Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:22

Hopelijk was Chris al aan te spreken na zijn nachtje Carnaval. :+

ikkedus

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:55

overheerlijk dat filmpje! Gewoon even lekker mogen gaan. Ik kan me helemaal voorstellen dat hij dat even leuk vond!
Het is dan ook wel weer bijzonder dat hij daarna ook gewoon relaxt is en er geen gewoonte van wil maken gelijk.
Was je niet bang dat het gras ook glad kon zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 21:03

ikkedus schreef:
overheerlijk dat filmpje! Gewoon even lekker mogen gaan. Ik kan me helemaal voorstellen dat hij dat even leuk vond!
Het is dan ook wel weer bijzonder dat hij daarna ook gewoon relaxt is en er geen gewoonte van wil maken gelijk.
Was je niet bang dat het gras ook glad kon zijn?

Had een stukje gedraafd voor ik m liet gaan. :D
Hoop dat hij wedstrijden ook zo op vat. :+:

petraaken schreef:
Hopelijk was Chris al aan te spreken na zijn nachtje Carnaval. :+

Hij heeft mij gebeld _O- denk dat ie door had dat ik niet echt wist wanneer te bellen. _O-
Vrijdag mag Joy naar Chris. :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:03

Wat leuk!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:25

@Ayasha; ik zag de slangenvolte rond de bomen. Ook een mooie oefening natuurlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 23:07

ikkedus schreef:
@Ayasha; ik zag de slangenvolte rond de bomen. Ook een mooie oefening natuurlijk.

:j en het konijn dat op schrok? _O- ik keek meer dan Joy. _O-
Slangevolte was ideaal om te voelen hoe de bodem was. Hij draafde daar zelf heel zelfzeker door en Joy is zich heel bewust van de bodem (dat merk je ook in de natte piste bv). Hij neemt gas terug als hij voelt dat zijn voeten niet stabiel zijn. :+:

pien_2010 schreef:
Wat leuk!

Kreeg om 13:00 al telefoon. Chris kan beter feesten dan ik. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 23:41

Heerlijke beelden dat rijden in die weide! En leuk dat ie weer mee mag naar Chris, die zal een flink verschil zien vergeleken met vorige keer.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:00

Ik heb geen konijn gezien op die beelden. Zag enkel Joy ineens uitwijken maar dat is het wel.

Wat is hij braaf zeg op de grote ruimte. Benieuwd hoe het vrijdag gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 18:35

Mars schreef:
Heerlijke beelden dat rijden in die weide! En leuk dat ie weer mee mag naar Chris, die zal een flink verschil zien vergeleken met vorige keer.

Ik hoop het. := ben daar altijd bang voor maar dat was ik met Sam en Reve ook nog elke keer. _O- ook als ik om de week leste. Dat ie een keer ging zeggen ‘heb je wel wat gedaan eigenlijk?’ _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 00:46

Ga ze wat proberen te ordenen.. Ik neem stilaan wat ‘SB’ en ‘travers’ mee al mag ik het zo niet noemen. Het gaat me er nu puur om dat ik zijn schouders en heupen verplaatst krijg. Correctere buiging komt in mijn ervaring naarmate ze meer coördinatie krijgen. Tenzij Joy de eerste wordt waarbij het niet goed komt. :D linksom was moeilijker dus daar heb ik alleen wat schoidervoor gevraagd. Rechtsom kon ik wat meer vragen. :j

Gewoon stukje draf en overgang naar stap. Het voelde trager. :+ dat zijn de details waar Chris vrijdag enorm mee gaat kunnen helpen. :j het tempo vinden waar hij actief is maar niet overhaast.

Linkergalop is nu ironisch genoeg zijn minder sterke galop geworden. :+

Hele flinke rechtergalop. Op het been en netjes aan gesprongen :+:

Stukje SB in stap. Wiebelig en over de schouder maar voor nu gaat het me om: 1. Reactie krijgen. 2. Dat hij kruist-> coördinatie, lenigheid, kracht.

