Jet schreef:Rare vraag misschien, maar waarom kies je voor boomloos? Ik vind Wintec wel fijne kunststof zadels hebben, wel met boom voor zover ik weet: https://www.aleashop.be/nl/western-zade ... zwart.html . Misschien vind je dat te duur om uit te proberen hoor, dat snap ik wel. Toch denk ik dat Prisca wel bij je zal blijven ( na 2 maanden ben je vast teveel aan haar gehecht...), zeker als de vorige eigenaresse geen interesse in haar toont. Dat kan ook een tactiek van haar zijn, zo goed zal je haar ook weer niet kennen denk ik. Zo kan ze ook op jouw gemoed spelen, zo van: als ik net doe of het me niet meer interesseert, wil ze haar vast niet naar me terugdoen...
Hi Jet, dank voor je tip! Ik dacht aan boomloos omdat ik geen andere zadels weet die passen denk ik. Ik vermoed dat mijn eigen zadel haar knijpt. Haar rug is gewoon echt helemaal plat. Ik bedoel ik heb brede ruggen gezien, maar dit is niet gewoon breed, dit is plat. En het is echt zo wijd als een salontafel! Ik overdrijf niet! Dus ik heb gekeken bij wat voor zadels mensen met comtois nemen en ik zie óf op maat gemaakt óf boomloos. Vandaar dat ik op boomloos uitkwam.
Nu wil ik er in eerste instantie zo min mogelijk geld aan uitgeven, omdat ik haar al wel wil gaan rijden over een week tot twee weken, maar ik wil haar geen rugpijn aandoen met mogelijk mijn westernzadel(s) die mogelijk knijpen.
Gesteld dat ze gewoon waardeloos gaat het rijden, je weet het niet hoe het zich kan ontwikkelen, en gesteld dat ik dan een op maat of duurder zadel had gekocht, dan zit ik met dat zadel later. Op maat kan dan al helemaal niet, tenzij ik haar terugdoe en de volgende koper het zadel zou willen overkopen. Dus ik zoek op dit moment een zo goedkoop mogelijke oplossing. Gelukkig zijn synthetische zadels al een heel stuk goedkoper dan leer, dat scheelt al.
Waar ik een beetje 'bang' voor ben en dat las ik op div fora en Tinka haalde het ook al aan, dat een boomloos ernstig wennen is voor de ruiter, omdat je niet in je zadel zit, maar op je zadel. En ik vind het eigenlijk geen goed plan om Prisca te gaan rijden met iets dat niet gelijk fijn zit. Dus misschien de eerste keren toch met mijn eigen zadel.
Dat vond ik zo fijn eruit zien van de InkyDinky zadels, dat ze zo lekker diep lijken te zitten. Ik las ook alleen maar goede dingen erover. Afijn, ik ga vandaag rondbellen naar van alles en nog wat. D.a. voor mest brengen, weer een telefoonnr gekregen van een andere smid en voor het zadel InkyDinky.
Nog even over de houding van de eigenaar. Misschien wil ze juist niet weten hoe het gaat omdat ze dat moeilijk vindt. Prisca vertegenwoordigt haar droom die niet is uitgekomen. Ze stond ook te huilen vertelde de vervoerder toen hij haar ophaalde. Ze gaat ook door een lastige tijd nu, want ze heeft een baby en die is ook nog eens ziek, maar ik denk dat de baby een ongelukje is geweest, want ze was al achter in de dertig en nu zit ze met het kindje (opgescheept) en zie ze haar hele manege naar de kl* gaan omdat ze geen tijd meer heeft. Met Prisca had ze shows willen doen. Ze had een lusitano hengst waarmee ze al zoiets deed en dat had met Prisca uitgebreid moeten worden. Die hengst is een paar maanden geleden geëuthanaseerd nadat een merrie bij een natuurlijke dekking zo hard gemept had dat hij een bot in zijn borst gebroken heeft wat niet kon helen en niet geopereerd kon worden. Daarmee was voor haar de sport klaar, met alle factoren er al bij. Daarbij schreef ze dat haar oudste paard van 40 langzaam aan het afglijden is naar de regenboog en dat ze daarvan binnenkort afscheid moet nemen. Dus mogelijk zijn er een hoop factoren waarom ze geen updates wil. Overigens vind ik haar niet echt sympathiek en ze verdraait woorden en weet zich ergens erg goed uit te l**llen. Ik geloof niet dat het haar uitmaakt of Prisca bij mij komt wonen of niet. Ze zal er wel op hopen omdat ze anders weer het verkooptraject in moet.
De toekomst gaat het leren!