Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:53

Wat een verhaal evilginger! Afschuwelijk als je zo opgelicht wordt! Hoop dat het goed komt en dat je je geld terugkrijgt, maar ik vrees het ergste.

evilginger schreef:
Volgens het contract is het paard nu van ons, maar eigenlijk willen we op dit moment gewoon ons geld terug aangezien er een betwisting rond eigendom van die paarden ook aan de gang is (hier weet ik niet veel over). Het is al een hele klucht, en dat erbij willen we ook niet. Dus nu even financieel en mentaal recuppereren en dan zien we wel..

Dit is altijd een probleem in de paardenhandel. Er is niet zoiets als een eenduidig eigendomsbewijs. Een contract is een overeenkomst tussen koper en verkoper, en bewijst alleen dat jullie tot een overeenkomst zijn gekomen en onder welke voorwaarden. Is geen eigendomsbewijs aangezien jij voor hetzelfde geld op die dag het paard nog hebt doorverkocht zonder contract. Een paspoort is ook geen eigendomsbewijs want die moet altijd op de locatie van de stal zijn, dus als je paard niet aan huis staat bij de pensionhouder. Bewijzen dat jij de eigenaar bent, is helaas gewoon niet zo klip en klaar in de paardenwereld en dat is vaak een groot probleem in dit soort conflcten.

Heb je het chipnr van het paard? Dan zou je misschien via de UBN registratie op kunnen sporen waar hij nu staat.

evilginger schreef:
Handelaars hebben we sowieso niet bekeken in onze zoektocht, buiten Elegantia Horses. Hier hadden we wel een fijne ervaring, maar geen klik met het paard.

Realiseer je wel dat je als koper bij aankoop bij een handelaar door de wet veel meer beschermd wordt als wanneer je bij een particulier koopt (consumentenkoop wet). Het is echt een misvatting dat alle handelaren louche zijn en alle particulieren betrouwbaar. Er zijn louche handelaren en betrouwbare handelaren, er zijn louche particulieren en betrouwbare particulieren. Maar heb je een miskoop/onenigheid staat de wet bij aankoop van een handelaar aan de kant van de koper en bij aankoop van een particulier aan de kant van de verkoper. Mijn voorkeur gaat daarom dus juist uit naar kopen van een handelaar, en dan liefst eentje uit je eigen netwerk, waarvan je weet dat ze niet in de categorie louche vallen.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 13:14

oji schreef:
Wat een verhaal evilginger! Afschuwelijk als je zo opgelicht wordt! Hoop dat het goed komt en dat je je geld terugkrijgt, maar ik vrees het ergste.

evilginger schreef:
Volgens het contract is het paard nu van ons, maar eigenlijk willen we op dit moment gewoon ons geld terug aangezien er een betwisting rond eigendom van die paarden ook aan de gang is (hier weet ik niet veel over). Het is al een hele klucht, en dat erbij willen we ook niet. Dus nu even financieel en mentaal recuppereren en dan zien we wel..

Dit is altijd een probleem in de paardenhandel. Er is niet zoiets als een eenduidig eigendomsbewijs. Een contract is een overeenkomst tussen koper en verkoper, en bewijst alleen dat jullie tot een overeenkomst zijn gekomen en onder welke voorwaarden. Is geen eigendomsbewijs aangezien jij voor hetzelfde geld op die dag het paard nog hebt doorverkocht zonder contract. Een paspoort is ook geen eigendomsbewijs want die moet altijd op de locatie van de stal zijn, dus als je paard niet aan huis staat bij de pensionhouder. Bewijzen dat jij de eigenaar bent, is helaas gewoon niet zo klip en klaar in de paardenwereld en dat is vaak een groot probleem in dit soort conflcten.

Heb je het chipnr van het paard? Dan zou je misschien via de UBN registratie op kunnen sporen waar hij nu staat.

evilginger schreef:
Handelaars hebben we sowieso niet bekeken in onze zoektocht, buiten Elegantia Horses. Hier hadden we wel een fijne ervaring, maar geen klik met het paard.

