Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Had het een paar dagen aan gekeken omdat het altijd kan door wat stress zeker met Sam en dan een paar dagen blokjes dus een vijftal dagen voor hij terug 100% was (de tweede dag met de blokjes beterde het al maar het zijn kruiden. Die dingen werken super maar niet op 24 uur natuurlijk.)

leuk om kennis te maken met de stille meelezers! 
hij heeft even zichzelf stoer los gewerkt in de paddock omdat de buurman aan het stoken was. (Eh illegaal vuur in de tuin dus.
)
en hij was ook effe vergeten hoe je ook alweer aan springt.
al de rest deed ie wel goed dus ben blij met mijn baby. 

ik zeg nog ‘is de blok niet goed vriend?’
dus ik kijk over zijn wand ja hoor… daar lag de blok… 

Elke keer als hij iets doet moet ik mezelf af vragen: wat als dit gebeurt als er een merrie voor hem loopt. Dat zijn dus dingen die me wel iets ‘harder’ maken soms omdat hij hengst is en dat gewoon een extra risico factor mee neemt. Ik twijfel ook nog steeds aan het bit. Denk dat ik terug een dubbel gebroken bestel maar dan in zijn nieuwe maat.
Het voelt alsof enkel ‘alles of niets’ is bij hem. Dat vind ik geen fijn gevoel. Ik denk dat ik met dubbel gebroken met lichtere hulpen het probleem in galop had kunnen oplossen.
) toen ook echt om mijn been en in zijn ribbenkast zeg maar… dacht echt ‘oké dit heeft hij ook nodig om sterk genoeg te worden voor die galop’ maar je ziet het precies niet zo fel als ik het voelde. Maar daar voelde ik echt dat hij nog een stukje ‘horizontale’ lenigheid moet krijgen die hij volgens mij nodig heeft om in galop op dat achterbeen te komen… hoe raar dat misschien ook klinkt maar hij is kort en maakt zich ook graag kort en in die galop moet dat binnen achterbeen er verder onder én meer dragen.
maar ik ook.

pien_2010 schreef:Ziet er uit als een fijne les. En Joy is een hele mooie chic verschijning.
Joy is niet smal maar ook zeker niet breed vergeleken met Rêve. 
pmarena schreef:Wat een stud is het toch
gisteren is ie de hele dag energiek geweest met lente kuren zullen we maar zeggen.
petraaken schreef:Joy had dus last van lentekriebels.![]()
Ik blijf hem verbazingwekkend braaf vinden voor zo'n jonge hengst. Nu vind ik zowiezo ponyhengsten veel braver dan hun volwassen versie in heel veel gevallen. Ze moeten toch door kinderen gereden worden.

maar een groot stuk is ook hoe ze gehouden worden denk ik hoor… Joy is paard en hengst. Veel hengsten zijn hengst maar mogen niet paard zijn. Wat heeft de gemiddelde hengst te verliezen? Dat ie de stap molen niet in mag?