga ik hem er toch weer in zetten en erbij blijven en kijken of ik het weer kan uitbouwen. Ik denk dat als er over een paar weken een daadwerkelijk vaste rangorde is in de kudde dat hij dan ook rust krijgt. Vooralsnog zoekt men nog...

O trouwens Erwin ging net naar de d.a. om een wormkuur te halen voor Pr. Want ik wil toch haar mest laten checken op eitjes en die eigenaar kan wel zeggen dat ze ontwormd is, maar ik kan ook een factuur laten zien en die spuit in een ander paard gestopt hebben. Dus ik ga haar ontwormen en dan mest laten checken. Afijn, komt ie thuis, ik heb ze alle vier net op het platform, wij overal zoeken, geen wormkuur. D.a. gebeld, ja hoor, is het daar blijven liggen. Dat vind ik dan zo stom, dat ze hem dan niet achterna rennen naar de auto, of mij dan bellen dat het is blijven liggen, dan kan ik hem bellen terwijl hij nog in het dorp is dat het er nog ligt. Jammer is dat. Hij is nu weer terug. Weer 25km dure diesel, hoppa en die spuit wordt zo alsmaar duurder. Erwin had het over 32 euro. Pfff.

Maar eh wat vonden jullie van het meelopen van Q vergeleken bij de eerste keer? Gaat best goed hè?

Alvaron

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:17

Mag ik vragen waarom je niet eerst de mest laat controleren en dan zonodig de wormenkuur geeft? Lijkt mij niet zoveel nut hebben om eerst te ontwormen en daarna te tellen. Tenzij je haar echt verdenkt een zware worminfectie te hebben. Overigens heb ik altijd geleerd dat je dan de hele kudde in een keer moet ontwormen en niet maar 1 paard uit de kudde. Mocht een ander uit de kudde een wormbesmetting hebben dan kun je zo weer overnieuw beginnen.

En Quarbonne loopt netjes mee nu inderdaad in je filmpje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 17:23

Alvaron schreef:
Mag ik vragen waarom je niet eerst de mest laat controleren en dan zonodig de wormenkuur geeft? Lijkt mij niet zoveel nut hebben om eerst te ontwormen en daarna te tellen. Tenzij je haar echt verdenkt een zware worminfectie te hebben. Overigens heb ik altijd geleerd dat je dan de hele kudde in een keer moet ontwormen en niet maar 1 paard uit de kudde. Mocht een ander uit de kudde een wormbesmetting hebben dan kun je zo weer overnieuw beginnen.

En Quarbonne loopt netjes mee nu inderdaad in je filmpje.

Ik ontworm 4x pj. De anderen zijn weer aan de beurt over een maand. Ik wilde geen maand wachten met Prisca. Ik verdenk de eigenaar ervan niet ontwormd te hebben. Het is bij onze d.a. zo dat je gratis kunt laten testen als je ontwormd hebt. Doe je het andersom dan moet je wel betalen, maar ik weet niet hoeveel overigens. Zal wel 32 euro zijn, de prijs van een wormspuit. Pfff.

Ja ik ben ook tevree over hem. Ik ben ook telkens uit het zicht van de dames gegaan en dan wordt hij wel wat irritanter zullen we maar zeggen, maar het stikje voor zijn gezicht is wel er handig.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:47

Zou je ze dan niet nu allemaal tegelijk doen? Als de rest volgende maand moet? Ik neem aan dat je ze toch op termijn gelijk gaat trekken. DA zal het als een stukje "service" doen, de wormeitelling na de ontworming? Frankrijk zal daar wellicht anders in staan dan NL. De wormeitelling in NL is om te kijken of ontworming nodig is, zodat er niet onnodig ontwormd wordt. Maar Franse artsen gaan naar mijn ervaring wat makkelijker om met medicatie voorschrijven. En natuurlijk is het aantal paarden per vierkante kilometer in NL een stuk hoger dan in Frankrijk, waarmee de hoeveelheid ontwormingsmiddel die in de bodem en het grondwater terechtkomt natuurlijk ook een stuk hoger is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 18:00

Alvaron schreef:
Zou je ze dan niet nu allemaal tegelijk doen? Als de rest volgende maand moet? Ik neem aan dat je ze toch op termijn gelijk gaat trekken. DA zal het als een stukje "service" doen, de wormeitelling na de ontworming? Frankrijk zal daar wellicht anders in staan dan NL. De wormeitelling in NL is om te kijken of ontworming nodig is, zodat er niet onnodig ontwormd wordt. Maar Franse artsen gaan naar mijn ervaring wat makkelijker om met medicatie voorschrijven. En natuurlijk is het aantal paarden per vierkante kilometer in NL een stuk hoger dan in Frankrijk, waarmee de hoeveelheid ontwormingsmiddel die in de bodem en het grondwater terechtkomt natuurlijk ook een stuk hoger is.