Realiseer je wel dat je als koper bij aankoop bij een handelaar door de wet veel meer beschermd wordt als wanneer je bij een particulier koopt (consumentenkoop wet). Het is echt een misvatting dat alle handelaren louche zijn en alle particulieren betrouwbaar. Er zijn louche handelaren en betrouwbare handelaren, er zijn louche particulieren en betrouwbare particulieren. Maar heb je een miskoop/onenigheid staat de wet bij aankoop van een handelaar aan de kant van de koper en bij aankoop van een particulier aan de kant van de verkoper. Mijn voorkeur gaat daarom dus juist uit naar kopen van een handelaar, en dan liefst eentje uit je eigen netwerk, waarvan je weet dat ze niet in de categorie louche vallen.

Chipnummer hebben we. We hebben een idee waar hij zich bevindt, maar zoals gezegd willen we gewoon het geld terug en willen we niet verder verzeild raken in heel het gedoe met die mensen.

Dat het een misvatting is dat handelaars onbetrouwbaar zijn ga ik mee akkoord hoor! We hadden gewoon geen goed gevoel bij de handelaars die wij zijn tegengekomen (op 1 na dan) vooral omwille van het feit dat elk paard dezelfde beschrijving kreeg.. Volgende keer pakken we het anders aan. Zelf ken ik weinig handelaars, maar vrienden van stal kijken nu ook mee uit

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 13:36

Gefeliciteerd Marjan! Leuk paard heb je daar gevonden. Evilginger, ik hoop dat je snel je geld terugkrijgt en je de focus weer op je zoektocht kan leggen.

Ik heb destijds bij het ophalen ter plekke het bedrag overgemaakt voor mijn veulen. Was voor een bedrag dat ik ook wel contant mee had kunnen nemen, maar de fokker vond overmaken prima.

Er zitten voor- en nadelen aan beide scenario’s als we het hebben over een ouder paard met verhaal of een groene ‘zonder’. Een 3/4 jarige kan verkocht worden als groen, terwijl er al diverse pogingen tot inrijden zijn gedaan waarbij het paard bijvoorbeeld elke keer achterover is geklapt. Dus als je echt groen onbeleerd wilt, dan moet je groener dan een 2,5-3 jarige gaan. En zelfs die kan in de opfok periode bijvoorbeeld ernstige tekorten hebben gehad, waardoor het paard altijd een maandagmorgen modelletje kan zijn. Oftewel, ook aan een jonkie kan al een heel verhaal zitten wat er niet eerlijk bij wordt verteld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 13:45

3heathcliff5 schreef:
Gefeliciteerd Marjan! Leuk paard heb je daar gevonden. Evilginger, ik hoop dat je snel je geld terugkrijgt en je de focus weer op je zoektocht kan leggen.

Ik heb destijds bij het ophalen ter plekke het bedrag overgemaakt voor mijn veulen. Was voor een bedrag dat ik ook wel contant mee had kunnen nemen, maar de fokker vond overmaken prima.

Er zitten voor- en nadelen aan beide scenario’s als we het hebben over een ouder paard met verhaal of een groene ‘zonder’. Een 3/4 jarige kan verkocht worden als groen, terwijl er al diverse pogingen tot inrijden zijn gedaan waarbij het paard bijvoorbeeld elke keer achterover is geklapt. Dus als je echt groen onbeleerd wilt, dan moet je groener dan een 2,5-3 jarige gaan. En zelfs die kan in de opfok periode bijvoorbeeld ernstige tekorten hebben gehad, waardoor het paard altijd een maandagmorgen modelletje kan zijn. Oftewel, ook aan een jonkie kan al een heel verhaal zitten wat er niet eerlijk bij wordt verteld.

In die context zei een paardenman ooit: eigenlijk moet je een gezonde 15-jarige kopen. Als ze gezond 15 worden, hebben ze alles overleeft. Die gaan niet meer dood, die moet helpen als het zo ver is.

