Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:29

uiteraard vallen er altijd mensen binnnen en juist buiten bepaalde kaders en is het te eenzijdig alle ruiters dan wel goed dan wel slecht te etiketeren

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:31

Paula1990 schreef:
Nou niet dus Knipoog die doen rijden (wedstrijd,clinic,trainingen) maar meer ook echt niet hoor geloof mij maar daar zijn de grooms (hulpjes) voor..

idd, ze heeft een aantal paarden zelf te rijden, geeft daarnaast nog les en moet vaak op wedstrijd, of clinic's geven. Ze heeft er echt geen tijd voor om een daadwerkelijke band met het paard op te bouwen. Haar band met het paard is waarschijnlijk nog minder als de band die een manegeruiter heeft die een paard eens in de week ziet (maar er dan wel alle tijd voor neemt). De paarden staan gezadelt en gepoetst klaar, ze hoeft er alleen maar op te klimmen om te gaan rijden, om het paard daarna weer aan de groom te geven als ze klaar is met rijden...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:16

Citaat:
Voor mensen die niet overtuigd zijn, mensen ga eens een kijkje nemen bij een zogenaamde topsportstal.
Denken jullie nou echt als het om big bucks gaat dat het gevoel van een paard nog enige rol speelt.

Wat een vreemde uitspraak voor een paardenhandelaar.

Ja ik denk het niet alleen, ik weet het zeker. Ik ga overal kijken, ik zou willen dat anderen dat ook zouden doen. Het minste gevoel tref je aan bij de paardenhandel, daar gaat het alleen om geld. Jaren trainen met een dier hou nl. je niet vol zonder liefde voor het vak.

btw: Anky hoeft het echt niet voor het geld te doen hoor, maar zij is dan ook een van de weinige (ik denk zelfs de enige) in Nl. in deze positie.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:47

niet voor het geld te doen??

Ze geeft alles wat ze heeft door het paardrijden hoor....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:59

anneve schreef:
Citaat:
Voor mensen die niet overtuigd zijn, mensen ga eens een kijkje nemen bij een zogenaamde topsportstal.
Denken jullie nou echt als het om big bucks gaat dat het gevoel van een paard nog enige rol speelt.

Wat een vreemde uitspraak voor een paardenhandelaar.

Ja ik denk het niet alleen, ik weet het zeker. Ik ga overal kijken, ik zou willen dat anderen dat ook zouden doen. Het minste gevoel tref je aan bij de paardenhandel, daar gaat het alleen om geld. Jaren trainen met een dier hou nl. je niet vol zonder liefde voor het vak.

btw: Anky hoeft het echt niet voor het geld te doen hoor, maar zij is dan ook een van de weinige (ik denk zelfs de enige) in Nl. in deze positie.

Hoe weet je dat ze het niet voor het geld hoeft te doen?.. Weet je wel wat zo'n topstal allemaal kost aan personeel, fourage, harnachement, vervoer, onderhoud, etc?...

Bijzonder.
Het kost klauwen met maar ze hoeft het niet voor het geld te doen.

Verder bemoeien voornl grooms zich met haar dieren dus die band stelt niet zo veel voor, denk ik...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:59

Waarom moet eigenlijk getoond worden ''hoe het niet moet'', al IS het maar voor een paar minuten??? Allemachtig, ik vind die foto's behoorlijk heftig hoor.

Ik vind dit niet kunnen, zelfs niet voor een paar minuten. Sorry.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:20

Anky is de enige die haar top paarden nog nooit voor het geld heeft hoeven verkopen. Zoals Edward, Imke b.v. wel. Natuurlijk is ze wel commercieel, daar is ook niks mis mee. Maar ze leidt haar paarden niet op voor het geld. Ze heeft ooit een blanco cheque voor Bonnie gekregen, weet je nog. Dus daar heeft haar trainingsmethode helemaal niets mee te maken. Dat weten jullie trouwens ook allemaal, dus ik snap niet dat jullie hierover beginnen. Ik stel voor dat we het niet meer over geld hebben. Irrelevant voor dit topic.

Bij mijn training mag ook iedereen komen kijken, maar is ook niet relevant voor dit topic. (Ik les bij Ulrike, fel tegenstander van de Anky methode, haha.) Ik hou mijn ogen en oren wijd open en bewandel de prachtige gulden middenweg, en zou willen dat jullie dat ook deden.

Nakisha, het is niet voor een paar minuten, op een foto zie je maar een fractie van seconde en het is geen voorbeeld van hoe het niet moet. Als iemand er een film van had gemaakt (was dinsdag in Geldrop ook de dringende wens van Anky) dan is het niet heftig zelfs heel vriendelijk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:25

Natuurlijk verkoopt ze haar paarden voor geld, hoe kom je daar nou bij?
Mijn vriendin werkte bij haar en er werden paarden verkocht voor flinke bedragen, hoor!

het lijkt me zinloos weer opnieuw over de foto's te beginnen; wat ze doet met haar methode kan ze gewoon niet maken naar haar dieren. Misschien is het slim Ulrike te vragen waarom zij er fel tegen is; misschien zijn er mensen die je doen beseffen dat je iets minder roze over Anky na zal denken. Over polariseren gesproken; je maakt een soort icoon van deze dame. probeer er toch wat realistischer in te worden,anneve, kom ahw maar wat meer van je wolkje af. Is leerzaam proces.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:41

Detour: Waarom moet er minder roze over Anky nagedacht worden? Omdat jouw mening heilig is? Omdat jij vind dat jij gelijk hebt?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:46

Anneve, Anky heeft haar paarden dankzij sponsors en kan ze dus ook niet verkopen. Natuurlijk moet ze rijden voor geld, ze is haar sponsors ook verantwoording schuldig.