Zat ik over te aarzelen, maar ze zijn in begin juni gedaan, ik liep wat achter. Normaal doe ik het 27 nov, 27 feb, 27 mei en 27 aug. LOL, dat is mijn verjaardagsdatum, kan ik makkelijk onthouden de 27e. Dus het is volgende maand plus tien dagen.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:25

Ik ben verbaasd dat jouw da een wormeitelling doet Monique.
De eerste dierenarts hier in Frankrijk waar wij zijn geweest is een Nederlander die al jaren in Frankrijk woont en praktijk heeft. Bij wormeitelling keek hij me aan alsof ik een vies woord zei. Volgens hem bestaat dat niet een wormeitelling en adviseerde hij om de drie maanden te ontwormen. Dat was ook gelijk de laatste keer dat ik bij deze man ben geweest.
De dierenarts die ik nu heb adviseerde twee keer per jaar te ontwormen. Deze dierenarts heeft het ook niet over een wormeitelling gehad.

Ik heb zelf een microscoop aangeschaft en ben van plan om in het najaar maar eens te beginnen met een wormeitelling cursus (ook handig voor de kippen)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:54

Het zou best zo kunnen zijn dat het wormen-probleem in Frankrijk minder groot is dan in Nederland. Ik heb het idee, maar corrigeer me als ik het mis heb, dat er in Frankrijk meer land is voor de paarden die er zijn, grotere stukken, dan in Nederland.
Daarbij kan het ook zo zijn dat resistentie van de wormen tegen de ontwormmiddelen in Frankrijk minder groot is dan in Nederland.
En dat zal maken dat ze in Frankrijk raar tegen preventief wormonderzoek ( wormeitellingen) aankijken.
Of ze houden zich meer aan tradities, de Franse dierenartsen, ook dat is nog een mogelijkheid.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:11

Bij oudere paarden zijn de problemen in het algemeen minder ernstig dan bij jongere paarden qua wormbesmetting. Ik zou ze inderdaad allemaal tegelijk behandelen. Juist ook omdat in het droge seizoen de wormendruk niet zo hoog is, kan het nog wel even wachten. Welk middel gebruik je?

Quarbonne doet het netjes,met enige tegenzin (zwiepende staart af en toe). Het is wel een karaktertje, maar ook een aansprekende pony.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:17

Wat een portretje, die quarbonne... je hoeft niet te twijfelen hoe hij uit zn stal komt iig.

Snap wel dat je verrast was over zn hoogte. De allereerste foto's toonden hem veel kleiner.

Hoe is het met het zwembad? Liggen jullie er al lekker in?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 09:02

fardoe schreef:
Ik ben verbaasd dat jouw da een wormeitelling doet Monique.
De eerste dierenarts hier in Frankrijk waar wij zijn geweest is een Nederlander die al jaren in Frankrijk woont en praktijk heeft. Bij wormeitelling keek hij me aan alsof ik een vies woord zei. Volgens hem bestaat dat niet een wormeitelling en adviseerde hij om de drie maanden te ontwormen. Dat was ook gelijk de laatste keer dat ik bij deze man ben geweest.
De dierenarts die ik nu heb adviseerde twee keer per jaar te ontwormen. Deze dierenarts heeft het ook niet over een wormeitelling gehad.

Ik heb zelf een microscoop aangeschaft en ben van plan om in het najaar maar eens te beginnen met een wormeitelling cursus (ook handig voor de kippen)

Wat gaaf dat je zelf een microscoop hebt om het zelf te tellen. Leuk!