Raineri

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 13:55

Hij heeft een punt :Y)

Paarden kopen is gewoon ruk. Ik word helemaal grijs van de stress altijd in het traject. Ligt vooral aan mij. Ik ben een perfectionist en zelfs het kleinste ding laat mij twijfelen. Geen onnodig hoge eisen, maar vooral bang beduveld te worden en met een stuk paard weer te zitten. Soms is het ook gewoon Russian roulette en ligt het niet eens aan verkeerde intenties van de verkoper.

Voor een ander vind ik het leuker. Alleen de lusten niet de lasten :=

Mijn zoektocht ligt weer op een laag pitje. Ik ben er gewoon niet echt klaar voor. Ik zoek paarden die het evenbeeld zijn van mijn vorige. Ik rij nu een paard (Spaans) die heel introvert is. Weer heel anders dan mijn (nog) huidige paard. Ik leer weer een hoop over mijzelf als ruiter. Ik denk dat dit gewoon even een periode van groei is van mijzelf tav de paardensport zonder noodzakelijk eentje te hebben. Ik zit volledig in mijn comfort zone bij dit paard en dat is iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Ik had altijd de wilde beesten waarbij je altijd moest werken aan het reguleren en lezen van zo’n beest. Bij deze gaat alles vanzelfsprekend. Ik weet niet wat ik daar van vind. Maar ik wil de tijd nemen ervan te leren.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:10

Je kunt vaak wel zien ook aan een jonkie of ie gezond en fit is. Kwakkelaars die tekorten hebben gehad zijn dan ook toch vaak wel een beetje mottig, vaak niet blakend van energie (wat een jonkie in mijn ogen wel hoort te zijn), vaak veel niet fijn helende wondjes en zelfs voor een jonkie arm bespierd.

En verder, je kunt het gewoon nooit weten of je een "zondagskind" of een "12 ambachten, 13 ongelukken" paard hebt gekocht. Daarom zou ik altijd adviseren om in ieder geval het eerste jaar te verzekeren. Daarna weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt.
En er is altijd nog zoiets als domme pech. Mijn nu 17 jarige merrie is altijd kerngezond geweest, Groen gekocht en zag alleen een DA voor de entingen en de wormenkuren. Wel gevalletje te ruig voor haar eigen bestwil, maar altijd alleen lakschade waar geen DA aan te pas hoefde te komen. Maar op 16 jarige leeftijd pech ongelukje, pees naar de vaantjes en vervroegd pensioen. Maar ziet er inmiddels na anderhalf jaar helemaal niets meer doen, nog steeds blij, fit en blakend gezond uit...alleen geen sportcoupe meer en iets meer buik dan wenselijk :D

Maar ook aan paarden die (nog) niet in het werk staan, kun je vaak best zien of ze een gezond fundament hebben of kwakkelaars zijn.

Of er al pogingen zijn ondernomen om zadelmak te maken, tja dat weet je nooit echt zeker. Maar ook als dat niet is geprobeerd, je kunt van een onbeleerde nooit met zekerheid zeggen hoe die het onder het zadel gaan doen. Ze kunnen megabraaf aan de hand zijn en dan draken onder het zadel maar andersom kan ook. Gemiddeld genomen is een meewerkende dat onder alle omstandigheden en een eigengereide dat ook onder alle omstandigheden en verder komt het aan op opvoeding en rijkunst.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:25

ikke schreef:
In die context zei een paardenman ooit: eigenlijk moet je een gezonde 15-jarige kopen. Als ze gezond 15 worden, hebben ze alles overleeft. Die gaan niet meer dood, die moet helpen als het zo ver is.

Hahaha, jep dat was mijn eerste paard (leeftijd: tussen 15-20 jr). Dat paard had geen verhaal, maar een complete encyclopedie serie in zijn rugzak. Maar niet kapot te krijgen. Die is zonder noemenswaardige issues een jaar of 35 geworden. Bij mijn huidige paard heb ik niet bewust voor een veulen gekozen, maar echt voor dat paard. Die was me ook opgevallen als hij als 15 jarige te koop had gestaan.

