Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 14:56

Ow wauw bizar zeg, denk je even je nieuwe aanwinst op te halen...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:09

evilginger schreef:
Elisa2 schreef:
Allemachtig wat een gedoe..ik hoop dat jullie je geld nog terug krijgen..

Jullie hadden dus niet betaald bij overdracht?

Nee klopt, ook een domme fout van onszelf. Dat geef ik maar al te graag toe.

Dat dacht ik meteen bij je eerste bericht al, ze zal toch nog niet betaald hebben?? Hopenlijk alleen nog aanbetaling en niet het hele bedrag? Maar terug moet het en anders het paard.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:59

anjali schreef:
Dat dacht ik meteen bij je eerste bericht al, ze zal toch nog niet betaald hebben?? Hopenlijk alleen nog aanbetaling en niet het hele bedrag? Maar terug moet het en anders het paard.

Helaas dus wel het hele bedrag.. Gelukkig hebben mijn ouders een goed loon en gingen zij sowieso de helft financiëren en krijg ik mijn loon door een fout al maandag. We zouden het geld enorm graag terugzien, maar uiteindelijk hoop ik vooral dat de paarden het goed maken, ergens goed terechtkomen en dat het ook gedaan is met hun oplichterij. Sowieso contacteer ik Paardenpunt Vlaanderen nog hiervoor.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:00

Tilmar schreef:
Tarzan, ik snap je helemaal. Mijn situatie is omgekeerd, ik had een kwpn merrie die echt overal van schrok. Helemaal niet gevaarlijk, maar echt super vervelend. Nou kon zij er niks aan doen (ze had door PPID heel veel cortisol), maar er viel bijna niet mee te rijden en al helemaal geen wedstrijden.
Inmiddels is zij ingeslapen (beenblessures) en heb ik een... Spanjaard!
Wat kan ik genieten dat zij bijna nergens van schrikt! Gisteren ging een overbuurman aan de slag met zijn heggenschaar, ze reageerde er gewoon niet op! Ik moet zelf goed oppassen dat ik ontspannen blijf, straks leer ik haar nog dat het eng is :D

Eerder in dit topic had ik verteld over mijn niet zo mooie lease paardje wat ik uiteindelijk gekocht heb. Het is een gouden paard <3 ik ben zo gek met haar.
En in mijn profiel kan je zien dat ze steeds mooier wordt!

Boktverlaten gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Evilginger wat een teleurstelling... Ik ben er ook achtergekomen dat een paard kopen een hele kunst is. Wilden ze je echt oplichten? Of ineens niet verkopen?

Het was dus wel degelijk oplichting. Ze wouden nog verkopen, zogezegd, als wij gisterenavond een deel van hun “perongeluk teruggestorte geld” zouden betalen, maar de paarden zijn allemaal gisteren opgehaald wat betekent dat het sowieso geen hol had betekend als we wel hadden betaald.

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:10

Jemig Evilginger, wat een verhaal... ik zou voor de zekerheid alvast een terug betaal termijn aan ze geven, een in gebreke stelling toezenden als ze het niet doen en rechtsbijstand inschakelen als je je geld nog niet hebt.
Bij zulke praktijken kan je maar beter snel handelen, afwikkeling duurt vaak al lang genoeg.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:19

c_alsemgeest schreef:
Jemig Evilginger, wat een verhaal... ik zou voor de zekerheid alvast een terug betaal termijn aan ze geven, een in gebreke stelling toezenden als ze het niet doen en rechtsbijstand inschakelen als je je geld nog niet hebt.
Bij zulke praktijken kan je maar beter snel handelen, afwikkeling duurt vaak al lang genoeg.

Rechtsbijstand wordt morgen sowieso al op de hoogte gebracht. Ze weten dat er een beperkt aantal dagen zit voor ons om het geld terug te zien verschijnen, de politie is er ook bij betrokken dus ik denk dat ze wel weten dat we ver gaan indien nodig

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:26

Hopelijk lukt het allemaal nog dan!

