Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 17:35

Wat heerlijk voor je *\o/*

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:29

Wat leuk!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:32

NICE!!

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:41

Uhmmm, ok? Ik heb getemd. Wat ga je heerlijk met Joy Ayasha <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 18:43

Dinsdag gaan we terug. :+ zondag gaan we een bosritje met m doen. Kan bij een nichtje van mijn man even in de bak rijden met hem voor die eerste gehoorzaamheid even te bevestigen en van daaruit kunnen we het bos in. :+:

Ahw wil niemand naar Fiji dan? _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:45

Dat vind ik heel erg fijn voor Joy. Lekker km maken en plezier hebben met de vrouw! Top.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 19:34

:D Baal zo zat de pivo gefaald heeft. Hij heeft zelfs wat SB gedaan. :+:
Heb wel nieuwe instellingen in de app gevonden. _O-

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:01

Wat was chris zijn oordeel over hem? Waren je 'zenuwen' terecht. Of heb je hem genoeg geleerd in de afgelopen tijd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 21:50

:D ik heb hem genoeg geleerd. _O-

Chris is erg gecharmeerd van Joy. Al van de eerste keer dat ie hem zag. Ik zie het niet zo omdat het mijn ‘baby’ is maar Chris vind hem uit zien als een heel sterk paard alsin krachtig, body, goede benen er onder… Dat ie fijn beweegt. Wat werken aan die galop maar dat wisten we. Ook fijne oefeningen om het wijken beter te krijgen (ik ben een ramp met wijken. :+ SB, travers, appuyeren geen probleem. Wijken? Probleem. :+ ) Joy had het na twee keer door. :+:

Geen gezeik met laden (Chris begon over die ene keer met Rêve _O- ), hij is gewoon te goed om waar te zijn… :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:55

Fijn.. Kathleen je hebt zoveel pech fysiek in het leven dat Joy in van je cadeautjes is. Dan kun je toch met je lijf "jong" zijn. Gun ik je zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 22:53

pien_2010 schreef:
Fijn.. Kathleen je hebt zoveel pech fysiek in het leven dat Joy in van je cadeautjes is. Dan kun je toch met je lijf "jong" zijn. Gun ik je zo.

Joy is echt ‘geleende vrede’. :+:
Mijn hoofd is leeg, ik kan mijn pijn even negeren…

We begonnen wel goed.
‘Middellijn volte naar rechts.’
*zet heel overtuigd volte links in.*
Toen ik bijna terug op de middellijn was;
‘Wacht… sorry dat was links….’ met Chris zijn: ‘oké volte rechts..’ *Chris registreert dat ik mijn fout besefte* ‘geen probleem.’

_O-

Chris zal dus niet op zulle dingen wijzen tenzij het natuurlijk echt ‘een verschil maakt’ voor de oefening. Hij weet dat mijn hersenen soms vertraging hebben. := links en rechts zal sowieso wel veel door elkaar gegooid worden maar ik doe dat alleen als ik ‘hersenloze’ ben.

Met een slangevolte stelde ik hem wat laat om, ik was net iets te laat met mijn been aan leggen (normaal gaat hij al op mijn zitbeen, kuit = de tweede hulp al) en kwam er heel droog: ‘omstellen want anders ga je door de platen en dat ziet er wat raar uit. :j
Ik: ‘Joy stopt…. Denk ik…… Rêve vroeger niet maar deze wel. :+

Joy zou stoppen denk ik maar Rêve liep er doorheen als ik niet om stelde. :=

En het is misschien raar maar voor mij is het gewoon zo’n verademing: na de les met zo’n jong onervaren dier (iig op vreemd terrein en dan een binnenbak/tent waar Rêve drie maanden over deed om normaal te doen.) gewoon heerlijk ontspannen uit stappen. Met een ontspannen teugel naar de vrachtwagen, hem op mijn duizendste gemak alleen kunnen laden. (Manlief loopt mee natuurlijk maar hij moet niet ingrijpen.)
Ook met opladen thuis…. Rêve laadde ik op het laatste niet meer zelf omdat ze zo nerveus en ruw was dat ik me altijd een dwaas voelde die niet eens een paard kon laden.

Ik weet dat ik kwa grondwerk stappen terug heb moeten zetten door mijn fysiek en Rêve wreef dat er in zeg maar. (Niet bewust natuurlijk.)

Maar Joy wacht gewoon. Geen stress, geen gedoe. Hij houdt zijn hoofd zo dat ik hem vloeiend kan vast klikken… :+:

Joy geeft me eigenlijk vaak het gevoel terug van hoe ik vroeger was… voor mijn infarct… en dat is… onbeschrijfelijk.

