[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:02

fardoe schreef:
Tamary zeg ik dat dan ? Eerst lezen en begrijpen wat ik bedoel voordat je weer eens met je geleuter aankomt.

Hé jij gebruikt geen plastic prima applaus en nu ophouden met altijd maar wat Jij vind en wat Jij denkt op te dringen aan een ander.

1 ja sorry verkeerd gelezem
2 goede intenties en uitgangspunten leiden helaas niet altijd tot het gewenste resultaat ook al is dat niet om een reden waar je invloed op hebt. Plastic verhaal is een stuk complexer dan dat.
3 ik zou het fijn vinden als de agressie een stuk omlaag mag
4 plastic hier ontkom ik helaas niet aan en het heeft zijn nuttige punten. maakt het niet de voorkeurs keuze als er alternatieven zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 15:09

@Tamary, ik probeer mijn topic paardgericht te houden. We hadden even een uitstapje naar waarom ik kunststof wil en daar wil ik het graag bij laten. Over milieukwesties zijn er vast wel andere topics om over te praten.

Zo ook over veganisme. Ieder leeft zijn leven zoals hij of zij het wil leven. Al bijna 50 jaar leef ik zoveel mogelijk zonder dieren te doden.
Ik heb nog nooit andere mensen aangevallen omdat zij anders leven dan ik.
Ik heb nog nooit andere mensen veroordeeld omdat zij anders leven dan ik.
Ik heb ook nog nooit mijn veganisme aan een ander opgedrongen.

Iedereen doet wat hij of zij goeddunkt. Het enige wat ik zei, is dat ik "een kunststof zadel wilde, iets met veggie en zo". Erg bijzonder dat daar dan meteen een discussie over ontstaat. Waarom kunnen we gewoon op bokt niet leven en laten leven, zonder dat we daar nu weer meteen een issue van moeten maken?

Pff adem in, adem uit.

Nu weer terug naar paardenpraatgerichte opmerkingen?

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:17

Jazeker. Ik heb gisteren niet gereageerd op de foto van ‘t spul samen. Prachtig!
Ik ben sinds lange tijd weer te paard geklommen voor een buitenrit. Op een kopie van Prisca. Maatje groter, ik schat rond de 1.60 maar minstens zo breed. Moest wel even gniffelen en aan jou en Prisca denken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:18

Ik snap je intenties, en ja het gaat teveel off topic zo.
Prisca al een kg kwijt van alle nieuwe dingen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 15:19

balance schreef:
Jazeker. Ik heb gisteren niet gereageerd op de foto van ‘t spul samen. Prachtig!
Ik ben sinds lange tijd weer te paard geklommen voor een buitenrit. Op een kopie van Prisca. Maatje groter, ik schat rond de 1.60 maar minstens zo breed. Moest wel even gniffelen en aan jou en Prisca denken.

O wat gaaf!!! Wat heerlijk! Ik benijd je, ik moet nog even wachten van mezelf. En hoe kom jij nu op een comtois dan? En zat je me uit te lachen omdat ik een dwergversie heb? ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 15:23

tamary schreef:
Ik snap je intenties, en ja het gaat teveel off topic zo.
Prisca al een kg kwijt van alle nieuwe dingen?

Dank je. Misschien is ze 1 kilo kwijt, maar het is nog ver te zoeken.

Even gelijk van de gelegenheid gebruik maken om een update te geven. Vanmorgen heeft Prisca in haar toekomstige box gestaan, met Callas ernaast en de shetjes dan op het platform. Zolang er maar hooi was, ging het goed. Toen Prisca klaar was met het hooi, kwam er wat onrust en heb ik iedereen weer naar buiten gedaan. Dus weer een stapje verder.