En idd, altijd pas het volledige bedrag betalen als je het paard op stal hebt of de trailer. Hoe erg mensen ook gaan dreigen met andere kopers oid. Betrouwbare verkopers werken niet zo. :=

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:33

MyWishMax schreef:

En idd, altijd pas het volledige bedrag betalen als je het paard op stal hebt of de trailer. Hoe erg mensen ook gaan dreigen met andere kopers oid. Betrouwbare verkopers werken niet zo. :=

Nee dat hebben we nu ook geleerd.. Volgende keer gaan we ook meer op onze strepen staan ipv ons wat te laten leiden door emoties

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:48

Phoe… misschien een stomme vraag maar is het een handelaar? En naam al gegoocheld?

En even op Facebook bij opgelicht in de paardenwereld een berichtje zetten.. wie weet zijn er andere gedupeerden

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:01

@evelginger: wat een verhaal.. Wat triest…
Ik hoop dat je het geld terug krijgt want dit is wel heel erg zuur!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:02

Het is heel duidelijk fout. Ts heeft paard vantevoren betaald. Toen ze hem wou ophalen bleek hij verdwenen te zijn.Dat is het probleem van de verkoper die het al betaalde paard niet kan leveren. Dus moet de verkoper het geld teruggeven. Hopenlijk heeft ts wel een kwitantie of ander betalingsbewijs.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:32

MarjanB schreef:
Phoe… misschien een stomme vraag maar is het een handelaar? En naam al gegoocheld?

En even op Facebook bij opgelicht in de paardenwereld een berichtje zetten.. wie weet zijn er andere gedupeerden

Dat laatste werkt best aardig bij sommigen, ik zie dat het dan soms toch opgelost word.

Wat een verhaal zeg, rot voor jullie.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:46

MarjanB schreef:

Geen handelaar, wel particulieren. Waren blijkbaar wel bekend bij eigenaar van de wei en huurders van omringende weides dat zij zeer louche bezig waren. Ben sowieso van plan om op facebook nog iets te melden, maar nu nog niet. Er zullen al een aantal zijn die een bericht hebben zien staan over 3-4 gestolen paarden op facebook, dat is ook een klein onderdeel van de situatie.

Handelaars hebben we sowieso niet bekeken in onze zoektocht, buiten Elegantia Horses. Hier hadden we wel een fijne ervaring, maar geen klik met het paard.
Laatst bijgewerkt door evilginger op 05-08-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:47

anjali schreef:
Het is heel duidelijk fout. Ts heeft paard vantevoren betaald. Toen ze hem wou ophalen bleek hij verdwenen te zijn.Dat is het probleem van de verkoper die het al betaalde paard niet kan leveren. Dus moet de verkoper het geld teruggeven. Hopenlijk heeft ts wel een kwitantie of ander betalingsbewijs.

Wij hebben betalingsbewijzen gelukkig. Deze zijn ook al bij de politie en worden ook meegegeven aan de instanties die deze nodig hebben. Dit wilt nog altijd niet zeggen dat wij ons geld terugkrijgen, maar het is sowieso een dure les die we geleerd hebben

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 21:53

Bizar verhaal. Ik heb bij die van mij ook gewoon het bedrag een dag van te voren over gemaakt.

Ik zou even voorzichtig zijn met wat je op internet zet over deze situatie, zeker als je dit via rechtsbijstand en politie gaat spelen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 21:56

Evilginger, gaat dit om het verhaal dat gedeeld wordt op facebook door ene Sourayah? Komt grotendeels overeen.
Alleen snap ik niet goed dat die meid zelf op vakantie is en die paarden gestolen zijn door die man. Zou jij dan je nieuwe paard ophalen terwijl de eigenaar/verkoper op vakantie is?

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:04

Noblesse_ schreef:
Evilginger, gaat dit om het verhaal dat gedeeld wordt op facebook door ene Sourayah? Komt grotendeels overeen.
Alleen snap ik niet goed dat die meid zelf op vakantie is en die paarden gestolen zijn door die man. Zou jij dan je nieuwe paard ophalen terwijl de eigenaar/verkoper op vakantie is?