Jet schreef:
Het zou best zo kunnen zijn dat het wormen-probleem in Frankrijk minder groot is dan in Nederland. Ik heb het idee, maar corrigeer me als ik het mis heb, dat er in Frankrijk meer land is voor de paarden die er zijn, grotere stukken, dan in Nederland.
Daarbij kan het ook zo zijn dat resistentie van de wormen tegen de ontwormmiddelen in Frankrijk minder groot is dan in Nederland.
En dat zal maken dat ze in Frankrijk raar tegen preventief wormonderzoek ( wormeitellingen) aankijken.
Of ze houden zich meer aan tradities, de Franse dierenartsen, ook dat is nog een mogelijkheid.

senna21 schreef:
Bij oudere paarden zijn de problemen in het algemeen minder ernstig dan bij jongere paarden qua wormbesmetting. Ik zou ze inderdaad allemaal tegelijk behandelen. Juist ook omdat in het droge seizoen de wormendruk niet zo hoog is, kan het nog wel even wachten. Welk middel gebruik je?

Quarbonne doet het netjes,met enige tegenzin (zwiepende staart af en toe). Het is wel een karaktertje, maar ook een aansprekende pony.

Om jullie alle drie tegelijk te beantwoorden. Ik ontwormde altijd 2x pj. Toen kwam ik hier en ik ging de wormspuit kopen en zei de dierenarts 'je moet het wel in een waterdicht zakje doen'. Eh quoi? Ik snapte totaal niet waar ze het over had en toen legde ze uit dat als je een wormspuit koopt, je het 'recht' hebt (bij hen) om een test op de mest te laten doen. Misschien is het ook wel zo dat stel dat je het eerst laat testen en er zijn eitjes en dat je dan een wormspuit bij hen koopt dat je de test ook niet hoeft te betalen. En dat je als er geen eitjes zijn en als je besluit dan niet te ontwormen dat je dan wel de test moet betalen? Ik zal er eens om vragen hoe het werkt. Ik ben het 4x gaan doen omdat zowel Callas als Poupette maar bleven jeuken aan hun billen en staart. Nu ik vier paarden heb zal ik eens informeren of ik het andersom kan gaan doen. Van allevier de mest aanleveren en pas ontwormen als er eentje besmet is. Dat is toch beter omdat het natuurlijk zooi blijft.

Muga schreef:
Wat een portretje, die quarbonne... je hoeft niet te twijfelen hoe hij uit zn stal komt iig.

Snap wel dat je verrast was over zn hoogte. De allereerste foto's toonden hem veel kleiner.

Hoe is het met het zwembad? Liggen jullie er al lekker in?

Over Quarbonne, hij gaat wel manieren leren, maar je kunt hem nog geen vingernagelrouwrandje geven of hij neem je hele arm. Letterlijk.

Zwembad, iets met te heet om te werken in 44 graden... Maar we hopen vandaag de liner erin te zetten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 15:29

Yay, mijn nieuwe boomloze zadel de Inky is binnen. Ik pas er in ieder geval in en het zit heerlijk! Nu nog kijken of het op Prisca past, maar die heb ik net een douche gegeven, dus dat gaat even niet. Ik kan het daarna nog niet gebruiken, want ik wacht nog op een singel converter en op beugelriemen.

Verder komt vrijdag mijn oude smid. Ik heb hem in wanhoop maar gebeld. Ik heb hier al 8!!!! smids afgebeld en ze zitten allemaal vol, willen zelfs niet komen voor 4 pony's. Ja eentje maar dat duurde nog weken. Dus mijn oude smid gebeld of hij 2.5 uur wil gaan rijden voor mij. Ik hem hem lunch beloofd. Weet niet of ik dan altijd met hem verder blijf gaan, of hij dat wil en of hij niet erg duur is geworden door de reiskosten dan. We gaan het zien. Maar in ieder geval vrijdag 16 voetjes bekappen. Vooral Callas haar voeten zijn verschrikkelijk slecht. Dat schrapen en maaien is verschrikkelijk slecht voor haar voet(en) en maakt de rand van wand echt dun, waardoor het zwak is. Er waren echt 3 happen uit. We hebben het zo goed als het ging afgeknipt, maar de voeten zijn zo keihard dat Erwin het nauwelijks geknipt kreeg. Ik ben in ieder geval blij dat er vrijdag wat gaat gebeuren.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:16

Wat irritant zeg, dat je geen smid kunt vinden... Reden te meer dat ik het zelf kan haha!
Hopelijk valt het mee met de reiskosten, maar ik vrees ervoor, zeker met de huidige benzineprijzen. Das echt niet grappig meer.

Leuk dat je zadeltje binnen is! Heel benieuwd hoe hij op Prisca ligt. Wat voor singel converter heb je het over? Geen idee wat voor singelstoten er aan dat Inky zadeltje zitten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 16:31

JudithO schreef:
Wat irritant zeg, dat je geen smid kunt vinden... Reden te meer dat ik het zelf kan haha!
Hopelijk valt het mee met de reiskosten, maar ik vrees ervoor, zeker met de huidige benzineprijzen. Das echt niet grappig meer.