Het bedrijf bestaat niet alleen uit Salinero en die paar andere toppers... Dat zijn de toppaarden, maar voor de rest moet er gewoon geld verdient worden hoor.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:46

Detour: Waar maak ik van iemand een icoon? Waar ben ik niet realistisch? Kun je dat even aanwijzen aub? Ik vind jou erg onaardig doen tegen mij. Wist je dat mensen die onaardig zijn tegen andere mensen meestal ook onaardig zijn tegen hun dieren? Ik kan dat niet rijmen met je reacties op dit topic, dus je zal voor je paarden wel veel liever zijn dan voor mij en voor Anky?

Waar was jij op de clinics, waar ben jij bij de losrijring? Zorg dat je alle informatie verzameld voordat je een mening geeft.

Ik ga niet in op roze wolken, off topic, op de persoon, ik wens me niet te verlagen tot dit niveau.

We zouden het toch ook niet meer over geld hebben. Off topic. Nelson, het paard van de foto's, is 12 jaar en in ieder geval te oud om nog grote sommen geld op te brengen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:49

Om een bedrijf draaiend te houden moet je winst maken. Dus verkopen voor meer dan je hem hebt aangekocht. Dat hoeven geen miljoenen of tienduizenden euro's te zijn.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:49

Voor zover ik kan zien en merk van andere mensen (buiten bokt) is dat vele (lees: bijna iedereen) fel tegen je is als je negatief over Anky praat.
Vooral als je over haar manier van trainen praat. Vooral deze foto's verbazen mij helemaal niks, dat Anky (en volgenlingen) zo rijd is oud nieuws voor mij... Dit is toch al zo lang bekent, maar ik merk vaak dat men er vaak niks van wilt weten.

Ikzelf ben niet fel tegen Anky, ik vind de manier van trainen en losrijden alleen vreselijk. Vooral ook als ze zeggen dat het voor "een paar minuten is" en dan zo het paard "lekker los wordt in de hals".
Ga eens kijken op sites zoals youtube, daar kan je genoeg filmpjes vinden van o.a. Anky die langer dan 40minuten dat paard met kin op de borst aan het rijden is (maakt niks uit wat voor oefening, het paard blijft met de kin op de borst Boos! ).

Waarom mensen dit niet willen zien? Omdat Anky gewoon de beste is in de ring, en gewoon super prestaties levert. Maar toch, ten koste van wie....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:06

Rhodos, nee hoor, mijn mening is niet heilig, ik heb alleen een beetje moeite met die verheerlijking en struisvogelpolitiek. Knipoog

Anneve; als mensen niet zoveel hebben met iemands rijstijl is de behoefte minder om naar clinics te gaan. Nogmaals, ze doet vast een hele hoop goed, en het is soms echt knap wat ze laat zien, maar het proces naar het doel vind ik niet prettig.
Je gesuggereer laat te wensen over.

Nogmaals: waarom is Ulrike tegen de rijstijl van Anky? Neem je iets van haar aan?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:18

Nakisha schreef:
Waarom moet eigenlijk getoond worden ''hoe het niet moet'', al IS het maar voor een paar minuten??? Allemachtig, ik vind die foto's behoorlijk heftig hoor.

Ik vind dit niet kunnen, zelfs niet voor een paar minuten. Sorry.

Ik denk dat het vooral belangerijk is dat we kritisch blijven naar wat we zien en naar hoe het zou moeten horen.
In ieder geval maken de belden een hoop los en het zet mensen aan het denken.

Er zullen waarschijnlijk altijd twee groeperingen blijven en een grijze massa die er ahw tussen blijft hangen qua mening.

Ik denk dat het goed zou zijn als er eens eeng rondig onderzoek gedaan zou worden naar de rijstijl, de schade, misschien zijn er specifieke wetenschappers die bijvoorbeeld aangesteld kunnen worden via de politiek om eea uit te zoeken.

Want dat er iets mis is bljikt wel; er is door het beeldmateriaal een hoop consternatie ontstaan bij de KNHS en er is spijt dat de bneelden zijn vrijgegeven.

Daar gaat mijns inziens echt iets fout. Mocht het welzijn van het paard boven de financiele belangen uitstijgen, dan zou er iets in gang gezet kunnen worden. Of dat echter haalbaar is praktisch gezien...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:33

Detour: je wil je mening toch funderen op complete informatie en niet op incomplete informatie.