En o ja, de eigenaar sms'te vanmorgen uitgebreid uit zichzelf hoe het gaat na een week, da's toch weer aardig en haar oude paard is nog niet ingeslapen toch nog niet.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:29

Gelukkig, ik hoop dat de verkoper in een beter jasje zit inmiddels. Leuk dat ze nu toch de ruimte vindt om te informeren naar Prisca.
Weer een stapje verder met de dames even op te sluiten. Komt helemaal goed.
Verrek, daar zeg je wat. Had inderdaad een comtois kunnen zijn. Ik dacht eerder aan een Vlaamse reuzin.
Toen ik eraf moest na een uur gniffelde ik ook. Maar dan anders. Ik kon er niet meer af.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 15:56

balance schreef:
Gelukkig, ik hoop dat de verkoper in een beter jasje zit inmiddels. Leuk dat ze nu toch de ruimte vindt om te informeren naar Prisca.
Weer een stapje verder met de dames even op te sluiten. Komt helemaal goed.
Verrek, daar zeg je wat. Had inderdaad een comtois kunnen zijn. Ik dacht eerder aan een Vlaamse reuzin.
Toen ik eraf moest na een uur gniffelde ik ook. Maar dan anders. Ik kon er niet meer af.

Een Vlaamse reuzin is een konijn :knuffel: :knuffel: :knuffel:

En hoezo kon je er niet mee af, ik lig in een deuk! Kreeg je je been er niet meer overheen of zo?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:01

Dat weet ik ;). Ik maakte een grapje. Ik dacht dat een Vlaams trekpaard was.
Precies. Met geen mogelijkheid. Ik zat uiterst comfortabel maar helemaal vast. Dus de reus werd naast een trapje geparkeerd en behulpzame medewerkster heeft mijn been erover gekieperd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 16:09

balance schreef:
Dat weet ik ;). Ik maakte een grapje. Ik dacht dat een Vlaams trekpaard was.
Precies. Met geen mogelijkheid. Ik zat uiterst comfortabel maar helemaal vast. Dus de reus werd naast een trapje geparkeerd en behulpzame medewerkster heeft mijn been erover gekieperd.

Mijn knuffels waren bedoeld voor het arme konijn ;-)

Och erm, je been! Hilarisch. Sobby. Maar heb je lekker gereden, heb je gegaloppeerd?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:21

Nope, was een stap rit met een stukje draf. Mijn buurvrouw had gevraagd of ik mee ging. Zij had ook al een poos niet meer gereden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:29

tamary schreef:
fardoe schreef:
Als je geen honing eet loopt het aantal dieren al aardig op.

Imker hier. No way dat we een bijenvolk afzwavelen voor de honing. Is ook geheel overbodig met de standaard beschikbare kasten.

En recycling is een leuk verhaal, maar hoe goed wij het ook aan onze kant doen, de industrie maakt er een zooitje van. Eind product is te duur en van mindere kwaliteit, daarnaast lost het de groeiende productie van nieuwe kunststoffen niet op. En dat is naast wat er in dieren teruggevonden wordt aan plastics van allerlei maten ... Nee sorry ook als je reden dierenlevens is, is voor plastic kiezen helaas niet beter.

Euh niet alleen in dieren hoor . Ook in veel mensen voedsel zit plastic .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 16:32

balance schreef:
Nope, was een stap rit met een stukje draf. Mijn buurvrouw had gevraagd of ik mee ging. Zij had ook al een poos niet meer gereden.

Nou wat leuk dan! En? Hebben jullie de smaak te pakken? Smaakt naar meer?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:38

Jazeker. Ik overweeg om mijn eigen paard weer eens te rijden, buuf kan op mijn oudje. Gewoon eerst in de wei hoor, ik wil haar veilig houden.
Ondanks het feit dat ze een goede ruiter is.
Maar ook de rit van gisteren doen we nog een keer. Helaas maar ook wel terecht mag je daar niet met paarden van buitenaf komen.
Zij vond stiekem dat uur ook ruim voldoende :=

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 16:41

Nou wat gaaf dan dat zo van het een het ander komt, Balance! Zou top zijn om haar blij te kunnen maken met je eigen paardjes.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:57

Kaatastrof; ik denk dat je het tegen mij had; ja, ik denk ook dat je met een écht ghost zadel met stijgbeugels kan rijden, maar met de bbp mandriana die ik heb, gaat dat maar beperkt. Overigens ziet het zadeltje er echt heel degelijk uit, er zitten zeg maar gewoon geen kussens onder, wat bij een 'echt' ghost zadel volgens mij wel zo is.Sorry voor de verwarring, ik was net wakker vanochtend :Z

Monique, kan je -naast de inky dinky - niet ook gewoon eens kijken wat er zoals tweedehands te verkrijgen is in je omgeving? Ik weet niet hoe het nu zit, maar toen ik vorige zomer op zoek ging naar mijn 'zadeltje-voor-stapritjes', waren de leveringstijden bij werkelijk alle merken waar ik naar gekeken heb, erg lang. Misschien is een freemax op termijn ook wat voor je? Dat zijn boomloze westernzadels.

