Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 18:57

‘Ga je vlechten?’
‘Ja, hoezo?’
‘Zomaar.’ * gaat stal uit, komt terug met een scheermachine en gaat aan de slag*
Ik; ‘wat zijt ge aant doen?’
‘Niks..’
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 19:09

En wie durfde dit precies te doen...? :=

En wat vind je ervan :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 19:52

Mijn man. _O- _O- Joy vond het prima en het groeit wel weer bij. _O- volgende keer beetje meer naar de zijkant van zijn bil. _O- was al lang blij dat het een hartje was. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:11

Hahahaha, leuk toch een Penny man....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:16

Hahaha, fantastisch. Jij met je tattoos en piercings en Joy met een hartje op zijn bil :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 20:47

En een stukje uit stappen. Ik heb ergens ook een stukje wijken maar pivo had veel issues. Ik moet echt de instellingen goed zetten voor dinsdag. := de zon hielp ook niet denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 21:11

Leuk hoor, ziet er goed uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 22:58

Ik haal dus elke avond de mannen binnen, ze gaan hun eigen stal in en eten en ik ga hooi op hangen voor de ochtend buiten.

Ik had voor Joy een ruwvoer/extra meuslie mengeling klaar gemaakt omdat hij gewerkt heeft en IMO wat dikker mag en eiwitten kan gebruiken.

Kom de stal in, wil de deur sluiten… Geen Leo…. >;) en een fractie van een seconde denkt je brein ‘waar the F… is dat paard?!!!’

En dan komt je ratie die zegt:
1. Als hij buiten was, was je hem gepasseerd.
2. Het is Leo die is iets aan het doen dat niet deugt.

Dus even voor de beeldvorming:

Leo zijn stal: leeg.
Joy staat rustig te eten…. En Leo… Leo staat uit het zicht Joy zijn luzerne bak leeg te vreten. >;)

Dus ik jaag Leo naar ZIJN stal, met ZIJN nog volle voerbak en Joy eet doodgemoedereerd door. _O-

Heb zijn bak maar weer aangevuld en die kleine dikke rooie loopt het er vast wel weer af vroeg of laat.

Afbeelding

Op het einde een stukje wijken. :j

Heb net ook gezien dat mijn pivo app steeds terug naar ‘slow’ gaat. Daarom kan ie dus niet volgen. :+
Dinsdag dus even goed instellen voor ik mijn mobiel af geef. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:12

Stond Leo bij Joy in de stal dan ofzo....?

Wat zit jij lekker te kwebbelen zeg tijdens zo'n filmpje :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:19

Let op dat hij niet te vaak te diep duikt. Dat zou zonde zijn. Rijdt hem als het ware iets meer "achter de hand aan", of althans probeer dat.

Kwebbelkous <3 ik vind jullie erg leuk samen (je man en jij)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:34

Heerlijke filmpjes en wat tof dat hij een sprongetje ook leuk vind. Hij pakt echt alles met enthousiasme aan he :D
Eens met pien, hoewel je misschien wat meer spanning had rond t springen? In je andere filmpjes rijd je wel met meer lucht vind ik. Heeft Joy ook een lichte voorkeur om een beetje te duiken in houding? Komt vast prima in orde, ik vind ook dat hij een heel mooi takt/ritme heeft en houdt tussen de oefeningen in en dat is een belangrijke basis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:46

Klopt Mars, ook eens met jouw verdere commentaar. Het is zeker niet slecht. Het is meer let op dat dit geen gewoonte wordt en dat komt uit een goed positief hart voor dit fijne koppel (Joy en Kathleen). <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:09

Wat een heerlijke filmpjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 11:05

pmarena schreef:
Stond Leo bij Joy in de stal dan ofzo....?

Wat zit jij lekker te kwebbelen zeg tijdens zo'n filmpje :))

:j
Ik denk dat je Stylio zijn nicht hoort. :)) tijdens het stappen zit ik wel te praten maar weet niet of je die bedoelt?

