Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:26

Farjen schreef:
MyWishMax schreef:
Hopelijk lukt het allemaal nog dan!

En idd, altijd pas het volledige bedrag betalen als je het paard op stal hebt of de trailer. Hoe erg mensen ook gaan dreigen met andere kopers oid. Betrouwbare verkopers werken niet zo. :=

Ik ken geen verkopers die een paard meegeven en wel geloven dat het geld wel komt :n
En met overschrijven kan het soms ook wel even duren voordat het gestort is..
Dus hoe dopen jullie dat dan? Hebben jullie dan bijvoorbeeld 15 000 contant bij?

Heel bizar verhaal, ik hoop op een goede afloop!

Tegenwoordig hebben de meeste banken (in België dan toch) instantoverschrijvingen, tot een bepaald bedrag kan je dan direct een overschrijving doen

MarjanB

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 05:15

Die van mij was niet zo duur, maar heb bij aflevering thuis de helft contant en de andere helft ter plekke overgemaakt. Ze had het geld er ook direct op staan

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 08:33

Bij verkoop van mijn eigen paarden hebben ze het hier ter plekke overgemaakt.
En zo doe ik het ook bij aankoop. Scanner mee op reis.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 08:34

Hoi, ik kom me hier voorzichtig aan melden. Ik heb recent na 4 jaar aanmodderen mijn lieve paard moeten laten gaan. Door zijn medische problemen heb ik ook eigenlijk ruim 4 jaar niet van de sport kunnen genieten met hem. Daarnaast heb ik wel wat kunnen rijden op onze andere paarden, maar dit was echt de mijne en met hem had ik de plannen voor de toekomst.

Toch zou ik graag een nieuw maatje vinden. Ik wil al jaren wedstrijden rijden en ik wil de orun halen. Dus ik zoek naar iets allrounds, liefst een merrie, niet ouder dan 10 en tussen de 160 tot 173. Ik vind het moeilijk of ik een paard wil wat al wat gezien heeft, maar daarmee een verleden of dat ik iets groens ga kopen en het professioneel laat aanpakken zodat ik weet wat er allemaal gebeurd is. Ik denk dat ik hier alleen achter kan komen door bij meerdere paarden te gaan kijken en zo aan te voelen wat het beste past.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:03

MarjanB schreef:
Die van mij was niet zo duur, maar heb bij aflevering thuis de helft contant en de andere helft ter plekke overgemaakt. Ze had het geld er ook direct op staan

Stippeltje heb ik ook contant betaald; dat ging om minder geld dan jouw nieuwe Taart.
Tante Taart is over de bank gegaan en met contract, maar ging om ongeveer hetzelfde bedrag als Stippeltje.

Blijkt dus weer dat enig vooronderzoek naar de verkoper geen kwaad kan.

Tante Taart stond op een manege/pensionstal. ik was daar voor het afgesproken tijdstip, dus verkoper was er nog niet. Dat gaf ruimte om navraag te doen en daaruit kwam de bevestiging van het verhaal waarmee ze op Marktplaats stond.

Stippeltje werd gewoon gereserveerd. Daar heb ik rustig de tijd voor gekregen om te ervaren hoe dat paard echt was. Jammer dat ze te ver weg stond anders had ik d'r niet eens verhuisd. Wereldplekje was dat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:07

Farjen schreef:
MyWishMax schreef:
Hopelijk lukt het allemaal nog dan!

En idd, altijd pas het volledige bedrag betalen als je het paard op stal hebt of de trailer. Hoe erg mensen ook gaan dreigen met andere kopers oid. Betrouwbare verkopers werken niet zo. :=

Ik ken geen verkopers die een paard meegeven en wel geloven dat het geld wel komt :n
Dus hoe dopen jullie dat dan? Hebben jullie dan bijvoorbeeld 15 000 contant bij?

Ik heb het ook nergens gehad over meegeven zonder betalen?

En ja, wij hadden het contant bij ons, of gedeelte contant en gedeelte over maken waar de verkoper bij staat. Lag er maar net aan wat zij wilden. Contant was vroeger makkelijker toen het standaard langer duurde met overschrijven. Maar nog nooit een verkoper meegemaakt die daar problemen mee had. Die wilden juist allemaal dat je pas betaalden als zij hem brachten of je hem ophaalde.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:10

Sababber schreef:
Hoi, ik kom me hier voorzichtig aan melden. Ik heb recent na 4 jaar aanmodderen mijn lieve paard moeten laten gaan. Door zijn medische problemen heb ik ook eigenlijk ruim 4 jaar niet van de sport kunnen genieten met hem. Daarnaast heb ik wel wat kunnen rijden op onze andere paarden, maar dit was echt de mijne en met hem had ik de plannen voor de toekomst.