Kijken wat ie deed als ik zijn achterhand wat naar binnen vroeg…

En eens testen wat ie in draf zou doen want Rêve en Sam waren er sneller mee weg in draf.
Denk dat Joy eerst nog wat in stap mag oefenen maar je weet het pas als je het probeert. :+
Halsstrekken:

Hier wil ik naar toe kwa halsstrekken:

En de knappe man aan zijn ‘flinke baby!’ Maaltijd van luzerne en gehakselde groene haver met zicht op… de honden. :+ dan kan hij even rustig tot zichzelf komen want Leo wil meteen spelen als ik hem buiten laat. :+ dus hij krijgt wat extra mentale cooling down met een half uurtje stal. Vaak borstel ik hem even met zo’n massage ding terwijl hij eet.
Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer rust. Vrijdag Chris. Zaterdag zie ik hoe hij is. Waarschijnlijk ook rust dat ie kan verwerken.

Rêve en Sam vandaag geroskamt en Rêve was voor het eerst niet meer gevoelig op haar rug. :+: spier die hard was voorheen was iig vandaag ook mooi zacht/verend,

Sammie doet het goed. Hij is rad, geen zwelling of warme pees meer maar ik pak hem niet meer op. :n hij doet het goed in zijn pensioen en ik wil hem niet riskeren. :o hij kan bewegen zoveel hij wil en hij is happy. :+:
Rêve pak ik misschien wel nog wat op als haar rug zo mooi verend blijft voelen op aanraking.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 05:30

Alles gebeurt met een reden zeggen ze

Reve had zo iets van “jij pakt die kleine, die ik zoveel maanden gedragen heb voor je, maar niet tegoei op, want je wilt mij niet vervangen. Dan zorg ik maar dat je mij moet vervangen”
Reve wou je gewoon dat laatste zetje geven wat je nodig had.

En eerlijk ? Ik geef haar gelijk :j
Op joy zie je je stralen zoals je zelfs niet met Sam deed, en daar vond ik je al persoonlijk een betere match mee als Reve (bij gebrek aan betere verwoording. Je begrijpt me denk ik wel)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 12:27

Had ze hem dan niet ineens ook kunnen uit leggen hoe een palomino hoort uit te zien? Ik heb het haar vaak genoeg getoond op wedstrijd. _O-

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 16:52

Ayasha schreef:
Had ze hem dan niet ineens ook kunnen uit leggen hoe een palomino hoort uit te zien? Ik heb het haar vaak genoeg getoond op wedstrijd. _O-

Een kleinigheidje hou je altijd :+ Rêve is Rêve hè… die heeft expres net 1 elementje van het gevraagde niet gedaan… ze zou Rêve niet zijn als ze je exact dat gegeven zou hebben als wat je vroeg… zij weet het beter :P dit is wat je krijgt *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 17:49

Neon schreef:
Een kleinigheidje hou je altijd :+ Rêve is Rêve hè… die heeft expres net 1 elementje van het gevraagde niet gedaan… ze zou Rêve niet zijn als ze je exact dat gegeven zou hebben als wat je vroeg… zij weet het beter :P dit is wat je krijgt *\o/*

‘Hij is braaf wat wil je nog meer van me? >;)

_O- _O-

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:14

Ayasha schreef:
Neon schreef:

‘Hij is braaf wat wil je nog meer van me? >;)

_O- _O-

Dat dus… beest heeft haar uiterste best gedaan op haar kleine duivelsgebroedje :knuffel:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 21:07

_O- Het bevalt haar ook wel zo geborsteld worden en verder niks. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 23:13

GUSTIxBILL schreef:

Reve had zo iets van “jij pakt die kleine, die ik zoveel maanden gedragen heb voor je, maar niet tegoei op, want je wilt mij niet vervangen. Dan zorg ik maar dat je mij moet vervangen”

Op joy zie je je stralen zoals je zelfs niet met Sam deed, en daar vond ik je al persoonlijk een betere match mee als Reve (bij gebrek aan betere verwoording. Je begrijpt me denk ik wel)

Ik snap wat je bedoelt. :j

Ik blijf het jammer vinden want ik ben nog steeds overtuigd van Rêve haar potentieel. Joy komt niet uit de lucht gevallen en Casanova draagt de helft bij, niet 100%.

Maar ik heb het denk ik ook in het topic al wel een paar keer gezegd: Rêve voelde altijd heel ‘zwaar.’ En ik krijg dát niet eens uit gelegd want Rêve is zacht in het mondje en heel licht op de hulpen. (Tenzij ze haar middelvinger op stak maar even gemiddeld genomen. :+ )
Lauren heeft zowel op Rêve als op Joy als op Sam gezeten misschien kan zij het gevoel wel benoemen. (Zal haar zo even porren. _O-).

Objectief gezien was Rêve een paard dat licht op de hulpen was. Dat ís bevestigd geweest door Lauren, mijn man, Chris…. En toch was Rêve rijden hard werken.

