Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:32

Rizette schreef:
Welke aanvallen van grootvee in de stallen in Drenthe?
[/quote
Wil je het echt weten of is jouw enige doel om alles in twijfel te trekken? Een zogenaamde wolf in schaapskleren voor de dierhouders. Je doet me erg denken aan de rewilders die ik overal tegen kom die ook stelselmatige in twijfel trekken of ontkennen welke problemen de wolf veroorzaakt en wat ze aanrichten.

Oh echt? Ga je mij nu in een hokje duwen omdat ik me graag bij de feiten wil houden? Ik hou niet van complot theorieën. Ik vind die gevaarlijk.

Als iemand hier dingen beweerd die ik nergens in de main stream media lees zoals aanvallen in stallen in Drenthe, dan mag ik best om een bron vragen lijkt me? Anders vind ik het nogal ophitsend. Als je complotten vermoed, dat is prima maar ik vraag dan op mijn beurt: hoe zit dat dan, waar baseer je dat op?

En over mij persoonlijk:
- Ik ben tegenstander van het beleid in de OVP, maar vond Annemiek nogal hysterisch in die periode. Zij is beroepsprotester, ze pakt allerlei onderwerpen aan en heeft daar haar dagbesteding aan. Dat is geen geheim.
- Ik vind dat de wolf beheerd moet worden en beperkt moet worden in NL. Liefst mogen ze allemaal naar Rusland lopen. Maar tegelijkertijd vind ik dat je als dierhouder moet doen wat je kan zolang die wolven nog niet beheerd worden. Ik vind het dag en nacht alleen buitenlaten van een 33 jaar oude shet midden in wolvengebied bijvoorbeeld vrij onverantwoordelijk en ik huil dan niet mee hoe zielig het is voor de eigenaren en dat ze slachtoffer van de politiek zijn ofzo.
- heb me nog niet verdiept in 'rewilders' en wie dat zijn. Ik hou niet van extremisten, van welke partij dan ook. Dus niet van Annemiek en waarschijnlijk ook niet van rewilders.

Cer

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:38

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:44

Cer: veel van het brein van de rewilding heeft zijn oorsprong in Nederland.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:45

Mac schreef:
Cer: veel van het brein van de rewilding heeft zijn oorsprong in Nederland.

Dan is "Europe" een wat ambitieuze benaming denk..?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:46

Nee hoor, deze beweging is inmiddels heel internationaal :-)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:50

Mac schreef:
Nee hoor, deze beweging is inmiddels heel internationaal :-)

Dat zie ik :) maar het is wel wat uit verhouding zeg maar :+

Maar goed, ze doen wel dingen samen met overheden denk? Ik weet niet of ze extremistisch zijn eigenlijk..

tienus63Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:50

Achtergrond artikel over de status van de wolf in Nederland.
Bron Meppeler courant.

Afbeelding
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:52

Cer schreef:

Dat komt vanzelf in verhouding als er meer gebieden worden "gerewiled" en deze met elkaar worden verbonden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:55

Ik ben benieuwd hoe ze dat zien... 1 groot beekse bergen dan ofzo..?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:58

Cer schreef:

Lees het artikel van mijn link maar eens, dat geeft wat meer context.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:07

ik vind het heel veel text, dus ik ga het rustig even doorlezen een keer.. :j
ik dacht te lezen dat ze noord Amerika met Europa vergeleken, maar dat zal ik wel niet goed gezien hebben..

tienus63Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:10

Mac schreef:
Cer schreef:

Lees het artikel van mijn link maar eens, dat geeft wat meer context.

De wisenten/bizons willen ze introduceren op de Veluwe.
Runderen en wellicht ook nog herten in het DFW voor begrazing.
En het aangewezen locaties is significant hoger voor hun projecten dan in andere Europese landen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 28-03-23 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:12

Schapenwol schreef:
Rizette schreef:
Welke aanvallen van grootvee in de stallen in Drenthe?
[/quote
Wil je het echt weten of is jouw enige doel om alles in twijfel te trekken? Een zogenaamde wolf in schaapskleren voor de dierhouders. Je doet me erg denken aan de rewilders die ik overal tegen kom die ook stelselmatige in twijfel trekken of ontkennen welke problemen de wolf veroorzaakt en wat ze aanrichten.

