Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:49

Ik had ook niet verwacht dat je ze meteen bij elkaar zou gooien :') Kaat heeft iets te veel mening daarvoor lijkt me haha

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:53

Gefeliciteerd! Heel veel plezier met haar :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:53

Haha klopt maar ze mept ze niet stuk ofzo maar wil eerst dat Hera de stal leert kennen enz. Is al een hele cultuurschok zo

Dank je goldenarrow

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:55

Nou daar zit een flinke scheut springbloed in Marjan. Misschien een nieuwe carriere voor je weggelegd?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:56

MarjanB schreef:
Haha klopt maar ze mept ze niet stuk ofzo maar wil eerst dat Hera de stal leert kennen enz. Is al een hele cultuurschok zo

Dank je goldenarrow

Alleen maar verstandig toch? Ze kunnen nog lang genoeg met elkaar optrekken straks!
Op naar vele jaren plezier en gezondheid

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:32

Gefeliciteerd Marjan!

En Tarzan jammer dat het niet klikt. Ik hoop dat je binnen afzienbare tijd toch lekker kunt genieten met rijden, of dat nou met deze is of met een ander paard :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:51

Gefeliciteerd Marjan!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:53

MarjanB schreef:
*\%/* goedgekeurd

Gefeliciteerd!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:00

Van Harte!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:59

MarjanB schreef:
Ja t is echt een knappe ook :D

Springen gefokt zambesi x Alaska super braaf en relaxt dier. En dat voor ruim onder mijn budget. Ook röntgen goed

Heb ze nog ff apart staan en kaat brult heel hard :') koningin is het

Ja, maar wat moet ze anders? Komt daar zo'n relaxte SpringTaart je domein binnen kuieren alsof ze er altijd gewoond heeft. Dan moet je toch een punt maken als DressuurMuts :j

Een beetje net zoals de stalbaas hier denkt dat Tante Taart de baas in de groep is want ja, alle paarden gaan voor haar opzij bij de voerbakken _O-

Maar zoals al gezegd; het is een mooie Taart, daar ga je blij van worden :j

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:45

BoktVerlaten schreef:
Ik dacht dat het makkelijk zou zijn…. Een paardje er bij kopen….niet dus. Met de meeste is wat mis of onmogelijk om na te rijden (hard in de mond, slecht aan de hulpen) of jong….

Ik zoek:
Braaf, niet heet, niet ril, niet schrikkerig
Leeftijd 5-12 jr
Niveau M dressuur, mag ook meer maar wel minimaal een hele goede basis
Klein: 156-165
Makkelijk na te rijden
Geschikt voor amateur/basissport
Ras maakt niet uit
Budget ongeveer 25

Zou haalbaar moeten zijn toch?online alles uitgeplozen, enkele stallen gebeld….
Wie heeft de gouden tip?

Ik heb haar gevonden! Merrie van 6, braaf, niet heet. 1.62, KWPN, binnen budget ongeveer. Gezond en goed gekeurd! Het enige wat dit paard niet aanvinkt is het niveau, namelijk geen M maar net B/L.
Super knap en lief dier. foto’s volgen

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:58

Gefeliciteerd Marjan

Klinkt goed Boktverlaten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:19

Gefeliciteerd Marjan! heel erg fijn voor dat dier ook.

Boktverlaten, ook gefeliciteerd! niveau kun je er zelf wel in rijden toch? ben benieuwd naar een foto.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:32

Bokverlaten, gefeliciteerd!! *\o/*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:41

Bokverlaten, Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar een foto!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:34

Gefeliciteerd Marjan en Boktverlaten!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:18

Marjan en bokverlaten gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst *\o/*
Heel veel geluk en plezier toegewenst :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:01

Boktverlaten gefeliciteerd!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:31

_Tarzan schreef:
Hoi, Ik meld mij hier toch weer eens, ben er nog niet over uit maar wie weet.
Ik heb eind november een hele leuke e-pony/paard gekocht, mega lief dier, heb hem 2 maanden in training gezet om even door te laten rijden aangezien hij echt alleen de basis kon en sturen en remmen niet helemaal goed ging. Hij heeft in die 2 maanden heel netjes alles geleerd en hij is echt heel fijn te rijden nu.

