Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Ja t is echt een knappe ook![]()
Springen gefokt zambesi x Alaska super braaf en relaxt dier. En dat voor ruim onder mijn budget. Ook röntgen goed
Heb ze nog ff apart staan en kaat brult heel hardkoningin is het
BoktVerlaten schreef:Ik dacht dat het makkelijk zou zijn…. Een paardje er bij kopen….niet dus. Met de meeste is wat mis of onmogelijk om na te rijden (hard in de mond, slecht aan de hulpen) of jong….
Ik zoek:
Braaf, niet heet, niet ril, niet schrikkerig
Leeftijd 5-12 jr
Niveau M dressuur, mag ook meer maar wel minimaal een hele goede basis
Klein: 156-165
Makkelijk na te rijden
Geschikt voor amateur/basissport
Ras maakt niet uit
Budget ongeveer 25
Zou haalbaar moeten zijn toch?online alles uitgeplozen, enkele stallen gebeld….
Wie heeft de gouden tip?
_Tarzan schreef:Hoi, Ik meld mij hier toch weer eens, ben er nog niet over uit maar wie weet.
Ik heb eind november een hele leuke e-pony/paard gekocht, mega lief dier, heb hem 2 maanden in training gezet om even door te laten rijden aangezien hij echt alleen de basis kon en sturen en remmen niet helemaal goed ging. Hij heeft in die 2 maanden heel netjes alles geleerd en hij is echt heel fijn te rijden nu.
Ik twijfel alleen of hij de juiste match voor mij is. Hij is namelijk heel schrikachtig, doet verder niks en zit totaal geen kwaad in, bokt of steigert ook niet, maar het enorm schrikken van werkelijk alles maakt mij onzeker. Hij is zelf gewoon nog jong en onzeker, maar echt een enorm eerlijk paard!
Ik zocht/zoek namelijk een paard waar ik lekker een relax rondje in de bak kan maken, beetje dressuren en zo nu en dan een heerlijk buitenritje (want wat mis ik dat buitenrijden enorm!) Met mijn huidige durf ik absoluut nog niet naar buiten ondanks hij voordat ik hem kocht hij alleen maar buiten gereden is.
Dilemma dus![]()
Voor het allerbeste huisje/match mag mijn huidige maatje dus verhuizen en ga ik op zoek naar iets nieuws.
Tot die tijd blijf ik zelf met hem bezig en rijden we ook gewoon.
En aangezien dit een op zoek naar topic is, hierbij wat ik wel zoek.
Wat ik zou zoeken in een eventueel nieuw maatje (als ik erover uit ben om m'n huidige te verkopen)
- Spaanse karakter spreekt mij heel erg aan, ik heb nu ook een Spanjaard maar die staat helaas veel te vroeg met pensioen.
- Betrouwbaar en braaf, mag wel best voorwaarts of sensibel zijn.
- Leeftijd tot 15 jaar en niet te groen.
- Moet een beetje leuk kunnen lopen in de bak en braaf zijn buiten.
- Ik hou van de e-maat dus rond de 1.50-1.60, groter wil ik niet.
- Grote voorkeur voor vos (of schimmel) maar een goed paard heeft geen kleur
Ik plaats dit bericht met heel veel twijfel, maar misschien geeft het zoeken naar een nieuw paard mij het antwoord of ik verder wil met mijn huidige of toch voor een nieuw maatje ga.
evilginger schreef:Nou, negatieve update over de komst van “ons” paard dat morgen zou komen.. sinds vanmiddag zijn er moeilijkheden met de vorige eigenaars waardoor er erg veel wantrouwen is van onze kant. Contract was opgemaakt, vervoer en stalling was geregeld, moment waarop we hem kwamen halen,… bon, moeilijke en ingewikkelde situatie nu plots waardoor de kans groot is dat we hem laten gaan. Ik ben er echt kapot van, ik had mij zowel mentaal als fysiek volledig voorbereid en nu plots dit. Het is wel een les voor als we opnieuw gaan zoeken, maar pff we hadden eigenlijk een ideaal paard
lotlot2 schreef:evilginger schreef:Nou, negatieve update over de komst van “ons” paard dat morgen zou komen.. sinds vanmiddag zijn er moeilijkheden met de vorige eigenaars waardoor er erg veel wantrouwen is van onze kant. Contract was opgemaakt, vervoer en stalling was geregeld, moment waarop we hem kwamen halen,… bon, moeilijke en ingewikkelde situatie nu plots waardoor de kans groot is dat we hem laten gaan. Ik ben er echt kapot van, ik had mij zowel mentaal als fysiek volledig voorbereid en nu plots dit. Het is wel een les voor als we opnieuw gaan zoeken, maar pff we hadden eigenlijk een ideaal paard
Oh bah. Dat klinkt niet goed… gek verhaal zeg wat ik er nu van lees!
Hopelijk vind je snel je maatje