Ik heb overigens bewust gekozen voor een bbp en geen echt zadel, maar en ook voor een model zonder iets van voorboom/pommel erin. Mijn paard verandert nu door het jaar namelijk meer van gewicht en bespiering dan toen ze nog consequent in het werk stond, en met m'n boomzadel had ik het probleem dat dat telkens ging schuiven zodra het niet 100% meer lag door m'n paard haar ietwat ongelukkige bouw voor zadels. Boomloos groeit een beetje mee zeg maar, als ze dikker wordt zit ik breder maar afgezien daarvan is er weinig verschil. Ik had geen zin om een harde pommel te hebben en dan alsnog elke 3 maanden or so er een zadelmaker bij te moeten halen om te dubbelchecken of de pommel nog wel de goede maat was .

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:24

Ik heb filmpjes van inky dinky zadels bekeken, maar het zitoppervlakte is echt heel klein.
Verkijk je niet op die brede ponies, de zadels schuiven zo opzij. Dan zit je toch best opgesloten in zo'n dinky dinky.
Ik vind die freemax zadels er wel mooi uitzien, denk dat dat zeker wat kan zijn voor prisca.
Heb je er wel eens aan gedacht om er zo zonder zadel eens op te gaan zitten? :D

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:59

imaudy schreef:
Ik heb filmpjes van inky dinky zadels bekeken, maar het zitoppervlakte is echt heel klein.
Verkijk je niet op die brede ponies, de zadels schuiven zo opzij. Dan zit je toch best opgesloten in zo'n dinky dinky.
Ik vind die freemax zadels er wel mooi uitzien, denk dat dat zeker wat kan zijn voor prisca.
Heb je er wel eens aan gedacht om er zo zonder zadel eens op te gaan zitten? :D

Haha Monique in de spagaat :+
En waar maak je de beugels dan aan vast?
Zonder dollen, ik heb geen verstand van zadels, dus hou me buiten dit onderwerp.
Wel heel fijn dat Callas toch steeds meer interesse heeft op een positieve manier. En ook de kleine man gaat ze wel met rust laten denk ik. Maar dat kan even tijd kosten...

USKYLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:03

Sorry, beetje spuit elf. (Ben zadelpasser/zadelmaker in Fr)
Maar kijk eens naar een Wintec Wide. De Lite D'Lux bijvoorbeeld.
Smalle twist voor de ruiter, dus zit je niet zo wijd op zo'n brede rug.
Ligt vaak als een huis op dit soort paarden. Tweede hands ook best te vinden op de "boncoin" misschien.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:52

Ik heb op mijn brede stinker een tekna Club liggen.
Ik had ook een wintec kunnen doen. Maar de kussens van deze vind ze fijnerAfbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 11:36

Hallo Allemaal, wat fijn al jullie reacties, echt, ik leer er veel van qua zadels.

Maar eerst ik had nog een filmpje beloofd van wat wandelmomentjes met Prisca. Voilà https://youtu.be/9UWCY43DRSs

@Goldyc, inderdaad moet ik echt een zadel hebben waarmee ik kan lichtrijden en verlichte zit kan doen in de galop en waarbij de drukpunten Prisca geen pijn doen.

Tweedehands had ik kunnen kijken, maar ik vermoedde dat ik er weer kms lang voor moest gaan rijden. De afstanden zijn hier zo bizar groot in Frankrijk, dus daar zag ik maar vanaf.

@Imaudy, Heb ik er weleens aan gedacht om zo op Prisca's salontafel te gaan zitten. Ieder moment, ik droom er zelfs van. Letterlijk! Wie weet.