Toch zou ik graag een nieuw maatje vinden. Ik wil al jaren wedstrijden rijden en ik wil de orun halen. Dus ik zoek naar iets allrounds, liefst een merrie, niet ouder dan 10 en tussen de 160 tot 173. Ik vind het moeilijk of ik een paard wil wat al wat gezien heeft, maar daarmee een verleden of dat ik iets groens ga kopen en het professioneel laat aanpakken zodat ik weet wat er allemaal gebeurd is. Ik denk dat ik hier alleen achter kan komen door bij meerdere paarden te gaan kijken en zo aan te voelen wat het beste past.

Je kan ook een paard zoeken die al wat gezien heeft, maar niet dat verleden. :+ Ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat je ermee bedoeld. Er zijn zat paarden die niks raars meegemaakt hebben en ook een profs betekend niet dat een jong paard nooit iets meemaakt.

Maar als je zelf geen ervaring hebt met wedstrijden enzovoorts is een paard die dat wel heeft wel erg fijn. Helemaal als je al vervelende jaren achter de rug hebt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:12

Voor de nieuwsgierigen :D

Dit is Hera, hier zat ik er de tweede keer op en vroeg ik iets meer van haar. Verkopers konden niet met haar draven zonder hulp van de grond met longeerzweep. Dan was een hele ronde al een overwinning. Het is dus bij lange na niet perfect

Hoe ze nu door de wei scheuren :')

Ga vandaag proberen kaat er bij te zetten. :') De queen herself is er nog niet helemaal van overtuigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:16

<3
Wat heerlijk Marjan! En dat ziet er lang niet slecht uit hoor!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:23

MyWishMax schreef:
Farjen schreef:

Ik heb het ook nergens gehad over meegeven zonder betalen?

En ja, wij hadden het contant bij ons, of gedeelte contant en gedeelte over maken waar de verkoper bij staat. Lag er maar net aan wat zij wilden. Contant was vroeger makkelijker toen het standaard langer duurde met overschrijven. Maar nog nooit een verkoper meegemaakt die daar problemen mee had. Die wilden juist allemaal dat je pas betaalden als zij hem brachten of je hem ophaalde.

Ik ging er van uit omdat je schreef: pas volledige bedrag betalen als het paard op stal staat :)
Bij mijn ene paard moest ik het geld op voorhand overmaken zodat het op de rekening stond op het moment dat ze hem brachten. Dat was wel een bekende ruiter, dus dan vond ik dat minder "risico".
Zo'n ruiters die erg populair zijn op social media, gaan volgens mij geen dingen doen om hun goede naam te beschadigen.
Mijn andere paard was ook contant maar ik zie hier soms budgetten van bijvoorbeeld 25 000. Dan neem je toch niet in een envelopje mee :D

Marjan, ik vind het een mooi paard! Ik wens jullie veel geluk samen!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:25

Wat een staart heeft ze <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:36

Het lijkt zo dat ze heel tevreden is met d'r verhuizing :j Heeft Amy eindelijk iemand om mee rond te racen :D en kan Queen Kaat zich bezig houden met de belangrijke dingen in het leven (gras maaien) :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:37

Dat ziet er al netjes uit Marjan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:39

Heerlijk om te zien hoe ze blij door de wei scheurt Marjan! Ben heel erg benieuwd hoe haar ontwikkeling verder zal gaan. :-)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:52

MyWishMax schreef:
Sababber schreef:

Je kan ook een paard zoeken die al wat gezien heeft, maar niet dat verleden. :+ Ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat je ermee bedoeld. Er zijn zat paarden die niks raars meegemaakt hebben en ook een profs betekend niet dat een jong paard nooit iets meemaakt.

Maar als je zelf geen ervaring hebt met wedstrijden enzovoorts is een paard die dat wel heeft wel erg fijn. Helemaal als je al vervelende jaren achter de rug hebt.

Ik ben met mijn vorige paard gewoon gigantisch bedonderd. Het vertrouwen in de verhalen die bij een paard zitten is volledig weg. Ik ben bekend met op vreemd terrein rijden zowel wedstrijden als clinics. Ik heb veel vertrouwen in iemand waar ik voor mijn paard gerelateerde opleiding stage heb gelopen met betrekking tot zadel mak maken en “gedrags”training, het is niet erg als er iets mis gaat bij het opleiden. Wel als iets als heel braaf wordt beloofd en het dat alles behalve is (waar het paard alle reden toe heeft).

Hoe weet ik dat het verhaal klopt? Zoals Ikke zegt, een rondvraag kunnen doen in de hoop achter de waarheid te komen..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:58

Ja of juist kijken naar zo 1 als ik gekocht heb. Heel verhaal er bij en alles in te zien qua dierenarts, trainers enz heel veel mensen zoeken er wat achter maar ik heb juist meer vertrouwen in zoiets dan een paard met hosanna verhaal.