Als je op Joy stapt dan voelt het gewoon alsof het vanzelf gaat… en dat voelt al zo van het moment dat hij snapte dat ik niet verdween als ik op hem stapte. Zelfs toen hij nog wat haperde had ik veel minder moeite met hem dan met Rêve toen ze net zadelmak was terwijl Rêve echt opstappen en weg rijden was.

Ik kreeg van Rêve ook vaak rugpijn/pijn in mijn heupen en hoewel dat op het einde beterde heb ik Rêve nooit kunnen rijden in de week dat ik bv medicatie kreeg in het ziekenhuis. Joy stapte ik regelmatig de dag erna alweer op als het weer het toe liet.

Rêve had ook een heel moeilijk te beschrijven gang kwa uit zitten. Ze zat fijn, en toch gooide ze behoorlijk op. :+

Joy voelt gewoon soepel. Ik ben nog maar 1 keer buiten adem geweest met hem en toen zat mijn middenrif vast. :+ niet zijn schuld dus. :+

Ik heb Rêve eigenlijk ook op haar meest gelukkig en lief gezien toen ze drachtig was en Joy had,… Toen was ze echt… tevreden… happy…

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 06:20

Ayasha schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Ik snap wat je bedoelt. :j

Ik blijf het jammer vinden want ik ben nog steeds overtuigd van Rêve haar potentieel. Joy komt niet uit de lucht gevallen en Casanova draagt de helft bij, niet 100%.

Maar ik heb het denk ik ook in het topic al wel een paar keer gezegd: Rêve voelde altijd heel ‘zwaar.’ En ik krijg dát niet eens uit gelegd want Rêve is zacht in het mondje en heel licht op de hulpen. (Tenzij ze haar middelvinger op stak maar even gemiddeld genomen. :+ )
Lauren heeft zowel op Rêve als op Joy als op Sam gezeten misschien kan zij het gevoel wel benoemen. (Zal haar zo even porren. _O-).

Objectief gezien was Rêve een paard dat licht op de hulpen was. Dat ís bevestigd geweest door Lauren, mijn man, Chris…. En toch was Rêve rijden hard werken.

Als je op Joy stapt dan voelt het gewoon alsof het vanzelf gaat… en dat voelt al zo van het moment dat hij snapte dat ik niet verdween als ik op hem stapte. Zelfs toen hij nog wat haperde had ik veel minder moeite met hem dan met Rêve toen ze net zadelmak was terwijl Rêve echt opstappen en weg rijden was.

Ik kreeg van Rêve ook vaak rugpijn/pijn in mijn heupen en hoewel dat op het einde beterde heb ik Rêve nooit kunnen rijden in de week dat ik bv medicatie kreeg in het ziekenhuis. Joy stapte ik regelmatig de dag erna alweer op als het weer het toe liet.

Rêve had ook een heel moeilijk te beschrijven gang kwa uit zitten. Ze zat fijn, en toch gooide ze behoorlijk op. :+

Joy voelt gewoon soepel. Ik ben nog maar 1 keer buiten adem geweest met hem en toen zat mijn middenrif vast. :+ niet zijn schuld dus. :+

Ik heb Rêve eigenlijk ook op haar meest gelukkig en lief gezien toen ze drachtig was en Joy had,… Toen was ze echt… tevreden… happy…

Ik denk te begrijpen wat je bedoeld :j
Maar sommige paarden, ookal hebben ze de potentie, moet je het er niet uit willen proberen rijden.
Reve heeft een enorme potentie, ik heb jullie live gezien, en sorry, maar joy heeft kwa kunnen meer als 50% kwa kunnen van Reve.
Alleen zijn er paarden die niet kunnen, ookal hebben ze de potentie. Zijn er paarden bij wie je het niet moet willen kunnen. En zij is er een van.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 09:41

Ik snap ook wel wat je bedoelt.
Mijn PRE is super braaf, super licht op de hulpen, mijn heup een mm optillen zorgt voor een of andere zijgang.
Maar ze is ook erg flexibel, soms wat onstabiel en een pure ADHD'er, die dus ook élke hulp aanpakt, ook de onbedoelde, daar een antwoord op geeft, maar ook absoluut géén moeite doet om me het gemakkelijker te maken of even te zoeken naar het goede antwoord.

