[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:18

Heerlijk dat filmpje. Geweldig om zo'n oud kasteel te kunnen ontdekken. Die stallen deden me denken aan de film van Black Beauty haha.
Lekker ook om even op en in het water te gaan. Dragen jullie geen zonnebril buiten? Ik krijg instant hoofdpijn bij de foto's :') maar ik kan ook weinig hebben wat dat betreft.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:19

Mooi filmpje, prachtig kasteel en heel zonde dat zoiets in verval raakt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 17:23

JudithO schreef:
Heerlijk dat filmpje. Geweldig om zo'n oud kasteel te kunnen ontdekken. Die stallen deden me denken aan de film van Black Beauty haha.
Lekker ook om even op en in het water te gaan. Dragen jullie geen zonnebril buiten? Ik krijg instant hoofdpijn bij de foto's :') maar ik kan ook weinig hebben wat dat betreft.

Hi, nee, we dragen allebei bijna nooit z-brillen. We hebben ze wel ergens, maar geen idee waar.

fardoe schreef:
Mooi filmpje, prachtig kasteel en heel zonde dat zoiets in verval raakt.

Hi, ja verschrikkelijk schandalig vinden we het dat er niets aan gedaan kan worden. En dan hebben we alleen nog maar een paar zalen en de kelder bekeken, we zijn niet eens op alle etages geweest, en ook niet in de torens. Het is echt een schitterend groot complex. Ik heb dartagnan aangeschreven. Dat is een stichting die met een soort van crowdfunding kastelen adopteert. Dan kun je voor 50 euro of zoiets een stukje eigenaar worden en van dat geld zorgen zij dat het kasteel opgeknapt wordt. Waanzinnig gaaf. Ze hebben al veel kastelen opgeknapt.

En hier een klein updateje van mennen met Prisca en heerlijke gil-snuf-meiden die nu spontaan allebei knipperen, iets wat ik nog nooit bij Callas gezien heb! https://youtu.be/nWdoHc2BGZs

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:32

Dat ziet er heel goed uit! Je kunt wel zien dat Prisca dit grapje eerder heeft gedaan.
En goed ook om te zien dat Callas nu zo dicht bij Prisca staat. Kliermuts haha!

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:35

Heerlijk die merries zo bij elkaar en zo blij met mijn ruinen , nu ik dat merrie gedoe weer zo hoor :D .
Echt een heerlijke kudde zo bij elkaar Monique

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 17:45

fardoe schreef:
Heerlijk die merries zo bij elkaar en zo blij met mijn ruinen , nu ik dat merrie gedoe weer zo hoor :D .
Echt een heerlijke kudde zo bij elkaar Monique

JudithO schreef:
Dat ziet er heel goed uit! Je kunt wel zien dat Prisca dit grapje eerder heeft gedaan.
En goed ook om te zien dat Callas nu zo dicht bij Prisca staat. Kliermuts haha!

Eh waarom wilde ik nou ook alweer een ruin. Zucht. Alle gekheid op een stokje, Callas dweilt, kwijlt, geilt helemaal op Prisca. Zie je hoe ze haar box bijna afbreekt als Prisca even uit beeld verdwijnt? Ik vind die donkere hinniks wel heel prachtig. Maar ben wel een beetje verdrietig dat Poupette er niet bijhoort. Als het over een maand of drie nog zo is dat zij het buitenbeentje blijft dan ga ik toch kijken naar een echte mini erbij. Er zou een mogelijkheid moeten zijn om haar zelf een vriendje te laten uitzoeken. Wie weet...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:50

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 19:31

Sooo wat een gaaf object zeg dat huis onder Parijs Prairy. En maar 550, dat is echt een weggevertje. Natuurlijk zullen er veel kosten zijn, maar zo'n mooi gebouw met ook nog hectares erbij, wauw.

En ik zie je onderschrift, heb jij een huis op Curaçao? Wat gaaf!

EDIT site van kasteelcrowdfunding https://dartagnans.fr/

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:35

Ja, sinds april zijn we daar eigenaar van, als investering :D 1x per jaar rond januari gaan we zelf 3 weken is het plan, verder lekker verhuren.