Klopt. Was wel gezegd tegen ons dat zij op vakantie was en de verzorger van het paard ging de overdracht doen. Was inderdaad absoluut niet handig en niet slim van ons ook niet.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:06

manic schreef:
Bizar verhaal. Ik heb bij die van mij ook gewoon het bedrag een dag van te voren over gemaakt.

Ik zou even voorzichtig zijn met wat je op internet zet over deze situatie, zeker als je dit via rechtsbijstand en politie gaat spelen.

Sowieso, alle concrete info krijgen ze. Daar wil ik verder ook wat vaag rond blijven op het internet. Materieel bewijs komt sowieso niet op het internet terecht. Vandaar dat ik zelf nog niets in opgelicht groepen heb gezet. Hier wou ik het wel delen om anderen te waarschuwen wat voor praktijken er kunnen plaatsvinden naast inspuitingen en verzwijgen van zaken bij verkoop

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:11

Wat een zootje daar. Voor zover ik begrijp is de man die ze gestolen heeft een (ex?) vriendje die jaloers is omdat ze plots een nieuwe relatie heeft en daarmee op vakantie is en als wraak d’r paarden maar gestolen heeft. Vorige week waren ze, als je al die profielen bekijkt en de reacties op foto’s, allemaal wel nog goed bevriend. Zou denken dat die paarden wel weer boven water komen en dat dit gewoon een heel impulsieve domme actie was van de dief.

Alsnog zou ik persoonlijk wel m’n geld terugwillen en het paard laten voor wat het is. Veel te vaag gedoe.

Sterkte, hoop dat t snel opgelost is.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:13

Het is ook al opgepakt door 112 alarmeringen Zuid-Limburg.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:13

Noblesse_ schreef:
Wat een zootje daar. Voor zover ik begrijp is de man die ze gestolen heeft een (ex?) vriendje die jaloers is omdat ze plots een nieuwe relatie heeft en daarmee op vakantie is en als wraak d’r paarden maar gestolen heeft. Vorige week waren ze, als je al die profielen bekijkt en de reacties op foto’s, allemaal wel nog goed bevriend. Zou denken dat die paarden wel weer boven water komen en dat dit gewoon een heel impulsieve domme actie was van de dief.

Alsnog zou ik persoonlijk wel m’n geld terugwillen en het paard laten voor wat het is. Veel te vaag gedoe.

Sterkte, hoop dat t snel opgelost is.

Ja dat is ook ons plan. Wie weet wat er nog allemaal achter schuilt..

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:18

suffie schreef:
Het is ook al opgepakt door 112 alarmeringen Zuid-Limburg.

Ben het direct gaan opzoeken. Ook weer heel vage reacties eronder waarop ik niet kan uitmaken wie nu iets juist zegt, maakt het alleen maar ingewikkelder denk ik..

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:24

Ik lees ‘t net ook. Grote zooi dus.
Hopelijk wordt dit snel opgelost en krijg je je geld terug.
Vind ‘t maar vreemd dat die eigenaresse niet terug wil komen van dr vakantie. Als het verhaal is zoals zij zegt en mijn paarden waren gestolen stapte ik op de eerste bus/trein/vliegtuig terug naar huis :+

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:25

Noblesse_ schreef:
Ik lees ‘t net ook. Grote zooi dus.
Hopelijk wordt dit snel opgelost en krijg je je geld terug.
Vind ‘t maar vreemd dat die eigenaresse niet terug wil komen van dr vakantie. Als het verhaal is zoals zij zegt en mijn paarden waren gestolen stapte ik op de eerste bus/trein/vliegtuig terug naar huis :+

Ik ook! Ik ga al met angst op vakantie in het geval dat er iets met mijn andere dieren gebeurd qua ziekte, laat staan diefstal

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:12

MyWishMax schreef:

Ik ken geen verkopers die een paard meegeven en wel geloven dat het geld wel komt :n
En met overschrijven kan het soms ook wel even duren voordat het gestort is..
Dus hoe dopen jullie dat dan? Hebben jullie dan bijvoorbeeld 15 000 contant bij?

Heel bizar verhaal, ik hoop op een goede afloop!