Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:45

-:(-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:54

En de aangevallen hond op het erf door hond.
Ongelooflijk. Het hele rijtje daar is wolf

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:05

De mensen in Renkum hebben hun schapen er weggehaald.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:22

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:29

Ik post in de discussie op fb vaak de lijst van bij12, kunnen mensen zelf inkijken en er hun eigen mening over vormen. Hoe bekender dit wordt hoe betr denk ik , anders krijg je het toch niet voorelkaar om de onwaarheden te tackelen

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:31

DuoPenotti schreef:

Ik betwijfel die uitslag wel hoor. Het zou me niet verbazen als de dader een hybride wolf is, en deze uitslag de gemoederen moet bedaren.

Er is een echt onafhankelijk testorgaan nodig !

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:44

sterregoud schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik betwijfel die uitslag wel hoor. Het zou me niet verbazen als de dader een hybride wolf is, en deze uitslag de gemoederen moet bedaren.

Er is een echt onafhankelijk testorgaan nodig !

Zeg dat wel.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 23:13

Uit de dna onderzoeken is gebleken dat er van 1 jan. tot 6 feb in Drenthe 51 schapen en in Friesland 70 schapen en een koe zijn gedood door wolven. Dus in 5 weken 122 dieren vermoord. En dan nog volhouden dat er geen probleem wolven zijn. Nou vlgs mij valt die roedel in het DFW echt wel in die categorie.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 23:40

Ja er komt veel ellende vanuit die roedel.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 00:46

pillow schreef:
Uit de dna onderzoeken is gebleken dat er van 1 jan. tot 6 feb in Drenthe 51 schapen en in Friesland 70 schapen en een koe zijn gedood door wolven. Dus in 5 weken 122 dieren vermoord. En dan nog volhouden dat er geen probleem wolven zijn. Nou vlgs mij valt die roedel in het DFW echt wel in die categorie.

Ja!
En dat zijn dan de dieren die gemeld zijn. Maar zouden alle eigenaren/slachtoffers dit inroepen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 06:03

DuoPenotti schreef:
Maar je zet toch gewoon een paar draadjes om je wei en je hebt toch geen last van die wolf?
Dus waarom afschieten dan?

En anders doe je een herdershond in de wei, probleem opgelost :j

Ik kan het heel fout hebben maarrr Serge,de eigenaar van de schapen in Renkum, was dat niet de eerste die kudde bewakingshonden had aangeschaft en uiteindelijk herplaatst heeft omdat dit echt niet bleek te werken bij hun kuddes ivm de omgeving? Of was dat zijn concurrent/collega...ben de naam kwijt die doet/deed ook op evenementen de voorlichtingen schapenhoeden

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 08:14

De aanval van 11-01 in Amerongen was wolf, de tweede aanval op 17-01 kwam uit op geen resultaat.

Eerste keer 2 schapen, tweede 8 schapen.
Renswoude was een hond en Overberg is nooit gemeld aan BIJ12.

*Afkloppen* dit is mijn omgeving waar mijn shetlanders staan
Alle aanvallen waren vanaf 11 januari tm begin februari.
Sindsdien niks meer gehoord.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 08:16

Dierenfan natuurlijk werkt dat niet.
Maar half Nederland denkt dat het zo simpel is. En vind dat de wolf daarom mag blijven

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 09:02

Heb geen idee of de mensen uit Renkum kbh hebben gehad. Weet wel dat ze de schapen inmiddels verplaatst hebben, zag een bericht op Facebook.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 09:04

DuoPenotti schreef:
Maar half Nederland denkt dat het zo simpel is. En vind dat de wolf daarom mag blijven

En die mensen zijn ook echt blind overtuigd. Heb deze week 3x geprobeerd dingen te weerleggen met feiten maar je komt er gewoon totaal niet doorheen. Want misstanden slachthuizen...nee vele dieren gaan niet naar de slacht!!! Gelooft men weer niet.
Dan maar in landen waar wolven altijd al zijn....die landen hebben echte natuurgebieden vaak zo groot als bijna heel Nederland...ook dat besef dringt niet door. En als je zegt dat ook daar steeds meer problemen zijn dan weet men van niets en geloofd men het niet en vragen ze om bewijzen want ho maar dat ze zelf zoeken.

Zo vermoeiend ik snap volledig dat veel mensen gewoon niet in 'discussie ' gaan want die mensen zijn gewoon niet te overtuigen met feiten en hebben liever roodkapje

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 09:42

Ja en de altijd dooddoener je bent verlicht je dieren te beschermen.