Oh echt? Ga je mij nu in een hokje duwen omdat ik me graag bij de feiten wil houden? Ik hou niet van complot theorieën. Ik vind die gevaarlijk.

Als iemand hier dingen beweerd die ik nergens in de main stream media lees zoals aanvallen in stallen in Drenthe, dan mag ik best om een bron vragen lijkt me? Anders vind ik het nogal ophitsend. Als je complotten vermoed, dat is prima maar ik vraag dan op mijn beurt: hoe zit dat dan, waar baseer je dat op?

En over mij persoonlijk:
- Ik ben tegenstander van het beleid in de OVP, maar vond Annemiek nogal hysterisch in die periode. Zij is beroepsprotester, ze pakt allerlei onderwerpen aan en heeft daar haar dagbesteding aan. Dat is geen geheim.
- Ik vind dat de wolf beheerd moet worden en beperkt moet worden in NL. Liefst mogen ze allemaal naar Rusland lopen. Maar tegelijkertijd vind ik dat je als dierhouder moet doen wat je kan zolang die wolven nog niet beheerd worden. Ik vind het dag en nacht alleen buitenlaten van een 33 jaar oude shet midden in wolvengebied bijvoorbeeld vrij onverantwoordelijk en ik huil dan niet mee hoe zielig het is voor de eigenaren en dat ze slachtoffer van de politiek zijn ofzo.
- heb me nog niet verdiept in 'rewilders' en wie dat zijn. Ik hou niet van extremisten, van welke partij dan ook. Dus niet van Annemiek en waarschijnlijk ook niet van rewilders.

Je moet het niet afdoen als een complottheorie Het is gewoon zoals het gegaan is met officieele correspondentie van de Drentse instanties. . Want dat zijn nl feiten je kunt ze zo navragen bij Stichting Annemieke , bij de bron dus. Hoor je het direct van de persoon zelf. Nou ik kan je vertellen ze lopen niet naar Rusland ze blijven lekker hier, de koelkast is altijd gevuld met dieren hier en niemand die ze een haar mag krenken. Het enige land met Belgie waar dat nog zo is. De overige landen schieten ze dood als ze teveel dieren aanvallen of met teveel zijn. Die zijn iets minder naief en kiezen meer voor hun dieren en bevolking. Onze regering is zelf de wolf extra gaan beschermen wat van de EU totaal niet nodig is.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:28

tienus63 schreef:
De wisenten/bizons willen ze introduceren op de Veluwe.
Runderen en wellicht ook nog herten in het DFW voor begrazing.
En het aangewezen locaties is significant hoger voor hun projecten dan in andere Europese landen.

Op de Maas horst (Brabant) lopen al wisenten, zij het voorlopig nog op hun eigen stuk. Die hadden al los moeten lopen in het begrazingsgebied waar de taurossen en exmoorponies lopen, maar na een paar incidenten tussen taurossen en recreanten/fietsers (en een wisent die niet slaagde voor de agressietest) is dat uitgesteld en staan ze nu in een eigen stuk "om te wennen" . Maar ze gaan er uiteindelijk wel bij. Zal mij benieuwen hoe dat gaat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 14:17

De wolf is wel degelijk na een fokprogram door wetenschappers uit gezet. Nee niet in ons land. Het gebeurde al in 2012 elders in centraal Europa.
Er heeft hier vele paginas terug ook een artikel over in dit topic gestaan

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:16

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:17

Mac schreef:
Cer schreef:

Dat komt vanzelf in verhouding als er meer gebieden worden "gerewiled" en deze met elkaar worden verbonden.

