Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fardoe schreef:Quarbonne is erg leuk, in het filmpje is heel duidelijk zijn lichaamstaal te lezen in de kudde.
Als ik het filmpje zo bekijk dan kunnen ze makkelijk met zijn vieren bij elkaar blijven staan. Er is niets van gepiep en gedoe , ze staan gewoon rustig bij elkaar.
Monique1963 schreef:Waar ik trouwens bij de transporteur wel wat van ga zeggen, is dat de bars niet op shet maat zijn. Dat vind ik slecht. Wij hebben onze trailerbars aangepast op shet hoogte, ze kunnen bij ons hoog of laag. En hij doet ook de veiligheidshaakjes niet op de bars. Niet dat het uitmaakt bij een shet, maar toch. Hm.
EDIT het betekent ook dat er vooraan dus geen bar zit. Lijkt me link. Paardje kan nu ook nergens tegenaan leunen, geen steun zoeken. Dat wordt zwaar voor hem al die uren.
Bah ik ben een stuk minder happy met het transport.
ik weet nog toen poupette kwam (met Callas) dat er voor haar ook geen goede plek in de vrachtwagen was. Dus werd ze in de hooikist gezet! Althans de plek waar het hooi normaal lag, daar mocht zij in staan, dat was haar maat.
Beckie schreef:Wat een leuke kudde hebben jullie zo.
Ik zou ook de dagelijkse individuele routine met ze oppakken. Zolang ze ruimte, eten, water en (als het heel warm) is ook schaduw genoeg hebben, zou ik er op vertrouwen dat ze het zelf wel regelen en vooral niet teveel 'ingrijpen'. Een hechte kudde vormen kan snel gaan, maar er kan ook echt een aantal maanden overheen gaan. En dat geeft niks want ze komen niets te kort en vinden hun weg wel.
Geniet ervan.
Cera_D schreef:Leuk om dat grondwerk zo te zien, doet Pisca toch echt heel netjes!
Persoonlijk zou ik inderdaad wel langzaam starten met een beetje routine erin te bouwen om ze individueel mee te nemen, al is het maar voor 1 minuutje, dat ze merken dat de andere heus niet zomaar weg zijn. En met Callas zou ik dan lekker gaan clickeren om haar hoofd wat af te leiden, wat kusjes geven, touchen of iets anders kleins, zodat het voor haar ook een goede ervaring wordt om de kudde uit te gaan.
En voor Quarbonne misschien een touwhalstertje? Daarmee heb je soms net wat meer te zeggen als ze (letterlijk) een loopje met je nemen
fransje23 schreef:Die ogen van Prisca als je met dat weeglint bezig bent. Ze lijkt te denken: oeps, ze heeft het door..."![]()
Gaat toch goed zo allemaal bij elkaar. Om echt een kudde te worden kost wat tijd.
Voor het werken met Quarbonne is het misschien handig om handschoenen te dragen. Dan kun je het touw ook wat langer vasthouden zonder risico op opgeschuurde handen.
Hij is wel leuk, echt een eigenwijs type!
vopo914 schreef:Heerlijk filmpje!!
Ik vind ze prachtig zo bij elkaar
Zinzi_jewel schreef:Monique1963 schreef:Waar ik trouwens bij de transporteur wel wat van ga zeggen, is dat de bars niet op shet maat zijn. Dat vind ik slecht. Wij hebben onze trailerbars aangepast op shet hoogte, ze kunnen bij ons hoog of laag. En hij doet ook de veiligheidshaakjes niet op de bars. Niet dat het uitmaakt bij een shet, maar toch. Hm.
EDIT het betekent ook dat er vooraan dus geen bar zit. Lijkt me link. Paardje kan nu ook nergens tegenaan leunen, geen steun zoeken. Dat wordt zwaar voor hem al die uren.
Bah ik ben een stuk minder happy met het transport.
ik weet nog toen poupette kwam (met Callas) dat er voor haar ook geen goede plek in de vrachtwagen was. Dus werd ze in de hooikist gezet! Althans de plek waar het hooi normaal lag, daar mocht zij in staan, dat was haar maat.