M’n jonkie is nu 2 jaar, heeft een geweldige start gehad en blaakt van gezondheid en zelfvertrouwen. De aankoop en zelfs een hele fijne opfok vinden vlak voordat er ingeschaard werd verliep van een leien dakje. Geen grijze haren extra van gekregen. Maar met wat die kleine allemaal weet uit te vreten in zijn jeugdige overmoed is de hoeveelheid grijs in mijn haar toch significant toegenomen. Gelukkig lijkt hij een fantastisch beschermengeltje te hebben. Als alles waar hij nu zonder kleerscheuren van weg loopt een voorbode is voor de toekomst, heb ik weer een spijkerharde te pakken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:31

evilginger, wat een verhaal, had inderdaad al wat langs zien komen op FB.
Ik hoop dat je snel je geld terug krijgt!

Marjan, wat een leuk paard en wat zijn jullie een leuke combinatie zeg!

Veulen wat ik vorige week heb verkocht was na het kijken en afspreken dat ze hem wilden al diezelfde avond voor de helft betaald en de ochtend voordat ze hem kwamen ophalen de andere helft betaald. De beste man wilde geen contant geld meenemen, was prima zo voor mij.

oji, een titanium masker, nooit van gehoord, wat zou dat dan doen tegen het schrikken? Ga het eens opzoeken. Daar schrok hij ook wel van enge dingen in het bos maar daar kwam je nooit veel tegen én hij had bij hun altijd minimaal 1 lid van z'n eigen kudde mee, dat zal ook een hoop gescheeld hebben!

Vandaag was hij weer een tikkende bom, maar heb hem bij alles flink naar voren gezet dus het ging opzich wel goed (ben trots op mijzelf :D ). De bakrand was aan 1 kant nat dus dat was wel enorm eng natuurlijk :') . Bokriempje zit aan m'n zadel, maar gebruik ik nooit.

Ik heb vandaag een stalgenoot gevonden met een mega braaf dier die wel mee wilt op buitenrit met mij als ik graag eens naar buiten wil dus wie weet ga ik dat maar eens proberen! En verder was ik gisteren in de longeerbak en lag daar een longeerzweep op de grond, die was doooooodeng, ik tilde alleen het handvat op en hij ging als een idioot door de bak heen (even voor de duidelijkheid, hij kent geen zweep dus kan er ook geen negatieve ervaring mee hebben). Ik ben met hem gaan werken toen en na een half uur kon ik met hem over de zweep lopen en de zweep over hem heen "slaan".

Mocht nu hét geschikte droompaard voorbij komen denk ik dat ik wel de keuze maak, tot die tijd steek ik alle tijd in Rambo om hem braaf te krijgen en hopen dat we er toch samen uitkomen.

StalNollie, ik ga mij eens informeren naar een cranio behandeling, ik ken wel iemand die dit doet, dankje voor de tip!

Farjen, dat bedoel ik, je hebt paarden met zo enorm veel spanning maar die voelen zo ontzttnd safe aan! En ik heb dit, doodbraaf maar rent wel weg voor elke korrel zand die scheef ligt. Doe mij die met spanning die bij je blijft dan maar :+ En zoals je zegt, hoe ouder je wordt hoe meer je nadenkt over dingen.

ikke, hij krijgt 2x daags 1/4 musli omdat hij op meer eten of brok echt mega heet wordt. En ik rijd op dit moment 1 keer per week (zit met m'n zoontje) en probeer wel dagelijks met hem bezig te zijn en zeker 3/4x per week te longeren en dan écht longeren. Verder staat hij buiten en krijgt hij 3x daags hooi.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:37

Tarzan, zou goede en frequente begeleiding niet kunnen helpen? Startend vanaf de grond met focus op jouw lichaamstaal, en dan toe werken naar rijden? Het klinkt inderdaad als een wat ongelukkige match, maar ook alsof er veel winst te behalen is bij jou. Niet banketstaaf bedoelt. Bij mij is dat evengoed op andere vlakken het geval. Net zoals bij velen anderen. Het klinkt wel als een investering waar je veel aan gaat hebben ook :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:43

Dat zou zeker kunnen, alleen dat dat financieel nu even niet gaat lukken (ivm dat m'n pensionada even heel veel geld heeft gekost) en tijdtechnisch ook even niet (nieuwe baan dus even onregelmatige uren en schoolgaand kind). Ik was wel al van plan/mee bezig om zelf meer vanaf de grond met 'enge' objecten te werken.

