Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:52

Sammiej schreef:
Een paard vervangt een ander paard niet!!

Diva was écht alles voor mij, als ik haar terug kon halen zou ik het echt wel doen.
Dus echt geen haar op mijn hoofd die dacht haar te verkopen.

Ieder zn eigen mening, maar ik vind dat je er te makkelijk over denkt, als je eenmaal echt een band met je paard hebt, is deze niet vervangbaar, elk paard heeft zijn eigen karakter, zijn eigen doen..
Dat vervang je echt niet zomaar met een ander leuk paardje ofzo

en wat als je geen band met dat paard hebt? terwijl je toen je hem kocht het idee had dat die klik er wel was?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:45

Moirsa schreef:
Sammiej schreef:
Een paard vervangt een ander paard niet!!

Diva was écht alles voor mij, als ik haar terug kon halen zou ik het echt wel doen.
Dus echt geen haar op mijn hoofd die dacht haar te verkopen.

Ieder zn eigen mening, maar ik vind dat je er te makkelijk over denkt, als je eenmaal echt een band met je paard hebt, is deze niet vervangbaar, elk paard heeft zijn eigen karakter, zijn eigen doen..
Dat vervang je echt niet zomaar met een ander leuk paardje ofzo

en wat als je geen band met dat paard hebt? terwijl je toen je hem kocht het idee had dat die klik er wel was?

Tussen op het eerste gezicht een klik menen te voelen en een diepe band die je met elkaar hebt door jarenlang samen allerlei leuke en misschien minder leuke dingen te delen zit echt een MEGA-verschil.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:46

Never! Ik zou nooit maar dan ook nooóit mijn paarden verkopen! Lachen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:49

Nee dat is iets wat ik dus nooit zou doen.
Ik heb dr nu ruim 2 jaar en zou ze echt niet willen missen.
We hebben al zoveel meegemaakt en er kan nog veel meer bij.

Als ik even niet lekker in mn vel zit vindt ze altijd wel een manier om me er weer vrolijk te krijgen en andersom vaak ook.

Natuurlijk zijn er wel momenten dat ik dr niet uit kan staan maar die zijn altijd zo over.
Dan heeft ze weer een of andere gekke actie en denk ik bij mezelf ach het is gewoon een maf paard Tong uitsteken

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:53

ik zou het niet kunnen ik raak snel gehecht aan dieren en ik zal de dingen van shill niet kunnen missen en ik weet niet wie er anders voor gaat zorgen. En hoe ze met dieren omgaan enz.. ik zou het niet kunnen en niet willen, ze is mijn beste maatje ook al ben ik nog niet zo ver met haar toch hebben we een band:)

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:01

eefangel schreef:
Maar ik zeg niet dat ik gelukkig wordt van geld Lachen

dat miljoen is wel een erg hoog bedrag,
dat hoef ik echt niet voor mn paard te hebben,
maar als je je paard goed kunt verkopen zou ik dat altijd doen...

Het gaat er bij mij dus niet om of ik mijn nou wel of niet goed zou kunnen verkopen, die ging gewoon niet weg, punt.

Als het bij jou zo is, doen.
Maar ik laat me niet verdrietig worden als het niet kan.

Moirsa schreef:

Zoals ik net ook al zei, als ik met een paard gewoon niks heb, ja waarom niet?
Het zou mij véééél minder pijn doen als een paard waar ik niet 'zonder' kan.

Was het maar zo, dat ik haar nú verkocht had, dan kon ik haar nog zien, kon ik haar misschien nog terug nemen.
Nee zij blijft voorgoed nu weg!!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:05

Gelukkig (of helaas) zal ik zo'n bod nooit krijgen. Maar ja, dan zou ik het zeker doen (met veel tranen). Ik ben helaas niet zo vermogend om het me te kunnen permiteren om zó'n bod af te kunnen slaan.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:32

runningkawa schreef:
runningkawa schreef:
Met die laatste zin ben ik het dan weer niet eens...de rest wel

Ik zie voor mezelf dat verschil al tussen Kawa en Zanda
Zanda zou (nog) wel gaan voor een goed thuis en ook echt wel minder dan een miljoen. Voor mij de eis, dagelijks weidegang met maatje, anders ging hij niet. Hij wordt wel elke dag duurder Tong uitsteken

Kawa gaat gewoon niet.
Maar met hem is mijn band ook veel dieper. Dat is dus echt een kind voor mij, ook al wordt dat niet geloofd.

Dus ik denk dat mensen die een minder diepe band hebben met hun paard, eerder besluiten tot verkoop.
Dat wil niet zeggen dat ze niks om het dier geven, maar wel een andere band. Minder intens.

