[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:07

daar hebben jullie helemaal gelijk in.

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 19:08

Moeilijk is dat he Fleur, ik ken het :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:10

evelien had het paard gezien, maar ben er absoluut niet wild van.
Ze geeft aan dat het dier sterk is in de mond en qua niveau nagenoeg groen.
Paard op S&T rijden voor foto's omdat het stoer is vind ik echt een NoGo, maar ieder zijn eigen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:11

Da's wel herkenbaar ja. :D Ben eigenlijk niet op zoek maar kijk toch dagelijks even op Sporthorses, gewoon omdat 't kan haha.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 15-12-12 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:12

blondysally1 schreef:
ik had het zelfde probleem met mijn paard ik heb haar heel goedkoop kunnen kopen want ze was een porbleem met het aleen zijn ook aleen in de bak rijden was een probleem 1e keer heb ik er een paard bij gezet op stal omdat ik me paard net had en dr nog niet kenden maar het afzadelen deed ik toen ze aleen stond dit was echt een drama gevaarlijk gewoon ze plette me tussen de muur en haar zelf ik moes haar rondjes lopen afzadelen maar ik was niet van plan om steets 2 paarden op te moeten halen als ik me eigen wil rijden ik ben toen met dr aan de gang gegaan ze moes het maar leren heeft me wel een stuk of 8 halster touwen gekost maar je zag dat ze met de dag rustiger werd ook buiten in de bak is geen probleem meer binne 2 week had ik een gewoonte van 13 jaar lang er uit ik kan dr nu op en afzadelen met de stal duur los en ze hoeft niet eens vast te staan ze je moet gewoon heel streng zijn en soms maar ff goed boos worden want ieder paard kan wel aleen staan

Dit schrijft ze in een topic over het betreffende paard.

ralphtdw

erg vreemd dat je met s&t rijd voor de verkoop foto's zo krijg je toch vraagtekens
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 15-12-12 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Laurie schreef:
Da's wel herkenbaar ja. :D Ben eigenlijk niet op zoek maar kijk toch dagelijks even op Sporthorses, gewoon omdat het kan haha.

Het is een beetje een gewoonte geworden bij mij.
Als ik me verveel ga ik op MP kijken of er nieuwe paarden op staan

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:13

ralphtdw schreef:
erg vreemd dat je met s&t rijd voor de verkoop foto's zo krijg je toch vraagtekens

My point exactly.
Vooral dat ze het ook meteen toegeeft eronder.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:15

Ik zit ook graag te kijken op MP naar paarden en pony;s

Helaas moet ik nog een paar maanden wachten , dan heb ik naar alle waarschijnlijkheid mijn eigen stal.
Dan pas kan ik er weer wat bij kopen voor de lessen of te verleasen .

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:15

fleurtjeuh schreef:
ralphtdw schreef:

My point exactly.
Vooral dat ze het ook meteen toegeeft eronder.

jep en vaak is er ook wel meer aan de hand dan wat ze zegt.
wij zijn er wel achter als iemand wat nadelig over het paard zegt in de advertentie dat het in werkelijkheid nog veel erger is dan hoe de verkoper het beschrijft in de advertentie (dit bedoel ik in algemeen)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 19:17

Mijn eerste kijker komt straks nu sta ik nog lekker te bibberen op onze kerstmarkt :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:19

succes Seven!

ralp vind dat niet echt eerlijk, meeste mensen zijn toch wel heel eerlijk in hun advertentie's dat wil niet zeggen dat men er direct wat achter moet zoeken of dat het nog erger is als aangegeven word.
Vind het persoonlijk een typisch gevalletje van beoordelen van een schermpje.

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:19

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:20

Goos_Horses schreef:
succes Seven!

ralp vind dat niet echt eerlijk, meeste mensen zijn toch wel heel eerlijk in hun advertentie's dat wil niet zeggen dat men er direct wat achter moet zoeken of dat het nog erger is als aangegeven word.

Maar ze geeft meteen al toe dat ze de boel bedriegd aangezien ze zegt dat ze de SenT puur voor de foto's erin heeft gehangen.
We zeggen toch niet dat er dus wat mis is met het paard?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:22

Goos_Horses schreef:
succes Seven!

het kan zijn dat niet iedereen zo is,
maar in onze gevallen hebben wij dit vaak mee gemaakt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 19:23

Ik wil ook niet zo beoordelen dat vind ik zonde van het paard kan voor een handige ruiter wel een hele leuke zijn in het echt. Waarom zal het bedriegen zijn als je met ST rijd daar hoef je geen Z voor te rijden om het maar even cru te zeggen. Zelf vind ik dat je wel aardig wat moet kunnen rijden en je paard ook aan die verfijning toe is maar dat laat ik even in het midden

Bedankt Goos

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:24

fleurtje dat gaat niet puur om haar advertentie, maar in het algemeen.

