slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:04

_June schreef:
Ik heb mijn paard gister laten slachten.
Ze had artrose en kreeg steeds minder plezier in d'r leven, het was d'r tijd.
Het was de eerste keer dat ik het leven van een paard moest beeindigen. Heb haar laten slachten omdat ik een nare ervaring met inslapen heb..

Mijn vriend heeft haar gebracht en is er bij gebleven. Het is allemaal rustig en vredig gegaan. Geen stress, paniek.

Ik heb er vrede mee en ben blij dat ik hiervoor gekozen heb!

Ach gut Ach gut Ach gut

Ook ik heb begin Januari mijn paard naar de slager gebracht.....

Zie de link in mijn onderschrift.

En mijn andere drie paarden zullen ooit ook dezelfde weg bewandelen. Het is echt een heel persoonlijke keuze, en in mijn geval heb ik mijn paard in december uit de verzekering gehaald, dus slacht is niet altijd kassa!! De meeste mensen gaat het daar ook helemaal niet om.....

Dat een paard via de "achterdeur gered" wordt vind in ronduit crimineel!!! Een slager kan niet beoordelen of een paard "nog gebruikt" kan worden. Ik ben er zelf bijgebleven, tot het bittere einde. Heb alleen het schot niet gezien, maar twee seconden later stond ik wel weer naast mijn paard! Ik weet zeker dat haar pijn over is. En ik hoef niet bang zijn dat een slager beslist dat ze nog wel "gered kan worden". De slager waar ik ben geweest vraagt altijd of je een bewijs/aandenken wilt. Sommige mensen willen graag een aandenken, andere willen een bewijs dat zijn/haar paard er niet meer is. Dat is geen probleem....

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:11

Lielle schreef:
Ach wat naar ;( Sterkte :(:)

ben je in Velddriel geweest?

Dankje.
Nee, bij [naam verwijderd op verzoek]
Heb verschillende slagers gesproken en vond dit zo'n schappelijke, vriendelijke man.
Hij is bij d'r komen kijken zaterdag, heeft mij alles uitgelegd.
Ik had (klinkt vreemd) een erg goed gevoel bij deze man.
Mijn vriend, die er bij is gebleven, vertelde dat hij d'r even aaide, gerust stelde en toen was het gelijk over.

Kan deze slager echt aanraden!

Lielle, volgens mij ken ik jou vaag uit de concourstijd van mijn vriend, [naam verwijderd op verzoek] Klopt dat?
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 22-10-21 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:14

Deze staat bij ons ook goed bekend, is een paard dat bij ons stond ook een paar maanden geleden naartoe gegaag. Betaalt niet de hoofdprijs, maar zoals gezegd...daar gaat het meestal niet om.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:14

Ik had idd over Best ook goede dingen gehoord.

Dat kan zeker. Rijdt Arjan niet meer? Ik heb hem oa heel vaak met oefenspringen in Cromvoirt gezien. En ik zie dat je in Vught hebt gereden. We hebben daar tot 1997 gestaan (met oa Trammelant).

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:21

Hij maakt alleen nog zadelmak, geen concoursen meer.
Al gaat hij binnenkort waarschijnlijk starten met het paard van mijn instructrice. En eentje die we voor de verkoop hebben staan. Hij wilde ook met mijn nieuwe starten, maar ik kan niet delen Knipoog haha. Maar zit er al een hele tijd over te twijfelen of jij dat was, maar nu weet ik het zeker!

In Vught zegt me niet veel meer, toen was ik nog heel klein Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:21

rest maar even per PB

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:16

sorry maar ik zou het niet over me harrt krijgen me pony te laten slachten.
het idee alleen al nee bedankt liever gewoon inslapen voor mij.

-x- d.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:18

Ik begrijp het niet zo goed... Ik heb niet heel het topic door zitten lezen, maar waarom zou een paard nog 2 uur moeten lijden nadat hij een spuitje heeft gekregen? Het dier zou dan toch meteen in slaap moeten vallen???

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:10

Heb gister van iemand gehoord in details hoe een slachting gaat en moet zeggen. Als ik momenteel de keuze zou moeten maken dan weet ik het wel, een slachting!
Die hele geurkwestie was volgens hem niet echt merkbaar, want het was er gewoon heel hygienisch en stonk niet. Paarden kwamen er ook niet anders binnen dan waar dan ook, na transport. En verder gaat het gewoon heel snel...(wat mij dan over de streep trekt is dat de kans op vechten tegen de dood gewoon niet aan de orde is)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:50

cile205 schreef:
Ik begrijp het niet zo goed... Ik heb niet heel het topic door zitten lezen, maar waarom zou een paard nog 2 uur moeten lijden nadat hij een spuitje heeft gekregen? Het dier zou dan toch meteen in slaap moeten vallen???