Zulk soort mensen zou je nou juist voor de wolven willen gooien.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:22

dierenfan schreef:
DuoPenotti schreef:

En die mensen zijn ook echt blind overtuigd. Heb deze week 3x geprobeerd dingen te weerleggen met feiten maar je komt er gewoon totaal niet doorheen. Want misstanden slachthuizen...nee vele dieren gaan niet naar de slacht!!! Gelooft men weer niet.
Dan maar in landen waar wolven altijd al zijn....die landen hebben echte natuurgebieden vaak zo groot als bijna heel Nederland...ook dat besef dringt niet door. En als je zegt dat ook daar steeds meer problemen zijn dan weet men van niets en geloofd men het niet en vragen ze om bewijzen want ho maar dat ze zelf zoeken.

Zo vermoeiend ik snap volledig dat veel mensen gewoon niet in 'discussie ' gaan want die mensen zijn gewoon niet te overtuigen met feiten en hebben liever roodkapje

In Zweden vinden ze 400 wolven al te veel..... Dat land is tig x zo groot als NL.... Heeft bijna alleen maar bos en nog eens zo'n 7.5 miljoen minder mensen die er wonen....
Maar hier mogen rustig 100 wolfjes rond lopen en het liefst nog meer 8)7 8)7

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:44

Happinez schreef:
Ja er komt veel ellende vanuit die roedel.

Ja die roedel heeft al honderden stuks vee vermoord. En dat komt gewoon om dat er geen wild in het DFW is. Dus die beesten kunnen daar gewoon niet blijven.
Deze week zijn er 2 hangbuikzwijnen gedumpt op het Doldersumseveld. Woensdag zijn ze met man en macht bezig geweest om ze te vangen, wat niet lukte. Gisteren wilden ze weer bezig en dan met verdovingsgeweer schieten. Maar de zwijnen zijn onvindbaar. Ik durf wel een wedje te doen waar ze gebleven zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:49

Hier Someren/Nederweert/sterksel
Al die aansluitende plaatsen zou 1 wolf zijn. Als je ziet wat die in zijn uppie al allemaal heeft aangericht..
Laat staan idd een roedel...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:58

Onali schreef:
De aanval van 11-01 in Amerongen was wolf, de tweede aanval op 17-01 kwam uit op geen resultaat.

Eerste keer 2 schapen, tweede 8 schapen.
Renswoude was een hond en Overberg is nooit gemeld aan BIJ12.

*Afkloppen* dit is mijn omgeving waar mijn shetlanders staan
Alle aanvallen waren vanaf 11 januari tm begin februari.
Sindsdien niks meer gehoord.

Ja die heb ik ook scherp in de gaten gehouden. Maar daarna ook niets meer gehoord. Hopelijk vond de wolf de Utrechtse heuvelrug te druk. ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:09

Dat hoop ik ook Jessix.

Niet dat ik klaag, verre van, maar ergens word ik er onzeker van dat de wolf gedijt in Friesland maar ons totaal overslaat.

Ik bedoel ik wil ze niet en als we ze al hebben dan is hij braaf in het bos bezig met reeën, maar ik snap het niet %)

Austerlitz en Baarn is er al wel meerdere keren een wolf gezien, maar (voor zover ik weet) geen uitstapjes naar vee.
Hij is rondom gelopen, Opheusden, Culemborg.
Renkum (hemelsbreed 20 km) en Amerongen wel schapen, die van Renkum zal wel daar blijven. Maar waar komt die van Amerongen vandaan en waar is hij nu?

Rhenen en Achterberg waan ik de komende jaren nog redelijk veilig door Ouwehands.

Kwa locaties verbaasd het me gewoon.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:19

Het wordt nu tenminste hardop gezegd en erkend dat de wolvin die gedijt in het DFW afkomstig is uit de Duitse roedel in Barnstorf In ieder geval die Duitse roedel valt vee aan en geeft die kunst door aan hun nakomelingen. Dit werd onlangs ook al gezegd door de roofvogeldeskundige/wolvendeskundige in de uitzending op RTVOost. Alleen noemde deze man niet expliciet de prooi dieren, alleen dat de nakomelingen zullen gaan jagen op prooien die hen aangeleerd zijn en zich zullen vestigen in gebieden die lijken op hun geboortegrond.
In onderstaand artikel legt een gedragsbioloog het uit.

bron https://www.gld.nl

https://www.gld.nl/nieuws/7912031/wolf- ... n-het-leuk

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:34

Tenminste iemand die wel nuchter kan kijken en praten en geen leugens verspreid.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:44

Maar als de reeën en damherten op zijn wat dan?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:49

Heb je het tegen mij?

Ik zeg niet dat ik het met hem eens ben, hij wilt bijv geen afschot, maar over de hoogte van de hekken en de surplus killing.
Hij maakt het verhaal niet 'mooier' als dat het is.