Dus jij gaat hier vertellen dat mensen die het paard wel wegdoen een minder intense band hebben?! Koe Hoe weet jij dat?! Ook deze mensen kunnen een intense band hebben met hun paard, dat zeker..! En er zeker weten het er moeilijk mee hebben, maar er komt een ander paardje waar je ook een intense band mee krijgt..!Om nou zoiets te gaan zeggen.. Nagelbijten / Gniffelen

Overgens: Een mens kan alleen leven, het leven is alleen een stuk aangenamer als je alle (leuke) dingen kan deelen..
Ik denk dat, dat hier ook opgaat, als jou broer, zus noem maar op dood zou gaan, daar krijg je het ontzettend moeilijk mee, zeker weten, maar je kan wel leven zonder, moeilijk misschien, maar het kan wel.. En je paard is niet dood, nee, je zou hem of haar nog op kunnen zoeken. Lachen

Als je goed leest zeg ik dat ze wel een goede band hebben, maar er is bij mij nog een verschil tussen een goede band en een extra goede band.
Ik zeg ook nergens dat die persoon het er niet moeilijk mee heeft, maar blijkbaar minder moeilijk als iemand die hem wel houd, anders deed die hem ook wel weg Lachen

En als je weet dat je het er zo erg moeilijk mee hebt, doe je 'm niet weg.
Want er zijn idd genoeg leuke paarden op de wereld, maar niet zoals diegene waar je die extra band mee hebt.
Die extra band waarom je hem houd tot de dood.

En ja helaas, dat is niet te voorkomen...en hoop daarom ook dat die dag heel ver weg is nog...
Maar de dood daar kun je zelf niks aan doen..aan verkoop wel.
Dus waarom zou ik mezelf verdrietig maken als dat niet hoeft?

Nou Kawa...ik heb echt wel een ëxtra goede band" met mijn paard en zal er echt wel héél verdrietig om zijn, maar mijn paard gaat voor een kwart ook weg, het is een hoop geld en dat kan iedereen goed gebruiken.

ook denk ik dat het merendeel van de mensen hier die zeggen dat ze het paard weg doen voor dat geld de wat "oudere" bokkers zijn dan bedoel ik boven de 20+ ik denk dat je dan meer op 2 benen staat en beter kunt relativeren en beter de dingen tegen elkaar af kunt/gaat wegen dan de jeugd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:35

joepie...ik hoor bij de jeugd Haha!
Thanks Haha!

Zonder gekheid, misschien dat een ouder iemand ook erg goed gan relativeren in wat je weet waar je tegen kunt en niet
Ik weet dat ik me echt hecht en dat ik er bijna aan onderdoor zou gaan als Kawa er niet meer zou zijn
Zo goed ken ik me ondertussen wel

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:06

judithh schreef:
ook denk ik dat het merendeel van de mensen hier die zeggen dat ze het paard weg doen voor dat geld de wat "oudere" bokkers zijn dan bedoel ik boven de 20+ ik denk dat je dan meer op 2 benen staat en beter kunt relativeren en beter de dingen tegen elkaar af kunt/gaat wegen dan de jeugd.

Bij mij gaat het in elk geval niet op. Ik ben heel wat ouder dan 20+ Haha! en ik heb het nu juist financieel beter dan ooit, dus ik zie geen reden hem weg te doen voor een miljoen (en nee, ik ben echt geen miljonair Knipoog )
Je kunt ook zeggen dat juist als je ouder wordt, je vaak beter gaat relativeren en je geld (en uiterlijk vertoon) minder belangrijk gaat vinden.

LeeJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:08

STRIKJE EROMHEEN...
Hatzaa...
Heel veel plezier en misschien zien we elkaar nog eens...
Maar dan wel alleeeen als hij ook daadwerkelijk fijn terecht komt! Wij doen veel handel, maar doen alleen paarden weg aan betrouwbare adressen Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:10

Ja, handel is wel een wat ander verhaal dan een paard als 'gezinslid' hebben. Haha!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:37

Nadya schreef:
Dirkje25 schreef:
Je trekt de boel wel lekker uit zijn verband als je het over de studie van de kinderen hebt. Dat zijn toevallig wel zorgen die bij heel veel ouders leven, kan ik mijn kind ( onze kinderen ) straks wel bieden wat ze nodig hebben en wat ik ze graag zou willen bieden.
Het een sluit het ander niet uit nl. En wat die luxe betreft: voor 95% van de nederlanders is het hebben van een paard een luxe die men zich nooit zal kunnen veroorloven. Jij zit blijkbaar in een makkelijke positie en hebt jouw materialistische zaakjes goed geregeld. Ik denk dat je een beetje naast de realiteit leeft en geen idee hebt hoe veel mensen er financieel voorstaan. Ik twijfel er zelfs aan of jijzelf idd alles zo fijn geregeld hebt zoals je dat zelf schrijft. Ook jij zult consessies moeten doen op een één of ander vlak. Maar gooi jij je paard maar lekker het hele jaar de wei op ipv hem een warme stal aan te bieden in de winter. Maar goed je moet het wel betaalbaar houden toch ? Anders kunnen de kinderen niet studeren Haha! Maar owee als manlief komt te overlijden dan zijn de rapen gaar want een euro aan een verzekering spenderen komt al helemaal niet in je op toch. Eens kijken wat je dan doet als er iemand een miljoen biedt voor je paard als je in de financiële paardenpoep zit.
Boos!

