Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Goos_Horses schreef:Alle paarden moeten hier ongeacht leeftijd minimaal 1 maal per 2 week het bos in/ buitenrit. het liefst 1 maal per week maar dat laat het weer/ tijd niet altijd toe.
Gemiddeld worden ze hier maar 2 keer oefening gericht getraind en in de meeste gevallen is het puur voor de bevestiging. minimaal 1 dag vrij (dit is wel redelijk leeftijds afhankelijk alles tot 6/ 7 jaar heeft minstens 2 rustdagen) 1 a 2 dag aan de longe en eens in de 2 week een sprongetje.
Overwerkte paarden zijn een ramp en heb ze toen ik nog puur corrigeerde vaak genoeg gehad, je hebt ze op de rit eigenaar veranderd de instelling niet en hups paard staat er binnen 6 mnd weer.
Goos_Horses schreef:Alle paarden moeten hier ongeacht leeftijd minimaal 1 maal per 2 week het bos in/ buitenrit. het liefst 1 maal per week maar dat laat het weer/ tijd niet altijd toe.
Gemiddeld worden ze hier maar 2 keer oefening gericht getraind en in de meeste gevallen is het puur voor de bevestiging. minimaal 1 dag vrij (dit is wel redelijk leeftijds afhankelijk alles tot 6/ 7 jaar heeft minstens 2 rustdagen) 1 a 2 dag aan de longe en eens in de 2 week een sprongetje.
Overwerkte paarden zijn een ramp en heb ze toen ik nog puur corrigeerde vaak genoeg gehad, je hebt ze op de rit eigenaar veranderd de instelling niet en hups paard staat er binnen 6 mnd weer.
Suelza schreef:Goos_Horses schreef:Alle paarden moeten hier ongeacht leeftijd minimaal 1 maal per 2 week het bos in/ buitenrit. het liefst 1 maal per week maar dat laat het weer/ tijd niet altijd toe.
Ik 'corrigeer' paarden en... euhmm... niet geheel onverdienstelijk, mag ik toch wel zeggen. Dus neem maar van mij aan, dat ik wel weet wat ik wel en niet kan vragen aan een paard.
Dit paard is zeer zeker niet overvraagd door mij, heeft niet 1, maar 2 vrije dagen, in de week en wordt enkel in ontspanning gereden, omdat ik absoluut niet geloof in de 'rondmetdekopnaardegrond'-methode. Want ik hoef echt niet iedere dag een uur te 'butsen' om een paard op niveau te houden. Ze is makkelijk te rijden en dat vind ik waardevol bij een eventuele verkoop, dan gaan mensen er ook niet onnodig aan prutsen. Je rijdt er zo mee weg.
En springen kan ze inderdaad ookniet eens zo heel verkeerd zelfs... Longe lopen doet ze op de dagen dat ik niet rij (deze is niet van mij, dus ik train daar op locatie), maar daar vind ze niet zo heel veel aan.
Maar goed dat je je er zorgen over maakt hoor, ik zie ook vaak anders... Maar deze dame red zich wel
ikke schreef:asjemenou schreef:Liever een 6 jarig Z paard wat 3 a 4 x in week een half uurtje gereden wordt, dan een 6 jarig L paard wat 7x per week een uur moet lopen.
Dat hangt er dan ook maar weer vanaf wat dat paard de rest van de tijd te doen heeft of mag doen........
Suelza schreef:Of de fries heeft gewoon van nature weinig behang meegekregen, dat kan ook nog.