Joy duikt graag diep bij spanning. Iets wat ik en Chris ook aan moedigen ivm controle.Maar ook als hij moe wordt. Daarom is er weinig dressuur ook. We wilden een paar sprongen doen en dan dressuur maar ik weet dat als hij ontspannen is én duikt dat hij dan op zijn grens zit. Dan is hij de laatste beetjes er nog uit aan het halen zeg maar dus toen ik voelde dat hij bleef duiken heb ik hem nog wat in stap oefeningen laten doen en daarna uit gestapt.

Hij kwam daar voor het eerst en de paarden die er stonden kwamen natuurlijk enthousiast kijken en daar had ie even spanning. Je ziet dat ik op 1 filmpje ook voor de hindernissen blijf. Daar waren de paarden zo gek aan het doen dat de eigenaar van de accomodatie de stroom op is gaan zetten. := ze waren aan het overwegen er bij te komen zeg maar. :+

Op dat filmpje houd ik hem dieper omdat hij niet helemaal bij mij was. Als hij tussen andere paarden te hengst word wil ik die neus beneden kunnen houden.

Tijdens het springen is het niet bewust maar dat vind ie dan weer spannend (ja toch wel, hij vind het leuk maar ook spannend. :D ) en dan heeft hij zelf weer die neiging wat.

Dat komt wel goed. :j jullie zullen hem op verplaatsing in het begin vaker diep zien lopen. Wil niet dat hij leert dat hij zijn hals kan inzetten als ie aan andere dingen aan het denken is dan mij. :+

Hij is 3,5 hè dames. Hij gaat wat zoeken, zeker als hengst gaat hij nog meer fases door gaan. :D hij is een hele brave man maar hij is wel een man en hij weet het. :D in het uitstap filmpje hebben we het er over zelfs hoor ik nu ik terug kijk. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-03-25 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:07

Kathleen het was absoluut geen kritiek want hoort ook bij jonge paarden!!!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 11:26

Oh nee vatte het ook niet op als kritiek hoor. Maar ik snap wel dat dit een ander beeld is. En dan onderbouw ik graag wat de afwegingen en lange termijn gedachten er achter zijn. :D en ik vergeet met momenten zelfs dat hij hengst is tot hij het zich ineens herinnert. _O-

Het is voor mezelf ook goed en boeiend om bewust te blijven van welke dingen ik anders doe met hem dan met een ander jong paard. Dat ik ook kan blijven nagaan of het daadwerkelijk bewust is en met een goede reden. Of dat ik het gewoon spannend vind en daar op moet letten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:33

De spanning rond springen zie je idd wat terug bij beiden, maar ook wel weer het vertrouwen om het toch te proberen. En voor mij is het echt interessant om mee te mogen kijken naar de opleiding van zo'n jong dier. En ook je overwegingen bij bepaalde keuzes.
Het is mooi om de fases mee te zien en dat hij wat duikt bij spanning of als hij even in zijn schulp kruipt is niks raars. Je basis is goed en dus komt de rest vast dik in orde.Wat blijft ie trouwens stabiel in zijn kleurtje! Bij Reve moet ik soms 2 keer kijken of ik nu het juiste paard zie als je even geen foto van haar hebt geplaatst, zo heftig gaat die van licht naar donker. Dat stukje lijkt Joy niet over te hebben genomen van zijn mama :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 12:48

Mars schreef:
De spanning rond springen zie je idd wat terug bij beiden, maar ook wel weer het vertrouwen om het toch te proberen. En voor mij is het echt interessant om mee te mogen kijken naar de opleiding van zo'n jong dier. En ook je overwegingen bij bepaalde keuzes.
Het is mooi om de fases mee te zien en dat hij wat duikt bij spanning of als hij even in zijn schulp kruipt is niks raars. Je basis is goed en dus komt de rest vast dik in orde.Wat blijft ie trouwens stabiel in zijn kleurtje! Bij Reve moet ik soms 2 keer kijken of ik nu het juiste paard zie als je even geen foto van haar hebt geplaatst, zo heftig gaat die van licht naar donker. Dat stukje lijkt Joy niet over te hebben genomen van zijn mama :D

Ik merk wel dat je een hengst toch heel anders op leidt en heel andere dingen laat doorwegen dan een ruin of merrie. Je weet dat je je niet kan permitteren om controle te verliezen. Heb gisteren ook gemerkt hoe licht mensen er over gaan. := ‘100% controle heb je nooit.’
Nee. Maar ík moet het gevoel hebben dat zijn 1e reactie reageren op de hulp is. Ook al is zijn 2e reactie dan wellicht minder gehoorzaam; die eerste seconde maakt het verschil als het mis loopt. Met een ruin of merrie zou ik ook minder muggenziften maar als ik een hengst mee neem dan is het mijn verantwoordelijkheid om een plan a, b, c en d te hebben.