Leuk dat je zadeltje binnen is! Heel benieuwd hoe hij op Prisca ligt. Wat voor singel converter heb je het over? Geen idee wat voor singelstoten er aan dat Inky zadeltje zitten.

Wij hebben het ook lang zelf gedaan, maar met Callas blessure vonden we het beter om het een prof te laten doen. En er komt qua zwaar rugwerk al erg veel op Erwin neer, dus tja. Ik heb geen idee wat hij gaat vragen, maar ik vermoed dat hij niet moeilijk over de reiskosten gaat doen, hij zal wel de km's die hij buiten zijn gebied gaat berekenen denk ik, maar normaal gesproken rekende hij nooit reiskosten en ik woonde al ruim 1,5 u bij hem vandaan. Dus ik vermoed dat hij een grens heeft, tot waar hij normaal wel reist en dat hij vanaf die grens berekent. We gaan het zien. Het is een ontzettend toffe gozer, een tunesiër. Kan maar zo zijn dat hij zegt, ik heb heerlijk gegeten en ik reken je niets extra's.

over de singel converter, ik wil graag mijn westernspullen zoveel mogelijk blijven gebruiken. ID-zadels hebben Engelse singelstoten. Dus heb ik een converter van engels naar western besteld. Die zit ergens in een pakje vanuit de us of a, dus dat duurt nog wel even. Ik heb wel nieuwe Engelse beugelriemen moeten bestellen, want mijn westernfenders passen hier niet op. Daar wacht ik ook nog op. Ik ga ook met een westernpad eronder rijden. Daar heb ik er gelukkig nog genoeg van.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:40

Ah Mo, had je niet uit de USA moeten bestellen. Barefoot maakt ze ook dacht ik. Alleen wel niet vegan.. ik dacht dat het met een stukje leer was. Vraag me zelf af of Kramer er geen heeft.

Maar wel toffe vooruitzichten zo! Benieuwd naar het zadeltje op Prisca.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 16:43

Kaatastrof schreef:
Ah Mo, had je niet uit de USA moeten bestellen. Barefoot maakt ze ook dacht ik. Alleen wel niet vegan.. ik dacht dat het met een stukje leer was. Vraag me zelf af of Kramer er geen heeft.

Maar wel toffe vooruitzichten zo! Benieuwd naar het zadeltje op Prisca.

O damn, ik heb overal gezocht, maar ik kon niets vinden verder. In ieder geval niet bij kramer.

Ik ben ook benieuwd naar het zadel op Prisca. En laat dat 'tje' maar weg, lol, het is veel groter dan ik dacht! Wel heel licht gelukkig.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:09

Nog even over het schuren van staarten. Paarden schuren niet alleen hun staart als ze wormen hebben, ze schuren natuurlijk ook door knutjes en allerhande andere irritante beestjes. Verder kunnen merries net als ruinen een boon hebben, die zit dan van binnen in de vulva en ook daar kunnen ze van gaan schuren , wat eruit ziet als staart schuren.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 17:13

Hi Tamara, ja dat zei deze d.a. ook dat ze ws last hadden van knutjes omdat ze vlak ervoor ook al ontwormd waren. Ik heb toen behandeld, extra, met versatrine, soort Franse poor on, en daar werd het wel minder van.

Een boon, weet ik niet wat dat is?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:15

Ik heb er alleen van gehoord en werd een beetje misselijk van de uitleg :') Iets met paarden piemel en het eruit vissen :r

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:24

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:45

Je hebt een Duitse site, profi tack, die sturen ook naar Frankrijk. Vanuit de us gaat eeuwen duren en kost je een vermogen aan belasting. Daar kan je wel een paar Engelse singels voor kopen.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:19

Als je bij een ruin kijkt zit er rondom zijn plasbuis een rand , daar kan opgehoopt smegma zitten oftewel een boon. Ook zit daar een gaatje en in dat gaatje kunnen ook bonen zitten. Die moet je er voorzichtig uitdrukken.
Bij een merrie zit er in de vulva aan de onderkant ook een opening en daar kan een boon in zitten.
Op YouTube zijn ook filmpjes te vinden hoe je het eruit kan drukken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 18:21

Ik ben een boon als ik het begrijp ;-) Dank voor alle boon uitleggen, interessant, nooit geweten. Ik denk niet dat ze dat hebben, het zijn vast gewoon knutjes.