Proef ik hier enige jaloezie Vork ? Als jij denkt dat ik mijn paard het hele jaar buiten hou, omdat ik te beroerd ben om een stal te betalen, heb je het grondig mis. Mijn paard is veel gelukkiger buiten, die maak je niet bepaald blij door hem op te sluiten. Daarbij, als hij ziek is, kan 'ie bij ons zo op stal, hoor. Gelukkig is dat nog maar 1x voorgekomen (en ik hoef er niet voor te betalen, zit gewoon bij mijn weidegeld in Haha! ).

Verder hebben wij onze financiele zaakjes thuis prima voor elkaar, maar dat gaat jou echt totaal niets aan.
En ik ben gelukkig wel zo realistisch dat ik zeker weet dat niemand een miljoen voor mijn Sam gaat betalen. Jij leeft zelf een beetje buiten de realiteit. Tong uitsteken Haha!

Als ik het goed begrijp vindt je het niet leuk dat iemand op grond van één of meerdere aannames en persoonlijke percepties een waardeoordeel over je uitspreekt. Welnu dat is precies hetgeen jij over mij deed. En dat doe je structureel zodra iemand andere ideën heeft dan jij. Ik hoop dat je later zo je van je huidige studie je werk gaat maken dat je je dan bewust bent van je eigen valkuilen. Want aanname`s zijn namelijk dodelijk in iedere diagnose die je stelt.

Natuurlijk is het bullsh*t als ik jouw persoonlijke situatie`s erbij ga betrekken. Het was slechts ter illustratie hoe makkelijk het is om op grond van aannames de plank goed mis te slaan en dus een totaal fout beeld te schetsen. Verder wens ik je plezier met je paard.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:54

judithh schreef:

Nou, ik ben al twee keer 20+, en tóch gaan er hier geen paarden weg, voor hoeveel miljoenen dan ook Tong uitsteken

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:58

ik zeg ook niet iedereen die 20+ is...is zei het merendeel.. Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:05

Begreep ik wel hoor - maar het was leuk om even bij de onbezonnen jongeren te horen Haha!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:34

haha als je je leeftijd er niet bij zet in je profiel kun je van alle leeftijden zijn ,ook wel eens leuk Hyper!

wel leuk om te zien hoe jongere -20 en ouderen +20 soms heel letterlijk denken.....

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:39

Ja hoor.
Iemand die voor mijn paard 1 miljoen kan neertellen kan ook beter voor haar zorgen dan ik dat kan. De beste verzorging en de mooiste spullen en de beste ruiters en de mooiste stal en het aller lekkerste eten, en de beste DA. Dus ja. Ik gun mijn paardje een super thuis. Als ze het ergens beter kan treffen dan bij mij (en dat zal niet snel gebeuren denk ik) dan mag ze daar gaan wonen van mij. Maar ik zou haar dan wel af en toe willen bezoeken.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:07

Asjemenauw schreef:
Ja hoor.
Iemand die voor mijn paard 1 miljoen kan neertellen kan ook beter voor haar zorgen dan ik dat kan. De beste verzorging en de mooiste spullen en de beste ruiters en de mooiste stal en het aller lekkerste eten, en de beste DA. Dus ja. Ik gun mijn paardje een super thuis. Als ze het ergens beter kan treffen dan bij mij (en dat zal niet snel gebeuren denk ik) dan mag ze daar gaan wonen van mij. Maar ik zou haar dan wel af en toe willen bezoeken.

Als ik het begrijp zijn het dus egoistische motieven om een paard niet te verkopen. Als je werkelijk om je paard geeft zou je hem/haar verkopen. Ik kan me er wel in vinden. Haha!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:11

Ja.
Niet dat ik het ooit voor haar zal krijgen maar, je kunt een ander leuk paard er voor terug kopen en je houd een hoop over. Knipoog Ja ik zal het wel doen. Ik heb een goede band met haar maar meer ook niet, het is en blijft een paard, meer niet.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:16

Ik heb niks gelezen. Nou voor 1 miljoen gaat ze. Kan ik mooi een andere kopen en hou er nog wat aan over.

Die is gek om dat niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:36

Misschien wel ff alles lezen...