Wat een onzin zeg. De wolf is een opportunistische predator. Doet niet moeilijk als er een koppeltje (of kudde) schapen in de achtertuin vindt. Die gaat de kant uit die voor hem het makkelijkste is en echt niet uit zichzelf "rewilden" omdat jij dat wil.
Als alle schapen in zn omgeving opperdepop zijn dan wellicht gaat ie ergens anders heen. Maar wie wil dat nou?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:19

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:20

Dat zit dan in de politiek...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:25

tamary schreef:
CharleyT schreef:
Wat ik me afvraag: zou er nog niemand eens zijn luchtbuks gepakt hebben om wolven van zijn terrein te verjagen? Misschien dat het indruk maakt.

Als ze er pissig van worden en agressief reageren, heb je zelf de tanden in je lijf staan dan. Confrontatie aangaan is optie als je dodelijke backup hebt en bij een luchtbuks moet dat dan heel pittig kostbaar spul zijn, niet je voor ratten tot 20m afstand knikloopje.

Wij hebben wel bewust een goede buks gekocht die dat goed kan. Kosten rond de 300 euro.
Meer in het kader wat moet je anders?? Je pony’s laten opvreten voor je eigen neus?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:49

de bbb wil een debat.. de reacties onder de post spreken voor zich (want honden, want slachtdieren, want van alles wat er niet echt mee te maken heeft)
Oh ja en moeflons horen hier niet dus prima dat die weg zijn… blijkbaar

https://twitter.com/boerburgerb/status/ ... G5G19VnRVg

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:21

Triest..
Vanalles wordt er bij gehaald. Totaal niet relevant.
Want mijn paard is geen slachtdier. Mijn buurman zijn schapen zijn geen slachtdieren. Mijn vrienden hebben geiten, ook geen slachtdieren. Net als de paarden van mijn vriendinnen. Ook géén van alle bestemd voor de slacht.
Oh ja,mijn hond trouwens ook niet.
En die totaal nutteloze hekwerkjes, soort van agility hindernisje voor de wolf, toppie spul joh.
Ik wordt zo boos en verdrietig van die reacties..bah..
Kan me voorstellen dat er mensen zijn die hun jachtgeweer in de aanslag hebben. Werkt beter als dat wolfwerend raster..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 19:33

Dat rewilding gaat wel heel ver. Die koeien in begrazingsgebieden zijn ook niet veilig hoor. Ik heb me ooit met dochter echt doodsbang gevoeld omdat de kudde op de loop ging. Gelukkig dikke beukenbomen waar we achter konden staan. Dochter durft daar niet meer te wandelen. Meisje was toen 9 jaar oud. Ons land is echt te dicht bevolkt voor dit soort experimenten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 19:40

Wij zijn vanavond nog gaan wandelen met onze hond..
Tot mijn grote schrik draafde naar mijn weten een wolf (liep niemand bij, hij was groot en roodbruin van kleur) van de ene bosrand naar de andere.

Ik ben heel erg geschrokken en was blij weer bij de auto te zijn. Gelukkig heb ik hem verder niet meer gezien..
Vind het nu echt genoeg geweest. Ze maken huisdieren die geliefd zijn bij families dood of zwaar gewond. En Nederland doet er niks aan... om te huilen

tienus63Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 19:49

Waar was dat Yenni?

@susanh, ik erger me er aan dat de beheerders van dergelijke grote grazer-projecten roepen dat ze ongevaarlijk zijn, zolang je maar keurig op het pad blijft en je hond aangelijnd houdt.
Het is semi wild vee. En iedere stier is potentieel gevaarlijk ongeacht bent ras.
Iedere boer weet dat wanneer er maar genoeg bollige koeien in een koppel lopen, de stier wel redelijk rustig is.
Maar heeft ie niets te doen bij de dames, dan zijn ze hartstikke link.
En de moederdieren zijn meestal extreem beschermend als ze een kalf hebben.