Tinka, dank voor de shop. Helaas hebben ze daar geen single converter.

Iemand gaf nog een tip over Barefoot, daar hebben ze wel een (verschrikkelijk dure) converter maar van Western naar Engels. Eigenlijk is de zaak waar ik het nu gekocht heb, het enige wat ik op internet kon vinden. Maar nog steeds niets gehad, dus maar weer eens aan de bel getrokken.

Foto's van het Inky Dinky in ieder geval. De pad die ik er nu onder heb liggen ben ik nog niet blij mee, ik vind hem te lang voor haar korte rug, ik heb nog twee pads die ik ga uitproberen. Ik heb het ook iets te ver naar voren gelegd. Maar vast voor het idee. Omdat ik nog geen singel-converter heb, kan ik het verder dan dit nog niet uitproberen. Ik moet er wel erg aan wennen aan deze aanblik. Maar het zit lekker. Ik vind wel dat er een pad onder moet, omdat ik het idee heb dat bijv bij een westernzadel de druk beter verdeeld ligt over de rug.

Afbeelding

Afbeelding

Hoe gaat het hier ondertussen met de kudde. Voor het moment heeft men echt besloten met zijn drietjes een kudde te zijn en Poupette zondert zich af. Ik heb niet gezien dat de andere haar wegjagen, dus misschien is het haar eigen keuze. Ze was altijd in paniek als ze Callas niet meer zag, hinniken, maar dat is nu helemaal over. Wie zei het ook alweer dat paardenvriendschap zo verschrikkelijk kan veranderen? Dat dus.

Als de andere 3 naar de schaduw van de stallen komen, is zij er niet bij. En blijkt ze ergens onder de bomen te staan. Wat ook heel frappant is, is dat ze nu geen centje pijn meer heeft om alleen in haar boxje te staan. Het gaat me aan het hart. Juist voor haar heb ik Quarbonne in huis gehaald. Nu is ze alleen. Wat ik al zei, als dit zo blijft, ga ik op zoek naar een mini voor haar. Maar goed het verandert telkens want,

tussen de andere drie gebeurt ook dagelijks een verandering. Was Quarbonne eerste helemaal op Prisca, nu is hij op Callas sinds 2 dagen. Prisca heeft Quarbonne vandaag verschrikkelijk gemeen gebeten. Oef. Niet open gelukkig en ik stond erbij dus mijn boze stem deed haar loslaten, maar au. Haar boodschap naar hem toe is duidelijk, je hebt twee weken achter mijn kont aan gelopen, rot nu maar op. En dat doet hij, hij kiest nu voor Callas die hem eerst zo fanatiek wegjoeg van haar Poupette.

De twee grote meiden zijn nog dikke vriendinnen, maarrr... vandaag viel Callas uit naar Prisca. En echt platte oren en dreigen met bijten.

Tjonge jonge wat een stel met zijn allen. Snap ik het nog? En wel allebei knipperen de hele tijd. Ik blijf benen wassen/afspuiten.

Met Prisca wandel, longeer en men ik. Dat doe ik niet per dag tegelijk maar wissel het af. Ik ga wel steeds meer de drie dingen combineren om wat conditie op te bouwen met madam, dus de sessies worden langer dan 10 minuutjes. Ik zit nu ongeveer op een kwartier en het draven ga ik ook steeds meer uitbouwen. Nog niet laten galopperen aan de lijn/longe, daar ga ik ook naar toe werken.

Afijn, dat was weer de update van vandaag.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:14

Ik kan me zo niet voorstellen dat dat lekker zit haha. Maar goed, ik heb het nooit geprobeerd, dus ik geloof je graag! Hopelijk komt het goed met die converter. Het is net de Franse post ;)

Interessante update weer. Super leerzaam altijd om te zien hoe zo'n kudde zich ontwikkeld. Nu Poupetje er nog bij en klaar.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:18

Een hele update ;). Ik ben heel benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld. Heel apart zadel, ik ben benieuwd hoe je het rijden ermee gaat ervaren.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:40

Eigenlijk moet je een speciale pad voor boomloze zadels hebben, met ruggegraatvrijheid. Ik zou anders even bij agradi kijken, die heeft lage verzendkosten en goedkope singels, kan je gewoon een Engelse kopen.
Pads voor boomloos hebben ze misschien ook wel bij Kramer.