Mensen voor gek verklaren is al meerdere malen verteld dat we daar niet zo van houden...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:38

JessicaD88 schreef:
En trouwens, wat ik me afvraag: iedereen die hier zegt zn paard niet weg te doen voor een miloen, hebben jullie allemaal eerste paard nog dan?

Ja die heb ik nog.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:42

Tja, ook ik ben 40 +, maar wat Jumper betreft ben ik dan nog wel een Penny meisje Haha! . Mijn puberzoons lachen daar wel eens om...
Maar dat komt misschien ook wel omdat ik mijn zaakjes goed voorelkaar heb. Mooi huis, leuke auto, en geld genoeg om af en toe leuke dingen te doen. Waarom zou ik dan nog meer geld moeten hebben? Ik heb genoeg! Maar al zou dat alles op een dag weg zijn door een of andere ongelukkige reden. Al moet ik weet ik wat voor vies werk gaan doen, ik zou tot mijn laatste snik proberen Jumper te houden. Ik heb wel vaker moeilijk gezeten in het verleden, maar door hard werken is alles altijd weer op zijn pootjes terecht gekomen.
Het geluk dat Jumper mij geeft is niet in geld uit te drukken, daar kan geen miljoen tegenop!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:17

Dirkje25 schreef:
Als ik het goed begrijp vindt je het niet leuk dat iemand op grond van één of meerdere aannames en persoonlijke percepties een waardeoordeel over je uitspreekt. Welnu dat is precies hetgeen jij over mij deed. En dat doe je structureel zodra iemand andere ideën heeft dan jij. Ik hoop dat je later zo je van je huidige studie je werk gaat maken dat je je dan bewust bent van je eigen valkuilen. Want aanname`s zijn namelijk dodelijk in iedere diagnose die je stelt.

Natuurlijk is het bullsh*t als ik jouw persoonlijke situatie`s erbij ga betrekken. Het was slechts ter illustratie hoe makkelijk het is om op grond van aannames de plank goed mis te slaan en dus een totaal fout beeld te schetsen. Verder wens ik je plezier met je paard.

Je begrijpt het zelf niet goed. Jouw waarde-oordeel is gebaseerd op dingen die jij denkt te lezen of te willen lezen tussen de regels door. Haha!
Iemand schreef hier de tekst dat zij/hij haar kinderen dan van alles kon geven (studie/andere zaken). Dat is natuurlijk heel erg fijn, maar als je al niet zoveel geld hebt snap ik de keuze voor kinderen EN een paard niet. Ik ken zelf van die mensen die kinderen en een pony hebben, maar als het dier ziek is komt er geen DA, hoor, want daar is geen geld voor. Dat vind ik niet kunnen, het spijt me.

Andersom hetzelfde; wel een paard hebben, maar je kind niet kunnen geven wat het daadwerkerlijk nodig heeft (en dan heb ik het niet over materiele onzin, wel over belangrijke zaken zoals een opleiding, passende kleding etc.). Ik heb ooit een kennisje gehad die dan geen paard heeft, maar wel een konijnenopvang waar ze al haar geld in steekt (op zich een heel goed initiatief), maar als je ziet waar haar kindje in loopt (te kleine broeken bijvoorbeeld) en dat ze geen geld steekt in het kopen van een veilige stoeltje voor haar kind voor in de auto (die zijn niet goedkoop), gaat mij dat te ver. Denk dan na voordat je ergens aan begint. Mag ik dat niet zeggen? Want dat bedoelde ik ermee.

Ik vel echt geen oordeel over mensen die door omstandigheden minder te besteden hebben, maar wel hun best doen om hun kinderen/dieren goed te verzorgen en ze in elk geval dat te bieden wat ze nodig hebben, omdat ik het toevallig wel goed getroffen heb momenteel. Ik ken er genoeg om me heen, die het zwaarder hebben, maar wel hun prioriteiten goed stellen. Ik heb zelf ook ooit een tijdje met heel wat minder geleefd, maar toen had ik ook geen paard.

Als ik door omstandigheden mijn kind niet meer kan geven wat ze keihard nodig heeft, ga ik ook kleiner wonen. De auto mag dan ook meteen weg, want ik fiets toch net zo lief. Maar ik doe dingen als de auto en andere materiele zaken sneller weg, dan mijn paard, dat zeker. Dus als er iemand een miljoen biedt voor mijn auto, JA! Maar mijn paard is een geweldig wezen, waar ik een bijzondere band mee heb en waar ik nog heel veel plezier mee wil beleven. Sorry, maar ik zie het niet als een of ander luxe artikel. Daar is 'ie me iets te lief voor. En wat anderen doen moeten ze helemaal zelf weten, zolang je maar rekening houdt met levende wezens. (pfffff, wat een vermoeiende discussie Slapen )