Dierenarts vertelde met keuren ook dat er echt veel afgekeurd worden, ook 3 jarigen met al flinke ks. En die laatste zijn vrijwel allemaal dressuur gefokt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:10

MarjanB schreef:
Ja of juist kijken naar zo 1 als ik gekocht heb. Heel verhaal er bij en alles in te zien qua dierenarts, trainers enz heel veel mensen zoeken er wat achter maar ik heb juist meer vertrouwen in zoiets dan een paard met hosanna verhaal.

Dierenarts vertelde met keuren ook dat er echt veel afgekeurd worden, ook 3 jarigen met al flinke ks. En die laatste zijn vrijwel allemaal dressuur gefokt.

Ja, die Lipie was ook een goed alternatief, maar ik weet niet hoeveel ze intussen geleerd hebben bij ORUN over maten en prestaties. In het verleden was men daar nog niet zo intelligent maar wellicht hebben ze het intussen geleerd.

Ik werd er nog op gestalkt of het echt niks voor mij was _O-
Ja, maar drie paarden trekt mijn bankrekening niet :$ en een Stippel van 19 en een Taart van 16 zijn niet echt verkoopbaar, als ik dat al zou willen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:40

Hier vertrekt er geen enkel paard van het terrein voor het volledig betaald is. Ollie heb ik ook betaald voor hij gebracht werd, maar dat voelde ook wel vertrouwd. Daarnaast komt mijn DA daar ook met enige regelmaat en de stalruiter heeft op school gezeten met 1 van de trainers die wij voor de Arabieren inhuren. Dus via via kon ik daar wel veel van over te weten komen. Nu werd Ollie ook thuis gebracht, dus dan is het ook anders dan wanneer je ze zelf op gaat halen, dan zou ik ook liever ter plekke betalen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:41

Dat wil je niet Ikke, die slijten hun laatste dag bij jullie <3
Marjan, leuk dier. Jullie gaan fijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:47

Belker schreef:
Dat wil je niet Ikke, die slijten hun laatste dag bij jullie <3
Marjan, leuk dier. Jullie gaan fijn.

Je weet het nooit maar gezien de lijsten aan eisen die hier gepresenteerd worden, snap ik dat men de paarden duur vindt.
Maar als je dan voor een lagere prijs een 16-jarige Taart aan biedt die niks aantoonbaars gepresenteerd heeft, dan weet iedereen je te vertellen wat dat dier allemaal mankeert. Lees de reacties op die Muts van Marjan er maar op na.

En ja, ik had privé wat meer info gekregen dan Marjan hier deelde dus ik had meer beeld bij die Muts.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:21

Ziet er goed uit Marjan! En natuurlijk is het niet perfect, dat verwacht toch ook niemand ha ha. Zo ook een saaie bedoening zijn als je een paard koopt, alles meteen perfect is en er niets meer valt te sleutelen en verbeteren toch. Juist die verbetering tijdens het hele proces van jaren, is waar ik altijd de meeste voldoening uit haal. Wedstrijden zijn leuk, maar voor mij zeker niet een primair doel. Het steeds een stukje beter, af en toe weer een teleurstelling en daar weer beter uitkomen, dat is wat het leuk en interessant maakt! Ik hoop zo voor jou dat je nu gewoon lekker kan gaan genieten met Hera!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:21

Wie mag ik advies vragen via pb?
Ervaring met kwpn bloed en kundig oog :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:23

Mag mij wel PBen.

Sabbaber, dan zou ik een groen paard kopen en zelf beleren..mits fysiek gezond weet je dan dat er nog niets raars mee gebeurd is. Mits je genoeg ervaring hebt natuurlijk, en anders uitbesteden aan je trainer. :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:24

oji schreef:
Ziet er goed uit Marjan! En natuurlijk is het niet perfect, dat verwacht toch ook niemand ha ha. Zo ook een saaie bedoening zijn als je een paard koopt, alles meteen perfect is en er niets meer valt te sleutelen en verbeteren toch. Juist die verbetering tijdens het hele proces van jaren, is waar ik altijd de meeste voldoening uit haal. Wedstrijden zijn leuk, maar voor mij zeker niet een primair doel. Het steeds een stukje beter, af en toe weer een teleurstelling en daar weer beter uitkomen, dat is wat het leuk en interessant maakt! Ik hoop zo voor jou dat je nu gewoon lekker kan gaan genieten met Hera!

Nou echt dat vind ik ook het allerleukste om te doen. Paard blij maken en fijn in het lijf. Rest is bijzaak.

En tja t is bokt voordat ik hele epistels krijg over aandrijven, binnen hand en weet ik het wat :')

Marus je mag mij ook wel pb doen of je er wat aan hebt is twee maar wie weet

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:49

Marjan, gewoon genieten doe ik ook. Er is zat op mijn rijstijl en zit aan te merken maar ik doe het toch maar met dit lijf en de gebreken.
Ach, wij hebben Fiesta van een video blind gekocht. Zonder keuring. Alles draait om de kaders waarin beslissingen worden genomen.