Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Ik ken juist heel veel Spanjaarden die veel schrikken en flink kunnen reageren/overdrijven haha.En ook van dat licht streepje of zand oid. Het blijft toch ook echt afhankelijk van het paard zelf, zelfs in hetzelfde ras. Om maar niet te spreken over het verschil tussen de echte Pre's (die onderling ook echt nog steeds allemaal anders kunnen reageren) en de kruisingen. Je ziet nu dat alles zowat een andalusier of pre genoemd wordt, terwijl het later gewoon een kruising uit Spanje blijkt te zijn.
Net als dat je bij andere warmbloeden niks kan zeggen over de manier van schrikken op basis van ras.
En tussen rennen en rennen zit ook een verschil. Mijn huidige gaat rennen als ze echt extreem schrikt, anders is het alleen een klein schokjes door lichaam maar zij schrikt eigenlijk maar heel weinig, maar bij dat rennen blijf je eigenlijk altijd zitten. Want het is gewoon een flinke galop, maar zit heel stevigZij voelt voor mensen veel veiliger als de vorige, terwijl die nooit ging rennen, nooit bokken oid als hij schrok. Hij zakte een keer door de benen, maar verder niks. Maar toch vonden mensen hem onveiliger voelen.
_Tarzan schreef:Klopt zeker hoor Marjan, zoals gezegd ben ik best een handige ruiter maar geen zekere ruiter. Alleen wordt mijn onzekerheid versterkt door het vele schrikken, doet hij dit niet ben ik ook niet onzeker, snap je het nog?
Bij Rambo moet je de gordels vast doen ondanks dat hij braaf blijft hahah, soms ook gewoon tijdens het draven opeens een noodstop waarbij je tussen de oren ligt want: nat zand voor z'n neus of een streep zonlicht
evilginger schreef:Elisa2 schreef:Allemachtig wat een gedoe..ik hoop dat jullie je geld nog terug krijgen..
Jullie hadden dus niet betaald bij overdracht?
Nee klopt, ook een domme fout van onszelf. Dat geef ik maar al te graag toe.
Ineke2 schreef:Ja Izarra was gisteren kijkerig achterin de bak. Waarom? Geen idee, maar heb juist extra been gegeven dat ze door moest blijven lopen ipv terug te komen in tempo en als ze naar buiten wilde kijken draaide ik een volte op. Als ze weer bij mij was met haar focus reed ik weer rechtdoor. Ik bleef zelf geconcentreerd dat het tempo van mij was, dus ik heb veel schijnovergangen en echte overgangen gereden. Nou na 20 minuten keek ze nergens meer naar, want ze helemaal met mij bezig.
Moet zeggen dat dit heus niet altijd zo goed lukt, maar gisteren wel en daar was ik erg blij mee.
Evilginger wat een verhaal joh, sterkte ermee. Hopelijk krijg je het geld nog terug.