Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:37

Heel prima eigenlijk. Wel wat minder bomproef dan onze Arabieren ( :+ ), maar hij staat nu langs de weg met onze jaarling hengst die letterlijk nergens naar kijkt. In het begin was hij echt wel wat neurotisch heen en weer aan het lopen, maar dat is nu bijna helemaal weg.
Onder het zadel wil hij soms wel eens kijken naar iets, maar dan gaat hij eerder stil staan en kijken. Als je hem aan het werk zet is dit wel minder. Nu de laatste tijd eigenlijk niet kunnen rijden doordat ik zelf met een blessure zit. Ik merk dat hij wel echt gewoon flink wat tijd nodig heeft gehad om te wennen en acclimatiseren. De arabieren zijn wat dat betreft wel een stuk makkelijker. Maar ik ben nog steeds heel blij met hem en hij begint zich steeds meer thuis te voelen :)

Hopelijk komt jouw Olympus ook door de keuring :D

Diana68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 08:26

goldenarrow schreef:
Heel prima eigenlijk. Wel wat minder bomproef dan onze Arabieren ( :+ ), maar hij staat nu langs de weg met onze jaarling hengst die letterlijk nergens naar kijkt. In het begin was hij echt wel wat neurotisch heen en weer aan het lopen, maar dat is nu bijna helemaal weg.
Onder het zadel wil hij soms wel eens kijken naar iets, maar dan gaat hij eerder stil staan en kijken. Als je hem aan het werk zet is dit wel minder. Nu de laatste tijd eigenlijk niet kunnen rijden doordat ik zelf met een blessure zit. Ik merk dat hij wel echt gewoon flink wat tijd nodig heeft gehad om te wennen en acclimatiseren. De arabieren zijn wat dat betreft wel een stuk makkelijker. Maar ik ben nog steeds heel blij met hem en hij begint zich steeds meer thuis te voelen :)

Hopelijk komt jouw Olympus ook door de keuring :D

Leuk om te lezen dank je wel voor je reactie. Heel veel geluk samen en ik hoop het ook ☺️

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 10:56

_Tarzan schreef:
Hij krijg nu basis muesli, geen brok want daar reageert hij heel heftig op, daar ontploft hij op.
Ik hoop dat er gewoon iets is wat de scherpe randjes er al afhaalt, zou een hoop schelen.

Gisteren wel goed vooruit gereden ipv terughoudend te rijden, hij stond echt op ontploffen, maar toen ik uit ‘nt stappen was en zag dat iemand met paraplu langs ging lopen ben ik voor de veiligheid maar afgestapt :') zelfs aan de hand was hij doodsbang ervan!

Ik heb goede ervaringen met de nerv control van pavo, het is geen wondermiddel maar het haalt wel de scherpe randjes er vanaf.
En ik ken meerdere mensen die deze ervaring hebben.
Ik gebruik het bij een 4-jarige hengst, die vooral innerlijke spanning heeft (maar van nature wel heel braaf en eerlijk is).
Nu is hij meer ontspannen waardoor hij beter eet (wat voor hem wel belangrijk was) en nu kunnen we op verplaatsing gaan met een ontspannen paard ipv een die heel de tijd brult.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:46

Magic poeder van NAF heb ik gebruikt bij onze merrie bij het opbouwen na een blessure had. Dat gaf merkbaar verschil. Wel vrij prijzig.
Onze ruin met adhd :+ krijgt Magnesium relax (onderhouds dosering) van Horseflex met merkbaar resultaat. Het houdt hem veel beter bij de les.
https://www.horseflex.nl/product/magnes ... XcEALw_wcB

Samm1102

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:04

Ik ben opzoek naar een veulen nu heb ik er 1 gevonden maar ben benieuwd watvoor kleur vos zij wordt moeder is een koffievos/chesnut en papa barock pinto

Afbeelding
Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:18

Het is een vos dus die zal een vos blijven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:18

Fly_high schreef:
Het is een vos dus die zal een vos blijven.

Dat denk ik ook. Wel zouden nakomelingen van haar dan weer iets van haar (voor)ouders kunnen erven.Wat er dus inzit maar nu onzichtbaar is.

Samm1102

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:31

Dus de donkere kleur bij der ogen zegt dan niks ze wordt niet zo donker als haar moeder want ik zoek beetje naar de rode vos

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:35

Waarom ben je op zoek naar een bepaalde kleur?