Ik twijfel alleen of hij de juiste match voor mij is. Hij is namelijk heel schrikachtig, doet verder niks en zit totaal geen kwaad in, bokt of steigert ook niet, maar het enorm schrikken van werkelijk alles maakt mij onzeker. Hij is zelf gewoon nog jong en onzeker, maar echt een enorm eerlijk paard!

Ik zocht/zoek namelijk een paard waar ik lekker een relax rondje in de bak kan maken, beetje dressuren en zo nu en dan een heerlijk buitenritje (want wat mis ik dat buitenrijden enorm!) Met mijn huidige durf ik absoluut nog niet naar buiten ondanks hij voordat ik hem kocht hij alleen maar buiten gereden is.

Dilemma dus -O-
Voor het allerbeste huisje/match mag mijn huidige maatje dus verhuizen en ga ik op zoek naar iets nieuws.
Tot die tijd blijf ik zelf met hem bezig en rijden we ook gewoon.

En aangezien dit een op zoek naar topic is, hierbij wat ik wel zoek.
Wat ik zou zoeken in een eventueel nieuw maatje (als ik erover uit ben om m'n huidige te verkopen)
- Spaanse karakter spreekt mij heel erg aan, ik heb nu ook een Spanjaard maar die staat helaas veel te vroeg met pensioen.
- Betrouwbaar en braaf, mag wel best voorwaarts of sensibel zijn.
- Leeftijd tot 15 jaar en niet te groen.
- Moet een beetje leuk kunnen lopen in de bak en braaf zijn buiten.
- Ik hou van de e-maat dus rond de 1.50-1.60, groter wil ik niet.
- Grote voorkeur voor vos (of schimmel) maar een goed paard heeft geen kleur :+

Ik plaats dit bericht met heel veel twijfel, maar misschien geeft het zoeken naar een nieuw paard mij het antwoord of ik verder wil met mijn huidige of toch voor een nieuw maatje ga.

Ik snap je gevoel heel goed. En de juiste beslissing maken zie ik niet als opgeven, het is belangrijk om te denken in het belang van jezelf en je paard. Soms is de klik er niet en komt die er ook niet. Het is niet zo dat je na een maand de handdoek in de ring gooit.
In het verleden heb ik veel paarden gereden en ik zeg eerlijk het type schrikken omdraaien en vluchten past niet bij mij. Toen al niet en nu nog niet. Had vroeger een kwpn die al veel van de wereld had gezien, 2 amazones naar het z bracht. En wij waren ook klaar om Z te starten samen. Maar dat schrik gedrag bleef, ik hing vaak zat op de hals of ernaast. Vliegensvlug.
Door een ongeluk met ander paard ben ik gestopt met haar.
Maar nee ik vind nu nog niks aan paarden die ineens 90 graden de andere kant op staan om niks…

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:59

Gefeliciteerd Boktverlaten! Ben benieuwd naar de foto's.

Maar als ik het goed begrijp _Tarzan, is wat Rambo doet als ie schrikt of iets eng vind, paar passen versnellen/klein sprintje maar zodra jij terugneemt komt hij terug? Als dat het is vind ik dat helemaal geen rare reactie voor een jong paard (7 is nog jong!) en eigenlijk misschien wel de fijnste schrikreactie die je je kunt wensen. Als hij verder gezond is, geen rare fratsen heeft, goed samen met Fuego is en aansluit bij jouw doelen (wat neem ik aan zo is anders had je hem waarschijnlijk niet gekocht), zou ik het hele proces gewoon als een leerproces zien die jou als ruiter weer meer veelzijdig maken.