En ik geniet nu eigenlijk ook terug meer van Rêve merk ik…. :o
Na de fysio gaan voeren en Sam en Rêve geborsteld want die moeten ook hun quality time. En dan staat ze gewoon los en ze komt tutten en voorzichtig wat spelen… en daar heb ik ook écht van genoten… en ik denk zij ook want zo friemelen en die uitdrukking had ze nooit thuis. Rêve is een buitenpaard…
Ik durf ook wel geloven dat als ik haar nu op bouw zonder ‘moeten’ (Alsin; geen wedstrijden in gedachten) dat ze wellicht ineens wél wil werken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:16

Ik reageer niet zo vaak
Maar zou het verschil in 'zwaarheid' niet kunnen liggen dat reve voor je aan het werk ging(en niet van harte) omdat je het van haar vraagt, en dat Joy met je aan het werk gaat omdat jullie dat fijn vinden om samen te doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 23:40

fleurtjeuh schreef:
Ik reageer niet zo vaak
Maar zou het verschil in 'zwaarheid' niet kunnen liggen dat reve voor je aan het werk ging(en niet van harte) omdat je het van haar vraagt, en dat Joy met je aan het werk gaat omdat jullie dat fijn vinden om samen te doen?

Dat zou heel goed kunnen. Rêve kwam mee, Joy voelt altijd alsof hij ‘mee op avontuur mag.’ :+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:54

Een "nou, vooruit dan maar....." is toch een heel andere vibe dan "Gezellig! Wat gaan we doen?" .

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 00:07

Wat heerlijk dat dat zo voelt en je dat ook echt zo ervaart. Hoe fijn om even gewoon te genieten! Joy is een topknol en zelfs Chris vindt dat... nou dan zit dat volgens mij helemaal goed!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 14:30

Geweldige Joy, een once in a life horse!
Fijn dat je er zo bewust van geniet!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:55

Heerlijk om te lezen en te zien dat JOy je zo'n plezier geeft en rust in je hoofd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 21:37

pmarena schreef:
Een "nou, vooruit dan maar....." is toch een heel andere vibe dan "Gezellig! Wat gaan we doen?" .

Dat. :+: Joy loopt altijd nieuwsgierig onder/langs je. Benieuwd naar wat we gaan doen… ipv ‘omdat jij het bent maar als ik er moe van word gaan we praten.…. >;)

Muga schreef:
Wat heerlijk dat dat zo voelt en je dat ook echt zo ervaart. Hoe fijn om even gewoon te genieten! Joy is een topknol en zelfs Chris vindt dat... nou dan zit dat volgens mij helemaal goed!

Chris houdt ook wel van palomino’s. _O-

pien_2010 schreef:
Geweldige Joy, een once in a life horse!
Fijn dat je er zo bewust van geniet!

:+: ik hoop stiekem op een even leuke broer. Is dat erg? _O-

petraaken schreef:
Heerlijk om te lezen en te zien dat JOy je zo'n plezier geeft en rust in je hoofd.

:j hij is er echt gewoon graag bij. Joy zal ook bij de groep komen staan ipv te gaan grazen bv… :+: toen hij nog veulen was maakte ik me daar soms zorgen over dat hij te mensgericht was.

Iets anders dames, ik wil jullie advies. Joy heeft een klein maatje van singel en heeft nu eentje die ik van Lauren leen. 50cm en die moet ik vrij hoog aan singelen dus zelfs als hij breder wordt straks gaat hij gewoon ‘in’ die 50cm groeien denk ik.

Ik heb altijd de tekna anatomic gehad voor Sam en Rêve maar de kleinste die ik heb is 60cm.

Ik vind het ‘gespje’ aan die singel fijn maar ik wil vooral een singel die ik beter proper kan houden . Nu heeft hij neopreen en als het niet warm is buiten blijft die te lang nat als je ‘m wast. Dus welke singels zijn jullie tevreden over?
Makkelijk proper te maken, liefst anatomisch… ademende singels, werkt dat?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 01:06

Ik heb een anatomische singel, dat is een prolite freedom, ik weet niet of die in 50cm komt. Ik heb hem in 60cm namelijk

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 01:50

De prolite vond ik ruk. Geen mooie pasvorm. De edix singels zijn wel erg fijn.
Ik ben ook erg van van de eric le tixerant singel.
En als het een dunne rechte mag zijn: Fra! Helaas is mijn pre te dik anders gebruikte ik nog altijd die of de tixerant.

https://agradi.nl/products/f-r-a-supers ... YhEALw_wcB

Deze is er in 50 cm.
Na een tijd vormt die zich supermooi naar je paard en wordt die vanzelf anatomisch

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:46

Wat loopt Joy er heerlijk bij in de les, alsof hij al jaren niet anders doet! Hij heeft een gouden karakter en dat toont zich in alles. Reve heeft hem erg goed in elkaar gezet! Begrijpelijk dat je wel een broertje voor Joy zou willen met eenzelfde karakter :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:44

Ik zou eerder gaan voor een vrouwelijke kopie van Joy maar dat ben ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:47

Dat bestaat niet denk ik. Iets met hormonen en hengstigheid....en volgens mij is Kathleen net als ik meer iemand voor mannen paarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 11:37

petraaken schreef:
Ik zou eerder gaan voor een vrouwelijke kopie van Joy maar dat ben ik.

Ik denk niet dat de merrielijn aanspreekbare merries kan maken. _O-
Ik wilde ook een merrie maar ik denk dat het *** karakter op het X chromosoom zit. _O-

Dat of ik heb idd geen feeling voor merries. _O-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:51

Die Joy is zijn kleurtje waard, een gouden karakter :)

Qua singels heb ik hier ook al heel veel getest maar tot nu toe erg tevreden over mijn Edix. Ik heb de simpele rechte, niet de cresent