Dat dit dier het bit niet enkel in heeft voor de stoere foto's ('t is ook maar net wat je er stoer aan vind natuurlijk) is overduidelijk. Verder geeft ze ook eerlijk toe dat het dier heel sterk is in de mond en ze daarom ook de S&T erin heeft hangen

Ralp wij hebben dit nog nooit mee gemaakt. hangt overigens ook van zoveel factoren af, met name je eigen kunnen.
Tuurlijk heb je uitzonderingen op de regel maar die hou je altijd

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:29

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:30

Goos_Horses schreef:
fleurtje dat gaat niet puur om haar advertentie, maar in het algemeen.

Dat dit dier het bit niet enkel in heeft voor de stoere foto's ('t is ook maar net wat je er stoer aan vind natuurlijk) is overduidelijk. Verder geeft ze ook eerlijk toe dat het dier heel sterk is in de mond en ze daarom ook de S&T erin heeft hangen

Ralp wij hebben dit nog nooit mee gemaakt. hangt overigens ook van zoveel factoren af, met name je eigen kunnen.
Tuurlijk heb je uitzonderingen op de regel maar die hou je altijd

ja oke maar ik zeg dit omdat wij dit meerder keren hebben mee gemaakt,
en tuurlijk ligt het aan het eigen kunnen van de ruiter.
maar ik neem aan dat wij wel iets kunnen qwa rijden,
als wij 18 jaar in de sport mee doen heel veel paarden uitgebracht en zadelmak gemaakt,
ik zeg niet dat wij ster ruiters zijn maar kan wel inschatten als iemand niet helemaal eerlijk zijn en dit hebben wij helaas al een paar keer mee gemaakt en daarom was mijn reactie zo.
maar wij kopen 9 van de 10 keer een onbeleerd paard en hebben er niet vaak mee te maken.

laatst keken wij nog naar een paar zou weggaan omdat de ruiter net wat te weinig ervaring had en de klik er ook niet was maar het paard is wel altijd braaf en doet niks.
oke wij kijken wij erop rijden maar meisje wou al niet voor rijden wat wij wel graag van te voren willen zien maar goed puntje bij paaltje paard was levens gevaarlijk dat mijn zusje eraf moest springen en dan zeggen de eigenaren en dit bedoel ik nou daarom gaat hij weg terwijl wij het gevraagd hebben.

en zo kan ik er nog wel een paar op noemen en daarom zeggen wij nu vaak als iemand wat nadelig over het paard zegt (of aan de telefoon dat wij vaak mee maken dat het in werkelijkheid toch wel anders is

of na een merrie vragen wij of zij geen merrie streken heeft nee kan soms alleen wat aanhalig wezen komen wij daar was ze toevallig hengstig ook zo gevaarlijk de merrie trapte de eigenaar een paar keer vol op het lichaam wij konden niet eens wat doen voor haar omdat het paard gewoon van zich af mept paard los gelaten in weiland en zijn maar weer naar huis gegaan

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:47

ff spuieen hoor.
Jeetje wat lezen sommige mensen slecht.
Krijg ik via de pb weer een paard aangeboden terwijl ik niet op zoek ben.
Hebben ze weer half zitten lezen hier en hopen hun paard te slijten ik snap het wel maar word er een beetje moe van.....

net even heerlijk op de tinker van me vriendinnetje gereden even hoofdje leeg gemaakt. Ik kreeg weer de bevesiging dat ik echt een paard met vlakke gangen zoeken moet. Januari ga ik maar weer me lijstje met bezoekadressen maken.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:52

Morgen gaan m'n moeder en ik kijken naar een 17 jarige e pony, vosje met redelijk wat wit.
Ben heel benieuwd en hoop echt dat het wat is.

Zo maar even bij lezen :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:54

svdijk schreef:
Morgen gaan m'n moeder en ik kijken naar een 17 jarige e pony, vosje met redelijk wat wit.
Ben heel benieuwd en hoop echt dat het wat is.

Zo maar even bij lezen :)

Spannend succes morgen

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:02

Van de week ineens 2 keer gebeld of mijn hengst niet te koop was.
Nou.. nee eigenlijk niet. :+

Mn pa.. droge Fries en handelsman in hart en nieren dat ie is meteen: Moet je voortaan vragen wat ze bieden! :')

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:10

svdijk, leuk foto? in ieder geval succes morgen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:18

Goos_Horses schreef:
ook al is blub niet gestopt, dan komt hij de advertentie van Seven wel tegen ;-)

Al zijn spullen staan te koop, wegens stoppen staat in de advertentie.