dr_jacksel"]
[quote="Pipo schreef:( hee en vergeet niet die fries he)
Die Fries mag ik niet meenemen, bovendien stop ik per 1 maart
(of werd ik niet bedoeld

[/quote]
oeps sorry, bedoelde Mennelt en Jillie!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jos schreef:hij changeert goed. gelukkig.
maar als hij op de snelle cicels galloppeerd , springt hij achter over.
alleen dus als hij sneller moet
en dan gaan we niet super hard hoor.
Colinda schreef:[Niet al te kleine voltes rijden, vooral geen 'hoeken' ... waardoor ze eerder de neiging krijgen te gaan 'overkruisen' ...
Mooie grote volte... veel steun geven (in eerste instantie),
[/quote]
Pipo schreef:
Een Fries????
Niet denigrerend bedoelt, maar ik ben niet zo'n liefhebber van friezen, en je krijgt mij daar niet op.
Fries"]
[quote="Pipo schreef:
Een Fries????
Niet denigrerend bedoelt, maar ik ben niet zo'n liefhebber van friezen, en je krijgt mij daar niet op.
Jolande schreef:Het motto van 'mij krijg je er niet op' vind ik wel erg kortzichtig. Hoe kun je dan een eerlijk oordeel over zo'n paard krijgen. Niet vind ik.
Jolande schreef:Over wat hier over barokke paarden (in dit geval friezen) geschreven wordt kan ik me toch echt niet vinden. Ik heb bij de Americana in Augsburg een dressuur demonstratie gezien van een andalusier: echt prachtig gewoon, die kracht die er uit zo'n paard straalt. Voor het eerst kreeg ik bij een dressuurproef echt kippevel en bewondering voor wat ik zag. Hier kon voor mij een wpn-er echt niet aan tippen. Voor mij zijn barokke paarden de dressuurpaarden.
Het motto van 'mij krijg je er niet op' vind ik wel erg kortzichtig. Hoe kun je dan een eerlijk oordeel over zo'n paard krijgen. Niet vind ik.
Desiree"]
maar dit is inderdaad of topic, het ging over eh.............. AdB!
[/quote]
Dat komt omdat Friezen verslavend en daarnaast mooier zijn dan AdB.
[quote="Desiree"]
Misschien ook minder voorwaarts drang of heetheid die in dressuur zo gewenst is.
[/quote]
Dan tref ik altijd precies de verkeerde Friezen. Fries op bovenstaande foto had tijdens de ABFP-test trouwens een beter cijfer voor de galop dan voor de draf. Veel mensen denken dat Friezen flegmatiek zijn, maar inmiddels zijn er heel veel hete (misschien wel te heet) Friezen bijgekomen. Ze staan inderdaad ook bekend om hun wat mindere galop, maar als een Fries eenmaal galoppeert, kunnen ze dus echt een geweldige sprong hebben, waar menig KWPN'er het nakijken op zal hebben
. Er heersen helaas veel vooroordelen over Friezen, ik had altijd hetzelfde vooroordeel-idee van een Fries, totdat de verslaving doorbrak. Inmiddels heb ik mijn mening aardig bij moeten stellen.
[quote="Desiree schreef:Friezen hebben daarentegen iets dat kwpn-ers in veel minder mate hebben: statigheid!
Fries"]
[quote="Desiree schreef:maar dit is inderdaad of topic, het ging over eh.............. AdB!
Desiree"]
[quote="Fries"][quote="Desiree schreef:maar dit is inderdaad of topic, het ging over eh.............. AdB!
Pipo"]
[quote="Jolande"]Over wat hier over barokke paarden (in dit geval friezen) geschreven wordt kan ik me toch echt niet vinden. Ik heb bij de Americana in Augsburg een dressuur demonstratie gezien van een andalusier: echt prachtig gewoon, die kracht die er uit zo'n paard straalt. Voor het eerst kreeg ik bij een dressuurproef echt kippevel en bewondering voor wat ik zag. Hier kon voor mij een wpn-er echt niet aan tippen. Voor mij zijn barokke paarden de dressuurpaarden.
[/quote]
Nou zal het effe lekker worden, dus je mag tegenwoordig ook niet verschillen van smaak?
[/quote]
Waar heb ik als ik vragen mag geschreven dat jij niet een andere mening mag hebben? Ik heb overal in de 'ik' vorm geschreven en mijn mening er neer gezet. Dus ik weet niet wat je hiermee wilt zeggen. Het enige waarop ik je heb aangesproken is:
[quote="Jolande"]
Het motto van 'mij krijg je er niet op' vind ik wel erg kortzichtig. Hoe kun je dan een eerlijk oordeel over zo'n paard krijgen. Niet vind ik.
[/quote]
En dat gaat ook niet over jou mening, maar over mijn mening over jou uitspraak.
Verder:
[quote="Pipo schreef:Ik val jou toch ook niet aan omdat je kwpners niet leuk vindt? Kortzichtig een opmerking: mij krijg je er niet op? Helemaal niet kortzichtig, maar smaken verschillen nou eenmaal