Dus ondanks dat ze zit als een zeteltje, superlicht is, moet ik echt wel hard gaan werken om mijn lijf onder controle te houden, te doseren, niet nerveus te worden zodat we niet in de chaos gaan rondvliegen, etc.

Mijn trekpaard is dan weer veel zwaarder qua lijf om te rijden, die heeft simpelweg meer moeite met de dingen dat ik wil van haar, maar is wel rustiger in dat koppie, veel meedenkender, straft mij niet af op foutjes en als ik iets vraag en ik zeg 1 keer JA! op een bepaalde reactie, dan pakt ze in die sessie dat gewoon als antwoord op die bepaalde hulp.

De PRE zegt heel vaak: JA MAAR! :+

Ik ga dus mee met de rest, Rêve vindt het moederschap en verlof blijkbaar wel heel prima, zal volgens mij wel werken omdat je het vraagt maar volgens mij vindt ze het niet persé leúk. En als jij met jouw lijf er dan meer miserie mee hebt en dan eventueel nadien ook nog telkens moet herstellen, moet je je even afvragen of het dat waard is en waarom je het wil doen.

Enige reden dat ik dan kan bedenken is om ze op een bepaald niveau te rijden zodat veulens meer waard zouden zijn. Maar of dat effectief zo een verschil maakt? Als je kan aantonen dat haar offspring mooi potentieel heeft heeft dat volgens mij meer waarde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 10:19

Inderdaad dat doet Rêve dus ook. Dus je bent eigenlijk continu je lichaam aan het aanspannen. En gezien Rêve dan ook nog niet heel graag werkt gaat die met liefde 100% voor hetgeen dat makkelijker is als ze de kans ziet om dat te doen. :+
Ze kon bv top verzamelen in galop maar als ik iets te veel ging terug zitten stonden we stil. :+ maakte je je wat lichter omdat ze soms wat te veel verzamelde en dan haast ter plekke bleef schoot ze ineens naar voren. :+
Rêve had geen middenweg en dat maakte haar rijden echt vermoeiend zeker toen we op het punt kwamen dat je wil kunnen schakelen in die verzameling. :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:33

Dat is precies de mijne dat je beschrijft! Heel veel uitersten, elke minieme hulp geeft een BAM reactie (en andere momenten krijg je dan geen reactie, en als je dan iets sterker inkomt vlieg je plots de andere richting uit.)

Met dat verschil dat de mijne me wel "lief" afstraft, niet door rodeo te geven of me eraf te pleuren zeg maar. Zij vindt het werken wel fijn (denk ik) waardoor ze het me op een brave manier moeilijk maakt.

Eentje zoals Rêve die dan nog wat onvoorspelbaarder is en plots kan beslissen dat ze je gaat lozen ... Het zou het voor mij persoonlijk niet waard zijn, zeker niet als je er lichamelijk van "afziet".

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:54

Ik snap ook wat je bedoeld, op Rêve krijg je niks cadeau. Joy is een groot cadeautje, heeft van zichzelf wellicht ook meer plezier om te werken voor je. Of het is die beroemde klik/chemie die je als vanzelf hebt met Joy. Dat zijn van die ongrijpbare dingen die niet 100% verklaarbaar zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 10:58

Rêve kon vrij bitchy reageren op zo’n momenten, een bok als ze ‘klaar’ was met verzamelen of steigeren als ze moest wachten na het op stappen was eigenlijk iets waar wij al lang niet meer van op keken. Ik zag het vaak zelfs voor ik op stapte. Dat deed ze alleen op verplaatsing. Dan zei ik meestal al ‘pak de longe maar of laat haar los als ze gaat.’
Je zag het aan haar ogen als het ‘one of those days’ was. Als het uit haar systeem was kon je daarna aan een losse teugel weg stappen maar die eerste frustratie moest je incasseren. Thuis heeft ze dat nooit gedaan. Wel het bokje als ze vond dat ik zeurde. :+ ‘Rêve vooruit!’ *bok en gaat drie passen voorwaarts.*

Soms wilde ik haar kunnen zeggen dat als ze half zoveel energie stak in luisteren als dat ze stak in gebruik maken van elke andere optie dat ze dan veel minder hard zou werken. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 17:07

De pivo heeft gefaald maar Joy was top! :+:
Heb 7 hele minuten voor ie me kwijt was en mijn man was even weg dus die kon m niet in de juiste richting duwen. :))

Joy kwam binnen en ging aan het werk. :+

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 17:08

Joy is geweldig <3