Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
evilginger schreef:Elisa2 schreef:Allemachtig wat een gedoe..ik hoop dat jullie je geld nog terug krijgen..
Jullie hadden dus niet betaald bij overdracht?
Nee klopt, ook een domme fout van onszelf. Dat geef ik maar al te graag toe.
anjali schreef:Dat dacht ik meteen bij je eerste bericht al, ze zal toch nog niet betaald hebben?? Hopenlijk alleen nog aanbetaling en niet het hele bedrag? Maar terug moet het en anders het paard.
Tilmar schreef:Tarzan, ik snap je helemaal. Mijn situatie is omgekeerd, ik had een kwpn merrie die echt overal van schrok. Helemaal niet gevaarlijk, maar echt super vervelend. Nou kon zij er niks aan doen (ze had door PPID heel veel cortisol), maar er viel bijna niet mee te rijden en al helemaal geen wedstrijden.
Inmiddels is zij ingeslapen (beenblessures) en heb ik een... Spanjaard!
Wat kan ik genieten dat zij bijna nergens van schrikt! Gisteren ging een overbuurman aan de slag met zijn heggenschaar, ze reageerde er gewoon niet op! Ik moet zelf goed oppassen dat ik ontspannen blijf, straks leer ik haar nog dat het eng is![]()
Eerder in dit topic had ik verteld over mijn niet zo mooie lease paardje wat ik uiteindelijk gekocht heb. Het is een gouden paardik ben zo gek met haar.
En in mijn profiel kan je zien dat ze steeds mooier wordt!
Boktverlaten gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Evilginger wat een teleurstelling... Ik ben er ook achtergekomen dat een paard kopen een hele kunst is. Wilden ze je echt oplichten? Of ineens niet verkopen?
c_alsemgeest schreef:Jemig Evilginger, wat een verhaal... ik zou voor de zekerheid alvast een terug betaal termijn aan ze geven, een in gebreke stelling toezenden als ze het niet doen en rechtsbijstand inschakelen als je je geld nog niet hebt.
Bij zulke praktijken kan je maar beter snel handelen, afwikkeling duurt vaak al lang genoeg.
MyWishMax schreef:Hopelijk lukt het allemaal nog dan!
En idd, altijd pas het volledige bedrag betalen als je het paard op stal hebt of de trailer. Hoe erg mensen ook gaan dreigen met andere kopers oid. Betrouwbare verkopers werken niet zo.
MarjanB schreef:Phoe… misschien een stomme vraag maar is het een handelaar? En naam al gegoocheld?
En even op Facebook bij opgelicht in de paardenwereld een berichtje zetten.. wie weet zijn er andere gedupeerden
MarjanB schreef:Phoe… misschien een stomme vraag maar is het een handelaar? En naam al gegoocheld?
En even op Facebook bij opgelicht in de paardenwereld een berichtje zetten.. wie weet zijn er andere gedupeerden
anjali schreef:Het is heel duidelijk fout. Ts heeft paard vantevoren betaald. Toen ze hem wou ophalen bleek hij verdwenen te zijn.Dat is het probleem van de verkoper die het al betaalde paard niet kan leveren. Dus moet de verkoper het geld teruggeven. Hopenlijk heeft ts wel een kwitantie of ander betalingsbewijs.
Noblesse_ schreef:Evilginger, gaat dit om het verhaal dat gedeeld wordt op facebook door ene Sourayah? Komt grotendeels overeen.
Alleen snap ik niet goed dat die meid zelf op vakantie is en die paarden gestolen zijn door die man. Zou jij dan je nieuwe paard ophalen terwijl de eigenaar/verkoper op vakantie is?
manic schreef:Bizar verhaal. Ik heb bij die van mij ook gewoon het bedrag een dag van te voren over gemaakt.
Ik zou even voorzichtig zijn met wat je op internet zet over deze situatie, zeker als je dit via rechtsbijstand en politie gaat spelen.
Noblesse_ schreef:Wat een zootje daar. Voor zover ik begrijp is de man die ze gestolen heeft een (ex?) vriendje die jaloers is omdat ze plots een nieuwe relatie heeft en daarmee op vakantie is en als wraak d’r paarden maar gestolen heeft. Vorige week waren ze, als je al die profielen bekijkt en de reacties op foto’s, allemaal wel nog goed bevriend. Zou denken dat die paarden wel weer boven water komen en dat dit gewoon een heel impulsieve domme actie was van de dief.
Alsnog zou ik persoonlijk wel m’n geld terugwillen en het paard laten voor wat het is. Veel te vaag gedoe.
Sterkte, hoop dat t snel opgelost is.
Noblesse_ schreef:Ik lees ‘t net ook. Grote zooi dus.
Hopelijk wordt dit snel opgelost en krijg je je geld terug.
Vind ‘t maar vreemd dat die eigenaresse niet terug wil komen van dr vakantie. Als het verhaal is zoals zij zegt en mijn paarden waren gestolen stapte ik op de eerste bus/trein/vliegtuig terug naar huis
MyWishMax schreef:Hopelijk lukt het allemaal nog dan!
En idd, altijd pas het volledige bedrag betalen als je het paard op stal hebt of de trailer. Hoe erg mensen ook gaan dreigen met andere kopers oid. Betrouwbare verkopers werken niet zo.