Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Azra

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:17

Ik praat wel eens tegen me paard :D
Alleen me vriend snapt het niet altijd,
Die zegt dan altijd ''Ze zegt heus niks terug hoor'' haha! :P

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:43

Ik praat ook tegen mijn paard, hele verhalen af en toe.
Bij iets engs praat ik tegen hem om hem te kalmeren en ook belonen (en straffen) doe ik door middel van mijn stem.
Hij reageert daar erg goed op!! :)

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:57

Ik heb ook het idee als je tegen je paard/pony praat dat hij rustiger wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:05

ik praat constant tegen mijn paard, met geluidjes of met mijn stem. Als hij iets goeds doet beloon ik hem met mijn stem, als hij iets niet goed doet, laat ik dit ook met mijn stem merken. Aanmoedigen doe ik op deze manier ook.
Heb een paard dat moeite heeft met concentratie en merk dat dit heel erg helpt, hij begrijpt dan wel niet wat ik zeg, maar de intonatie maakt dat hij precies begrijpt wat hij moet doen.

Als er iets engs is vind ik het slim om te praten, mits je zelf rustig genoeg bent. Als je zelf angstig gaat zitten "hoho"en, dan maak je je paard alleen maar banger.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:34

Ik rijdt met regelmaat een wat nerveuzer paardje, die reageert zeer goed op stembeloning. Wordt er een stuk kalmer van en doet alles voor een positief woord, ik zie stem echt als instrument naast mijn benen/zit/teugels.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:51

Met rijden heel veel, vooral als we buiten zijn. Als ze nerveus zijn werkt het echt naar mijn gevoel.

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:35

ja ik praat tegen mijn paard

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:16

Ik praat ook heel veel tegen me paard, alleen niet onder dressuur. Met wedstrijden word je daarop afgestraft..

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:54

ja hoor ,ik probeer mijn 2 jarige helemaal aan te leren dat hij op mijn stem precies doet wat ik wil ,dus ...herhalen ,belonen herhalen.. en verder zwam ik de hele tijd door met m (wandel al heel wat af met hem!)

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:19

ALs ik al mijn gesprekken eens ging beluisteren, dan kwam ddaar ook geen einde aan, hoor soms me stalgenoten lachen omdat ik weer een verhaal aan het banketstaaf ben hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:53

ja ik praat heel erg veel over wat ik gedaan heb, wat er is gebeurt, hoe schoon flintje is,...

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:43

Ik vertel alles tegen mijn pony!
Maar praat altijd met een heel rustige stem,zodat ze
niet kan denken da&t ik kwaad op haar ben ofzo...
Tijdens het rijden beloon ik haar ook heel veel met mijn stem.
Wordt zij altijd heel rustig van.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:49

Ik praat altijd tegen mijn paarden, je merkt dat ze ernaar luisteren ( aan de toon waarop je iets zegt) ook als ze iets fout doen en je zegt het iets bozer en dus op een andere toon, en vooral met jonge paarden kan ik hele verhalen maken, je merkt dat ze vertrouwen krijgen.
Sommigen zeggen wel eens dat ik mn mond eens dicht moet houden dan haha, maar laat mij maar lekker praten...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 01:16

Als ik sta uit te mestten en er komt er 1 bij me staan kan ik een heel verhaal afsteken.
Als ik met haar rij en we passeren 1 van de weinige enge objecten dan helpt mijn stem om haar daar langs te krijgen. Ze vertrouwd op dat moment op mijn goedkeuring, op mijn stemgeluid dat het goed is.

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:08

ik snap het wel want de meesten vertellen soms bij elk sprongetje goedzo en dat is niet goed
ik zeg als ze jong zijn en aan de teugel moeten lopen goedzo of braaf of geef ze soms een klopje op de hals mar verder zeg ik niks tegen ze

gwenniieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:43

ik praat altijd tegen mijn paard als die iets braaf doet wat ik van hem vraag of als hij iets opeens ziet,dan zeg ik altijd ; ho rustig maar,het is niks! ofzo en dat helpt. =) vind ik!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:05

Ik praat heel veel, maar meestal wel functioneel. Bij overgangen als ik rijd, of bij het grondwerk om te zeggen wat ik wil. En natuurlijk om enthousiast te belonen, of om op dreigende toon te laten weten dat ze nú te ver gaat en moet stoppen.

En ik praat veel tussendoor, tijdens het poetsen, uitmesten als ze in stal staat, opzadelen, etc etc. Best wel veel. Maar geen levensverhalen, het heeft altijd wel te maken met iets wat zij doet: "nou, lekker schone stal weer, madame." "Kijk es ff niet zo lelijk, die singel bijt echt niet hoor!" Dat soort dingen dus :D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:10

K denk dat mijn paard gek van mn word...
Hele verhalen hang ik op tegen dr! Denk dat ze ook echt de enige is die alles weet en hoord...
Arm beest haha al die drama's die die knol al aangehoord heeft, Krijg bijna medelijde met dr :(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:53

"Hey poepie van me, hoe is het vandaag? Nog een beetje lekker geslapen vanacht?.....Ga je mee buitenspelen, even je overbuurvrouw wakker maken... Goeiemorgen buuf, zin om met de andere buuf buiten te spelen?..."

"Kom Wo we gaan op stap... heb je er een beetje zin in? Ikke wel.. want het is schitterend weer? Wil mevrouw nog een hoofdmassage?"

"Loop 's ff lekker door met die dikke kont van je... IK GA JE BILLEN PAKKEN!!!!"

Dat soort uitspraken, heerlijk dat ouwehoeren, ze vinden het nog gezellig ook :o

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:55

Ja, hele verhalen krijgt ze te horen!
WolinLotte : Dat doe ik ook altijd; ga je dikke billen pakken! En dan sla ik mijn handen erover en ga ik kriebelen, kijkt ze me echt aan van wat denk jij nou weer te gaan doen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:58

Ik praat tegen alles dat beweegt en oren heeft :D gaat gewoon vanzelf, ik sta er nooit echt bij stil eigenlijk :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:59

ik praat wel tegen me paard hoor maar echt geen hele verhalen zit die denk ik ook niet zo op te w8ten ;) haha hij zegt toch niks terug :Y) (misschien wel goed ook): ;)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:08

Denise schreef:
Ik praat tegen alles dat beweegt en oren heeft :D gaat gewoon vanzelf, ik sta er nooit echt bij stil eigenlijk :')

Same here ;)

Paarden, honden, katten, cavia's, ik zou nog tegen een goudvis praten als ik die had :')

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:13

Seraphim schreef:
Denise schreef:

Same here ;)

Paarden, honden, katten, cavia's, ik zou nog tegen een goudvis praten als ik die had :')

hier nummer 3 :D ik praat onwijs veel, tegen mijn paard, hond en ook tegen mijn moeder haar katten (toen ik nog thuis woonde ;)) ik heb daar gewoon iets mee haha. Maar in het dagelijkse leven praat ik bij mensen ook de oren van hun hoofd af, misschien scheelt dat. Zelfs met rijden praat ik tegen m'n paard...

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:24

Ik heb geen eigen paard maar ik praat wel tegen de manegepaarden. Vaak worden ze er rustiger van....en ik ook!