Nu nog een huis in Frankrijk en dan zijn we er wel haha. Had het even op pauze gezet maar ik ga maandag toch even bellen voor een oude watermolen in Zuid west Frankrijk. Niet het gebied wat we in gedachten hadden, eigenlijk te ver van Nederland maar we zijn allebei helemaal verliefd geworden door de foto's. Dus even kijken of we kunnen kijken, en hoeveel interesse erin is en of er nog andere voorwaarden of selecties zijn. Vorige keer zijn we 6u voor Jan... onderweg geweest en mochten we niet eens een bod uitbrengen. Nu is het 11 uur enkele reis, dat willen we dus alleen doen als we er eigenlijk al uit zijn qua voorwaarden en prijs etc.

Een kasteel is veel te groot voor ons, boerderij ook, ik wil echt een klein huis. Liefst eigenlijk zelf een houten huis bouwen, maar deze middeleeuwse voormalige molen vinden we echt heel gaaf...

En thnx voor de link van de stichting, ik ga eens kijken.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:39

Ik was je topic helemaal uit het oog verloren. Heb gisteren filmpjes bijgekeken sinds eind februari en hier 7 maanden bij gelezen. Wat is er veel gebeurd! Prachtig filmpje van Unique, een mooi eerbetoon aan een mooi leven samen. Jullie stulpje is echt prachtig aan het worden. En zo fijn dat er weer echt een kleine kudde kan ontstaan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 19:46

Gaaf zeg dat in Curaçao. Heb je binding met C of gewoon echt alleen als investment?

En dan willen we natuurlijk wel een link van die watermolen. Mag ook via pb.

Emj_23 schreef:
Ik was je topic helemaal uit het oog verloren. Heb gisteren filmpjes bijgekeken sinds eind februari en hier 7 maanden bij gelezen. Wat is er veel gebeurd! Prachtig filmpje van Unique, een mooi eerbetoon aan een mooi leven samen. Jullie stulpje is echt prachtig aan het worden. En zo fijn dat er weer echt een kleine kudde kan ontstaan.

Hey Emj, leuk dat je er weer bent, sooo 7 maanden bijlezen... wat een takkeklus, hahaha. Wat lief dat je dat gedaan hebt. En filmpjes dan heb je idd veel gemist. En ach ja onze Unique. Ach wat een heerlijk dier was het. Het enige wat ik niet aan hem mis zijn zijn haren, tjeetje de stofzuiger heeft nu niets te doen! Dank voor je complimenten over het stulpje, het is fijn om de troep op te ruimen en het huis weer zijn eer terug te geven en de natuur om ons heen te genezen. En natuurlijk het fijn voor ons allemaal te maken. En die kudde, dat hoop ik van harte dat het helemaal gaat lukken ook met Petje.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:51

Mijn ouders komen er al jaren en willen nu ook half om half daar gaan wonen, zelf zijn we er ook al een aantal keer geweest, fijn eiland. Maar wel echt als investering, voor een jaar of 5 waarschijnlijk, daarna verkopen. Komen steeds meer Amerikanen en Canadezen naar het eiland => stijgende prijzen hopen we.

Link heb ik je even in pb gestuurd ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 13:07

Spannend allemaal Prairy en waanzinnig leuk huis dat je misschien gaat bezichtigen!

Filmpje van Quarbonne, zijn houdini-pogingen van gisterenavond, we gaan er maar weer een balk boven bouwen. En hoe hij nu wel netjes meeloopt.

https://youtu.be/I8MZZ0gCKVk

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:50

Jeetje je hebt je handen er wel vol aan! Heerlijke persoonlijkheid haha.
Kraaaaaak deed de nieuwe balk... En nu? Nog een balk erboven?
Zo in zijn stalletje zie je wel goed hoe enorm groot hij is!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:56

Ik vraag mij af wie groter is, Quarbonne of mijn Sjors (welsh a van 1.18-1.20), die komt nl ook tot mijn middel ongeveer. Simpel trucje om stokmaat te meten is afstand elleboog kogel en dat x2. Dan heb je geen speciale meetstok nodig.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:59

Meetstok heb ik nooit gebruikt. Gewoon een rolmaat werkt ook goed genoeg :D

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:07

Is Quarbonne het wel gewend om in een box te staan? Het ziet eruit of hij het niet fijn vind om in een kleine afgesloten ruimte te staan.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:17

Wat een boef die Quarbonne en hij is wel.groot voor een shet is het geen dartmoor pony? Daar heeft hij ook zeker wat weg van dat dacht ik in iedergeval toen ik hem de trailer af zag komen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 15:44

Hi allemaal, even snel de vragen beantwoorden.