De pony zal zich mogelijk keren of voorin in de punt gaan staan met kont tegen de rijrichting. Neem aan dat hij niet vast staat .
Wij vervoeren de kleintjes altijd los op de wagen ...
Beckie schreef:Wat een leuke kudde hebben jullie zo.
Ik zou ook de dagelijkse individuele routine met ze oppakken. Zolang ze ruimte, eten, water en (als het heel warm) is ook schaduw genoeg hebben, zou ik er op vertrouwen dat ze het zelf wel regelen en vooral niet teveel 'ingrijpen'. Een hechte kudde vormen kan snel gaan, maar er kan ook echt een aantal maanden overheen gaan. En dat geeft niks want ze komen niets te kort en vinden hun weg wel.
Geniet ervan.
JudithO schreef:Leuk spul zo bij elkaar! Inderdaad gewoon de toekomstige routine oppakken zou ik ook doen, dan wordt het allemaal vanzelf gewoon.
Ik vond dat hoofd van Prisca zo grappig toen je ze bij elkaar deed. Callas en Poupette rennen langs jullie heen de paddock in en Prisca kijkt dan echt achterom van, nou dan niet! Whatever
Kaatastrof schreef:Om dat gedrag van Quarbonne af te leren raad ik je aan om erg te gaan oefenen op wegbuigen vd achterhand/overstappen over de achterbenen. Aan het hoofd trekken heeft geen zin als ze er zo vandoor gaan, maar echt naar die achterhand toe drijven/stappen zodat ze die moeten verzetten en als het ware in een cirkeltje terecht komen doorbreekt die cyclus. Dan zet je meteen ook de motor stil en zit het kopje bij jou
Muga schreef:Beckie schreef:Wat een leuke kudde hebben jullie zo.
Geniet ervan.
Precies wat ik dacht. Ze staan rustig, jagen niet onnodig, tasten voorzichtig af... ik zou ze lekker laten lopen zo.
En idd, wel wat gaan doen met ze. Anders heb je straks uitzicht op 4 paardjes en kun je alleen maar kijken omdat ze niet bij elkaar weg willen... of 3 handpaarden
Zinzi_jewel schreef:Wat betreft quarbonne ( schrijf ik het goed )
Zou ik ook zeker een touwhalster of een halster met ketting rondom neus gebruiken.
Niet om zelf aan te trekken uiteraard , maar om hem zelf tegen de weerstand aan te laten lopen .
Mijn vorige paard , ontrok zich ook aan met me meegaan . Zeker als de andere achterbleven .
Bij haar was t niet stout maar ze was eigenlijk heel onzeker bij mensen en daardoor liever in de kudde .
Het halster met ketting gaf haar uiteindelijk vertrouwen.
In de zin van " hey ik moet door de begrenzing bij jou blijven en eigenlijk voelt dat toch heel veilig "
Succes met je leuke club
Callas , ja ik ken wel een paard dat inwendig hengst is .
Van buiten leek ze meest merrie enkel zag haar kling er iets anders uit .
Leek wel n begin van n penis tussen de spleet uit te steken
Is te checken aan de hand van bloed onderzoek .
Te veel testosteron kan zomaar ook bij echte merries hoor
JudithO schreef:Dat klinkt goed met Prisca! Geweldig, ik kan me voorstellen dat ze moet wennen aan uitzicht haha.
Fantastisch om te horen dat het snuiven al beter wordt, ze begint al te wennen! Ook dat de ruin minder hinnikt, dat is ook goed.
Is Callas nog steeds zo beschermend of wordt het al minder?
Zinzi_jewel schreef:Een bit werkt harder in als een ketting waar ze zelf tegen aan lopen.
Hormoon preparaat kom je al gauw op Regumate uit . En dat is super duur in de paarden uitvoering en op langere duur erg ongezond .
Mensen dames kunnen er onvruchtbaar van worden .