Het zitoppervlak van de Inky Dinky's is inderdaad heel klein, maar dat kun je verstellen. Het zit met mamoetklittenband vast en je kunt het zover stellen dat een kleine volwassene zoals ik er ook in zou moeten kunnen zitten. Ik koop ook nog steeds kinderkleding, hahaha, voor wat betreft T-shirts, broeken en sokken. Dus ik zal altijd wel een meisje blijven...

Ik meen dat ook @Jet zei dat het haar ook zo opgesloten lijkt en dat is de reden dat ik hem juist wil proberen omdat mij dat juist zo heerlijk lijkt!

@Muga, er zitten gewone beugelclips aan. Zodra het zadel er is, zal ik er foto's van maken.

Er zijn hier dagelijks van allerlei kudde-veranderingen gaanden. Dagelijks verleg ik een stukje grens om toe te werken naar een uiteindelijk resultaat. Ik zit nu bijna op mijn einddoel. In de nacht staat iedereen op stal in de box die voor hem/haar bedoeld was. Dus de twee shetjes staan naast elkaar in de nieuwe boxjes en de twee grote meiden ook. Die hebben een keer getest of de planken tussen hun in stevig waren en toen dat zo was, was het klaar.

Prisca is heel makkelijk die boeit niets. of er nu wel of niet iemand bij haar staat, boeien. Callas vindt dat wel heel stoer geloof ik en wil graag bij Prisca zijn, tot ze bedenkt oeps MIJN shetlander. Dan gaat ze snel naar Poupette want die houdt zich wat afzijdig. Quarbonne wil ook graag bij Prisca zijn en volgt haar overal, maar in het weiland neigt hij (sinds hij 's nacht de jonge dame naast zich had) naar Poupette die weer een jong veulen is, lol. Callas is steeds minder gestresst als ze Poupette niet ziet. Quarbonne heeft vanmorgen maar 1x gehinnikt toen ik ging wandelen met Prisca. Dus we vorderen en het is voor ons een gratis toneelstuk de hele dag door! Feuilleton MaquÉden.

Hey USKYLD, leuk dat je ook meespuit ;-) Nee geen nr11, alle info blijft welkom. Als Inky geen goed plan is, dan gaat ie terug en ga ik toch weer verder zoeken. Dus dank voor je info!

@Hagelsag, wat een heerlijke foto van je mooie tinkerzebra. Het is een prachtig zadel, maar ik zou er voor mezelf niet voor kiezen qua stijl. Ik ben een westernzadel gewend met hoge cantel en horn en daar zit je al meer IN het zadel en Engelse zadels voel ik me niet comfortabel op.

Als de inky niets wordt, dan ga ik sparen voor een ghost butterly. Dat vond ik van al jullie suggesties dan nog het lekkerste eruit zien qua diepte, synthetisch en je schijnt er ook mee te kunnen staan in je beugels.

Tot weer, Mo

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:02

Wat een fijne update!

is een portugeels model zadel niet wat voor je? beetje zelfde idee als een inkydinky zadel! Ik heb geen idee wat zn zadel moet kosten! het is maar een idee :)

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 12:25

jitskenienke schreef:
Wat een fijne update!

is een portugeels model zadel niet wat voor je? beetje zelfde idee als een inkydinky zadel! Ik heb geen idee wat zn zadel moet kosten! het is maar een idee :)

[ [url=m/MY7YSl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hi JitskeNienke, ja update is fijn, het gaat hier goed.

Zeker dat vind ik prachtige zadels. Ik ben er voor Callas ook naar op zoek geweest gewoon omdat ik het mooier vind dan western. Ik had toen een portugees aan de haak in de mail die kunststof deed, maar na 1x heen en weer mailen, nooit meer wat gehoord. De prijs was ook enorm, in de zelfde orde van grootte als de Ghost, dus ook richting de 1200 euro. Maar wel kwijlmooi ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:52

Wat een braaf en onbezorgd paard lijkt ze zo. Gouden dier!
Leuk om de ontwikkelingen te lezen!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:55

Oh maar ik doelde meer op de opmerking of je niet zonder zadel op Prisca kon gaan rijden. Zo sneu voor haar om die beugels op haar rug vast te zetten...

Fijn zo'n positieve update. Ik hoop dat callas misschien wat rustiger wordt als ze prisca als stabiele factor kan zien. Komt haar genezing misschien ook wel ten gunste.