@Judith, De boxjes zijn alleen maar voor even voer geven, dat iedereen zijn eigen supplementen opeet. Ik denk dat ik ze voortaan buiten ga laten, moet ik nog even over denken hoe ik dat doe. Hij past er verder goed in, kan ook liggen als hij dat wil, maar groot is het niet nee, doordat hij een stuk groter is dan Poupette. Wij hadden op een shet iets groter dan Petje gerekend... We zijn wel aan het kijken of we zijn box kunnen verdubbelen naar voren, dan kan hij nog een glimp van de meiden opvangen en heeft hij meer ruimte. Maar op dit moment liggen de prioriteiten niet meer bij de paarden qua verbouwen. Dus ja, we gaan er een balk weer boven maken. Dan moet hij echt een ladder beklimmen, alhoewel ik hem daar ook nog wel voor aanzie. Hij heeft nu op het platform voor de meiden gelopen.

@TamarY. Ik heb een meetlint, daar staan kilo's en ik dacht ook schofthoogte op. Kan het ook gewoon met de rollermaat doen. Als Prisca 135 is, dan schat ik hem 1.15-1.20 ja. Ik zal hem eens meten.

@TamarA. Hij heeft de vier nachten in de box gestaan, geen centje pijn, maar de kudde verandert. De eerste week was Prisca van hem. Nu is Callas enorm klef met Prisca. Dat vindt hij niet leuk. Dus zodra de meiden in hen boxen staan, wil hij daarbij zijn. Koste wat het kost.

@Corina. Ik vind het ook geen shet. Wat het dan wel is? Geen idee. Zijn papieren zeggen, afkomst niet geconstateerd: Pony.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:55

Je zou voerzakken kunnen proberen? Dan krijgt elk paard z'n eigen portie en kunnen ze niet die van een ander afpakken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 16:04

Hey Alvaron, tja, dat is ook nog een idee, zeg. Nooit aan gedacht. Ik ken het wel van het straatbeeld van vroeger. Op foto's dan, ik ben wel oud, maar zo oud ben ik nou ook weer niet, hahaha. Ga ik ook eens over nadenken. goeie tip!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:11

Bouwemmers 12L met zo'n puntje er op waar het hengsel doorheen gaat werkt goed. Hengsel er uit (kan zijn dat je moet zagen) en 4mm touwtje er door. Achter de oren stuk kan je vlechten is een vlecht die je in 1 touwtje legt voor. Of anders wat halsters slopen (mocht je die over hebben, kopstuk met gesp houden en touwtjes aan de kaakringen knopen). Alleen alles hier kon altijd met neus in de emmer over het randje kijken, vermoed dat poupette een kleinere oplossing nodig heeft. Ze zaten bij mij vrij ver om het hoofd heen, anders zijn ze ze kwijt als er gezwaaid wordt bij een mijn eten beweging.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:30

Wij gaven de ijslanders 3 en 1 shet in de ochtend een emmer met touw om ieder zijn afgepaste portie in de tijd dat ze dat op aten vulde ik de hooibakken werkt super!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:57

Nadeel van emmers is inderdaad dat als ze gaan zwaaien met het hoofd, dat het voer eruit kan vallen. De voerzakken zitten wat "strakker" om de kaken heen waardoor dat niet zo makkelijk kan. Dus als je rustige nette eters hebt dan kan je het met een emmer doen. Heb je messy eaters dan is zo'n voerzak handiger.

Overigens Monique, ik vermoed dat wij van hetzelfde bouwjaar zijn. Als je Boktnaam een indicatie is ;)
O ja, en in real life heet ik Carla

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:59

Jup, zo doen wij het ook! Kleine flexi emmers en strotouwtje aan de handvaten om ze zo over het hoofd te schuiven. Werkt helemaal top hier.
Afbeelding
En zelf met schermutselingen hier blijft het voer erin zitten hoor. :j Het handige aan deze is dat ze goed schoon te maken zijn, licht en haast onverwoestbaar.