Ik heb degene die ik ken die cranio behandeling geeft al benaderd, dus die afspraak zal snel staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 23:22

Ik heb net een foto doorgestuurd gekregen van een paardje en ik ben zwaar verliefd :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:39

@Tarzan: Ik neem aan dat je al een magnesium supplement bijvoert? Dat kan ook nog wel eens goed helpen bij "innerlijke onvrede". Die van ons werd er ook een stuk minder explosief van.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:05

Lente schreef:
Ik heb net een foto doorgestuurd gekregen van een paardje en ik ben zwaar verliefd :=

Ja dat is te vroeg he :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:07

Earth schreef:
Lente schreef:

Ja dat is te vroeg he :')

Het is een tweejarige merrie die niet actief te koop staat dus ik heb alle tijd voor een rustige kennismaking. O:)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:08

Oh dat scheelt :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:25

Babootje schreef:
@Tarzan: Ik neem aan dat je al een magnesium supplement bijvoert? Dat kan ook nog wel eens goed helpen bij "innerlijke onvrede". Die van ons werd er ook een stuk minder explosief van.

Nope, die tip kreeg ik inderdaad al dus is inmiddels besteld om uit te proberen.

Cranio behandeling staat gepland voor donderdag.

Duimen dat er iets tussen alle tips zit dat helpt :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:14

_Tarzan schreef:
Babootje schreef:

Nope, die tip kreeg ik inderdaad al dus is inmiddels besteld om uit te proberen.

Cranio behandeling staat gepland voor donderdag.

Duimen dat er iets tussen alle tips zit dat helpt :=

Idd magnesium en laat je niet ontmoedigen als hij van t eerste potje niet kalmeert- het een of het andere potje/merk verschilt en de paarden reageren er allemaal anders op- naf 5 magic reageren er wel veel goed op is m'n ervaring. Krijgt je paard vitalbiks? Die vitamine korrel? Daar worden ook veel paarden kriegel van
Ik vond dat je goed bezig bent en ik denk dat je met deze er wel door komt - zolang jij hem niet de bevestiging gaat geven van de schrik komt het goed met dit soort paarden .

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:39

Hij krijg nu basis muesli, geen brok want daar reageert hij heel heftig op, daar ontploft hij op.
Ik hoop dat er gewoon iets is wat de scherpe randjes er al afhaalt, zou een hoop schelen.

Gisteren wel goed vooruit gereden ipv terughoudend te rijden, hij stond echt op ontploffen, maar toen ik uit ‘nt stappen was en zag dat iemand met paraplu langs ging lopen ben ik voor de veiligheid maar afgestapt :') zelfs aan de hand was hij doodsbang ervan!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:56

Graanprijs voeren kan ook helpen en geen lucerne. Mijn KWPN merrie wordt heet van graan muesli of brok en van lucerne. Dat laatste zit in vitalbix. Ze krijgt nu balanceren met Grasbrok en beetje bietenpulp als slobber voor supplementen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:31

Spanning kan trouwens ook in het lijf opbouwen en tegen gaan werken dus een keer los maken kan ook geen kwaad. En anders misschien eens kijken bij de filmpjes en methode van Tristan Tucker.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:49

pantarhei schreef:
Graanprijs voeren kan ook helpen en geen lucerne. Mijn KWPN merrie wordt heet van graan muesli of brok en van lucerne. Dat laatste zit in vitalbix. Ze krijgt nu balanceren met Grasbrok en beetje bietenpulp als slobber voor supplementen

Graanprijs? Ik denk dat je bedoelt graan vrij of niet?