Ik hoop dat je gelijk hebt. _O- wij vrezen er nl een beetje voor. := Rêve is daar ook pas echt mee begonnen vanaf 4 ongeveer. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:05

100% controle heb je over geen enkel paard. Alleen heb je bij een hengst inderdaad beter een aantal plannen achter de hand. Zelfs bij een hele brave.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 23:51

Ik ben moe alsin: kan nog amper lopen en gesprekken moet je kort en simpel houden nu. :+

Maar ik ben zo happy. :+:
Joy zelf geladen, voor het eerst in het donker. Bij Chris even aan de hand met hm gestapt terwijl mijn man keek of we de bak in konden (ik heb nooit met Rêve aan de hand kunnen stappen bij Chris want die **** ging gewoon naar huis. ) dacht nog ‘hier loop ik dan heel relaxed met mijn 3,5 jarige… die 8 jarige kon ik zelf niet pakken..’ :+:

Chris maakt hem niet moe maar pikt er precies die details uit waardoor ik hem voel veranderen… hij voelde zo verend in zijn draf en oefeningen mee gekregen om hem wat te helpen met meer ‘uit elkaar vallen’ (dat diep lopen dus. Hij moet eerst leren ‘uit elkaar vallen’ zodat ik hem dan naar de hand toe kan rijden. Er is meer ma ben niet helder genoeg. Hoe dan ook, pony-paard mee naar huis. Dun staldekek op voor de nacht dat zijn spieren niet te snel koud worden. Hebben wel goed uit gestapt maar op die vrachtwagen moeten ze toch weer even balanceren.

Afbeelding

Hij kwam helaas snel los ondanks dat ie met touw vast gezet was en Joy reageerde hier ook wat op dus het worden toch knotten voor op wedstrijd.

Toen ie los kwam heb ik m er in een stap pauze uit gehaald. Chris keek er naar en liet me maar doen gezien ik het touw enzo wel netjes in mijn zakken stak. :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 02:14

Dat ponypaard is z’n gewicht in goud waard. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 07:49

Wat gaaf je update.

Begrijp ik goed dat Chris graag wil dat je hem eerst op lengte rijdt met zijn hals, voorwaarts neerwaarts naar de hand toe en dat klopt dat ze dan wat uit elkaar vallen en dat je dan aan de oprichting gaat werken in de toekomst of aan elkaar gaat rijden?

Zo heb ik het ook geleerd met een jong paard want je rijdt hem dan wel zeker met rug gebruik.
Even voor de duidelijkheid dat ik het goed begrijp.

Dat veren wat je nl voelt geeft aan dat hij zijn rug goed gebruikt en dat is goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 08:01

Je hebt echt een fijn team om je heen verzameld zo +:)+

Joy, je man, Chris, fysio enzo. Echt super dat je zo lekker door kan tuffen :+:

En heerlijk dat Joy gewoon normaal doet, van zo'n paard krijg je meer energie dan dat 'ie kost.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 12:35

Joy mag echt even ‘uit elkaar’ vallen. Elk beetje spanning die hij voelt rolt hij op. Daarom zie je het dus ook vooral op verplaatsing. En omdat hij zo licht is heeft hij soms niet eens door dat hij ruimte gekregen heeft.

Hij loopt nog steeds te diep op het filmpje maar we hebben handvaten gekregen om daar aan te werken dus hopelijk is dat verschil te zien over twee weken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:59

Wat jij "uit elkaar vallen noemt" noem ik naar de hand toerijden... Ik vind het er echt goed uitzien. Goed bezig.