Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:37

Karakter is zo enorm belangrijk voor die kids. Ik had een D van 1.45 toen ik 7 was en net begon met rijden. Met 12 jaar overstap naar een E van 1.52 omdat ik te lang werd. Zelfde met mijn dochter. Die zat met 10 op een mooie D maat, maar met 13 jaar al op een paard van 1.63 omdat ze de pony al ontgroeid was. Die heeft nu alle paarden boven de 1.70 omdat ze lange benen heeft, terwijl ze zelf maar 1.76 is en maatje 34/36.

Als alles klopt, dan maken die paar cm groter of kleiner echt niet uit. Als ze maar lekker ‘vrij’ kunnen omgaan met een pony.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:38

Mijn 11 jarige dochter rijd ook mijn merrie van zeker 1,73m
En daar rijd ze al mee sinds ze 8 jaar is.
Afbeelding
Ze kan alles zelf met dr. Alleen met het springen dan is het teveel in karakter en dan wordt zo'n grote wel heel veel paard opeens.
Ik gun haar dus een maatje kleiner maar ik ben niet zo van het verkopen dus liever dan iets op maat.
En iets nuchterder in karakter zou perfect zijn. Want die witte van mij kan wel eens een heethoofd zijn buiten. Zelf maakt ze er geen probleem van en rijd ze prima door en negeert het gedrag.

Ik denk dat karakter van kind en paard moeten matchen en dan is het een goede combinatie.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:42

denisesilver schreef:
Te veel pony heeft mi meer met beperkte rijvaardigheid en opvoeding te maken, dan met de grootte.

Nee hoor. Kunnen ze nog zo goed opgevoed zijn

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Ik denk niet dat deze visies allemaal bij elkaar gaan komen. Denk dat het goed is om het er over eens te zijn dat iedereen moet doen waar hij/ zij zich goed bij voelt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:31

Moet zelfs zeggen dat ik de kinderen van mijn zus voor hun achtste maar heel beperkt op het paard zet voor een rondje. Funest voor je heup, rug en knieën, dat paardrijden. Daar zullen ook de meningen over verschillen.

Uiteindelijk handel je uit eigen ervaring en visie, inderdaad.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

Elke keer n nieuwe is natuurlijk niet leuk.

Mijn kinderen hadden een jonge welsh A toen ze 0 en 2 waren. Ze hebben er tm hun 10e op gereden ( toen waren ze eigenlijk net te groot , maar wat buitenritten kon best).
Toen kwam de New forest d pony .

Ze reden ook al op mijn freiberger van 1m56 sinds ze 8 jaar waren. Maar die is zo betrouwbaar, dat dat kon.