Lucerne is per paard verschillend. Mijn paard krijgt dat bij haar brok en reageert er niet op.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:50

Wij hadden vroeger een merrie die moest je een keer in de week goed door de bak 'jagen' haar ei kwijt laten. Ze stond 24/7 buiten maar was alsnog nodig. Even goed kunnen rennen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:06

Ja als je hem laat masseren eens goed naar een therapeut kijken die volgens de jack meager methode masseren kan, daar knappen ze goed van op.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:15

Mijn vorige paard Lou was ook zo'n paard. Zolang ze omdraaide en dan rechtuit weg galoppeerde kon ik wel blijven zitten, maar ze moest dan echt geen gekkigheid uithalen, door het omdraaien was ik toch echt wel uit balans en dat duurde wel even voordat ik weer goed zat. Mijn ervaring met haar was dat doordat ze vaak dat gedrag had ( zeker de eerste paar jaar) dat ik haar teveel vasthield, waardoor de spanning nog meer opkropte. Toen ik haar eenmaal toch durfde los te laten werd het omdraaien en maf doen wel veel minder. In de bak is het er nooit helemaal uitgegaan, ze had het al nadat ze ingereden was... Ze was toen van iemand die niet goed reed, erg onregelmatig reed, dan weer een paar keer dan weer een week helemaal niet en dan nog op stal staan. Als die eraf ging kreeg ze erg op haar donder. Daarna is ze weer een paar maanden door haar inrijder bereden en toen kocht ik haar. De eerste maanden raakte ze volledig in paniek als ik eraf vloog, of als ik met longeren een zweep probeerde op te rapen van de grond. Doordat ik niet echt reageerde met negativiteit naar haar toe werd dat wel vlot beter.
Ervaring met buitenrijden had ze nooit gehad en daar heeft ze nooit zo gek gedaan als in de bak. De eerste paar jaar wel met minimaal 1 ander betrouwbaar paard naar buiten gegaan en daarna alleen. Later kon ik met haar in mijn eentje met de trailer op pad en hebben we heerlijke buitenritten gereden en ook nog endurancewedstrijden. Dat ging vrijwel altijd goed.
Misschien houd jij ook teveel vast door jouw spanning. Ik merkte trouwens ook op een gegeven moment dat ik mijn bilspieren enorm aanspande, daar ben ik ook bewust mee bezig geweest, die steeds opnieuw ontspannen.

Diana68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:20

goldenarrow schreef:
Het paard waar ik mijn oog op had is zojuist goedgekeurd en mag ik dus nu mijn paard noemen :D :D :D

Meet Ollie (Bachus Olympus, Bon Ami Z x Wolkentanz II), een 13-jarige ruin van 1.68m. Nooit uitgebracht op wedstrijd, maar loopt thuis op B/L niveau. Super verkeersmak. Echt een lieve sul, en toch enorm werkwillig.
[ [url=m/KELD19.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de foto waar ik verliefd op werd <3
[ [url=m/AGtEqn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had het eigenlijk al opgegeven met mijn budget en eisen, maar kwam hem laatst toevallig tegen toen ik MP nog maar weer eens opende. Hij heeft eigenlijk maar 1 'maar' en dat is dat hij niet op de trailer kan, hier raakt hij in paniek. Ik heb zelf een B-vrachtwagentje, dus dit hebben we wel nog getest en dat deed hij eigenlijk heel braaf (ondanks dat hij het spannend vond, hij was wel leerbaar). Voor mij dus geen probleem. Alleen jammer dat hij schimmel is, ik wilde er eigenlijk niet nog 1 in die kleur. Van de 15 paarden die we hebben zijn er nu 10 schimmel _O- Maargoed, hij past verder zo perfect dat we daar maar doorheen moeten kijken.

Super leuk en veel geluk samen. Vraagje, hoe is zijn karakter nu bij jou? Ik ga deze week ook een Olympus laten keuren

Bedankt Diana