Ik verheerlijk niemand en wil ook niet meer ingaan op dit soort opmerkingen.

De reden waarom Ulrike tegen is, is op haar website uitgebreider te vinden dan ik hier kan weergeven. We hebben interessante discussies. Natuurlijk neem ik iets van haar aan. Weet je hoe duur haar lessen zijn? Monty Roberts heeft het mooi verwoord in de Bit. Ik zie zo veel overeenkomsten tussen de rijstijlen. Weet je wel dat er veel meer overeenkomsten dan verschillen zijn tussen jou en Anky? Ga eens kijken en luisteren en je zult verbaasd zijn. Dat geldt voor al die tegenstanders hier.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:28

[quote="anneve"]Maar ze leidt haar paarden niet op voor het geld.

Hmm.. niet voor het geld maar om te winnen.
En winnen= meer bekendheid, meer klanten, meer paarden, meer geld..

griziyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:51

.
Laatst bijgewerkt door griziyr op 12-11-22 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:34

Over de overeenkomsten kan ik boeken vol schrijven. Ik zal vanavond beginnen, heb nu geen tijd. Monty Roberts heeft een leuke voorzet gedaan in Bit. David de Whispelaere doet een leuke voorzet in zijn boek. Grote stukken uit Ulrikes boek zijn overeenkomstig het boek van Tineke.

Deze noemt Anky letterlijk en heel vaak:
Citaat:
Wat ik moeilijk vind is dat voor mij de weg het doel is.

Dat de weg haar doel is, daar wijst ze voortdurend op. Dat de lol komt uit de dagelijkse training, en dat ze stopt op de dag dat dat niet meer het geval is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:55

jirina schreef:
anneve schreef:
Maar ze leidt haar paarden niet op voor het geld.

Als Anky niet graag reed, niet graag met paarden bezig was dan zou ze die lange dagen met hard werken niet volhouden. Puur voor het geld houdt niemand dat bestaan vol.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:57

jirina schreef:
anneve schreef:
Maar ze leidt haar paarden niet op voor het geld.

En dan klagen als ze slechts 2500€ wint, want de kosten kunnen zo niet uit.
Er zijn disiplines waar mensen op een vergelijkbaar nivo zijn als haar en die hebben 2500€ over een heel weekend te verdelen aan prijzengeld. Alleen de springruiters hebben over het algemeen meer prijzengeld. De rest moet het voor de "eer" doen.
Ze zal het ook zeker als hobby hebben, maar of ze het alleen voor de eer zou doen betwijfel ik.

In sommige dingen vindt ik haar echt wel goed, maar niet alle aspecten van haar manier van trainen spreken mij aan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:59

Natuurlijk rijdt Anky omdat ze graag met paarden bezig is. Dat ze zoveel paardrijd, is omdat ze daar haar geld (dik) mee kan verdienen.. En eerlijk is eerlijk: ik zou wat dat deel betreft graag in haar schoenen staan. Van de andere kant: ik zou ook niet zoveel willen rijden dat ik geen tijd heb om "gewoon" met mijn paard bezig te zijn. Ze niet begonnen met paardrijden om uitsluitend daar haar geld mee te verdienen. Het moet ook niet gemakkelijk zijn om van je hobby je werk te maken, en te moeten blijven presteren. Dat gaat haar gemakkelijk af (helaas, ik ben geen fan van haar rijstijl), maar ze zit wel met werk en hobby in een. Als ik zie hoe dat rijden veranderd is, dan denk ik dat ondertussen de hobby heeft plaatsgemaakt voor wat nu voornamelijk werk is... (maar goed, kan natuurlijk niet in haar hoofd kijken)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:24

_angela_ schreef:
Natuurlijk rijdt Anky omdat ze graag met paarden bezig is. Dat ze zoveel paardrijd, is omdat ze daar haar geld (dik) mee kan verdienen.. En eerlijk is eerlijk: ik zou wat dat deel betreft graag in haar schoenen staan. Van de andere kant: ik zou ook niet zoveel willen rijden dat ik geen tijd heb om "gewoon" met mijn paard bezig te zijn. Ze niet begonnen met paardrijden om uitsluitend daar haar geld mee te verdienen. Het moet ook niet gemakkelijk zijn om van je hobby je werk te maken, en te moeten blijven presteren. Dat gaat haar gemakkelijk af (helaas, ik ben geen fan van haar rijstijl), maar ze zit wel met werk en hobby in een. Als ik zie hoe dat rijden veranderd is, dan denk ik dat ondertussen de hobby heeft plaatsgemaakt voor wat nu voornamelijk werk is... (maar goed, kan natuurlijk niet in haar hoofd kijken)

Hier ben ik het wel mee eens ja Ja

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:45

Dit topic gaat niet over geld.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:28

Rhodos schreef:
Detour: Waarom moet er minder roze over Anky nagedacht worden? Omdat jouw mening heilig is? Omdat jij vind dat jij gelijk hebt?

zij doet ook veel dienge die niet goed zijn voor het paard en mensen kunnen het wel zien (maar willen het niet zien)