Het zegt nog niet zoveel. Het blijft sowieso een vos, maar welke tint is afwachten tot na verharing.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:18

Samm1102 schreef:
Dus de donkere kleur bij der ogen zegt dan niks ze wordt niet zo donker als haar moeder want ik zoek beetje naar de rode vos

Hoezo zoek je zo specifiek op kleur dan? Ik heb daar nog nooit naar gekeken. Karakter is het allerbelangrijkste.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:20

Dan zou ik geen veulen kopen maar een jaarling of een iets oudere. Ze kunnen nog zo veranderen…

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:24

Vossen verharen altijd eerst donker, maar worden vaak daarna weer lichter.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:27

Samm1102 schreef:

Nee, dat zegt niks

Veulen

Afbeelding

3 jaar

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:39

Precies zijn moeder <3 hij is mooi opgedroogd hoor :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:00

Avalanche schreef:

En net zo lief en superbraaf met zadelmak maken. Doet echt geen stap verkeerd. Nog nooit zo'n makkelijke gehad. Hij is vlug in de benen, maar hij kijkt echt nergens naar.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:14

MarjanB schreef:
Dan zou ik geen veulen kopen maar een jaarling of een iets oudere. Ze kunnen nog zo veranderen…

En zelfs dat zegt niet alles. Heb de mijne gekocht met zo'n 15 maanden. Leek gewoon een leuke vos. Afgelopen winter vielen mij de steeds lichter wordende manen op en sinds deze zomer vind ik zo ongeveer elke keer dat ik kom meer witte haren op haar lichaam. Hartstikke stekelharig :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:16

Ja dat kan ook nog :+ of je hebt een roan die toch elke keer weer anders kleurt..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:26

MarjanB schreef:
Ja dat kan ook nog :+ of je hebt een roan die toch elke keer weer anders kleurt..

Die ze als schimmel verkochten O:) Maar roan is veel leuker.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:12

Ik lees hier voornamelijk mee maar misschien toch wel leuk om hier iets te delen. Was niet echt op zoek naar een paard, en als ik al iets zocht was het een bruine spring/eventing merrie zonder wit. Maar nou heb ik me toch een palomino dressuurpaard ruin gekocht met 4 witte benen :Y) .

Ben het paard 8 maanden geleden gaan rijden voor de eigenaar, 4 maanden geleden naar huis verplaatst zodat ik iets vaker kon rijden en ook gaan starten. En toch wel een hele leuke klik met het paard, zijn 3de geworden op de Limburgse Kampioenschappen in de klasse B. Voor het kampioenschap de afspraak gemaakt om hem daarna te keuren/kopen, vorige week gekeurd. Tja en dan ben je ineens dressuurruiter :D .

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:18

Babootje schreef:
Avalanche schreef:

En net zo lief en superbraaf met zadelmak maken. Doet echt geen stap verkeerd. Nog nooit zo'n makkelijke gehad. Hij is vlug in de benen, maar hij kijkt echt nergens naar.

Zo fijn, karakter van zijn moeder <3 Heerlijk, zulke paarden :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:20

Eef_Bam schreef:
Ik lees hier voornamelijk mee maar misschien toch wel leuk om hier iets te delen. Was niet echt op zoek naar een paard, en als ik al iets zocht was het een bruine spring/eventing merrie zonder wit. Maar nou heb ik me toch een palomino dressuurpaard ruin gekocht met 4 witte benen :Y) .

Ben het paard 8 maanden geleden gaan rijden voor de eigenaar, 4 maanden geleden naar huis verplaatst zodat ik iets vaker kon rijden en ook gaan starten. En toch wel een hele leuke klik met het paard, zijn 3de geworden op de Limburgse Kampioenschappen in de klasse B. Voor het kampioenschap de afspraak gemaakt om hem daarna te keuren/kopen, vorige week gekeurd. Tja en dan ben je ineens dressuurruiter :D .

[ [url=m/bxJTJU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk, gefeliciteerd! kan hij ook nog een beetje springen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:15

Gefeliciteerd Eef Bam. Echt een knap paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:24

Eef_Bam schreef:

[ [url=m/bxJTJU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar die snap ik wel :~

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:39

Kijken jullie ook weleens op de app allhorses? Komen ook leuke dieren voorbij.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:42

Elisa2 schreef:
Wat leuk, gefeliciteerd! kan hij ook nog een beetje springen?

Hij heeft andere talenten :Y) . Het is echt een sensibel dressuurpaard. Hij kan over een sprongetje heen maar vind dat echt heel spannend, springt snel zonder rug, dus dat doen we maar niet te vaak. We zijn nu net op het punt dat witte hekjes niet meer spannend zijn om langs te rijden :').