Ik ben er zelf heilig van overtuigd dat die rijtechnische klik bij vrijwel elk paard, waar je voldoende energie in steekt, waar je de tijd voor neemt om hem te lezen en waar met overtuiging en heel consequent mee omgaat/opleidt, te vinden is. Ik heb zoveel verschillende soorten paarden te rijden gehad. En natuurlijk ligt het ene type van nature mij beter als het andere, maar dat betekent alleen dat je sneller daar komt dat het rijtechnisch gaat klikken. Maar met al die dieren heb ik uiteindelijk heel fijn kunnen rijden en die klik gevonden. Belangrijkste is in mijn ogen of het paard anatomisch geschikt is voor jouw doelen en of je zelf blij wordt als je hem/haar ziet. De rest volgt in mijn ogen vanzelf met de tijd.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:11

Marjan en Boktverlaten: gefeliciteerd *\o/* ! Heel veer geluk en plezier met jullie nieuwe aanwinst.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:08

Nou, negatieve update over de komst van “ons” paard dat morgen zou komen.. sinds vanmiddag zijn er moeilijkheden met de vorige eigenaars waardoor er erg veel wantrouwen is van onze kant. Contract was opgemaakt, vervoer en stalling was geregeld, moment waarop we hem kwamen halen,… bon, moeilijke en ingewikkelde situatie nu plots waardoor de kans groot is dat we hem laten gaan. Ik ben er echt kapot van, ik had mij zowel mentaal als fysiek volledig voorbereid en nu plots dit. Het is wel een les voor als we opnieuw gaan zoeken, maar pff we hadden eigenlijk een ideaal paard

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:16

evilginger schreef:
Nou, negatieve update over de komst van “ons” paard dat morgen zou komen.. sinds vanmiddag zijn er moeilijkheden met de vorige eigenaars waardoor er erg veel wantrouwen is van onze kant. Contract was opgemaakt, vervoer en stalling was geregeld, moment waarop we hem kwamen halen,… bon, moeilijke en ingewikkelde situatie nu plots waardoor de kans groot is dat we hem laten gaan. Ik ben er echt kapot van, ik had mij zowel mentaal als fysiek volledig voorbereid en nu plots dit. Het is wel een les voor als we opnieuw gaan zoeken, maar pff we hadden eigenlijk een ideaal paard

Oh bah. Dat klinkt niet goed… gek verhaal zeg wat ik er nu van lees!

Hopelijk vind je snel je maatje

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:17

lotlot2 schreef:
evilginger schreef:

Oh bah. Dat klinkt niet goed… gek verhaal zeg wat ik er nu van lees!

Hopelijk vind je snel je maatje

Ja echt heel gek.. het volledige verhaal is ook niet iets wat ik al veel heb horen voorbijkomen met oplichting etc. Nu even de tijd pakken om hiervan te bekomen, en dan rustig terug op zoek.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:09

evilginger, neee wat jammer zeg, kan mij voorstellen dat je echt flink baalt hiervan!

Marus, ik ben er inderdaad na het hebben van een spanjaard ook achter dat dat type niet meer zo past en ik liever een hebt die blijft nadenken en bij je blijft, en nee niet elke spanjaard zal zo zijn, maar hoor wel dat de meesten dat wel zijn. Maargoed ik heb allerhande tips gekregen hier op bokt dus ga eerst het een en ander uitproberen, hij is en blijft eigenlijk ook gewoon te leuk om weg te doen, maar toch ...

oji, ja hij schrikt, draait loeisnel de andere kant op en zet het op een lopen maar blijft ten alle tijden eigenlijk echt braaf, dat vind ik zo tegenstrijdig! Je moet overigens wel goed kunnen zitten wil je blijven zitten bij die pijlsnelle bewegingen :') Hij schrikt ook van streepjes licht, nat zand of whatever waarvan je denkt, serieus? :=
Hij loopt heel leuk een rondje in de bak, meer hoeft voor mij niet, maar potentie zit er echt wel in ondanks z'n net wat onhandige bouw voor de dressuur. Hij kan springen, dat vind ik tussendoor ook wel eens grappig om te doen en hij zou ook gewoon op buitenrit kunnen dus eigenlijk wel alles wat ik zoek inderdaad, alleen dat we dit allemaal nu nog even niet (kunnen/durven) doen. Ook qua bouw en uitstraling, helemaal mijn type, alleen dat verdomde schrikken. En ik ben echt geen slechte ruiter maar wel een onzekere als het hier op aan komt, vandaar dus ook de twijfel of we rijtechnisch wel passen.