Soms gaat het mis bij het inslapen en soms bij slachten. Ik ga er maar vanuit dat het bij mijn paarden goed gaat.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:13

het zou ook kunnen dat je paard van ouderdom sterft, of gaan jullie daar niet van uit?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:14

Nou dat is echt een zeldzaamheid, maar dat is natuurlijk ieders wens.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:15

dat zou kunnen, maar meestal is dat niet het geval. Ik vind dat je nl een paard lijden mag besparen, en de gevallen die je 's ochtends dood van ouderdom in de wei vindt zijn helaas zeldzaam. Meestal gaat het stukje bij beetje slechter en dan moet je zelf een keer de knoop doorhakken. Dat is je plicht als eigenaar, en IMO ook een voorrecht.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:18

Ben het helemaal met Lielle eens.
Als een paard bij mij een fijn en waardig leven heeft gehad, hoeft ie aan het eind niet te lijden. Dan krijgt zo'n trots dier een waardig einde..... In mijn geval inderdaad bij de slager!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:41

Alleen het schot niet gezien?? Jee als ik er zo over ga nadenken lijkt me dit zo zwaar moeilijk om mee te moeten maken. Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen. Zou eerder mss toch voor een spuitje gaan, het is wel een ontzettend moeilijke keuze.

Het is met nog steeds niet duidelijk waarom slachten "beter" zou zijn dan inslapen als hierboven wordt gezegd dat zowel slachten als inslapen verkeerd kan gaan.

En wat wordt er bedoeld met een aandenken wat de slager je dan aan biedt? Ik weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen... Ik weet uberhaupt al niet hoe een slachting in details gaat. Maar weet wel dat een paard het zeker dan aan voelt komen. Mijn paardje ging vroeger met buitenrijden al niet eens lang de slachterij met een buitenrit... Laat staat dat hij er ooit eens naar binnen zou moeten om geslacht te worden.... Verdrietig

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:46

heb niet het hele topic gelezen dus kan al gezegd zijn!! srry dan!!

Maare als je paard ingeslapen is wat doe je er dan mee je kan moelijk een dood dier bij je houden dan moet het ook naar de slacht...?

Ik heb 2 paarden ik ga ze laten cremeren als ze dood zijn maar dit kost veel geld 800 euro per paard...
En je moet het geld hebben bij de slager krijg je er geld voor....
Maar toch ik zou mijn paard laten cremeren..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:47

cile205, lees eens de vorige bladzijden door, daar is al vaker iets geschreven of een paard iets merkt bij de slager.

_STS_angels, enig idee hoeveel je krijgt bij de slager? Schat eens.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:48

cile205 schreef:
En wat wordt er bedoeld met een aandenken wat de slager je dan aan biedt?(

Z'n staart, met wortel eraan blijft ie mooier. Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:49

_STS_Angels_ schreef:
Maar toch ik zou mijn paard laten cremeren..

Ik denk dat deze de Rendac bedoelt....

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:54

Lielle ligt aan paard stevige haflinger is zoon 500 euro

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:54

Forget it. Ik heb een flinke 3jarige KWPN-er weggebracht, en die haalde dat al op geen stukken na.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:55

Je vergeet een 1.... die komt voor die 500. Haha!

Voutje, ik dacht dat je dacht dat cremeren dat kostte...

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:57

Ja sorry he, ik had weinig zin om 32 pagina's door te lezen maar goed. In mijn geval zou ik voor cremeren gaan. Ik houd niet zo van slagers en kadaverophaaldiensten. Dan maar meer centjes kwijt...

Een staart met wortel??? Voor aan de muur of wa, nee ik vind dat een iets te gruwelijk idee. Ik zou dat niet aankunnen... Maar goed, mss een ander wel...
Laatst bijgewerkt door cile205 op 08-02-07 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:58

Een dikke haflinger van vriendin heeft 500 opgeleverd van daar dat ik dat zij...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:59

Cile, ieder zijn keuze, alleen vind ik wel dat je moet weten waar je het over hebt.

Angels, ik weet wat ik cash in handen kreeg, en dat kwam daar niets in de buurt.